۵۲۱۳۹۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سیگار سالانه ۶ میلیون قربانی در جهان می‌گیرد

استعمال دخانیات سالانه ۶ میلیون قربانی در جهان می‌گیرد و شمار مرگ و میر ناشی از دود سیگار از مجموع قربانیان الکل، ایدز، مواد مخدر و تصادفات رانندگی بیشتر است.

ایرنا: استعمال دخانیات سالانه ۶ میلیون قربانی در جهان می‌گیرد و شمار مرگ و میر ناشی از دود سیگار از مجموع قربانیان الکل، ایدز، مواد مخدر و تصادفات رانندگی بیشتر است.

به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)، 'بئاتریچه لورنتسین' وزیر بهداشت و سلامت ایتالیا در پی هشدار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اینکه مصرف سیگار هر سال 6 میلیون نفر را به کام مرگ می کشد، زنگ خطر دخانیات در این کشور بصدا در آمده و با افزایش مالیات و قیمت آن جهت کاهش مصرف سیگار موافقت کرد.

سیگار در ایتالیا سالانه از ۷۰ تا ۸۳ هزار قربانی می گیرد که بیش از ۲۵ درصد از آنها در سن ۳۵ تا ۶۵ سال قرار دارند. شمار سیگاری ها در ایتالیا به بیش از ۱۰ میلیون نفر می رسد که از این تعداد، بیش از ۶ میلیون نفر مرد و بیش از ۴ میلیون نفر زن هستند.

در اروپا سیگار هر سال حدود 700 هزار قربانی می گیرد که خود به اندازه جمعیت شهر فرانکفورت است. 19 هزار اروپایی غیر سیگاری نیز هر سال بر اثر دود سیگار دیگران، جان خود را از دست می دهند.

موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) با بصدا در آوردن زنگ خطر بویژه میان جوانان در این کشور اعلام کرد که در میان مردان، بیشتر پسران ۲۵ تا ۳۴ سال و در میان زنان بیشتر دختران ۲۰ تا ۲۴ سال سیگاری هستند.

سیگار تبدیل به یک پدیده گسترده میان دانش آموزان در دبیرستان های ایتالیا نیز شده است و بر اساس تحقیقات بعمل آمده 23.4 درصد از دانش آموزان سیگاری هستند. (در حالی که این شاخص در سال 2010 میلادی 20.7 درصد بود.)

به عقیده سازمان جهانی بهداشت، اجرای یک سیاست دقیق کنترل، حتی از طریق افزایش مالیات بر دخانیات و قیمت سیگار می تواند منجر به صرفه جویی میلیاردها دلار در کشورهای مختلف و نجات جان میلیون ها نفر بشود.

اگر پدیده سیگار کنترل نشود، صنعت تنباکو و تاثیر مرگبار تولیدات آن بیش از هزار میلیارد دلار در سال به اقتصاد جهانی از طریق هزینه های درمانی و زیان در تولیدات ضربه می زند. حدود 30 درصداز سرطان ها برای استعمال دخانیات است. سیگار مسئول اصلی سرطان ریه است و افراد سیگاری 8 سال زودتر می میرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج