جاباما
۵۲۰۵۹۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

مچ‌ بند الکترونیکی برای حجاج ایرانی شایعه است

رییس سازمان حج و زیارت امضای قرارداد با عربستان برای تهیه مچ‌بندهای الکترونیکی حفاظتی و امنیتی را با قطعیت تکذیب کرد و گفت: استفاده زائران از مچ‌بند در حج طرحی از سوی کارگزاران جمهوری اسلامی ایران است.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان حج و زیارت امضای قرارداد با عربستان برای تهیه مچ‌بندهای الکترونیکی حفاظتی و امنیتی را با قطعیت تکذیب کرد و گفت: استفاده زائران از مچ‌بند در حج طرحی از سوی کارگزاران جمهوری اسلامی ایران است.

در ادامه انتشار شایعه‌هایی درباره برگزاری حج امسال، این‌بار به موضوع مچ‌بندهای الکترونیکی دامن زده شده که برای مذاکرات ایران و عربستان در سال گذشته نیز حواشی پدید آورد.

در مطلبی که رییس سازمان حج و زیارت آن را قاطعانه و کلا تکذیب کرده و شایعه‌ای بیش ندانسته، آمده است: «سازمان حج و زیارت در کمال تعجب پای معاهده ننگین مچ‌بند الکترونیکی حفاظتی و امنیتی حجاج ایرانی را امضا کرده و جالب‌ترین نکته‌ی آن، هزینه مچ‌بندها است که از ایران گرفته می‌شود، یعنی از خود حجاج وجه آن گرفته می‌شود. لکن نیروی امنیتی سعودی در مانیتور حجاج ما را رصد می‌کند، البته شایعاتی مبنی بر نصب هزاران دوربین مراقبتی در محل اسکان و گذرگاه‌ها و شاید محل‌هایی که نصب دوربین ممنوع است و همچنین حضور نیروهای امنیتی در بین حجاج مرد و زن ایرانی با لباس مبدل هم شنیده می‌شود. از مسوولان می‌پرسیم حج رفتن به چه قیمتی؟ آیا لگدمال کردن غرور و عزت کشور عزیزان توسط وهابی‌های بی‌صفت می‌ارزد لطفا صدای اعتراض خود را به این تصمیم نابخردانه و ضد میهنی کسانی که مراسم حج جیب‌هایشان را پر پول می‌کند و به هر وسیله ممکن برسانید. »

اما حمید محمدی در پاسخ به این شایعه به ایسنا گفت: قبلا هم تاکید کرده‌ایم سازمان حج هر سال در پی ارائه خدمات بهتر به زائران و رفع اشکالات است. ما در حوزه شناسایی زائران بعضا با مشکلاتی روبرو بودیم، چون میانگین سنی حجاج ایرانی بالا است که معمولا همراه داشتن کارت شناسایی را فراموش می‌کنند، از طرفی این کارت‌ها ظرفیت بالایی برای مخدوش شدن دارند، این اتفاقات بسیار رخ داده که مثال آن را می‌زنم. برای همین کارشناسان ایرانی همفکری کردند تا راه‌حلی برای این مشکل بیابند.

رییس سازمان حج و زیارت با تکذیب امضای قرارداد با عربستان برای طراحی و تهیه مچ‌بند الکترونیکی، تاکید کرد: این مچ‌بندها طرح ایران است و هیچ ارتباطی با عربستان ندارد. کارشناسان حج و کارگزاران جمهوری اسلامی در این‌باره فکر و برنامه‌ریزی کردند تا به این طرح رسیدند و قرار است برای جلوگیری از حوادث سال‌های قبل این طرح را اجرا کنند. پرسش ما از آن‌هایی که این‌چنین فضاسازی می‌کنند این است که ثبت اطلاعات زائران روی مچ‌بند با کارت کاغذی چه فرقی می‌کند که برای آن جوسازی می‌کنند؟ اگر آن اطلاعات روی کاعذ باشد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید؟

وی افزود: اگر عربستان در این‌باره طرحی داشت بحث دیگری بود، اما مساله آن است این طرح هیچ ارتباطی با برنامه عربستان ندارد و خودمان در ایران آن را انجام می‌دهیم.

محمدی درباره تایید عربستان برای نصبGPS در این مچ‌بندهای ایرانی، گفت: طرح هنوز به آن مرحله نرسیده و فعلا هم دنبال آن نیستیم.

رییس سازمان حج و زیارت یادآور شد: مچ‌بندی که ما امروز برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، طرحی است که کشورهای آسیای شرقی از ۲۰ سال قبل اجراکرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این خبر کاملا درسته وشایعه ایی درکارنیست
      این مچ بندها درایران به حاجیان داده میشه واین خواسته عربستان است که ازلحظه ورود حاجیان ایرانی به عربستان تا موقع خروج کاملا رصد وردیابی بشه و کاری به طرح ایران هم ندارد
      حالا ان شاءالله حاجیان بروند و برگردند بعد اگر گفتید شایعه هست درسته

    • بدون نام

      این همه بلا سرمان اورده اند این وهابیون لعنتی بابا نرید بزاریدروشون کم شه پو لتونو صرف مدرسه وبیمارستان سازی کنیدوبه بیماران نیازمندکمک کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج