جاباما
۵۱۸۶۷۱
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

طردشدن های دوست داشتنی؛ موفقیت میلیاردر ۲۶ ساله

بی شک سم آونز (Sam Ovens) یکی از موفق ترین کارآفرینان جوان در زمینه مشاوره کسب و کار است. برخلاف بسیاری از کارآفرینان، او به سرعت دریافت که مشاغل کارمندی و روتین ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر سرنوشتی نیست که برای زندگی اش رقم خورده است؛ او چیز بیشتری در زندگی می خواست.

ماهنامه آینده روشن: بی شک سم آونز (Sam Ovens) یکی از موفق ترین کارآفرینان جوان در زمینه مشاوره کسب و کار است. برخلاف بسیاری از کارآفرینان، او به سرعت دریافت که مشاغل کارمندی و روتین ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر سرنوشتی نیست که برای زندگی اش رقم خورده است؛ او چیز بیشتری در زندگی می خواست.

در سال 2012 میلادی و در حالی که تنها سه ماه از نخستین شغلش پس از پایان کالج می گذشت، سم از شرکتی که در آنجا مشغول به کار بود استعفا کرد و به خانه پدر و مادرش در نیوزیلند بازگشت. او همان جا تصمیم گرفت در پارکینگ منزل والدینش کسب و کار تازه ای برای خود آغاز کند.

پس از کار و تلاش بسیار و هزینه کردن تمامی پس اندازش، اولین تجارت سم به شکل بدی شکست خورد. یک سال کار و تلاش شبانه روزی دیگر کار او را به آنجا کشاند که همه چیزش را از دست بدهد، قرض و بدهی بسیاری بالا بیاورد و اسم دو شرکت ناموفق و شکست خورده دیگر را نیز با خود یدک بکشد. خودش بعدها در جایی می نویسد که آن دوران یکی از ناامیدکننده ترین و در عین حال تعیین کننده ترین مراحل زندگی اش بوده است. اما سم به جای آنکه ناامید شود و دوباره به محیط کارمندی بازگردد، تصمیم گرفت به شکست های خود به دیده فرصت بنگرد و از آن ها درس بگیرد.
طردشدن های دوست داشتنی؛ موفقیت میلیاردر 26 ساله

سوالات بسیاری در ذهن او وجود داشت، مثل اینکه چرا ایده های بزرگ او نتوانسته بود مشتریان زیادی را به خود جلب کند یا اینکه کجای کارش اشتباه بوده است؟ او اشتباهاتی را که به شکستش انجامیده بودند بررسی کرد و نقاط ضعف و قوت کسب و کارهایش را یافت. ارزیابی سم تمایل و اشتیاق او برای یادگیری و رشد و نگرش هایش او را واداشت یک بار دیگر بخت خود را در زمینه کارآفرینی امتحان کند و تصمیم بگیرد چهارمین شرکت خود را در زمینه مشاوره کسب و کار راه اندازی کند. تلاش های سم این بار به نتیجه رسید.
او در مدت کوتاهی شرکت مشاروه ای خود را راه اندازی کرد. پارکینگ خانه پدری را ترک کرد و به منهتن بازگشت. او در ۲۶ سالگی و در زمان کوتاهی موفق شد ارزش کسب و کارش را به ۱۰ میلیون دلار برساند.

سم در حال حاضر یکی از کارشناسان برجسته در زمینه کارآفرینی و ارائه مشاوره برای آغاز کسب و کارهای جدید است. در حال حاضر، روش های سم آونز را بسیاری از مشاوران برجسته در سراسر جهان استفاده می کنند و او نخستین کسی است که شرکت ها و صنایع زمانی که به دنبال جذب مشتریان جدید هستند با او تماس می گیرند.

سم در ابتدای آغاز به کار شرکت مشاوره ای به تنهایی خدمات را به مشتریان ارائه می داد، اما پس از مدتی ارائه مشاوره را آغاز کرد و اکنون نیز شیوه ها و استراتژی ها و تاکتیک های کاری اش با یکدیگر ترکیب شده است و در قالب یک برنامه آموزشی آنلاین در اخیار همه و به خصوص کسانی که به دنبال ایجاد کسب و کار جدید و سودآوری هستند قرار می گیرد. برنامه های آموزشی سم جزو برنامه های پیشرو در صنعت مشاوره شغلی محسوب می شود که موفقیت های بسیاری را نیز با خود به همراه داشته است.

در حقیقت، سم با آموزش ها و مشاوره های خود به هزاران نفر در سراسر جهان کمک کرد بر ترس های خود غلبه کرده، مشاغل روتین و کارمندی خود را رها کنند و با آغاز کسب و کارهای جدید درآمدهای بهتر و زندگی آزادانه تری داشته باشند. او معتقد است شیوه های نستی و عقل سلیم و متعارف در دنیای امروزی راه به جایی نمی برند و اگر از آن ها پیروی و تبعیت کنید، به جایی خواهید رسید که دیگران رسیده اند.

سم معتقد است هر کسی می تواند کسب و کار مورد نظر خود را آغاز کند و از این طریق به آزادی و زندگی پرمعناتر و درآمد بیشتر دست یابد، اما مشکل اینجاست که بیشتر این افراد نمی دانند که کار را باید از کجا آغاز و چه مسیری را دنبال کنند، اما سم این نقشه را ایجاد کرده است و تلاش می کند آن را با مردم سراسر جهان به اشتراک بگذارد.
طردشدن های دوست داشتنی؛ موفقیت میلیاردر 26 ساله

در ادامه این مقاله قصد دارم چهار نکته طلایی در موفقیت کسب و کار را از دیدگاه این میلیونر جوان مطرح کنم. سم این چهار نکته طلایی را مهم ترین و باارزش ترین درس هایی می داند که طی فرایند کارآفرینی و تلاش، از طریق آزمون و خطا کسب کرده است. او بر این باور است که دانستن این نکات برای تمامی کسانی که در فکر راه اندازی کسب و کار جدیدی هستند لازم و ضروری است.

نکته طلایی اول: هرچه زودتر برند تحت نام خود را بسازید و اعتمادسازی کنید

ساختن برند اختصاصی برای کارآفرینان چندین فایده را به همراه دارد. نخست آنکه داشتن یک برند شخصی معتبر به کسب و کار جدید شما اعتبار بالایی خواهدداد. سم می گوید اگر مردم برند تحت نام شما را بشناسند و به آن اعتماد کنند، به احتمال زیاد به کسب و کار جدید شما نیز اعتماد خواهندکرد. او معتقد است ایجاد برند شخصی یکی از ابزارهای ضروری برای موفقیت در کسب و کار است.

دوم آنکه هرچه مخاطبان شما بیشتر باشند، مشتریان بالقوه بیشتری در آینده جذب خواهید کرد. او می گوید: «تلاش کنید از طریق شیوه های تبلیغی برند خود را به همه بشناسانید. از تمامی ابزارهای موجود استفاده کنید صدای خود و شرکت تان را به گوش افراد بیشتری برسانید. استفاده از قدرت نفوذ رسانه های اجتماعی امروزی تنها بخشی از امکانات گسترده برای جذب مخاطب است؛ پس به سرعت دست به کار شوید و کار خود را در شبکه های اجتماعی آغاز کنید. تمامی فرصت های موجود در این شبکه ها یا حتی پُست هایی که در آن ها منتشر می کنید این ظرفیت را دارند که یک مشتری جدید را به سوی شما بکشاند.»

نکته طلایی دوم: از شبکه اشنایان خود کسب درآمد کنید

سم می گوید: «بیشتر کارآفرینان در اطراف خود شبکه ای از ارتباطات فردی و مخاطبان دارند، اما متاسفانه از آن ها و ظرفیت های موجود آنان درک درست و کاملی ندارند؛ پس در هنگام شروع کسب و کار جدید آشنایان و دوستان و اطرافیان خود را فراموش نکنید؛ حتی تصور هم نمی توانید کنید که در میان همین افراد چه مشتریان بالقوه ای می توانید برای خود پیدا کنید. با این کار اطرافیان تان کسب و کار شما را در سطوح دیگر نیز منتشر می کنند. هر یک از اطرافیان شما شبکه ای از دوستان و آشنایان دارند که لزوما شما را نمی شناسند.»
طردشدن های دوست داشتنی؛ موفقیت میلیاردر 26 ساله

یکی از دلایل شکست کسب و کارهای جدید هدف قرار دادن افراد غریبه در همان گام های نخست است. دوستان و خانواده و دوستانِ دوستان شما، همگی، نیازهایی دارند. نزدیک شدن به افرادی که هم شما و هم کسب و کار جدیدتان را می شناسند از نزدیک شدن به افراد کاملا غریبه ای که از شما و کارتان هیچ شناختی ندارند بسیار آسان تر است.

نکته طلایی سوم: هرگز آموختن را متوقف نکنید

هیچ اهمیتی ندارد چه زمانی و در چه مقطعی از زندگی کسب و کار جدید خود را آغاز می کنید؛ در راهی که در آن قدم گذاشته اید همیشه مطلب جدید برای یادگیری وجود دارد. شاید شما به کسب و کاری که در آن مشغول هستید اشراف کامل داشته یا از تمامی شاخصه ها و مولفه های یک کارافرین موفق آگاهی داشته باشید، اما باید بدانید که به عنوان یک کارافرین هموراه در این مسیر با چالش های جدید و تغییرات و موانع دیگری رو به رو خواهیدشد که تاکنون به آن ها برنخورده بودید و برای رویارویی به آن ها برنخورده بودید و برای رویارویی با آن ها به آموختن نیازمندید.

سم در این باره می گوید: «به لطف دسترسی به منابع عظیم اطلاعاتی در این دوران، هر کارآفرینی قادر است در هر زمینه و موضوعی اطلاعات جدیدی کسب کند. در طول این سال ها صدها کتاب خوانده و مطالب بسیار مفیدی را در مورد بازاریابی، فروش، حسابداری، استراتژی ها و حتی روش های ارتقای شخصیتی آموخته ام. می دانستم که اگر بخواهم کسب و کار جدیدم به سرانجام خوبی رسد، باید تمامی این مطالب را بدانم و به خوبی درک کنم».

نکته طلای چهارم: بر طردشدن غلبه کنید
سم می گوید: «بزرگ ترین ترس و نگرانی من در آغاز کسب و کار رویارویی با پذیرفته نشدن از سوی دیگران بود. به عنوان یک انسان درون گرا، تماس گرفتن با مردم، پیدا کردن مشتریان بالقوه و معرفی سرویس و محصولات کسب و کارم همیشه بزرگ ترین چالش پیش رویم بود و من را وادار می کرد از کُنج شخصی خود بیرون بروم، اما پس از مدتی متوجه شدم خروج از این کنج شخصی از اهمیت بسیاری برخوردار است و از آن پس تصمیم گرفتم بر این ترس خود غلبه کنم و یاد بگیرم چگونه با پذیرفته نشدن از سوی دیگران رو به رو شوم.
طردشدن های دوست داشتنی؛ موفقیت میلیاردر 26 ساله
صحبت با افراد غریبه در مورد کسب و کارم را آغاز کردم و پس از مدتی دریافتم که پذیرفته نشدن از سوی مشتریان امری شخصی نیست و به هیچ وجه به ویژگی های شخصیتی من باز نمی گردد. این تجربه یکی از بزرگ ترین درس هایی بود که در نتیجه بیرون آمدن از محیط راحتی و رویارویی با چالش های واقعی دنیای کسب و کار آموختم.»
جاناتن لانگ
دبیر فورچن
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج