۵۱۹۲۶۹
۳ نظر
۵۰۴۷
۳ نظر
۵۰۴۷
پ

رقص ماتادور

بوسه بر پیراهن بارسا در برنابئو ؛ بدترین چیزی که ممکن است برای یک رئالی اتفاق بیفتد ، به خصوص دو آتشه های ردیف های نزدیک به چمن که خیلی هاشان در اینسرت های تلویزیونی ، از فحش و بددهانی مضایقه نمی کنند .

ورزش سه: بوسه بر پیراهن بارسا در برنابئو ؛ بدترین چیزی که ممکن است برای یک رئالی اتفاق بیفتد ، به خصوص دو آتشه های ردیف های نزدیک به چمن که خیلی هاشان در اینسرت های تلویزیونی ، از فحش و بددهانی مضایقه نمی کنند . اما مسابقه با یک تصویر عجیب به پایان رسید . مسیری که انگار به دست یک فیلمنامه نویس بزرگ ریل گذاری شده بود تا رکورد و پیروزی و افتخار و تعلیق و تحقیر ، در لحظه به خصوص قبل از سوت پایان رقم بخورد . وقتی مسی با بغل پای بی نقص ناواس را مغلوب کرد و در گوشه ورزشگاه پیراهن از تن کند؛یک نقش آفرینی عجیب و کامل برای جشن گرفتن برتری ، نمایش پیراهن بارسا ، افتخار گل شماره ۵۰۰ ، تحقیر رئالی های برنابئو و البته شاید تکان دادن پرچم کاتالونیا به سبک ماتادورها به سوی جمعیتی که نیرویشان برای حمله و از بین بردن مسی کافی بود اما ماتادور بازیرکی و ظرافت نیزه را به پشت آنها زده و جنگ را برده بود .

رقص ماتادور

برای مسی این اتفاق می توانست در پایان نیمه اول رقم بخورد اما او کرنر کروس را از مقابل دروزاه خالی رئال به اوت زد ، پس همه چیز ماند تا گل دقیقه نود ، زمانی که رئال با گل خامس به بازی برگشته بود و فکر می کرد ده نفره هم از پس بارسا بر می آید . تیم پرستاره زیدان ، بازی را بهتر آغاز کرده و امیدواری بیشتری برای برد داشت اما آنها به اندازه کافی خوب نبودند ؛ اگرچه پرستاره تر از بارسا با نیمکت نشینی مهره هایی مثل ایسکو و موراتا . این جنگ خیلی زود با ضربه آرنج مارسلو به مسی آغاز شد و ستاره بارسا که قبل از این خطا درخششی از خود نداشت با صورت خونین و دستمالی بر دهان بازی را آغاز کرد .

رقص ماتادور

بعد از گل اول بازی توسط کاسمیرو ، مسی با یک کنترل و دریبل عالی و یک ضربه (همان همیشگی) بازی را مساوی کرد و در نیمه دوم ، ال کلاسیکوی نه چندان جذاب ، با تنش ها و فرصت های بیشتر ، رنگ متفاوتی گرفت . وقتی راموس با تکل بی ملاحظه روی مسی بازهم از بازی اخراج شد ، وقتی راکیتیچ با سرتوپ عالی کروس را از بازی محو کرد و با یک بیرون پای استثنای دروازه ناواس را باز کرد ، وقتی خامس سانتر عالی مارسلو را با اضافه شدن ناگهانی به شش قدم به گل تبدیل کرد و در نهایت وقتی درخشش ناواس ، با ضربه نهایی مسی بی ثمر ماند .

مسی با ریش انبوه که نشانه ای از بزرگتری و البته تعلقات جوانانه است ، در برنابئو کاری را انجام داد که پیش از این نیز انجام داده بود ؛ شاخص ترین اش دو گل تماشایی به کاسیاس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ، زمانی که با حضور مورینیو روی نیمکت رئال جنگ در اوج بود .البته هرگز درامی مثل دیشب شکل نگرفته بود . جایی که اراده و عشق علیه یک سرنوشت قطعی به قیام برمی خاست و حماسه ای تک نفره شکل می گرفت .


رقص ماتادور

این که بازیکنی بتواند در عمر حرفه ای ۵۰۰ گل برای یک تیم به ثمر برساند چیز عجیبی است . فکر کنید چگونه یک مهاجم ، بی وقفه و بی خستگی ۵۰۰ بار توپ را از خط دروازه همه کسانی که بی شک بزرگترین هدف شان توقف او بوده گذرانده باشد . این عدد ، بشارتی بر اتمام یک اختلاف قدیمی است ، این که بین مارادونا و مسی ، کدام یک برترند . این که بالاخره مسی یا رونالدو ؟

اگرچه دنیای فوتبال پر از ستارگان استثنایی ، بزرگ و بی جانشین است اما مسی جایی بالاتر از همه آن ها دارد . حتی اگر همین هفته پیش ، مقابل یوونتوس و دفاع آهنین اش عاجز از گلزنی از دور رقابتهای لیگ قهرمانان حذف شده باشد .

ال کلاسیکوی آخر ، بیت آخر شعربلندی بود که مسی سراینده آن است .وقتی پیراهن را در دست گرفت و بعد دست راست را به سمت سر برد تا مفاهیمی را به هواداران رئال انتقال بدهد . عکاسی که بهترین تصویر این لحظه را ثبت کرده ، پیراهن معلق مسی در آسمان و حرکت دست مسی به سمت سر را ثبت کرده است . انگار دستی نامرئی لباس بارسا را روی هوا نگه داشته تا مسی حرفش را کامل بزند . برای این عکس تویئت کرده اند : دست خدا ، نسخه مسی .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      عجب متنی، دمت گرم


      و مسی پادشاه فوتبال جهان ...

    • رها

      عالی بود

    • علی8

      واقعا خوشحالم که در زمان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال زندگی میکنم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج