جاباما
۵۱۹۷۲۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

دو کشته در تظاهرات علیه «مادورو»

دو معترض دیگر در جریان تظاهرات سیاسی ونزوئلا به دست افراد مسلح کشته شدند که مجموع شمار کشته‌شدگان این ماه را به ۲۳ تن رساند. همزمان، اعتراضات ضد دولتی با برگزاری یک تحصن گسترده با درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام، وارد چهارمین هفته خود شد.

خبرگزاری ایسنا: دو معترض دیگر در جریان تظاهرات سیاسی ونزوئلا به دست افراد مسلح کشته شدند که مجموع شمار کشته‌شدگان این ماه را به ۲۳ تن رساند. همزمان، اعتراضات ضد دولتی با برگزاری یک تحصن گسترده با درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام، وارد چهارمین هفته خود شد.

در جریان اعتراضات روز دوشنبه علیه نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا دو معترض دیگر به ضرب گلوله کشته شدند. در این اعتراضات، هفت تن دیگر هم زخمی شدند. این دو کشته در دو شهر در غرب ونزوئلا کشته شدند.

این تلفات تازه‌ترین موارد در یک ماه اعتراضاتی است که با سرکوب معترضان با گاز اشک‌آور، گلوله پلاستیکی و درگیری میان نیروهای امنیتی همراه بوده است. ۱۱ تن دیگر هم حین غارت‌های شبانه کشته شدند.

حزب حاکم سوسیالیست، دشمنانان را به تلاش برای کودتا متهم می‌کند و اپوزیسیون ونزوئلا هم معتقدند که مادورو دیکتاتوری است که اعتراضات مسالمت‌آمیز را سرکوب می‌کند. اعتراضات ماه اخیر از زمان ناآرامی‌های سال ۲۰۱۴ که موجب کشته شدن ۴۳ تن شد، بی‌سابقه است.

سری جدید اعتراضات زمانی آغاز شد که دادگاه عالی حامی دولت اختیارات کنگره تحت کنترل اپوزیسیون را گرفت. این دادگاه فورا اجرای حکم مذکور را متوقف کرد اما این اقدام محکوم‌شده آنها هنوز هم اپوزیسیون ونزوئلا را منزوی نگه داشته است. علاوه بر این، رد صلاحیت شدن انریکه کاپریلس که دو دوره نامزد ریاست جمهوری بوده، به آتش اعتراضات افزود. بیش از ۱۴۰۰ تن ماه جاری حین اعتراضات بازداشت شدند و تا روز دوشنبه همچنان ۶۳۶ تن از آنان در بازداشت بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا محمود جان نمیره انجا یه کم نفت ببره سر سفره ها مقداری یارانه بهشان بده ارام میشن تازه میره خونه مادر چاوز پول هتل هم نمیده .زنده باد بهار ونوزولا یه وقت دیدی چاوز هم برگشت اخه مریضی سختی نداشت شاید رفع شده باشه خود محمود گفت که اون نمیمیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج