۵۲۱۷۳۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

طنز؛ شرلوک هلمز در جاجرود

روزی شرلوک هلمز در جاده جاجرود می‌رفت که دید مردی دستش را در آب رودخانه فرو کرده، چند لحظه یک‌بار آخی می‌گوید و دستش را می‌کشد و دوباره دستش را در آب فرو می‌کند و این داستان دايم تکرار می‌شود.

احسان بهرام غفاری در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

روزی شرلوک هلمز در جاده جاجرود می‌رفت که دید مردی دستش را در آب رودخانه فرو کرده، چند لحظه یک‌بار آخی می‌گوید و دستش را می‌کشد و دوباره دستش را در آب فرو می‌کند و این داستان دايم تکرار می‌شود. کنجکاوی او برانگیخته شد، پس ماشین را به شانه خاکی جاده برده و پارک کرد و به‌سوی آن مرد عجیب رفت. بالای سرش که رسید دید عقربی در آب افتاده است و مرد سعی در نجات او دارد، اما هر بار که مرد دستش را در آب می‌کند تا او را نجات دهد، عقرب او را نیش می‌زند و همین باعث می‌شود مرد آخ بگوید و دستش را بکشد.

چند دقیقه‌ای بالای سر مرد ایستاد و کار او و عقرب را نگاه کرد، پس ناگهان از کوره در رفت و به مرد گفت: «مرد حسابی، مگه خری؟! خب می‌بینی که هر بار دست کوفتی‌ات را در آب می‌کنی، این حیوان پست‌فطرت تو را نیش می‌زند و دردت می‌گیرد، ولش‌کن صاحب‌مرده را». مرد که تازه متوجه حضور شرلوک هلمز در بالای سرش شده بود، لبخندی زد و گفت: «سلام شری. تو از غرب می‌آیی و با عرفان ما آدم‌های شرقی‌ آشنا نیستی. طبیعت انسان شرقی کمک است و طبیعت این موجود بامزه، نیش زدن. پس نباید طبیعت او باعث شود که با امواج خروشان این رودخانه جانش را از دست بدهد و من چون آدمیزادم باید به این موجود کمک کنم تا انسانیت از یاد نرود و رسم جوانمردی نیفتد». شرلوک هلمز، مشتی به سینه مرد زد و او را پرت کرد به کناری و گفت: «الاغ، پس من هم برای تو از منطق غربی می‌گویم تا ببینی چقدر خر تشریف داری. نخست آنکه، اینجا کنار طبیعت است، پس می‌توانی یک شاخه برداری و با آن عقرب را بیرون بکشی.

دوم اینکه اصلا تو کنار این رودخانه چه کار می‌کردی که یک‌باره متوجه غرق شدن این عقرب وسط این آب‌ها شدی؟ قشنگ معلوم است برای رفع حاجت آمده بودی و چشمت به این جانور خورده، پس ما را سیاه نکن و پای فتوت و جوانمردی را وسط نکش. سوم آنکه، نیش عقرب همان بار اول آدم را می‌کشد، وقتی روی تو اثر ندارد معلوم می‌شود که اهل بخیه هستی و چیزی زدی که سم او بر تو اثری ندارد، پس پاشو مردک عملی و اما چهارمی که از همه مهم‌تر است را برایت می‌گویم تا کف‌و‌خون قاطی کنی. داداش چی زدی که انقدر حالت خوبه و این پوست پرتقال را عقرب دیدی؟ انقدر این مواد روان گردان را نزن، فاز عارف مسکلی بر‌داری». مرد که از این هوش و فراست شرلوک هلمز جا‌خورده بود، قرمز شد و برای رفع حاجت به پشت درختان شتافت. شرلوک هلمز هم به سمت ماشینش آمد و سوار آن شد که مسیرش را ادامه دهد، یک نیسان آبی به او زده و جانش بستاند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی خوب بود. عالی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج