۵۱۷۵۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

دولت با اجرای طرح تعطیلات ۲ روزه موافق است

معاون رئیس‌جمهور از موافقت دولت با اجرای طرح تعطیلات ۲ روزه آخر هفته خبر داد و اعلام کرد: اجرای این طرح می‌تواند برای رونق گردشگری ایران آثار مثبتی به همراه داشته باشد.

روزنامه دنیای اقتصاد: معاون رئیس‌جمهور از موافقت دولت با اجرای طرح تعطیلات ۲ روزه آخر هفته خبر داد و اعلام کرد: اجرای این طرح می‌تواند برای رونق گردشگری ایران آثار مثبتی به همراه داشته باشد.
زهرا احمدی‌پور با اشاره به اینکه سازمان میراث‌فرهنگی و محیط‌زیست به‌دنبال متوازن‌سازی سفر هستند و از چنین طرحی حمایت می‌کنند، از بررسی توزیع تعطیلات در کمیسیون‌های دولت خبر داد.
وی معتقد است این طرح می‌تواند برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کشور فضای بهتری ایجاد کند و گام بزرگی در راستای بهره‌مندی این صنعت در کشور باشد.

معاون رئیس‌جمهوری به طرح مربوط به تعطیلات آخر هفته پرداخت و با اشاره به اثرگذاری این طرح بر گردشگری کشور، گفت: «همه وجوه دولت با اجرای طرح تعطیلات آخر هفته موافق‌اند. با اجرای این طرح می‌توانیم به رونق گردشگری منطقه‌ای امیدوار باشیم.»
زهرا احمدی‌پور همچنین با اشاره به طرح تعطیلات زمستانی و توجیه آن اضافه کرد: «متوازن‌سازی زمان سفر یکی از طرح‌هایی است که سازمان میراث‌فرهنگی و سازمان محیط‌زیست دنبال می‌کنند. در این باره ما طرح سه هفته تعطیلات زمستانی را پیشنهاد کرده‌ایم که با توجه به آلودگی هوا در این فصل بیش‌ازپیش به آن توجه شده است.» وی خاطرنشان کرد: «این طرح اکنون در کمیسیون‌های دولت درحال بررسی است و می‌تواند گام بزرگی در راه استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کشور باشد.»

این در حالی است که پیش از این طرح مربوط به تعطیلی دو روزه آخر هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس به سرانجام نرسیده بود. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان محیط‌زیست و وزارت آموزش و پرورش از جمله سازمان‌هایی هستند که تلاش سه‌جانبه‌ای را برای طرح ساماندهی تعطیلات و تصویب آن در مجلس آغاز کرده‌ و با اشاره به مزایای این طرح خواستار اعمال آن در کشور شده بودند.
یکی از دلایل اصلی مورد توجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای ساماندهی تعطیلات، ایجاد برنامه‌ریزی برای سفر و استفاده از ظرفیت‌های هتل‌ها در جریان سفرهای توزیع شده بوده است. احمدی‌پور تاکید کرده بود: «موضوع ساماندهی تعطیلات چون از سوی سه دستگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان محیط‌زیست و وزارت آموزش و پرورش، مورد اجماع قرار دارد و بخش‌خصوصی نیز به دنبال آن است و کمک می‌کند که این موضوع مدیریت شود، شخصا امیدوارم بشود در سال ۹۶ نتایج خوبی از این موضوع گرفت.»

وزارت آموزش و پرورش نیز به دلایلی از جمله آلودگی هوا به دنبال توزیع تعطیلات آموزش و پرورش در طول سال است و رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز از این موضوع استقبال می‌کند، چون از نظر وی در صورت توزیع تعطیلات در طول سال، ایرانی‌ها فرصت بیشتری برای گردشگری و بازدید از میراث فرهنگی کشور دارند. با این حال به نظر می‌رسد تعطیلات مقطعی نتواند چاره‌ای برای این مساله باشد، چراکه مراکز اداری همچنان باز هستند و والدینی که فرزندان دانش‌آموز دارند فرصتی برای سفر نخواهند داشت.
از سوی دیگر، حتی با درنظر گرفتن اینکه این والدین بتوانند مرخصی بگیرند و به سفر بروند، جاده‌های برون شهری زیر بار ترافیک‌های سنگین خواهد رفت و بازهم هدفی که گردشگری از تعطیلات زمستانی در نظر دارد، محقق نمی‌شود. از طرف دیگر این‌گونه تعطیلات به زودی به چالشی همانند نوروز تبدیل خواهند شد. بنابراین به نظر می‌رسد بهترین گزینه موجود تبدیل تعطیلات هفتگی به دوروز باشد و تعطیلات مقطعی زمستانی نمی‌تواند چندان در حل مسائل موجود راهگشا باشد.

به گفته معاون گردشگری کشور، مرتضی رحمانی موحد، طرح سازماندهی تعطیلات در شورای اجتماعی دولت نیز متوقف شده و قرار است در اولین جلسه مورد بررسی قرار گیرد.
پیش از این نیز وی رسیدگی و به سرانجام رساندن طرح ساماندهی تعطیلات را نیازمند شجاعت در میان تصمیم‌گیران در مجلس دانسته و به «دنیای اقتصاد»گفته بود: «به باور من باید تصمیمات این‌چنینی را متناسب با نیازها و زمان پیش برد. باید دید چه چیزی به رضایتمندی مردم منجر خواهد شد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      طرح اشتباهی است ، اگر ذخیره مرخصی مانند قانون تامین اجتماعی 9 روز شود و کارمند به امید ذخیره کردن آن نباشد ، از آن استفاده می کند ، بسیاری از امور مثل بانک ، شهرداری ، دادگاه و ... که تیپ خدماتی است منجر به ترافیک شدیدتر سایر روزها می شود.

    • بدون نام

      نابغه توی 2 روز بجز شهرهای حاشیه محل سکونت کجا میشه رفت و تازه همین هم که بجای گشت و گذار مردم همش توی ماشین و راه و جاده هستن چه خصومتی با تعطیلات نوروز هست که مردم چند روز با خیال راحت و بدون دغدغه و در آب و هوای مناسب میتونن سفر کنن و آرامش داشته باشن الله اعلم هر کی از راه میرسه تنها واسه اینکه بگه طرح دادم و یا ترفیع پایان سالش و امتیاز ارزیابی که باید بگیره و طبق برنامه شخصی خودش یه برنامه ارائه میده این چه مدلش هست

    • مینا

      چرا برای اجرای طرح های بزرگ فراخوان نمیدهید تا همه مردم نظر دهند البته فراتر از نظر مجلس.نظیر این طرح نسنجیده حدود هفت سال پیش در ا.پ صورت گرفت..که الان با احتساب دوره پیش دبستانی یک دانش اموز باید هفت سال دردوره ابتدایی سرکند.ودوره ی ابتدایی واقعا طولانی شده است.که این مغایر با رشد روانشناختی کودک است که باید تاحدود چهارده سالگی هنوز درمدرسه ابتدایی بماند

    • بدون نام

      اگه شنبه و یکشنبه تعطیل بودیم عالی میشد. اونوقت بیشترین هماهنگی رو با دنیا داشتیم

    • بدون نام

      از یه طرف میگن تعطیلات زیاده، از یه طرف طرح تعطیلات زمستانی و تعطیلات دو روزه آخر هفته را می دهند

    • بدون نام

      ما همیشه ۲ روز در هفته از مراودات افتصادی عفب هستیم. اگر شنبه ویکشنبه تعطیل میشد تاثیر بسیار مثبتی در اقتصاد داشت و نظر دولت هم تامین میشد.

    • بدون نام

      چقد تعطیلات. مملکت کلا تعطیله.. چه خبره

    • غلامرضا

      واقعا مسئولان این امر نابغه به تمام معنا هستن.توی تعطیلات زمستانی شهرهای کوهستانی مثل اردبیل شهرکرد ...با بارش برف های آنچنانی چه لذتی از تعطیلات خواهند برد.

    • شهرام

      دلتون خوشه یک سال هم مردم رفتند گردشگری شهرهای خودشون بعد چکار کنند ..هر موقع تونستید مشگل ترافیک و ازدحام جمعیت تو یه منطقه رو حل کنید بعداً بفکر کارهای بیهوده بیفتید

    • مشتی ممدلی

      این طرح تعطیلات زمستانی خوبه به شرط این که تعطیلات نوروز برای همه بشه 4 روز.نه سیزده روز.اینجوری خوبه

    • بدون نام

      قانون ذخیره مرخصی را بر دارید هم هزینه دولت کم میشود .همه هم مرخصی را استفاده میکنند و خودشان مدیریت میکنند .

    • بدون نام

      هیچی دیگه، کلا امکان برقراری ارتباط ادارات و شرکت های ایرانی و خارجی میشه سه روز در هفته!

    • Farhad

      همچین طرحی اجرا نخواهد شد و اینا همش خرافاته.این قضیه به محیط زیست ارتیاطی نداره که مسولینش اظهار نظر میکنن

    • مریم

      اقا توروخدا تابستون رو خراب نکنن بقیش مهم نیس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج