۵۱۷۴۱۴
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

جمع آوری ۴.۵ تن زباله از حاشیه استیل آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: با کمک اعضای تشکل‌های مردم نهاد استان گیلان، ۴.۵ تن زباله از حاشیه استیل آستارا جمع‌آوری شد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: با کمک اعضای تشکل‌های مردم نهاد استان گیلان، ۴.۵ تن زباله از حاشیه استیل آستارا جمع‌آوری شد.

«محمدرضا روشنی»، در مراسم اختتامیه پاکسازی دریاچه استیل عباس آباد که به‌مناسبت روز «زمین پاک» برگزار شد، طی سخنانی کوتاه اظهار کرد: در این مراسم ۲۳۰ نفر از حامیان و دوستداران محیط‌زیست عضو گروه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد استان گیلان و شهرستان آستارا نیز حضور داشتند.

وی اضافه کرد: در مدت زمان پاکسازی حاشیه این استیل که حدود ۲ ساعت به طول انجامید نیز بالغ بر ۴.۵ تن زباله از ۵ کیلومتر حاشیه این تالاب زیبا جمع‌آوری شد.

روشنی وسعت تالاب استیل را ۱۳۸ هکتار برشمرد و توضیح داد: این تالاب در بخش جلگه‌ای غرب استان گیلان واقع شده است و در گویش محلی آستارا به آن «هستل» می‌گویند.

وی اضافه کرد: از ویژگی‌های اکوتوریستی منحصر به فرد این تالاب که در سال ۱۳۸۴ به عنوان یکی از پنج منطقه مهم نمونه گردشگری گیلان شناخته شده، می‌توان به واقع شدن در میان کوهپایه، شالیزار و جنگل و وجود درختان زیبای «توسکا» که ریشه آنها در آب شناور است، اشاره کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی بندر آستارا خاطرنشان کرد: این تالاب، زیستگاه انواع حیوانات از قبیل «نوتریا» نوعی موش جونده و ماهیانی مانند کپور و اردک ماهی، محل زاد و ولد انواع پرندگان بومی و تحت حفاظت که از مناطق سردسیر و به خصوص اروپای مرکزی به این منطقه خوش آب و هوا مهاجرت می‌کنند، است.

به گزارش ایسنا، قرائت شعر و برگزاری مسابقه نقاشی در میان کودکان نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که به آثار برگزیده هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خاسر

      بسیارعالی،خدائی شهراستارهم تمیزه،هم مسئولین انجاخیلی زحمت می کشند.دستشون دردنکند،

    • بدون نام

      من ساکن آستارا هستم باید بگم روزهای تعطیل که مسافر ها میان کنار استیل اتراق میکنن زحمت نمیکشن زباله های خودشون ببرن، دیگه کار از شعار های فرهنگی گذشته باید با فونت درشت بنویس (حیوان آدمی زاد آشغال نریز)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج