۵۲۱۴۳۱
۲۵ نظر
۵۰۰۵
۲۵ نظر
۵۰۰۵
پ

سوال ششم مناظره: جهانگیری بیخیال قالیباف نشد

از میان شش کاندیدای دور دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری، محمد باقر قالیباف به قید قرعه ششمین کاندیدایی بود که پشت تریبون قرار گرفت تا به سوالی درباره مشکلات محیط زیست و راهکار حل آنها پاسخ دهد.

ایسنا: از میان شش کاندیدای دور دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری، محمد باقر قالیباف به قید قرعه ششمین کاندیدایی بود که پشت تریبون قرار گرفت تا به سوالی درباره مشکلات محیط زیست و راهکار حل آنها پاسخ دهد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این پرسش که چه راهکار و برنامه‌ریزی برای مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی دارد، گفت: بحث مربوط به بحران محیط‌زیست از مشکلات جدی امروز کشور است و حتی این مشکل بر مشکلات جدی اقتصادی تاثیرات زیادی گذاشته است.

وی با اشاره به مشکل ریزگردها در کشور اظهار کرد: در روندی که تاکنون پیش رفته از سه یا چهار استان دچار ریزگرد اکنون به ۲۰ استان رسیده‌ایم و بحث را این می‌دانند که موضوع به آن سوی مرزها برمی‌گردد اما سهم اصلی بی‌توجهی مربوط به داخل است و تاکنون شاهد آن در اهواز بودیم که اکنون به جای ریزگرد به آن ریزمرگ گفته می‌شود که یکی از دلایل آن این است که درختکاری را رها کردیم و می‌بینیم که مشکلات اینچنینی پیش آمده است.
سوال ششم مناظره: جهانگیری بیخیال قالیباف نشد

این نامزد انتخاباتی با تاکید بر اینکه در این راستا می‌توان اشتغال جوانان را در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: از حقوق شهروندی حرف می‌زنیم، اولین حق مردم هوا است اما با بی‌تدبیری هوا را از آنها گرفته‌ایم و بعد از آنها عذرخواهی هم می‌کنیم.

قالیباف همچنین اظهار کرد: ما در این رابطه در اوایل کار این دولت طرح دادیم و با آقای جهانگیری هم جلسه گذاشتیم اما فقط خودمان آن را اجرا کردیم و دیدیم که ماشین‌های ۳۰ سال از کار گذشته که بیرون شهر بوده برای کار به داخل شهر آورده شدند.

وی تاکید کرد: مشکلات محیط‌زیستی نصف مشکلات اجتماعی و اقتصادی نیز است اما این دولت می‌آید و می‌گوید نمی‌شود، پول نداریم و یا نمی‌توانیم.

اسحاق جهانگیری در واکنش به صحبت‌های قالیباف، گفت: در تهران علی‌رغم اینکه با مشکلات عدیده‌ای در زمینه زیست‌محیطی مواجه بوده‌ایم کارهای بسیاری انجام داده‌ایم همچنین در زمینه مساله دریاچه ارومیه کار بسیار مهمی انجام گرفت. همچنین در زمینه استاندارد خودروها و بنزین حاصل از پتروشیمی‌ها که به دلیل بالا بودن بنزن به طور کامل از چرخه سوخت کشور حذف شد.

وی افزود: برای خودروها همچنین کیفیت استاندارد بسیار بالایی وضع شد. در زمینه ریزگردها نیز که ۷۰ درصد آن منشأ خارجی دارد که در مرز عراق، عربستان و اردن است که ما در گفت‌وگوهای بین‌المللی پیگیر حل این مساله هستیم. در بحث کارون، هورالعظیم در این چهار سال فکر می‌کنم کارهای مهمی شده است.

جهانگیری خطاب به قالیباف گفت: آقای قالیباف چطور بعد از ۱۲ سال نتوانسته است مساله تفکیک زباله‌های شهری را حل کند. ایشان فقط شهردار سازه است که می‌بینید در منطقه ۲۲ تهران چقدر برج‌های عظیمی در دوره ایشان رشد کرده است که نفس تهران را گرفته یا پل صدر که با پول آن بسیاری از مسائل زیست‌محیطی تهران می‌توانست از طریق تعویض ناوگان اتوبوس شهری تهران حل شود.

وی با انتقاد از صحبت‌های قالیباف در این مناظره گفت: شما شهردار تهران هستید نه بیشتر از آن که حتی در حوزه ارگان‌های زیرنظر شهرداری نیز موفق عمل نکرده‌اید اما یکجوری حرف می‌زنید که انگار مسوول کل عالمید. ما در دانشگاه‌های معتبر داخلی درس خوانده‌ایم. ما که در صنعتی شریف و علوم تحقیقات درس خوانده‌ایم آیا ما مدیریت ۶۰ سال پیش را داریم؟ آقای قالیباف با روحیه نظامی نمی‌شود کلانشهری مثل تهران را اداره کرد بلکه باید رویکرد علمی داشته باشیم.

ابراهیم رئیسی در واکنش به سخنان قالیباف درباره مسئله محیط زیست اظهار کرد: ما در مسئله محیط زیست باید متوجه باشیم که هر کجا که می خواهیم کارخانه بزنیم باید ابتدا ببینیم مشکلات محیط زیستی آن منطقه حل شده است یا نه. من از روزی که به آستان قدس رفتم دستور دادم که اجازه ندهیم هیچ کدام از درخت‌های مناطق جنگلی خراسان قطع شود.

وی افزود: همچنین درباره مسئله ریزگردها در خوزستان این پرسش مطرح است که آیا امکان پیش بینی آن وجود نداشت؟ آیا امکان پیشگیری از آن وجود نداشت؟ و آیا برخورد مناسبی با آن انجام شد؟ من بحثم به دولت‌ها باز نمی‌گردد. من می‌گویم که ما با تهدید وضعیت محیط زیستی خودمان مواجه هستیم و نباید اجازه دهیم عزیزی که در خوزستان زندگی می‌کند زندگی برایش سخت شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه می‌شود از طریق بهسازی و تامین حفاظت از محیط زیست شغل هایی بسیاری را ایجاد کرد گفت: من نمی‌گویم مشکل ما در کشور کمبود آب یا کافی نبودن نزولات آسمانی نیست اما مدیریت آب است که مسئله ماست نه کمبود آب. پس اگر ما مدیریت دقیقی بکنیم خواهیم دید که آیا مشکل کمبود آب کاهش می‌یابد یا خیر؟

مصطفی میرسلیم نیز در واکنش به سخنان قالیباف درباره محیط زیست با طرح پرسش‌هایی از وی در زمینه مدیریت شهری اظهار کرد: آیا فکر می‌کنید شرایط شهر تهران اجازه این تراکم جمعیتی را می‌دهد؟ چنین تراکم جمعیتی چه مشکلاتی برای محیط زیست ممکن است به وجود بیاورد؟ ما مشکلی دیگری هم داریم که آن استفاده بی رویه از آب های سطحی و زیرزمینی در شهر است که به آن اشاره ای نشد. آیا فکر می‌کنید که برای ایجاد اشتغال در مناطق جنگلی اهالی همان مناطق به این موضوع راضی هستند یا خیر؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون حرف های قالیباف همش راست بود درود بر مرد راستگو و نترس قالیباف

    • راشد

      قالیباف احمدی نژاد جدید.
      درود بر روحانی وجهانگیری شجاع.

    • بدون نام

      بیچاره سیستان چهارروزه ریزگردهایی که بیست ساله مهمان ماهستند،،امان مردم سیستان رابریده اند...اسمی ازهامون خشکیده نبردند...همش اهوازوایلام وکرمانشاه شده وردزبون دوستان...البته که ماآنهارا درشهرهای آلوده به ریزگرد درک میکنیم..ولی جلودارترازما دراین فلاکت طبیعی کسی نیست ولی چاره ایی جزتعمل نداریم...بازهم میرسلیم ازوضع اسفناک مهاجرت گفتند..

    • بدون نام

      اقای راشد اونیکه نترس بود قالباف بود

    • سینا شیرازی

      درود بر قالیباف

    • علی

      روحانی گفت ما گاز را به سیستان بردیم ما که زاهدان هستیم که هنوز گاز ندیده ایم شاید در خواب دیده است

      پاسخ ها

      • اصغر

        شاید توان پرداخت پول انشعاب را نداشته اید که گاز ندارید.

    • بدون نام

      دوبه یک بودنددرمقابل قالیباف وچون زورم دستشون بودولی قالیباف حرف حق میزدخدمات قالیباف بیشترازجهانگیری بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدمات قالیباف را نا ببرید؟؟؟ 3 نمره

    • بدون نام

      درود بر جهانگیری و روحانی

    • علیرضا

      در این مناظره بنده جناب آقای رئیسی رو خیلی پسندیدم زیرا به توصیه های رهبری عمل کردن.
      ایشون در جمع بندی آخر نکته ی بسیار مهم و خوب یرا به دو نامزد یا بهتر بگم سه نامزد گوش زد کردن که :((ینجا اصلا بحث اصلاح طلب و اصولگرا نکنیم.)
      باید در مورد مردم سخن گفت نکه این دولت را نقد کنن اون دولت را نقد کنند.
      در این مناظره جناب آقای قالیبافت و روحانی و جهانگیری به هم تهمت هایی میزدن که معلوم نیست کی راست میگفت کی دروغ.
      اگر میخواهن این کار هارا بکنن باید همه ی مردم بفهمن که آیا این حرف کاندید راست بوده یا خیر؟!
      الان طرفداران هر جناح فک میکنن این کاندید راست گفته و اون کاندید دروغ،یا بر عکس.
      باید در مورد مردم سخن گفت و تمام اون چار چوب هایی که مقام معظم رهبری تعیین کردن را رعایت کرد.
      در این مناظره به عقیده ی شخصی بنده جناب آقای رئیسی خیلی زیبا عمل کردن

    • بدون نام

      جهایدی کرامت وعزت نفس خودش را بر باد داد شده الت دست روحانی واقعن جای تاسف دارد قالیباف بسیار مسلط وخونسرد جواب میداد

    • مرتضی

      بابایکی نیست به کاپیتان قالیباف بگه تو خودت بامردم چکارکردی
      جهانگیرمسلطرازبعقیه بود

    • بدون نام

      این شش کاندیدا کار اقتصادی بلد نیستن فقط بلدن مشکلات مطرح کنن که این مردم عادی هم بلدن بعنی اگر یک کارشناس اقتصادی عادل بیاید از این اقایان سوال اقتصادی وبرنامه بخواهد فقد در حد کلی گویی جواب میدن که انهم از مشاورانشان یاد گرفته ان طرح برنامه ای خاصی نمیدن یلنی بلد نیستن

    • بدون نام

      قالیباف ادب و اخلاق را غورت داد

    • بدون نام

      اقای جهانگیری شماقراربود بعنوان یک بدل یا مکمل اقای روحانی شرکت کنید حالاچطورازبین هزارواندی کاندید بالا امدید بماند شما چهارسال معاونت کردید بهتراست دولتی جوان وباتحرک به ریاست سردار قالیباف اموراجرایی این مردم افسرده را بدست بگیره شما بهتراست به استراحت وبازنشستگی فکرکنید

      پاسخ ها

      • اصغر

        سردار بهتر است برود به سرداری

    • بدون نام

      خیلی دوست دارم بدونم اونایی که به روحانی رای میدن به چی فکر میکنن واقعا خیلی کنجکاوم
      فیلمش هست ها بازم میگه من نگفتم چطور وجدان تون قبول میکنه با این همه دروغ بازم.بهش رای بدین؟؟؟
      اول جهنگیری شروع کرد خیلی سوال تو ذهنمه ازش بپرسم
      اقای جهان گیری اون موقع که حجاج تو منا از تشنگی شهید شدن کجا بودی سیلی بخوری ؟؟بگم؟بگم؟؟پیش امیر کویت دولا بودی,!!!
      برین از مردم سوال کنیید الان کی از وضع موجود راضیه؟؟؟
      در ضمن اینجوری که روحانی داره تکذیب میکنه دور بعد کلا رییس جمهور بودنش هم تکذیب میکنه!!والا

      پاسخ ها

      • اصغر

        مگر سیاست بدون دروغ میشود!!

    • مهدب

      خیلی دوست دارم یک نفر بیاید وعملکرد اقای جهانگیری را درطی دوران مدیریتی از اول تاکنون را ارائه دهد تا خیانتهایش به تمام معادن در زمان وزارتش در دوران خاتمی وغیره بر ملا شود تا اینقدر ادعای تحصیلات وریاست طلبی نکند !!اگر مردم میدانستند که چقدر ظلم وخیانت به قشر کارگر وکارمند انزمان کرده اعم از تعطیلی وازبین بردن معادن با انهمه امکانات وویرانه کردن وبقول خودشان ترکوندن معادن وبیکار شدن یابازنشستگیهای زودرس هزاران نفر ازکاکنان معادن دیگر حتی حاضر نبودند نام این خائن را به زبان بیاورند چه رسد که به او رای بدهند حالا اسم خودشان را سیاستمدار می گذارند حیف؛افسوس وصد افسوس که ملت ایران متاسفانه تا حدودی فراموشکارند امروز خود را فراموش کردند چه رصد به دیروز وگذشته"""""!!!!!!

    • شیرین

      قالیباف در حد ریاست جمهوری نیست با ریخت و پاشای سهرداری خیلی وقیح فقط فکر بدست آوردن مقام ریاست جمهوریه اون هم به هر قیمتی

    • بدون نام

      همین که میگه کیفیت و استاندارد خودروهای ایرانی بالاست معلومه کوچکترین سوادی در مورد هیچ زمینه ای نداری چیزی که حتی یه بچه ۵ ساله که سوار ماشین ایرانی شده باشه میفهمه .متاسفم که امثال این شخص قراره تصمیم گیری کنند واسه مملکت و جالبه تو این ۳۰ سال کلی مسولیت مختلف هم داشته .مردم محترم به کسی رای بدید که هدفش پیشرفت کشور باشه .اولویتتون ایران باشه نه جناح های سیاسی

    • بیزن نیک فر

      بسمه تعالی
      نباید جلو دروغگویی مثل قالیباف کوتاهآ مد

    • بدون نام

      انشااله رییسی رای بیاره.دیگه به روحانی رای نمیدم هی حرفاشو پس میگیره عین آب دروغ میگه ....خدایا یعنی پول و قدرت انقدر شیرینه که دستات واسش بلرزه.تف به این دنیا حاضرم از گرسنگی بمیرم اما بدهکار خلق الله تو اون دنیا نباشم.......

    • بدون نام

      فقط قالیباف مرد میدان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج