۵۲۰۱۶۳
۱ نظر
۵۰۴۷
۱ نظر
۵۰۴۷
پ

تردمیل چطور از ابزار شکنجه به وسیله ورزش تبدیل شد؟

شاید شما هم اگر مدت طولانی روی تردمیل دویده باشید بعد از تمام شدن ورزش‌تان گفته باشید:«مثل شکنجه بود»؛واقعیت این است که زیاد هم بی‌راه نگفته‌اید! ایده اولیه تردمیل از وسیله‌ای بوده که در زندان‌ ها برای شکنجه و تنبیه از آن استفاده می‌شد.

وبسایت خبرآنلاین: شاید شما هم اگر مدت طولانی روی تردمیل دویده باشید بعد از تمام شدن ورزش‌تان گفته باشید:«مثل شکنجه بود»؛واقعیت این است که زیاد هم بی‌راه نگفته‌اید! ایده اولیه تردمیل از وسیله‌ای بوده که در زندان‌ ها برای شکنجه و تنبیه از آن استفاده می‌شد.

تردمیل را حالا اکثر مردم می‌شناسند و پای ثابت باشگاه‌های ورزشی است. این وسیله ورزش به نامهای دو برقی، دو درجا یا دو ثابت هم شهرت پیدا کرده و به افراد امکان دویدن را در فضای بسته و کوچک را برای ورزش می‌دهد. حالا نام تردمیل برای خیلی‌ها تداعی کننده ورزش،تحرک و سلامتی است اما در گذشته این اختراع برای زندانیان یک کابوس تلخ بود. واقعیت این است که تردمیل الهام گرفته از اختراعی قدیمی است. در سال 1818 سِر ویلیام کابیت، مهندس انگلیسی، وسیله‌ای به نام «تردویل» tread-wheel را برای شکنجۀ زندانیان انگلیسی اختراع کرد.

تردمیل چطور از ابزار شکنجه به وسیله ورزش تبدیل شد؟

تردویل یا تردمیل نوعی وسیلۀ تنبیه یا بیگاری کشیدن از زندانیان بود. آن‌ها را مجبور می‌کردند با راه رفتن بر روی چرخ‌های بزرگ، غلات را آسیاب کنند و ساعتها عرق بریزند. ۴۰ نفر به‌طور هم‌زمان و به مدت ۶ ساعت باید روی تردویل‌ها راه می‌رفتند تا تردویل بچرخد و کار کند. گفته می‌شود بعد از مدتی به تدریج نام این وسیله تردمیل گذاشته شد. این اسم از دو واژه "tread" به معنای راه رفتن یا قدم برداشتن و "mill" به معنای آسیاب گرفته شده است.

تردمیل چطور از ابزار شکنجه به وسیله ورزش تبدیل شد؟
تردمیل چطور از ابزار شکنجه به وسیله ورزش تبدیل شد؟

زندانیانی که با این وسیله به صورت مداوم شکنجه شده‌اند سالها با بیماری‌های مختلف از جمله کمر درد، دست و پنجه نرم کرده‌اند و یا حتی در ایام کهولت سن قدرت راه رفتن خود را از دست داده‌اند. گفته می‌شود زندانیان مجبور می شدند در برخی موارد حتی تا ۶ ساعت در روز نیز روی این دستگاه ها کار کنند که مساوی با صعود به قله ای به ارتفاع ۱٫۵۰۰ تا ۴٫۰۰۰ متر است!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • golbahar

      عجب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج