۵۱۹۸۶۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خواندنی های هفته سی اُم بوندس لیگا

هفته سی اُم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به رویدادهای هفته سی اُم این رقابت ها

وبسایت نود: هفته سی اُم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به رویدادهای هفته سی اُم این رقابت ها

در هفته سی اُم بوندس لیگا وقایع جالبی رخ داد و بایرن مونیخ بی رمق مقابل ماینتس متوقف شد. بوروسیا دورتموند مهم ترین پیروزی هفته را در مونشن گلادباخ به دست آورد تا با توقف لایپزیگ و هوفنهایم، وضعیت زنبورها در جدول امیدوار کننده تر شود. موفقیت های خارق العاده وردر برمن نیز در این هفته ادامه یافت و آینتراخت فرانکفورت به نوار ناکامی های خویش خاتمه داد.

خواندنی های هفته سی اُم بوندس لیگا

بایرن مونیخ ۲-۲ ماینتس

گلزنی بویان کرکیچ باعث شد تا نام وی ولو به طور موقت از ورطه فراموشی نجات یابد و گلزنی دنیل بروسینسکی از روی نقطه پنالتی ثابت کرد که باواریایی ها پس از شکست مقابل رئال مادرید، از وضعیت روحی خوبی برخوردار نیستند. آرین روبن ستاره بایرن با یک گل و یک پاس گل بود و گل نخست بایرن نیز توسط زوج «روبری» به ثمر رسید.

بایرن مونیخ طی ۲۲ بازی اخیر بوندس لیگا که بلافاصله پس از لیگ قهرمانان به میدان رفته، هرگز شکست نخورده است. کسب تنها یک برد طی ۶ بازی اخیر در کلیه رقابت ها، هرگز نتیجه مطلوبی برای بایرن محسوب نمی شود. بایرن با این تساوی به رکورد ۲۰ بازی پیاپی خانگی بدون شکست در بوندس لیگا دست یافت.

خواندنی های هفته سی اُم بوندس لیگا

ماینتس تنها تیمی بوده که بایرن را طی ۳۲ بازی قبلی بوندس لیگا در آلیانس آرنا شکست داده (در مارس ۲۰۱۶) و این نتیجه تساوی نیز برای ماینتس به اندازه یک پیروزی ارزش داشت. ماینتس طی ۱۱ بازی اخیر بیرون خانه، فقط یک بار پیروز شده و ۹ بار شکست خورده است. این بازی نخستین مساوی ماینتس در بیرون خانه طی این ۱۱ بازی بود. جان کوردوبا که در دو بازی قبلی دروازه بایرن را گشوده بود، این بار روی نیمکت نشست ولی جانشین وی یعنی بویان کرکیچ موفق به گلزنی شد تا نخستین بازیکن اسپانیایی تاریخ باشد که در هر ۴ لیگ معتبر اروپایی، دروازه حریفان می گشاید. دنیل بروسینسکی برای اولین بار در بوندس لیگا از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد.

خواندنی های هفته سی اُم بوندس لیگا

بازگشت رافینیا، خوان برنات و توماس مولر به ترکیب اصلی بایرن، از تصمیمات بارز کارلو آنچلوتی برای این بازی بود. توماس مولر در سیصد و نودمین بازی رسمی با پیراهن بایرن، برای اولین بار بازوبند کاپیتانی تیمش را بر دست بست. ژابی آلونسو و فیلیپ لام نیز همچون جروم بواتنگ به نیمکت ذخیره ها منتقل شدند. مصدومیت داوید آلابا در اوایل بازی نیز یک اتفاق بد برای کارلتو بود.

تیاگو آلکانتارا که در سه فصل گذشته، مجموعاً ۴ گل را برای تیم های خود به ثمر رسانده بود، در این بازی توانست پنجمین گل خود در فصل جاری بوندس لیگا را زده و یک رکورد شخصی از لحاظ گلزنی را به ثبت برساند.

خواندنی های هفته سی اُم بوندس لیگا

روبرت لواندوفسکی که سابقه ۱۱ بار گلزنی مقابل ماینتس را دارد، در جریان ۹۰ دقیقه این بازی، فقط ۲۰ بار توپ را لمس کرد که پایین ترین میزان لمس توپ توسط وی با پیراهن بایرن (در بازی هایی که ۹۰ دقیقه بازی کرده) محسوب می شود. آرین روبن با ۸۷ گل، دومین گلزن برتر خارجی بایرن مونیخ در تاریخ بوندس لیگا پس از جیووانی البر است. او طی ۸ فصل اخیر بوندس لیگا توانسته در ۶ فصل، حداقل ۱۰ گل به ثمر برساند.

خواندنی های هفته سی اُم بوندس لیگا


بوروسیا مونشن گلادباخ ۲-۳ بوروسیا دورتموند

مارکو رویس برای سومین بازی پیاپی، موفق به گلزنی شد ولی گل رافائل گریرو در واپسین دقایق، یکی از شیرین ترین بردهای دورتموند در بیرون خانه را رقم زد. باز هم زوج فرانسوی زبان دورتموند مؤثر ظاهر شده و پاس گل عثمان دمبله منجر به گلزنی پیر امریک اوبامیانگ گردید. یک سوم گل های اوبامیانگ در فصل جاری بوندس لیگا با پاس های دمبله به ثمر رسیده اند که یک رکورد در این رقابت ها از سال ۲۰۰۴ به بعد است. اوبامیانگ با ۲۷ گل زده در صدر جدول گلزنان ایستاد و یک گل از لواندوفسکی فاصله گرفت و دورتموند نیز هوفنهایم را در جدول جا گذاشت.

دورتموند برای چهارمین بازی پیاپی در تقابل «بوروسیاها» به پیروزی دست یافت. زنبورها مجموعاً ۱۴ گل را در این ۴ بازی درون دروازه گلادباخ قرار داده اند. کسب تنها ۵ برد طی ۱۶ بازی بیرون خانه باعث شده تا دورتموندی ها هیچ شانسی برای قهرمانی نداشته باشند. یاران توماس توخل پس از دو باخت پیاپی مقابل موناکو و حذف از لیگ قهرمانان، انگیزه فراوانی برای خودنمایی در این بازی داشتند. توخل معتقد است که حمله به اتوبوس دورتموند نیز باعث اتحاد بیشتر بازیکنان این تیم شده است.

خواندنی های هفته سی اُم بوندس لیگا

تقابل محمود داهود با تیم فصل آینده اش بسیار جالب توجه بود هر چند که نمایش ضعیفی را از وی شاهد بودیم. همچنین یوناس هوفمن نیز با تیم سابق خود یعنی دورتموند رو به رو شد. لارس اشتیندل برای اولین بار در دوران فوتبال خود توانست طی ۳ بازی رسمی پیاپی، گلزنی نماید.

نیمکت نشینی پیر امریک اوبامیانگ در این بازی جالب توجه بود. او طی کمتر از دو دقیقه پس از ورود به زمین، دروازه گلادباخ را گشود که صدمین گل دورتموند در کلیه مسابقات رسمی فصل جاری محسوب می شود. مصدومیت و تعویض نوری شاهین خبر بدی برای هواداران دورتموند بود و بازیکن جانشین یعنی میکل مرینو نیز با یک اشتباه بزرگ، مقدمات گل نخست حریف را فراهم آورد. رافائل گریرو برای اولین بار با ضربه سر در بوندس لیگا گلزنی کرد. مارکو رویس نیز طی ۸ تقابل با تیم سابقش، در ۱۰ گل مشارکت مستقیم داشته است. (۵ گل و ۵ پاس گل)

خواندنی های هفته سی اُم بوندس لیگا


کلن ۱-۱ هوفنهایم

کرم دمیربای در واپسین ثانیه های بازی تیمش را از شکست نجات داد و تک گل لئوناردو بیتنکورت برای کلن را جبران کرد. هوفنهایم برای تثبیت سهمیه لیگ قهرمانان باید همچنان منتظر بماند اما گل تاریخی دمیربای و تک امتیاز هوفنهایم، اولین حضور این تیم در رقابت های اروپایی فصل آتی (حداقل لیگ اروپا) را قطعی ساخت. کرم دمیربای ششمین گل خود در این فصل و دومین گل خود طی ۳ بازی اخیر را به ثمر رساند تا بهترین فصل باشگاه هوفنهایم در تاریخ بوندس لیگا با کسب سهمیه اروپایی همراه باشد.

زینشایمی ها طی ۷ بازی اخیر بیرون خانه، فقط یک بار پیروز شده اند و کلن نیز طی ۱۱ تقابل اخیر با هوفنهایم، فقط یک بار باخته است.

خواندنی های هفته سی اُم بوندس لیگا


هرتا برلین ۱-۰ وولفسبورگ

تک گل وداد ایبیشویچ یک پیروزی ارزشمند را برای هرتا رقم زد. هرتا که ۸ باخت را در سال ۲۰۱۷ متحمل شده، به ۳ امتیاز این بازی جهت کسب سهمیه اروپایی، نیاز مبرم داشت. ۱۲ برد طی ۱۵ بازی خانگی، نتیجه بسیار خوبی برای یاران پال داردای است. وولفسبورگ طی ۷ بازی بیرون خانه در سال ۲۰۱۷، فقط یک برد را در کارنامه دارد.

وداد ایبیشویچ دوازدهمین گل خود در این فصل را به ثمر رساند که بهترین آمار گلزنی وی طی ۴ فصل اخیر است. پیتر پکاریک نیز در تقابل با تیم سابق خود، صدمین بازی بوندس لیگایی اش را تجربه کرد.

خواندنی های هفته سی اُم بوندس لیگا


اینگولشتات ۲-۴ وردر برمن

۴ گل مکس کروزه باعث تا شاگردان الکس نوری با یک کامبک رؤیایی به روند رؤیایی خود در سال ۲۰۱۷ ادامه دهند. وی طی ۱۳ مسابقه لیگ در سال ۲۰۱۷ توانسته ۱۱ گل به ثمر برساند در حالی که در طول سال ۲۰۱۶ فقط ۴ گل زده بود. کروزه طی ۵ بازی اخیر، ۷ گل و ۴ پاس گل را به ثبت رسانده و مجموعاً ۱۳ گل را در این فصل به ثمر رسانده است. هر ۱۱ پنالتی کروزه در تاریخ بوندس لیگا تبدیل به گل شده و او برای نخستین بار در دوران فوتبال خود، ۴ گل را در یک بازی زد. مجموع گل های او در ۵ فصل اخیر بوندس لیگا، فقط در یک فصل به عدد دو رقمی نرسیده است.

برمن طی ۱۰ بازی اخیر بوندس لیگا شکست نخورده و بهترین روند شکست ناپذیری را در حال حاضر بین تیم های بوندس لیگایی دارد. برمن طی ۶ بازی اخیر بیرون خانه، بدون باخت بوده و در هر ۱۴ بازی اخیر بیرون خانه، گلزنی کرده است.

خواندنی های هفته سی اُم بوندس لیگا


آینتراخت فرانکفورت ۳-۱ آگزبورگ

درخشش و دو گل مارکو فابیان باعث شد تا کامبک رؤیایی عقاب ها با نخستین «دو گُله» وی رقم خورده و دومین شکست آگزبورگ طی ۱۱ تقابل با فرانکفورت ثبت شود. عقاب ها پس از ۱۰ ناکامی پیاپی، بالاخره طعم برد را چشیدند و پس از عدم پیروزی در ۵ بازی خانگی متوالی، به ۳ امتیاز دست یافتند.

آگزبورگ در دویستمین مسابقه خود در تاریخ بوندس لیگا، متحمل پنجاهمین شکست در بیرون خانه شد. نخستین پیروزی فرانفکورت مقابل آگزبورگ پس از ۸ بازی پیاپی رقم خورد. هلیل آلتینتاپ با ارسال یک پاس گل در این بازی، توانست در هر ۱۱ فصل حضور خود در این رقابت ها، حداقل یک پاس گل بدهد.

خواندنی های هفته سی اُم بوندس لیگا


هامبورگ ۱-۲ دارمشتات

گل های آیتاچ سولو و فلیکس پلاته ظرف دو دقیقه باعث شد تا عجیب ترین نتیجه هفته رقم خورده و دارمشتات به نخستین پیروزی و نخستین امتیاز بیرون خانه دست یابد. نیلوفرهای آبی برای اولین بار از آوریل ۲۰۱۶ به دو برد پیاپی رسیدند. فرار دارمشتات از سقوط چیزی شبیه یکک معجزه محال به نظر می رسد.

هامبورگ پس از ۹ بازی خانگی پیاپی، طعم تلخ شکست را چشید که نخستین شکست پاپادوپولوس با پیراهن هامبورگ بود. سیدنی سم نیز هر گاه مقابل تیم سابقش یعنی هامبورگ به میدان رفته، شکست نخورده است.

خواندنی های هفته سی اُم بوندس لیگا


فرایبورگ ۲-۱ بایر لورکوزن

نیلس پترسن که هر ۸ گل قبل را به عنوان یار تعویضی برای فرایبورگ زده بود، برای اولین بار به عنوان یار ثابت برای مردان جنگل سیاه گلزنی کرد هر چند که کوین فولاند با ضربه پنالتی اش، این گل را جبران نمود. آخرین بار که پترسن به عنوان یار ثابت برای فرایبورگ در بوندس لیگا گل زد، حدود دو سال پیش بود! البته فرایبورگ ترک عادت نکرد و یک بازیکن تعویضی دیگر یعنی پاسکال اشتنزل این بار به عنوان تعویض طلایی ظاهر شد و در واپسین دقایق بازی، سرنوشت را به سود فرایبورگ عوض کرد تا سومین پیروزی فرایبورگ طی ۱۶ تقابل اخیر با لورکوزن رقم بخورد. اشتنزل تنها ۳ دقیقه پس از حضور در زمین گلزنی کرد و جالب این که پاس گل را نیز یک بازیکن تعویضی داد.

تایفون کورکوت طی ۷ بازی بوندس لیگا روی نیمکت لورکوزن فقط ۶ امتیاز به دست آورده و این تیم طی ۷ بازی اخیر بیرون خانه در بوندس لیگا، ۵ بار باخته است. حتی بازگشت چیچاریتو از مصدومیت نیز کمکی به بهبود اوضاع بحرانی لورکوزن نکرد.

خواندنی های هفته سی اُم بوندس لیگا


شالکه ۱-۱ لایپزیگ

آبی های اشرافی پس از ناکامی بزرگ در لیگ اروپا، این بار مقابل لایپزیگ نیز نتیجه خوبی نگرفتند. شرقی ها نیز از فرصت توقف بایرن به خوبی استفاده نکردند. تیمو ورنر هفدهمین گل خود را برای لایپزیگ به ثمر رساند ولی باز هم دنیل کالیجوری یک پاس گل داد تا کلاس یان هونتلار برای اولین بار از ماه سپتامبر، در بوندس لیگا گلزنی نماید. شکارچی تنها ۲ گل را در فصل جاری به ثمر رسانده است.

لایپزیگ ۲۳ بار در فصل جاری، گل نخست بازی را به ثمر رسانده و هرگز در این ۲۳ بازی شکست نخورده است. برناردو دفاع راست لایپزیگ برای اولین بار در فصل جاری، یک پاس گل داد.

خواندنی های هفته سی اُم بوندس لیگا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج