۵۱۹۸۵۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

کالبدشکافی فرمان پادشاه سعودی

نگاهی عمیق و دقیق به فرمان پادشاهی ملک سلمان و عزل و نصب‌های گسترده حاکی از این است دوره جدیدی در خاندان سعودی در راه است که در انحصار قدرت بین فرزندان ملک سلمان خلاصه می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه رای الیوم، نگاهی دقیق به فرمان ملک سلمان بن عبدالعزیز مبنی بر عزل و نصب های گسترده و موشکافی این وضعیت حاکی از آغاز مرحله جدید در خاندان سعودی و انحصار قدرت بین فرزندان پادشاه است.

انتقال قدرت از فرزندان عبدالعزیز به فرزندان ملک سلمان

نهاد حاکم سعودی تمام اتهامات و تحلیل های مربوط به اینکه عزل و نصب های اخیر در تحکیم موقعیت فرزندان ملک سلمان به ضرر عمو زادگان خود تاثیر دارد، به طور کلی رد کرده و تاکید دارد خانواده های ملک عبدالعزیز شامل ۳۶ فرزند پسر در نهادی دولتی حضور دارند.

پست های جانشینی ولیعهد، وزیر انرژی و سفیر سعودی در واشنگتن، در دستان فرزندان ملک سلمان

اکنون محمد، عبدالعزیز و خالد بن سلمان به ترتیب جانشین ولیعهد و وزیر انرژی و سفیر سعودی در واشنگتن هستند و احمد بن فهد بن سلمان نوه ملک سلمان نیز معاون امیر منطقه الشرقیه است.

بر اساس اطلاعات موجود، عزل و نصب های اخیر در یک نوبت خلاصه نمی شود بلکه در دستور کار ملک سلمان در روزهای آینده عزل و نصب های دیگر و تصمیمات جدید اقتصادی نیز قرار دارد.

کاهش اختیارات و قدرت فرزندان نایف بن عبدالعزیز

ناظران این اقدامات اخیر را مقدمه تحکیم وضعیت فرزندان ملک سلمان در نهادهای دولتی برشمرده و از نظر آنان این تغییرات اخیر در هر حال به سمت کاهش اختیارات فرزندان امیر نایف بن عبدالعزیز (برادر ناتنی ملک سلمان و چهار پسرش) در حرکت است.

محدود کردن اختیارت محمد بن نایف به نفع محمد بن سلمان

به عقیده کارشناسان و ناظران سیاسی ایجاد شورای امنیت ملی مرتبط با دیوان پادشاهی چیزی جز کاهش اختیارات محمد بن نایف ولیعهد سعودی و وزیر کشور به نفع محمد بن سلمان جانشین او نیست، به اضافه اینکه تعیین امیر احمد بن فهد بن سلمان به عنوان معاون منطقه الشرقیه که منطقه نفت خیز عربستان است، چیزی جز آغاز روند کاهش اختیارات امیر سعود بن نایف امیر این منطقه و سپس برکناری او نیست.

طرح افزایش قیمت انواع کالاها در راه است

در سطح اقتصاد داخلی عربستان نیز اطلاعاتی که در دست است نشان می دهد، تصمیم احیای پاداش های مالی کارمندان دولت گامی کاملا پیشگیرانه برای بالا بردن قیمت ها و افزایش مالیات تمام کالاها و خدمات به میزان قابل ملاحظه ای است.

سردرگمی ریاض برای حل بحران یمن

در خصوص بحران یمن نیز کارشناسان معتقدند پرداخت دو ماه حقوق به نیروهای شرکت کننده در جنگ یمن از یک سو چیزی جز مشوق ادامه این جنگ نبوده و از سوی دیگر از نبود راهکار سیاسی حل و فصل بحران یمن در چشم انداز سعودی حکایت دارد.

در این میان با تغییر فرمانده نیروهای زمینی سعودی در جنگ یمن و تعیین فهد بن ترکی ژنرال میدانی و با تجربه در این پست احتمال دو چندان شدن خشونت در یمن افزایش می باید.

به هر حال صندوقچه ملک سلمان مسائل غیرمنتظر دیگری را نیز در خود جا داده است که پیش بینی می شود در چند روز آینده برملا شود، به اضافه اینکه تمام پیش بینی ها حاکی از این است که دوران جدیدی از حکومت سعودی در راه است و چنانچه تحلیل های مربوط به کاهش قدرت برخی اعضای خاندان حاکم و انحصار قدرت در بین فرزندان ملک سلمان درست باشد، این وضعیت می تواند موجب رویارویی ها و حساست های واقعی در داخل خاندان حاکم شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا سعودی رو ول کنید یه فکری بحال خودمون بکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج