جاباما
۵۱۷۵
۹ نظر
۵۰۲۷
۹ نظر
۵۰۲۷
پ

با انتخاب يك لباس مناسب ۱۰ كيلو ‌ وزن كم كنيد!

اصول خوش‌تيپي براي چاق‌ها

همه دوست دارند اندامی زیبا و متناسب داشته باشند. یك لباس هر چقدر هم كه ساده باشد روی تن یك آدم خوش‌اندام به اندازه یك لباس كار شده جلوه می‌كند، اما همه آدم‌ها هم سایز نیستند.

اصول خوش‌تيپي براي چاق‌ها

اصول خوش‌تيپي براي چاق‌ها

همه دوست دارند اندامی زیبا و متناسب داشته باشند. یك لباس هر چقدر هم كه ساده باشد روی تن یك آدم خوش‌اندام به اندازه یك لباس كار شده جلوه می‌كند، اما همه آدم‌ها هم سایز نیستند. تعداد آدم‌های چاق زیاد شده‌، دلیل اصلی‌اش هم فست‌فودها و نداشتن تحرك بدنی است. هر چند تمام تلاش ما تا به الان روی این موضوع متمركز شده كه چگونه رژیم بگیرید تا متناسب باقی بمانید، چه ورزش‌هایی برای‌تان مفید هستند تا اضافه وزن‌تان را از دست بدهید و از چه غذاهایی باید پرهیز كنید كه چاق نشوید ولي این دلیل نمی‌شود كه وجود آدم‌های چاق را انكار كنیم و به فكر خواسته‌های‌شان نباشیم.


لاغري را فراموش نكنيد

اولویت‌تان باید كاهش وزن باشد، نباید با خواندن این توصیه‌ها خیال‌تان راحت شود و دیگر قید كاهش وزن را بزنید. ممكن است رسیدن به هدف كاهش وزن در طولانی‌مدت برای‌تان امكان‌پذیر شود اما اين به این معنا نیست كه ما رازهای خوش پوشی سایز بزرگ‌ها را به شما نگوییم. از این به بعد نكاتی را درباره چگونگی انتخاب لباس به شما خواهیم گفت و از طرف دیگر به سراغ لباس‌هایی خواهیم رفت كه برای‌تان مناسب هستند؛ این نكات شامل مدل‌هایی كه نباید بپوشید، رنگ‌هایی كه نباید استفاده كنید و سایر ریزه‌كاری‌هایی است كه شاید كمتر كسی به آن‌ها توجه كند. از این به بعد شما را متوجه راه‌های انتخاب لباس مناسب می‌كنیم، البته فقط تا روزی كه شما برای حفظ سلامت خودتان هم كه شده لاغر كنید و به جای ورق زدن صفحه‌هاي مربوط به سایز بزرگ‌ها، با خوشحالی تمام به صفحه‌هاي لباس‌های معمولی سر بزنید!


چاق‌ها بدانند: لباس ساده بله، طرح‌دار نه!

عاشق زلم زیمبو هستید؟ از پف بلوز و چین‌دار بودن لباس خوش‌تان می‌آید؟ مهم نیست كه چقدر عاشق‌شان هستید چون باید با این گزینه‌ها خداحافظی كنید، البته اگر می‌خواهید خوش‌پوش باشید. ممكن است به لباس دوست‌تان نگاه كنید و عاشقش بشوید؛ لباسی كه چین دار است و حسابی او را زيبا كرده. بعد احتمالا تصمیم می‌گیرید كه عین همان لباس را بخرید اما یادتان باشد، لزوما لباسی كه بر تن یك نفر زیباست، بر تن شما زیبا نخواهد بود. به‌خصوص اگر دوست‌تان لاغر باشد و شما چاق. چاق‌ها باید دور لباس‌های چین‌دار را خط بكشند، به‌خصوص چین در قسمت یقه و آستین لباس. با لباس چین‌دار شما ۲برابر آنچه هستید نشان داده می‌شوید. اصولا این مدل لباس‌ها برای آدم‌های لاغر طراحی شده تا از میزان لاغر بودن‌شان كم كند. آن‌هایی كه اضافه وزن دارند باید به سراغ لباس‌های ساده بروند.
نكته ديگر اينكه نه تنها لباس‌های چین‌دار برای شما مناسب نیستند بلكه لباس‌های طرح‌دار هم در دسته لباس‌های نامناسب برای چاق‌ها محسوب می‌شوند. وظیفه طرح لباس به نوعی حجم دادن به آن لباس است. طرح‌ها لباس‌ها را حجیم‌تر از آنچه هستند نشان می‌دهند و حسابی آن‌ها را شلوغ می‌كنند. چشم انسان در اولین برخورد سریعا تشخیص می‌دهد فردی كه روبه‌رویش ایستاده اندامی متناسب دارد یا نه. شما با ایجاد خطای دید می‌توانید چاقی یا نداشتن ‌تناسب را مخفی كنید. اما لباس‌های طرح‌دار نه تنها خطای دید را به نفع‌تان ایجاد نمی‌كنند كه اضافه وزن‌تان را بیشتر از آنچه باید نشان می‌دهند. ذهن با سادگی راحت‌تر ارتباط برقرار می‌كند، این نكته را همیشه به یاد داشته باشید.


رنگ روشن ممنوع!

  • چه رنگ‌هایی بپوشید؟
رنگ یكی از مهم‌ترین عنصرهای زندگی است؛ عنصری كه به آدم‌ها روحیه می‌دهد یا روحیه‌شان را می‌گیرد، زیبایی می‌دهد یا زیبایی‌شان را می‌گیرد. در انتخاب رنگ لباس همیشه ۲ عامل موثر هستند؛ یكی رنگ پوست و موی شما و دیگری سایزتان. از آن جایی كه این گزارش مختص آدم‌هایی است كه اضافه وزن دارند، به سراغ سایز می‌رویم. اولین ویژگی كه در آدم‌های چاق به‌نظر می‌رسد شكم است و بعد از آن چاقی بازوها و پاها.

این را بدانید كه رنگ‌های تیره شما را لاغرتر نشان می‌دهند. لزوما رنگ تیره رنگ مشكی نیست. هر چند مشكی وظیفه لاغر نشان دادن شما را به بهترین نحو ممكن انجام می‌دهد! اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید به سراغ رنگ‌های بهتری هم بروید. هر رنگی از تراكم كم _كمرنگ_ شروع می‌شود و به تراكم بالا _ پر رنگ_ختم می‌شود. می‌توانید به سراغ دسته دوم بروید. مثلا رنگ بنفش تیره را از مجموعه بنفش انتخاب كنید یا سرمه‌ای تیره را از مجموعه آبی‌ها. این رنگ‌ها نه تنها در لاغر نشان دادن شما تاثیر زیادی دارند بلكه در روحیه‌تان هم موثر خواهند بود. بر عكس مشكی كه شاید رسمی باشد اما تحملش برای بیشتر از چند ساعت غیر ممكن است!
  • چه رنگ‌هایی را اصلا نپوشید؟
درست بر خلاف قضیه بالا هم صادق است. ممكن است عاشق رنگ‌های روشن باشید. در خانه‌تان تا دل‌تان می‌خواهد از این رنگ‌ها استفاده كنید و لباس‌های روشن را بپوشید. ولي در حضور دوستان و آشنایان هرگز! به‌خصوص اگر روی اندام‌تان حساس هستید.
رنگ‌های مجموعه‌های روشن شما را چاق كه نشان می‌دهند هیچ، سایزتان را ۲ برابر می‌كنند. یكی از دلایلی كه دامادهای لاغر در جشن ازدواج‌شان كت‌وشلوار سفید می‌پوشند همین است. با روشن‌ترین رنگ، یعنی سفید، سایز آن‌ها بزرگ‌تر از آنچه هستند نشان داده می‌شود. بنابراین به هیچ‌وجه در مهمانی‌ها و دور همی‌ها سراغ رنگ‌های روشن به‌خصوص سفید نروید، هر چقدر هم كه عاشق‌شان باشید!


اصول خوش‌تيپي براي چاق‌ها

راه راه لباس: افقی یا عمودی؟

درست است كه طرح‌دار بودن لباس به ضرر افرادی با اضافه وزن تمام می‌شود اما این طرح‌دار بودن، شامل راه راه لباس نمی‌شود. خط‌دار بودن لباس از قدیم‌الایام راه ایجاد خطای بصری بوده است، اما یك نكته خیلی ظریف در این میان هست كه اگر به آن توجه ویژه نشود، خیلی راحت، به جای این كه خطای چشم را به نفع شما تمام كند، به ضررتان تمام خواهد كرد. مهم است كه حواس‌تان به افقی یا عمودی بودن خط‌ها باشد، خط‌های عمودی شما را قد بلندتر و متناسب‌تر نشان می‌دهند. درست بر عكس خط‌های افقی لباس‌ها كه برای افراد لاغر طراحی شده است، خط‌های افقی همیشه فرد را چاق‌تر نشان می‌دهند و خط‌های عمودی افراد را لاغر نشان می‌دهند. بنابراین چه خواستید لباس بخرید و چه خواستید سفارش دوخت بدهید، حواس‌تان به خطوط پارچه آن باشد، عمودی‌ها را انتخاب كنید!


منظور از لباس ساده چیست؟

دقیقا منظور از لباس ساده این است كه طرح‌دار و چين‌دار نباشد. معمولا برای خانم‌های چاق لباس‌هایی با آستین‌ها و بالا تنه چسبان مناسب است، اما از زیر قفسه سینه به پایین لباس باید حالت گشاد و شل داشته باشد. وجود این حالت باعث می‌شود كشیدگی قد بیشتر نشان داده شود و چشم به جای محور افقی، روی محور عمودی متمركز شود. این یعنی لاغر به‌نظر آمدن. از طرف دیگر خانم‌هایی كه قدهای كوتاهی دارند علاوه‌بر استفاده از این شیوه می‌توانند به سراغ شیوه دیگری هم بروند؛ كفش‌های پاشنه‌دار همان‌قدر كه به ضرر آدم‌های خیلی لاغر و قد بلند تمام می‌شوند، به نفع آدم‌های چاق و قد كوتاه هستند. با انتخاب یك لباس با بالا تنه‌ای تنگ و دامنی گشاد كه رنگ تیره‌ای هم دارد و با یك كفش پاشنه‌دار همراه شده است، مسلما بخش اعظم چاقی شما مخفی می‌شود.


دامن بپوشيم یا شلوار؟

درست است كه دامن محبوب خیلی از خانم‌هاست اما استفاده از دامن یا شلوار هر كدام مستلزم توجه به انتخاب یك لباس دیگر است و آن كت یا بلوز روی لباس‌تان است. شما می‌توانید در یك مهمانی زنانه از یك شلوار یا دامن راسته استفاده كنید اما هر دوی این‌ها باید با بلوز یا كتی همراه شوند كه به هیچ‌وجه كوتاه نباشد و حداقل تا زیر شكم را به خوبی بپوشاند. شكم شما آن عضوی است كه بیشتر از همه باید حواس‌تان به مخفی كردنش باشد. اگر چه لباس‌های گن‌دار می‌توانند تا حد زیادی وجود شكم‌تان را انكار كنند اما باز هم دلیل نمی‌شود به‌خصوص از دامن‌های خیلی تنگ استفاده كنید. هر چقدر لباس تنگ‌تر باشد، چربی‌های انباشته شده در اندام‌تان را بیشتر نشان می‌دهد. پس سعی كنید این چربی‌ها را مخفی نگه دارید. شلوارهای جین با رنگ تیره گزینه‌های بسیار مناسبی برای خانم‌های چاق هستند. برای انتخاب كت بهتر است مدلی را انتخاب كنید كه بلندتر و آزادتر باشد. دكمه‌هایش هر چقدر در قسمت بالایی متمركزتر باشند بهتر است، چون قرار نیست دقیق روی برجستگی شكم‌تان یك دكمه را به زور ببندید.


آقایان چه نكاتي را رعايت كنند؟

چاقی فقط مشكل آن‌هایی نیست كه دهه دوم زندگی‌شان را رد كرده‌اند؛ خیلی از جوان‌های امروزی از چاقی رنج می‌برند. مشكل شایع بین تمام آن‌ها داشتن شكم است اما یك نكته جالب كه در بین خیلی‌ها دیده می‌شود پوشیدن تی‌شرت‌هایی است كه شكم‌های‌شان را كاملا نشان می‌دهد و بیرون می‌اندازد. درست است كه جوان هستید و دل‌تان می‌خواهد طبق مد پیش بروید اما هر مدی برای شما مناسب نیست. اگر همسن و سال‌های‌تان سراغ مدل‌هایی می‌روند، لزومی ندارد شما هم به‌دنبال همان مدل‌ها بروید. پیراهن‌های آزاد بپوشید یا تی‌شرت‌های گشاد را انتخاب كنید. اگر شكم‌تان خیلی بزرگ یا برآمده است، می‌توانید پیراهن‌تان را روی شلوارتان بیندازید. البته به شرطی كه شلوارتان پارچه‌ای نباشد.


بايد شلوار جين چه رنگي باشد؟

سعی كنید تا حد امكان به سراغ شلوارهای پارچه‌ای نروید. بر عكس شلوارهای جین برای شما بسیار مناسب هستند، آن هم جین‌هایی با رنگ تیره. بلوز یا پیراهن‌تان را هم علاوه‌بر این‌كه گشاد انتخاب می‌كنید، از نظر قدی هم بلند انتخاب كنید. تركیب جین و یك تی‌شرت شیك و آزاد به جذابیت شما كمك بیشتری خواهد كرد. نكته‌ای كه در انتخاب رنگ خانم‌ها گفته شد، در مورد آقایان نیز صدق می‌كند. با این تفاوت كه گشاد بودن لباس‌های آقایان می‌تواند رنگ‌های روشن را نه به گزینه‌ای صددرصد نامناسب اما خوب تبدیل كند، آن هم در شرایط خاص. در شرایطی كه آقایان فقط شكم داشته باشند و بازوهای‌شان خیلی چاق نباشد. اما در نهایت سرمه‌ای برای این دسته از افراد بهترین گزینه است. سرمه‌ای از آن دسته رنگ‌هایی است كه می‌تواند بین آقایان چاق حسابی محبوب شده و به یكی از نمادهای خوش‌پوشی‌شان تبدیل شود.


اصول خوش‌تيپي براي چاق‌ها

چه كفشي مناسب است؟

نكته دیگر در مورد كفش‌هاست. خانم‌ها برای كشیده نشان دادن اندام‌شان می‌توانند از كفش‌های پاشنه‌دار استفاده كنند. هر چقدر پاشنه بلندتر باشد، اندام متناسب‌تر نشان داده خواهد شد اما آقایان خیلی نمی‌توانند از این گزینه كمكی و متنوع استفاده كنند. این نكته باعث نمی‌شود كه كفش‌های كاملا تخت را انتخاب كنید. در میان كفش‌های رسمی و اسپرت مردانه هم طرح‌هایی هستند كه كمی پاشنه‌دارند. این پاشنه معمولا بیشتر از ۲ يا ۳ سانتی‌متر نیستند. ولي همین چند سانتی‌متر هم برای آن‌هایی كه قد كوتاه و اضافه وزن دارند بسیار مناسب است. با این كار قد آن‌ها بلند‌تر از حد معمول نشان داده می‌شود و چاقی‌شان كمتر.نكته آخر راجع‌به آقایانی است كه دارند داماد می‌شوند، همان‌طور كه گفته شد، رنگ تیره برای كت و شلوار شما مناسب است نه رنگ روشن. رنگ كت و شلوارهای دامادی معمولا نباتی، مشكی، خامه‌ای و سفید است. به جز مشكی سایر رنگ‌ها برای شما قدغن هستند البته اگر نمی‌خواهید به یك داماد خیلی چاق تبدیل شوید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      موضوع بسیار جالب بود برای من چون خودم یک کمی اضافه وزن دارم البته به اندازه 15 کیلوگرام
      تشکر

    • yavar

      عالیه

    • یاسین

      خوب بود ممنون

    • هانیه

      نکات خیلی جالبی بود ممنونم از همتون منم 4کیلوگرم اضافه وزن دارم باتشکراز همه ی دوستان

    • شادی

      مرررررررررسی دارین مدیر سایت، واقعاااااااا عالی و کاربردی بود .کاش چند مدل مانتو هم میزاشتین توی سایت تا عالی تر بشه

    • شادن

      سپاس

    • محدثه

      خیلی جالب بود،ولی نیاز به راهنمایی دارم که من با شلوار کتان کشی گن دار تقریبا کرم رنگ چه مدل کفشهایی میتونم بپوشم؟؟؟؟؟؟
      لطفا راهنماییم کنید
      ممنون.

    • هلی

      ممنون عالی

    • شیلان

      مطالب خوب و مفید بود اگر همراه با تصاویر میذاشتین خیلی بهتر بود -ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج