جاباما
۵۱۹۴۷۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تاتنهام؛ ستارگان جوان و رویاهای ناتمام پوچتینو

در وقت‌های تلف‌شده بازی چلسی و تاتنهام بود که هری کین ضربه‌ای ایستگاهی زد. توپ از زیر بدن کورتوآ رد شد، به سمت دروازه غلتید، ولی به نحوی بود که دروازه‌بان چلسی توانست توپ را بگیرد و مانع گلزنی تاتنهام شود. این اتفاق تمثیلی از اوضاع فعلی تاتنهام است.

ورزش سه: در وقت‌های تلف‌شده بازی چلسی و تاتنهام بود که هری کین ضربه‌ای ایستگاهی زد. توپ از زیر بدن کورتوآ رد شد، به سمت دروازه غلتید، ولی به نحوی بود که دروازه‌بان چلسی توانست توپ را بگیرد و مانع گلزنی تاتنهام شود. این اتفاق تمثیلی از اوضاع فعلی تاتنهام است.

ضربه ایستگاهی دیدنی و قدرتمند بود و باید گل می‌شد اما توپ نتوانست از خط بگذرد. تاتنهام زیر نظر موریسیو پوچتینو خوب و آینده‌دار به نظر می‌رسد اما آنها به موفقیت نمی‌رسند. آنها عادت کرده‌اند که از خط پایان عبور نکنند.

برد ۴ بر ۲ چلسی مقابل تاتنهام به این ترتیب رقم خورد که آنها از فرصت‌هایشان استفاده کردند و در اواخر بازی، در عرض پنج دقیقه دو گل زدند و کار را بی‌رحمانه تمام کردند. پوچتینو گفت: «ما حکمران بازی بودیم اما آنها فرصت‌طلب‌تر از ما عمل کردند. حالا باید خونسرد بود، بازی را دوباره تماشا کرد و برای پیشرفت تلاش کرد. نتیجه ۴ بر ۲ نتیجه مهمی برای چلسی به نظر می‌رسد اما من به بازیکنانم افتخار می‌کنم. آنها تمام تلاش خود را کردند.»
تاتنهام؛ ستارگان جوان و رویاهای ناتمام پوچتینو

تاتنهام را مسخره می‌کنند و می‌گویند آنها بین دو تیم سوم شده‌اند! فصل گذشته، رقابت قهرمانی لیگ برتر بین لسترسیتی و تاتنهام بود ولی در نهایت آرسنال دوم و تاتنهام سوم شد. آنها این فصل در لیگ قهرمانان موفق به صعود از گروه خود نشدند و نشان دادند که هنگامی که اوضاع حساس می‌شود، عملکردشان خوب نیست اما هنوز خیلی زود است که بگوییم تاتنهام یکی از آن تیم‌هایی شد که به نزدیکی قهرمانی رسید اما موفق نشد. از تیم‌هایی که بسیار بااستعداد به نظر می‌رسیدند اما در نهایت نتوانستند با هیجانی که اطرافشان ایجاد شده بود کنار بیایند.

تاتنهام استعدادهای بسیاری دارد که نباید آنها را نادیده گرفت اما همانطور که چلسی نشان داد، تیم‌های برتر می‌توانند سرنوشت بازی را به سود خود تغییر دهند و حریف را از پیش رو بردارند. این کیفیتی است که تاتنهام باید داشته باشد و پوچتینو در صورت داشتن یکی، دو بازیکن با سابقه قهرمانی، می‌تواند پازل خود را تکمیل کند.
تاتنهام؛ ستارگان جوان و رویاهای ناتمام پوچتینو

تاتنهام با داشتن دله آلی و هری کین آینده بلندمدت خود را تضمین کرده است. این دو نفر در ویمبلی دو گل زیبا به چلسی زدند اما آنها به اندازه رقیبان بازیکن ندارند. تاتنهام در نیمه دوم که به دنبال گلزنی بود، ژرژ کوین انکودو را به زمین فرستاد. چلسی چه کار کرد؟ دیگو کاستا، ادن آزار و سسک فابرگاس به میدان آمدند!

تاتنهام ۶۳ درصد مالکیت توپ را در طول ۹۰ دقیقه در اختیار داشت و فرصت‌های لازم برای بهره گرفتن از این مالکیت توپ را هم ساخت اما آنها نتوانستند از حریف پیش بیفتند. تاتنهام مانند مشتزن جوانی شده که به حریف باتجربه خود فرصت‌های زیادی برای ناک‌اوت کردنش می‌دهد. این شکست دردناک است اما اینکه چطور به این شکست واکنش نشان دهند تعیین خواهد کرد که ادامه کار پوچتینو چطور خواهد بود. آنها یا از این شکست درس می‌آموزند، رشد می‌کنند و آن ماشین برنده‌ای می‌شوند که خیلی‌ها از آنها انتظارش را دارند، یا اینکه اجازه می‌دهند این باخت روی ذهنیتشان تاثیر بگذارد و در نهایت بازیکنانش جدا شوند و به تیم‌های دیگر بروند.
تاتنهام؛ ستارگان جوان و رویاهای ناتمام پوچتینو

این خطری است که تاتنهام را تهدید می‌کند. لیدز یونایتد در اوایل قرن بیست و یکم داشت قدرت جدیدی در فوتبال انگلیس می‌شد. آنها با هدایت دیوید اولری و بازیکنان جوانشان فوق‌العاده بودند و در سال ۲۰۰۱ به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیدند اما زمانی که نتوانستند قهرمانی به دست بیاورند، مشکلات مالی شروع شد و امثال ریو فردیناند، هری کیول، آلن اسمیت، جاناتان وودگیت و دیگران به تیم‌های دیگر رفتند تا قهرمانی به دست بیاورند. تاتنهام در زمینه مدیریت باشگاه بسیار بهتر از لیدز آن زمان عمل می‌کند اما بازیکنان بزرگ به دنبال قهرمانی‌های بزرگ هستند و تا ابد در تیم نخواهند ماند.

تاتنهام تاکنون بسیار امیدوارکننده بوده اما در زمینه نتیجه‌گیری نهایی ناموفق عمل کرده است اما پوچتینو که تاکنون به‌عنوان مربی قهرمان نشده، به مسیر پیش روی تیم اشاره می‌کند: «این اولین نیمه‌نهایی من بود و من نمی‌توانم گذشته را عوض کنم. گذشته‌ها گذشته. اکنون در زمان حاضر هستیم و تلاش می‌کنیم که آینده بهتری بسازیم. این تیم جذابی است. دو سال پیش، رسیدن به سطح تیم‌های بزرگ برای ما دشوار بود اما حالا مهم است که هوشمند باشیم و تیم را برای چند سال آینده بسازیم.» پوچتینو باید اطمینان حاصل کند که روند ساختن تیم موفقیت‌آمیز باشد. او باید تجربه لازم را به تیم بیفزاید و راهی پیدا کند که تاتنهام بتواند قهرمانی به دست بیاورد. آنها هنوز فرصت دارند که ثابت کنند تیم بزرگی هستند اما آنها دیگر نمی‌توانند تحمل کنند که به قهرمانی بسیار نزدیک شوند ولی به آن نرسند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج