۵۱۷۲۵۴
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

ارزانی و فراوانی میوه در راه است

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرمازدگی جزئی در محصولات باغی داشته‌ایم گفت: وضع تولید میوه در سالجاری بسیار خوب و سال ارزانی آن است.

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرمازدگی جزئی در محصولات باغی داشته‌ایم گفت: وضع تولید میوه در سالجاری بسیار خوب و سال ارزانی آن است.

محمدعلی طهماسبی امروز در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی ایران سبز ۲۰۱۷۷ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقبال شرکتهای خارجی از نمایشگاه امسال بیشتر شده و تولیدکنندگانی از کشورهای آلمان، هلند، هند و... به ایران آمده اند تا با تولیدکنندگان ایرانی تبادل اندیشه داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش تولید گل و گیاه زینتی در اقتصاد مقاومتی گفت: ایجاد گلخانه‌ها با توجه به انیکه زودبازده هستند و قابلیت توسعه و اشتغالزایی بالایی دارند جزو طرح‌هایی هستند که در اقتصاد مقاومتی قرار گرفته‌اند که تولید گل را نیز شامل می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی ادامه داد: ۱۱ هزار هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های کشور است که ۲۳۰۰ هکتار آن به کشت گل و گیاهان زینتی اختصاص یافته و مابقی آن مربوط به سبزی و صیفی و میوه‌هایی همچون توپ فرنگی است، اکنون نیز میوه‌های درختی مانند لیموترش، انگور و میوه‌های هسته‌دار اقبال تولید در گلخانه را یافته است.

وی درباره میزان صادرات گلهای زینتی کشور گفت: حجم صادرات گل‌های زینتی از کشور بسیار اندک است هرچند که ما در این بخش استعدادهای زیادی داریم که نتوانسته‌ایم از آن بهره گیریم.

طهماسبی همچنین درباره واردات گل و گیاه به کشور گفت: واردات این محصولات ممنوع بوده و تنها شامل پایه‌های مادری می‌شود که امیدواریم شرکتهای ایرانی نیز با مشارکت شرکتهای دانش‌بنیان خود بتوانند جوابگوی نیازهای داخلی و حتی صادرات این محصولات باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره وضعیت تولید محصولات باغی در سال جاریبا وجود بارندگی های مناسب گفت: تا به حال سرمازدگی گزارش نشده است و اگر سرمازدگی باشد کمتر از ۳۰ تا ۳۵ درصد است و این سرمازدگی جزئی به حساب می‌آید بنابراین وضع میوه در سالجاری بسیار خوب و سال ارزانی میوه است.

طهماسبی درباره میوه‌هایی که وضعیت تولید مناسبی دارند، گفت: انواع میوه‌های هسته‌دار مانند گیلاس و زردآلو، میوه‌های دانه‌دار مانند سیب و گلابی، میوه‌های دانه‌ریز مانند انگور خسارتی نداشته‌اند.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: ا میدواریم این وضعیت تا پانزدهم تا بیستم اردیبهشت که امکان سرمازدگی باغی کشاورزان وچود دارد ادامه دارد تا خسارتی نداشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز وقت انتخابات شد؟ به به قیمت میوه نزدیک مفت شد! آنهایی که رنگ میوه را نمی بینید بشتابید که ارزانی و فراوانی انواع میوه فرا رسیده!

    • بدون نام

      خواهشا حرف از ارزونی نزنین خجالت بکشین میایید از شش ماه با اخرسال مونده همش حرف از همسان سازی حقوق میزنین خودتون همه اجناس سه

      برابر میکنین انوقت اخرفروردین میبینیم 200

    • بدون نام

      این ظلم نیست به ی بازنشسته که سی سال کارکرده 200هزارتومن اضافه کنین
      درحالی که میوه ما بازنشسته ها نمیتونیم بخوریم گوشت برنج ایرانی نمی تونیم بخوریم

    • بدون نام

      آره انتخابات درراه است.

    • بدون نام

      ارزونیتون بدرد گل منار میخوره

    • رامین

      مسئولین محترم !!!!! و خدمتگذار !!!! دولتی لطفا خجالت بکشید .

    • بازنشسته

      بزك نمير بهار مياد كمپوزه با خيار مياد
      البته كه مياد اما به جاي بهار بعد از انتخابات مياد

    • علی

      امسال دلالان بی کیفیت ترین میوه هارو به قیمت چندین برابر به مردم قالب کردن بعضی ها پول داشتن خریدن اونهایی هم که توان خرید نداشتن با کمبود ویتامین راهی بیمارستانها شدن و فقط نظاره گر بودن الان میوه زیاد بشه به چه دردی میخوره باز پولدار می خرن و میخورن مستضعفان چیکار کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج