۵۲۰۶۷۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پیش بازی منچسترسیتی - منچستریونایتد

دربی منچستر پنج شنبه شب برگزار می شود.

وبسایت نود: دربی منچستر پنج شنبه شب برگزار می شود.

پنج شنبه شب در یک بازی عقب افتاده از لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی میزبان منچستریونایتد است. شاید در ابتدای فصل کمتر کسی تصور می کرد در فاصله چند هفته مانده به پایان لیگ برتر، دو تیم شهر منچستر با فاصله زیاد نسبت به صدر جدول در تلاش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان باشند. اما این اتفاق افتاده و منچستریونایتد و منچسترسیتی با وجود هزینه های گزاف، اکنون به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا هستند. منچسترسیتی فعلاً با ۳۲ بازی، ۶۴ امتیاز کسب کرده است (۱۹ برد، ۷ تساوی و ۶ باخت)، همان یک امتیاز این تیم را یک رده بالاتر از رقیب همشهری قرار داده است، منچستریونایتد با ۱۷ برد، ۱۲ تساوی و ۳ باخت، ۶۳ امتیاز گرفته و پنجم است، شیاطین سرخ در صورت پیروزی در دربی منچستر می توانند برای اولین بار بعد از ماه ها به جمع ۴ تیم برتر لیگ بازگردند.

پیش بازی منچسترسیتی - منچستریونایتد

منچسترسیتی در حالی پای به این مسابقه می گذارد که یکشنبه در جام حذفی به میدان رفت و با قبول شکست مقابل آرسنال، آخرین بختش را در این فصل برای کسب جام از دست داد تا پپ برای اولین بار در دوران حرفه ای مربیگری خود، یک فصل را بدون جام پشت سر بگذارد. اکنون تمام تلاش منچسترسیتی این است که بتوانند از طریق لیگ، سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا را بگیرند. سیتی در شش مسابقه اخیر خود در تمامی تورنمنت ها، ۲ برد، ۲ تساوی و ۲ باخت را داشته است. سیتیزن ها در این ۶ مسابقه، ۸ گل خورده اند و ۱۱ گل زده اند. اما تیم پپ در ۶ بازی اخیر خود در لیگ برتر، ۲ بار برده و ۳ بار مساوی کرده است. آن ها بعد از سه تساوی پیاپی مقابل استوک، آرسنال و لیورپول و شکست مقابل چلسی، در دو هفته اخیر توانستند ساوتهمپتون و هال سیتی را مغلوب سازند.

پیش بازی منچسترسیتی - منچستریونایتد

اما منچستریونایتد با شرایط بهتری پای به این مسابقه می گذارد، بعد از پیروزی مقابل اندرلخت و صعود به نیمه نهایی لیگ اروپا، تیم مورینیو توانست یکشنبه برنلی را شکست دهد تا سومین برد پیاپی خود را در لیگ جزیره به دست آورد. منچستریونایتد در شش بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها، ۴ برد و ۲ تساوی را به دست آورده است. در لیگ برتر شیاطین سرخ در ۶ بازی اخیر خود، ۴ پیروزی را کسب کرده اند که شامل ۳ برد پیاپی در سه هفته اخیر است. یونایتد در هر ۴ مسابقه قبلی خارج از خانه اش در لیگ برتر پیروز شده است. تیم مورینیو در سه هفته اخیر در لیگ برتر، ۷ گل زده و گلی را هم دریافت نکرده است.

این سومین تقابل دو تیم شهر منچستر در این فصل به حساب می آید. در بازی رفت لیگ برتر، منچسترسیتی که روی روند برد حرکت می کرد، ۲-۱ پیروز شد، اما شیاطین سرخ در بازی جام اتحادیه، سیتی را ۱-۰ در الدترافورد شکست دادند و به دور بعد رفتند و در نهایت قهرمان لیگ کاپ شدند. در شش جدال رودرروی اخیر دو تیم، منچستریونایتد ۳ بار برده و سیتی هم دو بار موفق به کسب برد شده است. در این شش بازی، یونایتد ۷ گل زده و سیتی موفق به زدن ۵ گل شده است. هر تیم ۱۲ کارت زرد دریافت کرده و یک بار هم یکی از بازیکنان یونایتد اخراج شده است. هر دو بازی اخیر دو تیم در اتحاد در لیگ برتر، با نتیجه ۱-۰ پایان یافته است. در دیدار فصل گذشته، یونایتد با گل رشفورد پیروز شد، و فصل قبل از آن، سیتی موفق شد یونایتد ده نفره را با نتیجه ۱-۰ مغلوب سازد.

پیش بازی منچسترسیتی - منچستریونایتد

منچستریونایتد با لیست بلندبالایی از مصدومان پای به این مسابقه می گذارد، زلاتان، جونز، اسمالینگ، ماتا و روخو مصدومان بلندمدت منچستریونایتد هستند. پل پوگبا هم به دلیل مصدومیت در بازی با برنلی، دربی منچستر را از دست داد. اما والنسیا و هررا شرایط بازی را دارند. در آن سمت، سیتی گوندوغان را قطعاً در اختیار ندارد. سیلوا طبق گفته پپ ممکن است این بازی را از دست بدهد، آگوئرو می تواند برای تیمش به میدان برود، ژسوس هم آمادگی دقایقی حضور در زمین بازی را دارد. شرایط سانیا هم هنوز مشخص نیست.

ترکیب احتمالی دو تیم

پیش بازی منچسترسیتی - منچستریونایتد

آمار و اطلاعات مسابقه؛

آخرین باری که دربی منچستر در لیگ برتر در روز ۵شنبه برگزار شد، به نوامبر ۱۹۹۴ باز می گردد که شیاطین سرخ در آن بازی موفق شدند ۵-۰ رقیب همشهری را شکست دهند.

ژوزه مورینیو بعد از ۶ پیروزی پیاپی مقابل منچسترسیتی حد فاصل دسامبر ۲۰۰۵ تا فوریه ۲۰۱۴، در ۴ بازی اخیر لیگ برتری مقابل سیتیزن ها، موفق به کسب برد نشده است. دو تساوی و دو باخت.

مورینیو در ۱۸ تقابل با پپ گواردیولا، فقط ۴ برد را کسب کرده است. ۶ تساوی و ۸ باخت برای ژوزه.

پپ گواردیولا در صورت پیروزی مقابل منچستریونایتد، تبدیل به چهارمین مربی خواهد شد که در اولین فصل حضورش در سیتی، می تواند در دربی منچستر، یونایتد را دبل کند.

وین رونی با زدن ۱۱ گل در دربی منچستر، رکورددار است اگرچه او در ۵ بازی اخیر مقابل سیتی، موفق به گلزنی نشده است.

آگوئرو در ۱۰ بازی مقابل منچستریونایتد، موفق به زدن ۸ گل شده است. البته او در دو بازی قبلی در گلزنی ناکام بوده است.

منچسترسیتی در ۱۵ بازی خانگی در این فصل از لیگ برتر، فقط یک بار شکست خورده است.

شیاطین سرخ ۲۳ بازی است که در لیگ برتر انگلیس شکست نخورده اند.

منچستریونایتد در ۵ بازی از ۷ بازی اخیر خارج از خانه اش در لیگ برتر، موفق به ثبت کلین شیت شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج