جاباما
۵۲۰۲۴۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

رئال چگونه می تواند قهرمان لالیگا شود؟

علیرغم شکست تلخ برابر رقیب دیرینه در خانه، به نظر می رسد حالا زمان خوبی برای پرداختن به شکست و باختن روحیه در این مقطع از فصل برای کهکشانی ها نباشد.

ورزش سه: علیرغم شکست تلخ برابر رقیب دیرینه در خانه، به نظر می رسد حالا زمان خوبی برای پرداختن به شکست و باختن روحیه در این مقطع از فصل برای کهکشانی ها نباشد. شاگردان زیدان هنوز و با توجه به این باخت نیز برای قهرمان شدن شانس اول محسوب می شوند و باید در ادامه با بازیابی خود، مسیر طولانی این فصل لالیگا را به خوبی به اتمام برسانند. در ادامه، راهکارهایی که منجر به دوباره برخواستن کهکشانی ها می شود را بررسی خواهیم کرد؛

عدم اصرار به استفاده از BBC

به نظر می رسد علیرغم مشکلات فراوان، باید رئال مادرید را خوش شانس بدانیم که ستارگانی مانند خامس، موراتا، ایسکو، وازکز و آسنسیو را روی نیمکت خود می بیند. بازیکنانی که بی شک در بیشتر تیم های بزرگ دنیا جایگاهی ثابت در ترکیب اصلی داشتند اما تعدد ستارگان در برنابئو باعث نیمکت نشینی آنها شده است.

با توجه به تصمیم بی پروای زیدان و تکیه کردن به تشخیص خود گرت بیل مبنی بر بازی کردن برابر بارسا، این ستاره ولزی دوباره آسیب دید و حدود یک ماه از میادین دور خواهد بود.

اما نکته مثبت این اتفاق آن است که قطعا دیگر زین الدین زیدان تا بهبودی کامل به گرت بیل ولزی بازی نخواهد داد و حالا فرصت خوبی برای دیگر ستارگان فراهم می شود تا توانایی های خود را در ترکیب کهکشانی ها به نمایش بگذارند.

استفاده از ترکیب مناسب در میانه میدان

زمانی در بازی های رئال مادرید شاهد ارائه بهترین نمایش از سوی لوکا مودریچ و تونی کروس و تاکتیک هایی مبتنی بر مالکیت توپ و کنترل مرکز میدان می باشیم که یک هافبک دیگر با قابلیت دوندگی فراوان و ارسال پاس های تاثیرگذار نیز در کنار آنها در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

در بین بازیکنان فعلی لوس بلانکوس، ایسکو و خامش دارای چنین مزیتی هستند و حتی متئو کواچیچ نیز می تواند وزنه مناسبی در میانه میدان به شمار آید اما هدف اصلی، ایجاد تعادل بیشتر در کمربند میانی است.

با این شرایط و بر خلاف تصورات، ایجاد موقعیت برای مهاجمان کاهش نخواهد یافت و بازی های اخیر شرایطی بالعکس را به اثبات رسانده است.

استفاده از کاسمیرو در خط دفاعی

با توجه به محرومیت راموس از دیدار برابر لاکرونیا و همچنین غیبت په په و واران به علت آسیب دیدگی، در حال حاضر ناچو تنها مدافع تخصصی ترکیب رئال محسوب می شود و بر خلاف فاز هجومی، دست زیدان در استفاده از ترکیب مورد نظر خود در بازی های آتی به شدت خالی است.

حضور کاسمیرو در خط دفاعی نه تنها گزینه موجود است، بلکه به کسب تجربه این هافبک برزیلی در فاکتورهایی مانند انجام خطاهای کمتر و کنترل جریان بازی نیز کمک خواهد کرد.

با رخ دادن این اتفاق، شاید قدرت بازیخوانی این ستاره آینده دار افزایش یابد و در آینده شاهد دریافت گلهای ساده ای همانند گل گریزمان در دربی مادرید و اولین گل مسی در ال کلاسیکوی ابتدای هفته که در منطقه ای به ثمر رسید که کاملا جای خالی کاسمیرو حس می شد نباشیم.

استراحت برای کریم بنزما

همه کارشناسان به قدرت تمام کنندگی و ظرافت سبک بازی کریم بنزما اعتقاد دارند اما در حال حاضر مدتی است که اوضاع بر وفق مراد این مهاجم فرانسوی پیش نمی رود و او قادر به ثبت آماری مطابق با فصول گذشته نبوده است.

اگر نگرانی زیدان این است که غیبت بنزما باعث کاهش آمار پاس های مناسب دریافتی برای رونالدو می شود، سخت در اشتباه است زیرا آسنسیو و موراتا نیز به خوبی به این وظیفه آگاه هستند و بارها در فصل جاری این موضوع به وضوح ثابت شده است.

در حال حاضر موراتا و آسنسیو از انگیزه و عطش بالایی برای اثبات خود در ترکیب اصلی لوس بلانکوس برخوردار هستند و شاید مدتی نیمکت نشینی باعث شود تا بنزما دوباره انگیزه لازم را برای بازگشت به ترکیب اصلی به دست آورده و دیگر به حضور همیشگی خود در جمع ۱۱ مرد ابتدایی ترکیب زیدان اطمینان نداشته باشد.

استفاده از کیکو کاسیا به جای کیلور ناواس

شاید اگر کیلور ناواس در نیمه دوم دیدار برابر بارسلونا در ترکیب رئال قرار نداشت، شکست سنگین تری در انتظار میزبان بود و او بارها با عکس العمل هایی دیدنی دروازه تیمش ر نجات داد، اما به نظر می رسد مصدومیت های گاه و بیگاه، شرایط را برای سنگربان کاستاریکایی دشوار ساخته و استفاده از دو سنگربان در مقاطع مختلف، یک راهکار مدرن در دنیای امروز فوتبال به شمار می آید.

مانوئل نویر و مارک آندره تراشتگن را باید نمونه نسل جدید سنگربانان فوتبال دانست زیرا قدرت آنها در بازی با پا، محرک بزرگی برای آغاز حملات محسوب می شود. کیلور ناواس را باید دروازه بانی مربوط به قرن بیستم دانست و به نظر می رسد کیکو کاسیا گزینه مناسب تری با توجه به نیازهای رئال مادرید برای حضور در ترکیب اصلی باشد.

حفظ عطش قهرمانی

شکست ابتدای هفته در ال کلاسیکو را باید به حساب اشتباهات تاکنیکی دانست زیرا برای تیمی که ۱۰ نفره بود و کسب تساوی نیز نتیجه بدی محسوب نمی شد، انگیزه های لازم همانند بارسلونا دیده نمی شد.

اما به هر حال، عطش فراوان برای قهرمانی ویژگی اصلی رئال مادرید تحت هدایت زیدان است و این همان دلیلی است که کهکشانی ها بسیاری از دیدارها را در فصل جاری با گل های ثانیه های پایانی به سود خود تمام کرده اند. پس با این تفاسیر، حتی اگر قوهای سپید قادر به فتح لالیگا در فصل جاری نباشند، این میل و اراده به پیروزی نباید در آنها از بین برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج