۵۲۱۳۱۰
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

دولت روحانی آبروی دولت احمدی نژاد را خرید

دولت قبل کلنگ پروژه پوپولیستی مسکن مهر را بر تن زمین بایر دور از شهرها و در اراضی بدون زیرساخت های زندگی شهری زد. مسکن مهر مهم ترین و می توان گفت تنها برنامه تبلیغاتی دولت نهم و دهم برای جلب نظر اقشار کم درآمد بود و به آن لقب «آبروی دولت دهم» را دادند.

خبرگزاری ایلنا: دولت قبل کلنگ پروژه پوپولیستی مسکن مهر را بر تن زمین بایر دور از شهرها و در اراضی بدون زیرساخت های زندگی شهری زد. مسکن مهر مهم ترین و می توان گفت تنها برنامه تبلیغاتی دولت نهم و دهم برای جلب نظر اقشار کم درآمد بود و به آن لقب «آبروی دولت دهم» را دادند.

در حالی که قرار بود پروژه مسکن مهر که لقب آبروی دولت دهم را داشت در سال ۹۲ به پایان برسد حفظ آبروی دولت قبل بر دوش دولت روحانی افتاد و بیش از نیمی از این پروژه در طول کمتر از چهار سال گذشته به متقاضیان تحویل داده شد.

مسئولان وقت در آن زمان برای سرپا نگه داشتن آبروی دولت دهم و به سرانجام رسیدن آن در موعد مقرر (طبق گفته علی نیکزاد، وزیر وقت راه و شهرسازی تا پایان دولت در سال ۱۳۹۲) از پول پر قدرت و بدون پشتوانه بانک مرکزی استفاده کردند. هر چند که چاپ اسکناس برای تامین مالی بزرگترین پروژه اجرایی دولتی در بخش مسکن، به بهای ایجاد تورم بالای ۴۰ درصدی تمام شد اما دولت دهم نتوانست به وعده پوپولیستی و عوام فریبانه خود جامه عمل بپوشاند و حفظ آبروی دولت دهم بر دوش دولت روحانی افتاد.

جانمایی های اشتباه و انتخاب زمین های بایر بدون داشتن هیچ نشانه ای از زندگی شهری و زیرساخت ها باعث افزایش هزینه های ساخت مسکن مهر در سایت هایی مانند پردیس و سایر شهرها شد. به طوری که طبق گفته «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم جانمایی اجرای مسکن مهر در پردیس را یک روزه با انجام یک پرواز هلی کوپتری بر فراز این منطقه انجام دادند. امروز شاهد آن هستیم که طبق گفته مسئولان وزارت نیروی امکان آبرسانی و گازرسانی به برخی از فازهای مسکن مهر پردیس وجود ندارد و اگر هم اجرایی شود هزینه بسیار بالایی به دنبال خواهد داشت.

نیکزاد وزیر دولت نهم و دهم امروز در حالی نسبت به تاخیر در اتمام پروژه مسکن مهر انتقاد دارد که باید از وی پرسید این پروژه چرا طبق وعده شما در موعد مقرر در سال ۹۲ به پایان نرسید؟ چرا دولت دهم نتوانست به انجام مهم ترین وعده خود متعهد باشد؟

آمار و ارقام رسمی که از سوی «اصغر مهرآبادی» قائم مقام وزیر راه و شهرسازی که در دولت قبل هم همین سمت را داشت می گوید که ۵۵ درصد واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم به متقاضیان تحویل داده شده است.

یادمان باشد که در دولت قبل تنها واحدهای مسکونی بدون هیچ زیرساخت شهری به مردم کم درآمد تحویل داده می شد که به مراتب تامین این زیرساخت ها برای این افراد گران تر از هزینه ساخت مسکن تمام می شود. اما طبق دستور اخوندی در دولت یازدهم هیچ واحد مسکونی بدون زیرساخت های شهری حتی مدرسه، مسجد، کلانتری و ... به متقاضیان واگذار نشد.

اتمام یک میلیون و ۹۳۶ هزار مسکن مهر

طبق آخرین گزارش‌های رسمی وزارت راه و شهرسازی ؛ از تعداد کل قراردادهای دارای تسهیلات مسکن مهر به میزان دو میلیون و ۲۱۰ هزار واحد کار ساخت تعداد یک میلیون و ۹۳۶ هزار واحد به اتمام رسیده است. همچنین از این رقم ، یک میلیون و ۸۳۱ هزار واحد افتتاح شده و تعداد یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد تحویل متقاضیان شده است. برای ششصد هزار و ۱۴۱ هزار واحد مسکن مهر سند صادر شده است. همچنین یک میلیون و ۳۱۴ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده است.

حال اینکه ساخت ۳۲ درصد این واحدها به تعداد ۶۱۳۰۰۰ واحد در دولت یازدهم انجام شده است. ۴۵ درصد از واحدهای پروژه مسکن مهر به تعداد ۸۲۱۰۰۰واحد در دوره مدیریت عباس آخوندی افتتاح شده و ۵۵ درصد این پروژه یعنی۸۴۹۰۰۰ واحد در دولت یازدهم تحویل داده شده است. ۶۴ درصد این واحدها به تعداد به تعداد۸۳۵۰۰۰ واحد در دولت روحانی فروش اقساطی شده اند و برای ۶۱۷۰۰۰ واحد یعنی ۵۴ درصد آن در کمتر از چهار سال گذشته سند صادر شده است.

واحد‌های باقیمانده مسکن مهر به علت نداشتن خدمات زیربنایی شامل آب، برق، گاز، فاضلاب و آماده سازی و نبود خدمات روبنایی شامل کلانتری، مدرسه، مسجد و...، عدم فروش سهم بانک، فروش اقساطی، صدور دفترچه اقساط به دلایل مشکلات ضمانت بانکی، مشکل عدم پرداخت و تسویه آورده نقدی از طرف متقاضیان و موارد مشابه تحویل داده نشده اند.

تمام اقدامات دولت یازدهم در پروژه مسکن مهر در حالی انجام شده است که دولت برای اتمام این میراث به جامانده از دولت قبل از پول بی پشتوانه بانک مرکزی استفاده نکرده است و تمام اعتبارات از محل بودجه ها و اعتبارات تعیین شده بدون داشتن پیامد منفی برای اقتصاد کشور تامین شده است.

در حالی که دولت یازدهم اخرین گام ها را برای اجرای این میراث شوم برمی دارد این روزها برخی از نامزدهای انتخاباتی از جمله «ابراهیم رییسی» وعده اتمام پروژه در طول یک سال را می دهند. خوب است که آقای رییسی آمار و ارقام مربوط این پروژه را مطالعه کنند تا از آخرین وضعیت پروژه اطلاع داشته باشند که پرونده مسکن مهر به زودی توسط دولت یازدهم بسته خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو چقدر برای تبلیغات از روحانی میگیری همانگونه که میکروفون بدست و دوبین به گردن دنبال احمدی نژاد میدویدی و او را میبوسید میگفتی حامی مستضعفین آمد هر روز رنگ عوض میکنید ما اسیر دست شما نان به نرخ روز خورها هستیم

    • بدون نام

      اتفاقا بنای این کارو احمدی نژاد گذشت ووحانی چیزی به ذهنش نمیرسه

    • بدون نام

      کاندیداهایی مثل قالیباف که بازنده همیشگی هستند و رئیسی هم بدلیل بی اطلاع بودن از وضعیت موجود و عدم سابقه کار اجرایی رای نداره
      در هر صورت بهتره مردم در جریان این فعالیت های درخشان دولت دکتر روحانی قرار بگیرند تا متوجه شوند چقدر کار شده
      انشاالله با روحانی هستیم تا 1400

    • بدون نام

      بسیار عالی و منطقی نوشته شده
      درود بر روحانی رئیس جمهور مظلوم. و دوست داشتنی
      با روحانی تا1400

    • سعید

      توی نظرات این سایت که نگاه میکردم اون کسی که همه جا هی مینوشت100درصدروحانی!بهش خندیدیم گفتیم این عدد100 مثل اون 100روزمعجزه اقتصادی روحانی میمونه!!حالا تغییر روش داده همه جا مینویسه باروحانی تا1400!!روحانی اینقدر گاف داده که عدد1400 هم بینشون پیدامیشه!! واقعا قسمت نظرات این سایتو به گند کشید!!!

    • بدون نام

      شاید این آقایی که سینه چاک حسن روحانی است
      از جیره خورهای آقای روحانی است
      گناه داره سر به سرش ندارید.

    • رضا

      خداحافظ روحانی، در دل بیشتر مردم فقط بذر نفرت کاشتی

    • مرتضی

      البته آقای روحانی در کلنگ زنی و طرح دادن خلاقیتی نداره نبوغ ایشون تو افتتاح کردن طرح های تکراری و تاریخ گذشته است.

    • محمد

      آقای به اصطلاح باسواد که فرق 100روز با سال پایان ریاست جمهوری 4ساله را نميداني، زمینهایی برای مسکن مهر در نظر گرفتند که هنوز به اتمام نرسیده به علت عدم مطالعه و آزمایش درست خاک، ساختمان نشست کرده و تقریبا بلا استفاده مانده که البته بماند دزدیهای اتجام شده از مصالح آن که ساختمان بعداز چند سال تلنگش در خواهد آمد، سلام ما را به محمود خانتان برسانید،بازهم بگم،بگم در زمان دولت پاکدستان از واحدهای همین مسکن مهر به رییس و معاون و بخشدار و.. غیره دادند با اقساط بلندمدت در صورتيکه همه اونها یک یا چند منزل داشتند،
      بازم بگم بگم رفیقی داشتیم با لیسانس عمران که اهل رفاقت با سياسيون را داشت ایشان را همان زمان ملاقات کردم این بنده خدا آه در بساط نداشت با پدر کارگر در گرماگرم دولت آقا محمود ماشین بالای 100میلیون با رانندگی ایشان که مبهوت ماندم که بعد از چاق سلامتی به بنده گفتند ماشین برای خودم هست ودو سه سالی در مسکن مهر به عنوان ناظر فعالیت میکنم!!!!!.
      این موارد زیاده بازم بگم میترسم دیگه بله..

    • سعید

      باسلام دوباره اولا من نه دوراول به احمدی نژاد رای دادم نه دوردوم!ثانیا مگه قراره هردولتی که اومدو گندزد داد بزنه چون احمدی نژاد از دولت من بیشترگند زد پس دولت من بحقه!ثالثا مگه قراره هردولتی بجز این دولت سرکاربیاد بشه دولت احمدی نژاد؟ مگه قراره هرکی از این دولت انتقاد کردبهش اینوبچسبونن که احمدینژادیه؟
      مگه قراره هرگندی که زده شده بااین توجیه که دولت قبل بیشترگند زده بهانه کرد؟مگه قراره هرفسادی که انجام میشه به بهانه ی اینکه دولت احمدی نژاد فسادبیشتر بوده توجیه کرد؟نکته آخر اینکه من نه کار به حزب و جناح روحانی دارم نه به کارهای کرده ونکردش همین که توی مصاحبه منکر حرفای92ش شد برای من تموم شد

      پاسخ ها

      • رضا

        عزیزم آزمایش رو شخص رئیس جمهور باید انجام بده؟حالا ولش کن بگو روحانی کدوم سنگی رو رو سنگ گذاشته؟؟؟

    • محمد سلطان

      مخالفان روحانی جیره خوران احمدی نژاد وامثال اون هستند! هر آدم عاقلی اگر اهل کار بود واحمدی نژاد اون گند مسکن مهر رانمیزد همه تو تهران صاحب خونه بودند! منظورم اونایی هست که کار میکنند وچشمشان به دست این آن ویارانه 45هزاری و....نیست! درود بر روحانی مرگ بر وطن فروش ومفت خور!

    • hamed

      میروی جانم به قربانت ولی حالا چرا روحانی رفتنیست برترین ها وقت تلف میکنی

    • خالقی

      بخدا دولت احمدی خیلی سالم تر بود ایها الناس آگاهاید خودتان

    • بدون نام

      روحانی بای بای جمع کت کم کم کوله بار عذابت و برو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج