۵۱۷۹۶۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

فناوری، جلوی زمین خوردن سالمندان را می‌گیرد

زمین خوردن ناگهانی سالمندان با توجه به شرایط خاص آنها، ممکن است منجر به شکستگی و حتی مرگ این افراد شود. لذا محققان از فناوری واقعیت مجازی برای کمک به آنها بهره گرفته اند.

خبرگزاری مهر: زمین خوردن ناگهانی سالمندان با توجه به شرایط خاص آنها، ممکن است منجر به شکستگی و حتی مرگ این افراد شود. لذا محققان از فناوری واقعیت مجازی برای کمک به آنها بهره گرفته اند.
فناوری، جلوی زمین خوردن سالمندان را می‌گیرد

به نقل از دیجیتال ترندز، استفاده از این فناوری جابجایی در محیط های جدید را با دقت بیشتر و همراه با مشاهده جزییات کامل تر ممکن می کند. محققان دانشگاه نورت کارولینا می گویند فناوری یاد شده به افراد مسن و افرادی که سلول های عصبیشان آسیب دیده، امکان می دهد تا بتوانند درک بهتری از شرایط محیط اطراف پیدا کنند و از قدم گذاشتن در محیط های پرخطر یا لیز خودداری کنند.

هدست های یاد شده با افزودن داده هایی به محیط زندگی واقعی می توانند به افراد مسن کمک کنند تا از مسیرهای ایمن تری برای جابجایی استفاده کنند و حتی با شبیه سازی نحوه راه رفتن مناسب بر اطلاعات افراد سالخورده در این زمینه بیفزایند.

محققان موفق به ابداع یک سیستم واقعیت مجازی شده اند که به افرادی که به سختی راه می روند امکان می دهد تا مسیر حرکت خود را به دقت انتخاب کنند.

البته هدست یاد شده فعلا در محیط آزمایشگاهی با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته و تلاش بر این است که در نمونه های نهایی ابزاری به هدست ها اضافه شود که مشکلات حرکتی افراد مسن یا دارای مشکلات عصبی را شناسایی کند و از این طریق به درمان آنها کمک شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج