۵۱۹۷۴۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آمادگی روسیه برای افزایش تولید نفت

اظهارات مقامات روسیه و جزییات طرح های سرمایه گذاری که توسط شرکت های نفتی منتشر شده است نشان می دهد تولید نفت روسیه ممکن است به بالاترین میزان خود در ۳۰ سال گذشته برسد البته اگر تولید کنندگان اوپک و بیرون از این گروه قرارداد کاهش عرضه خود را تا بعد از ژوئن امسال تمدید نکنند.

تابناک: اظهارات مقامات روسیه و جزییات طرح های سرمایه گذاری که توسط شرکت های نفتی منتشر شده است نشان می دهد تولید نفت روسیه ممکن است به بالاترین میزان خود در ۳۰ سال گذشته برسد البته اگر تولید کنندگان اوپک و بیرون از این گروه قرارداد کاهش عرضه خود را تا بعد از ژوئن امسال تمدید نکنند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت در کنار روسیه و سایر تولید کنندگان بیرون از این گروه متعهد شده بودند تا در نیمه اول سال ۲۰۱۷ حدود ۱.۸ میلیون بشکه نفت در روز از تولید خود کاهش دهند.

با وجود پر بودن ذخائر نفت جهان، تولید کنندگان خلیج فارس و سایر تولید کنندگان تمایل فزاینده ای برای تمدید پیمان موجود تا انتهای ۲۰۱۷ نشان داده اند. هفته پیش عربستان سعودی و کویت پیام روشنی درباره آمادگی خود برای تمدید کاهش ها ارسال کردند.

روسیه که سهم او از کاهش ها ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است، هنوز به صورت علنی درباره این که آیا می خواهد توافق حاضر تا بعد از ژوئن ادامه داشته باشد یا خیر نظری اعلام نکرده است اگرچه روز جمعه نماینده روسیه در پنل نظارت بر پیمان کاهش عرضه از تمدید این توافق استقبال کرد.

اما از طرف دیگر مقامات روسیه نشان داده اند که شرکت های نفت محلی آماده هستند تا تولید خود را همزمان با اتمام پیمان افزایش دهند.

ارکادی دورکویچ معاون نخست وزیر روسیه گفت "بنابر برنامه های سرمایه گذاری شرکت های روسیه ممکن است که تولید نفت این کشور بدنبال انقضای قرارداد حاضر افزایش یابد. او که در حاشیه کنفرانس اقتصادی آخر هفته در شهر کراسنویارسک واقع در سیبری شرقی سخن می گفت افزود "اگر هیچ محدودیتی نباشد آن ها تصمیم خواهند گرفت تا عقب نشینند"

او آمار و ارقامی اعلام نکرد اما الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در مارس به رویترز گفت که تولید این کشور می تواند در ۲۰۱۷ به ۵۴۸ میلیون تا ۵۵۱ میلیون تن برسد که معادل ۱۱.۰۱ میلیون تا ۱۱.۰۷ میلیون بشکه در روز است. این میزان بالاترین میانگین از ۱۹۸۷ به این طرف می باشد.

روسیه در ۲۰۱۶ حدود ۵۴۷.۵ میلیون تن تولید کرده است یا میانگین ۱۰.۹۶ میلیون بشکه در روز.

روسیه تحت قرارداد خود با اوپک می بایست تا ۱۰.۹۴۷ میلیون بشکه در روز از تولید خود کاهش می داد. تولید این کشور قبل از توافق حاضر ۱۱.۲۴۷ میلیون بشکه در روز بوده است که در اکتبر ۲۰۱۶ بدست آمده است و بالاترین سطح تولید در دوره بعد از شوروی می باشد.

اگرچه روسیه هنوز به صورت علنی درباره تمدید کاهش ها سخنی نگفته است اما نواک گفته است که این در ملاقات خود با شرکت های روسیه در ماه جاری این مسئله را به بحث خواهد گذاشت. او همچنین گفت درباره تمدید کاهش ها در ۲۴ می با اوپک مذاکره خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج