۵۲۰۸۷۲
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

شاسی‌بلند الکتریکی ES۸، زیبا یا زشت؟

این شاسی‌بلند ۷ سرنشین، دارای طول ۴۹۷۸ میلی‌متری و فاصله بین‌دومحور ۲۹۹۸ میلی‌متری است. در مورد مشخصات فنی این خودرو، هنوز اطلاعات موثقی در دست نیست.

مجله دیجی کالا - خشایار شاهسون: دیگر عادت کردیم به طراحی‌ عجیب‌غریب خودروهای آسیای شرقی! نیسان، جوک را می‌سازد و تویوتا، پریوس. گویا چند سالی می‌شود که خودروسازها، جدای طراحی خودروهای شهری متداول که سهم قابل توجهی را هم به خود اختصاص داده‌اند، جنگی هم میان خودشان راه انداخته‌اند که اتومبیل‌هایی با طراحی‌های رادیکال و اگزاتیک بسازند و به بازار عرضه کنند. در آخر هم، تویوتا دست از سر طراحی عجیب پریوس برداشت و مدل جدید پریوس را با طراحی منطقی و در عین حال به‌روز معرفی کرد. Nio که نام یک شرکت خودروساز چینی-آمریکایی است، به تازگی از یک شاسی‌بلند الکتریکی به نام ES۸ رونمایی کرده است. این خودرو طراحی متفاوتی نسبت به شاسی‌بلندهای ژاپنی و آلمانی مثل تویوتا RAV-۴، نیسان اکس‌تریل و ب‌ام‌و سری‌های X دارد.
شاسی‌بلند الکتریکی ES8، زیبا یا زشت؟

این شاسی‌بلند ۷ سرنشین، دارای طول ۴۹۷۸ میلی‌متری و فاصله بین‌دومحور ۲۹۹۸ میلی‌متری است. در مورد مشخصات فنی این خودرو، هنوز اطلاعات موثقی در دست نیست. با این حال گفته می‌شود که Nio ES8 از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که یکی برای چرخ‌های جلو و دیگری برای چرخ‌های عقب در نظر گرفته شده است. باتری‌های این خودرو قابل جدا شدن است؛ این ویژگی می‌تواند به آسان‌تر کردن شارژ اتومبیل کمک کند.
شاسی‌بلند الکتریکی ES8، زیبا یا زشت؟

در نمای جلو، شاهد طراحی نسبتا جعبه‌ای اما با المان‌های ویژه‌ای هستیم. چراغ‌های دو تکه، یکی در مرز در موتور و دیگری روی سپر قرار گرفته است. فرم ذوزنقه‌ای جلوپنجره با هواکش‌های زیرین چراغ‌های این خودرو، هماهنگی قابل قبولی به این شاسی‌بلند داده است. نکته مهم، چیدمان این المان‌هاست که به صورت فشرده و چسبیده کنارهم قرار گرفته‌اند. از آن‌جایی که این سبک طراحی، تفاوت زیادی با ظاهر خودروهای متداول دارد، دیدن چهره چنین اتومبیلی کمی عجیب است! به همین دلیل، به نظر می‌رسد که در نمای جلو شاهد یک آشفتگی هستیم و همین ویژگی، ممکن است برای عده‌ای از مشتریان، جذاب باشد. نکته جالب دیگر در مورد چهره جلو این خودرو، فرم لوگو و چراغ‌های رو در موتور ES۸ است که شباهت زیادی به فرم کلی ظاهر سیتروئن کاکتوس دارد. در ادامه می‌توانید تصویری از سیتروئن کاکتوس را ببینید و با چهره این شاسی‌بلند چینی مقایسه کنید.
شاسی‌بلند الکتریکی ES8، زیبا یا زشت؟

در نمای کناری، شاهد سبک طراحی الهام گرفته از از سبک طراحی شرکت‌هایی مثل میتسوبیشی و تویوتا هستیم.در در این نما می‌توانیم دو خط شانه‌ای شبیه نیم دایره را بالای گلگیرهای خودرو ببینیم. یک خط منحنی سیال هم در بالای رکاب قرار گرفته تا با بازتاب نوری که این سه خطوط اصلی می‌دهند، شاهد یک اثر هنری زیبایی باشیم.
شاسی‌بلند الکتریکی ES8، زیبا یا زشت؟

در نمای پشتی این خودرو، چراغ‌هایی با شکل درونی v کشیده ی‌بینیم. چراغ‌های این خودرو تا حدودی یادآور چبعضی از محصولات قدیمی آئودی است. در مورد طراحی این شاسی‌بلند جدید، ظاهرا تلفیقی از دو سبک طراحی متفاوت وجود دارد؛ در نمای جلو، آشفتگی عناصر طراحی به چشم می‌خورد و در نماهای کناری و عقب، سبک طراحی تمیز همانند ظاهر منطقی خودروهای آلمانی و ژاپنی دیده می‌شود.
شاسی‌بلند الکتریکی ES8، زیبا یا زشت؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      پراید خوشگلتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج