۵۲۰۵۴۱
۱۷ نظر
۵۰۰۰
۱۷ نظر
۵۰۰۰
پ

اقتصاددان برجسته از خطرات طرح قالیباف گفت

یکی از شاخص ترین اقتصاددان های حاضر ایران از محمدباقر قالیباف، نامزد دوزادهمین دور انتخابات ریاست جمهوری پرسید:« در غیاب نهادهای مدنی قدرتمند چگونه می خواهید بازار کار را سامان دهید؟»

خبرآنلاین: یکی از شاخص ترین اقتصاددان های حاضر ایران از محمدباقر قالیباف، نامزد دوزادهمین دور انتخابات ریاست جمهوری پرسید:« در غیاب نهادهای مدنی قدرتمند چگونه می خواهید بازار کار را سامان دهید؟»

در حالی قالیباف وعده پرداخت ۲۵۰ هزار تومان به هر بیکار را داده است که مکانیزم پرداخت این رقم به بیکاران هنوز مشخص نشده است.

مهدی تقوی ، استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرآنلاین در این خصوص گفت: «اگر کشور توان پرداخت اعتباری بین ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بیکاران را دارد، چرا همین اعتبار را صرف ایجاد شغل در کشور نمی کند؟»

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: «ایران بین ۳ تا ۶ میلیون بیکار مطلق و نسبی دارد از این رو طبیعتا باید ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشور وجود داشته باشد که هر ماه بین این تعداد بیکار توزیع شود.»

او افزود: «من شخصا امیدوارم که این طرح اجرایی نشود چرا که در این صورت با پرداخت یارانه نقدی و اعتبار به بیکاران و ... لازم است که همه طرح های عمرانی کشور را تعطیل کنیم و فقط به توزیع پول در کشور بپردازیم.»

وی با تاکید بر اینکه اقتصاددانان این گونه طرح ها را جدی نمی گیرند، ادامه داد: این ها شعارهای سیاسی است اما خطر اینجاست که ممکن است عده ای این حرف ها را باور کنند همان طور که پیش از این نیز مردم این حرف ها را باور کردند و از این باورپذیری احمدی نژاد بیرون آمد که می خواست دنیا را تغییر دهد اما کشور را در خطری جدی قرار داد.

وی گفت: «سئوال اساسی من این است که مکانیزم پرداخت این مبلغ چیست؟ در کشورهای توسعه یافته این اتحادیه ها و سندیکاهای قوی کارگری هستند که بیمه بیکاری را در میان بیکاران توزیع می کنند، حالا شما در غیاب چنین نهادهای مدنی قدرتمند می خواهید چگونه این کار را سامان بدهید؟»پ

وی اضافه کرد: «اگر دولت بخواهد راسا خودش از بیکاران ثبت نام کند و پرداخت را انجام دهد، با سیل عظیمی از بیکارانی روبرو می شود که با استناد به مکفی نبودن حقوقشان برای دریافت پول ثبت نام می کنند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      ما که شاغلیم حقوقمون رو به زور میدن. بعد به بیکارا پول بدن.عجباااا!!! همچین حرفایی رو باور نکنید

      پاسخ ها

      • رئال مادرید

        عزیز دل برادر شما شاغلی دولت هم به کارمنداش خوب می رسه حقوق تیریلیریاردی و کهکشانیو ... پس سوار از پیاده ندارد خبر اون هم پیاده ای که فوق لیسانس م برف شهید بهشتی و در حال سماق مکیدن می باشد

      • Mزهرا

        فوق لیسانس م برف دیگه چیه؟؟؟؟؟ رشته جدیده؟؟؟؟ خب شاید سماق مکیدن در راستای رشته شون باشه؟؟؟؟ حالا با این صدقه ماهی 250 تومن مشکلشون حل میشه؟؟؟ حیف از جوونی که بخواد رایشو به 250 تومن بفروشه و ارزش خودشو در این حد بدونه واقعا حیف.

    • بدون نام

      اقای اقتصاد دان یک سئوال از شما دارم شما در این چند سال کجا بودید .؟ که اینها و هم پالکیهای شما از جمله روحانی و اقتصاد دانهای دیگر با ساختن امار و ارقام من در اوردی سر ای مردم را کلاه کذاشتید.میتوانم به جرئت بگویم همان کاری که احمدی نژاد انجام داد شما اقتصاد دانان یکشبه انرا خراب کردید.بنده یک فرد معمولی این مملکت بر باد رفته هستم .اگر راست میگوئی حاضر م در این رابطه با شما منظره در نفره انجام دهم .چنانچه این مطالب را میخوانی که میدانم تریبون یک طرفه است و علاقه به اینکار نداری .!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما مدرکت چیه که میخوای با استاد اقتصاد دانشگاه علامه مناظره کنی؟

    • محمد حسین

      مساله بزرگی نیست که نیاز به نظر بزرگان اقتصاد ایران داشته باشه . غلط بودن طرح قالیباف برای پرداخت کارانه و طرح رئیسی برای 3 برابر کردن یارانه را هر عقل سالمی با توجه به تجربه یارانه احمدی نژاد میفهمه.
      برای ایجاد شغل اول از همه دولت باید سرمایه داشته باشه راه داشتن سرمایه هم مشخصه یا مثل شوروی کمونیستی باید اموال ثروتمندان را مصادره کرد که این نشدنیه یا مثل ژاپن دهه های قبل باید مالیات را به شدت افزایش داد که این هم شدنی نیست 2 راه دیگه هست یکی جمع اوری پول مردم توسط بانک ها با وعده پرداخت سود هست که بانک ها در ایران وضعیت مطلوبی ندارند و راه آخر که تنها راه باقی مونده برای ایران هست جذب سرمایه خارجی هست اگرم کسی مخالف این 4 راه که گفتم هست و قبول نداره مثل کسیه که بگه من پزشکی را قبول ندارم . در عمل هم چون در طول این دهه ها به علم اقتصاد توجهی نشده الان وضع ما به اینجا رسیده.
      روحانی طرح برجام اقتصادی را داشت که چوب لای چرخ دولتش گذاشتند.

    • بدون نام

      این آقا تواین چهار ساله چی فهمیده ؟؟خطر مطر احساس نکرده؟؟

    • بدون نام

      جلوی اختلاسها گرفته بشه اعتبارش تامین است اقتصاددانان برجسته

    • بدون نام

      اقا محمد حسین تو هم مثل رییست توسخنرانی ماشالا ولی عمل هیچ ما این دوره با روحانی خدا حافظی میکنیم

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        من یه فارغ التحصیل بیکار بیش نیستم و رئیس هم ندارم . اونچیزی که میدونستم را گفتم که چشم بقیه را باز کنم بگم چرا وعده هایی که میدن شدنی نیست.من اینها را نوشتم که کسی تعصبی رای نده چون باعث بدبختی همه ما میشه

    • بدون نام

      مردم باید در برابر چنین سخنانی واکنش نشون بدن این سخنان توهین به شعور مردم هست.

    • سامان

      کشور های دیگم اینطوره به بیکار باید پول بدن الان من که با مدرک فوق لیسانس بیکارم حقمه پول چون زندگیمو رو درس گداشتم

    • بدون نام

      برای مردم اگر قدمی بخواد برداشته بشه میگن این طرح عملی نیست راستی نظر این اقتصاد دان برجسته در مورد امکان پرداخت حقوق های نجومی چیه

    • بدون نام

      اینها همه اش شعار هست دولت سرماه حقوقها ویارانه به بدبختی پرداخت می کندحتما" آقای قالیباف این چند سالی که حقوق بگیر بود حقوق های خودش پس انداز کرد از او پرداخت میکند این همه طرح دیگر هست مثل یارانه که مردم بدبخت کرد کسی دیگر گول این حیله ها نمی خورد وهرکس این حرفها باور کند از بی کفایتی خود شخص هست .

    • بدون نام

      سلام آقای بیکاران مژده آقای قالیباف داره خواب تان اضافه میکند بجای یک شغل خوب داره پول بیکاری میدهدبخدا به بیکارها مسخره نکردم آدمی که پول ویا یک شغل نداره چه باید کرد بایداینها به این بهانه رای جمع کنند.

    • بدون نام

      من نمیدانم اینها چرا به فکر راه پیشرفت مملکت نیستن فقط به فکر ابن هستن چگونه رای جمع کنند فقط میگن چطوری پول به مردم میدهیم واقعا"اینهای که این حرف ها میزنند باید خجالت بکشن .مردم سر کار میزارند خ خ خ خ

    • بدون نام

      اینها روشهای پوپولیستی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج