۵۲۰۸۲۴
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

فرجام تلخ زندگی مرد تاجر و همسر خرافاتی

زن جوان که با آرزوی رسیدن به زندگی پر زرق و برق، همسر بازرگان ثروتمندی شده بود، قبل از آنکه به سومین سالگرد ازدواج‌شان برسد، راهی دادگاه خانواده شد تا از شوهرش جدا شود. او نه تنها فکر می‌کرد آرزوهایش بر باد رفته، بلکه به این نتیجه رسیده بود که پایان این زندگی جز تلخکامی نیست.

روزنامه ایران: زن جوان که با آرزوی رسیدن به زندگی پر زرق و برق، همسر بازرگان ثروتمندی شده بود، قبل از آنکه به سومین سالگرد ازدواج‌شان برسد، راهی دادگاه خانواده شد تا از شوهرش جدا شود. او نه تنها فکر می‌کرد آرزوهایش بر باد رفته، بلکه به این نتیجه رسیده بود که پایان این زندگی جز تلخکامی نیست.
«نادیا» زنی ۳۰ ساله بود اما صورتش طبیعی به نظر نمی‌رسید. آشکار بود که بینی‌اش را عمل کرده چندین عمل جراحی زیبایی نیز روی صورتش انجام داده است. لب‌هایش با تزریق ژل برجسته‌تر شده بود و در گوشه چشمانش کشیدگی پوست به چشم می‌خورد. زن جوان روی نیمکتی پشت در دادگاه شعبه ۲۶۱ به انتظار نشسته بود تا نوبت رسیدگی به پرونده «مطالبه مهریه اش»‌ فرا برسد.

لباس‌های خارجی نادیا و عینک آفتابی‌اش خودنمایی می‌کرد. خودش می‌گفت: «این عینک آخرین سوغاتی است که شوهرم از خارج برایم آورده و حداقل ۴ میلیون تومان می‌ارزد.»

زن جوان وقتی از همسرش حرف می‌زد، بی‌اختیار نگاهش به گوشه‌ای خیره می‌شد و به فکر فرو می‌رفت. شوهرش «ماکان» مردی 35 ساله و از خانواده‌ای ثروتمند بود که با داشتن دو مدرک لیسانس از ایران و اوکراین و تسلط به چهار زبان عربی، انگلیسی، روسی و تاجیک ترجیح داده بود شغل پدرش را دنبال کند، برای همین به صادرات بلور و کریستال رو آورده بود.

آشنایی نادیا با همسرش به سه سال پیش بازمی‌گشت. شبی که در یک جشن تولد برای نخستین بارهمدیگر را دیدند. اسم اصلی مرد جوان « ماکان» بود اما چون دائم در سفرهای خارجی بود، دوستانش او را «مارکوپولو» می‌خواندند! نادیا تازه تحصیلات دانشگاهی‌اش را به پایان رسانده بود و دنبال کار می‌گشت. ماکان در همان آغاز آشنایی کار در شرکت واردات و صادرات پدرش را به نادیا پیشنهاد کرد. اما این رابطه کاری به دوستی چند ماهه میان آنها و سرانجام ازدواج ختم شد. پس ازبرگزاری جشن عروسی مجلل، برای ماه عسل به یک سفر دور اروپا رفتند.
حرف زدن از گذشته برای نادیا سخت بود، اما سخت‌تر از آن انتظار برای موعد رسیدگی به پرونده‌اش بود. برای همین به آرامی از گذشته‌اش حرف می‌زد. می‌گفت: «ماکان پسر خوبی بود، خیلی خوش تیپ و مهربان. از آن مهمتر کتاب زیاد می‌خواند و برای خودش یک پا متخصص موسیقی بود. وقتی درباره آلبوم‌های موسیقی حرف می‌زد، به یک استاد دانشگاه می‌ماند و آدم دلش می‌خواست پای کلاسش بنشیند... اما حیف که چشممان زدند...»
نادیا در یک خانواده متوسط بزرگ شده بود و مثل مادرش به چشم زدن، نظرقربانی و دود کردن اسفند باور داشت. کلاس‌های یوگا هم رفته بود و دغدغه انرژی‌های مثبت و منفی هیچ وقت رهایش نمی‌کرد. همیشه نعل اسب به همراه داشت و لای دفترش پر کبوتر می‌گذاشت.
با این حال ماکان دربند این حرف ها نبود و ترجیح می‌داد به دنیای شخصی همسرش کاری نداشته باشد. اما مشکل بزرگ زن و شوهر جوان اینها نبود، بلکه موضوع اصلی سفرهای متعدد و گاه طولانی ماکان به خارج از کشور بود که زندگی مشترکشان را تحت تأثیرقرارداده بود؛ تا حدی که بعضی از سفرهای کاری مرد بازرگان به یک ماه هم می‌رسید. نادیا هر چند از این وضع چندان راضی نبود اما مهربانی همسرش و سوغاتی‌های گرانقیمتی که می‌آورد باعث می‌شد سختی دوری ازهمسرش را تحمل کند.
با این حال زن جوان در روزهای دوری از ماکان وقتش را به گشت زدن در مراکز خرید شمال تهران، آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی می‌گذراند و اگر فرصتی می‌ماند به باشگاه ورزشی‌اش هم سری می‌زد تا بیش از اندازه چاق نشود.
اما دریای آرام زندگی زن و شوهر جوان بالاخره درگیر توفانی سهمگین شد که ماکان را وارد چالش جدیدی کرد. درست یک سال پیش بود که مرد تاجر به‌دلیل اشتباه در سرمایه‌گذاری روی کالاهای تقلبی و توقیف آن در یک کشور خارجی ورشکست شد و تعادل روحی‌اش را از دست داد. مدتی خانه نشین شد و به هر بهانه‌ای عصبانی می‌شد. درآمدش بشدت کم شده بود و غرورش اجازه نمی‌داد از پدر و خانواده‌اش کمک بگیرد. بی‌پولی از یک طرف و پرخاشگری ماکان از طرف دیگر باعث شده بود دامنه اختلافات زن و شوهر بیشتر شود. مدتی بعد مرد جوان به مصرف مشروبات الکلی رو آورد و معتاد شد. زن جوان هم به سراغ رمال‌ها رفت تا شاید به کمک آنها بخت بسته زندگی‌شان را باز کند، اما هیچ یک از آنها نتوانستند گره این زندگی را باز کنند.
هنگامی که نادیا روی نیمکت پشت در شعبه ۲۶۱ نشسته بود، حدود ۵ ماه ازآخرین دیدار با همسرش می‌گذشت. چند ماه از این مدت را به حالت قهر در خانه پدرش گذرانده بود و مدتی هم با پس اندازش به سفر رفته بود. در مدت جدایی‌شان «ماکان» حتی حاضر نشده بود به کمپ ترک اعتیاد برود یا تحت نظر روانشناس قرار بگیرد. از دو سه هفته پیش زن جوان به این نتیجه رسیده بود شاید بتواند با دادخواست دریافت مهریه ۱۱۰ سکه­ طلا به همسرش تلنگری بزند. با خودش فکر می‌کرد اگر بتواند شوهرش را به خاطر ناتوانی در پرداخت مهریه به زندان بیندازد، او از اعتیاد به مشروبات الکلی نجات پیدا خواهد کرد.

نادیا می‌گفت: «من همسرم را دوست دارم، اما اگر اعتیادش را ترک نکند طلاقم را می‌گیرم. از وقتی حسودان چشممان زده‌اند، به آینده‌ام بیشتر فکر می‌کنم...» بعد آینه‌ای از کیفش درآورد و به چهره‌اش نگاهی انداخت. آهی از ته دل کشید و گفت:« با یک شوهر بیکار و بی‌پول و معتاد که نمی‌شود آینده‌ای داشت، می‌شود؟!» زن جوان بعد از گفتن این جمله بلند شد، آینه و عینک زرد گرانقیمتش را درکیف دستی‌اش گذاشت و وارد دادگاه شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      چقدر داستانش غم انگیز بود کاش مثل فیلم های هندی پایان خوبی داشت بیچاره نادیا

    • معلم

      هر کی در ازدواج خودشا به مال و ثروت فروخت زندگی را باخته

    • حامی

      بیچاره ملت ما که دچار فقر فرهنگی هستن ثروت جنبه میخواد

    • بدون نام

      دخترم ولی نفرت دارم از تیپ این خانم هایی که لبهاشونو عین شتر می کنن و تازه فکر می کنن خیلی زیبا شدن بابا خانم عزیز اگه میبینی تو کوچه و خیابون همه دارن نگات می کنن به خاطر زیباییت نیست به خاطر عجیب بودنت هست بخدا تو دلشون بهت میخندن باور کن اگه این حالت قشنگ بود خدا خودش بنده هاشو همون شکلی می آفرید زیبایی به طبیعی بودن و ساده بودن هست سعی کن فکرت و دلت رو زیبا کنی اون وقت همه زیبا می بیننت
      ببخشید اینا حرف دلم بود ربطی به داستان بالا نداشت

    • راش

      این زن بد عادت شده خدا ب داد شوهر بعدیش برسه جای اینکه توی اون وضعیت بد کنار شوهرش باشه رفته مسافرت ب خاطر مشکلاتی ک توی زندگی مشترک تون افتاده طرف معتاد شد ن ب خاطر هوس خودش

    • بدون نام

      اینجور زن ها که همه زندگیشون خلاصه شده به عمل های زیبایی رفتن به آرایشگاه ها و پاساژ نوردی یه سری مشکل های خود کم بینی دارن اگه از نزدیک با این جور خانمها و البته چنین آقایونی آشنا باشین خیلی زود متوجه میشید که اینها مشکلات حاد شخصیتی دارن خیلی خیلی سطحی نگر هستن و هیچ موضوعی رو واقعا و عمیقا درک نمی کنن حتی نمیدونن هدف شون از زندگی کردن چیه
      همچین افرادی خود شون نیاز به کمک تخصصی دارن چه رسه به این که انتظار داشته باشیم بتونن یه زندگی رو سر و سامان بدن

    • بدون نام

      زن یا مرد هر دو میتونن تو خوشی و پولداری راحت زندگی کنن اما مهم اونه که تو سختی ها همو درک کنن و زندگی کنن این جور زنها لیاقت نگاه کردنم ندارن چه برسه به زندگی چطور تا اونوقت که داشته چیزی نگفته مطمئنا پسره تازه مشروب خور نشده که تینم بهونه ای بیش نیست یرا پیچوندن

    • رها

      به نظر من بهترین معیار ایمان به خدا واخلاق ،همسر بد اخلاق فایده نداره حالا میخواد قارون باشه

    • بی پول

      عاقبت از بی پولی ساکن گورها میشوم
      میکشم دست از کار مشغول پولها میشوم
      آن قدر به پول، نگاه معنی دار میکنم
      یا که میلیونر شده، یا بی پول رو به قبرها میشوم
      عشق پول، کار پول، زندگی پول، مرگ پول، جدایی پول، خلاصه عرض کنم دنیای پول است و بی پول را هیچ بها نیست الا بهانه!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج