۵۲۱۷۸۹
۲۱ نظر
۵۰۰۳
۲۱ نظر
۵۰۰۳
پ

تقلید قالیباف از روی دست ترامپ و احمدی‌نژاد

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: دیروز مردم ایران تهاجمی ترین قالیباف تاریخ را در مناظره انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم دیدند. شهردار تهران جملات تند و بی‌سابقه‌ای را خطاب به رییس جمهور مستقر به کار برد.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: دیروز مردم ایران تهاجمی ترین قالیباف تاریخ را در مناظره انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم دیدند. شهردار تهران جملات تند و بی‌سابقه‌ای را خطاب به رییس جمهور مستقر به کار برد.
بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی انتظار نداشتند فرمانده اسبق نیروی انتظامی در اولین مناظره توپ‌خانه خود را سمت روحانی بگیرد. آنها انتظار داشتند جنگ قالیباف با روحانی در مناظره سوم خود نمایی کند اما قالیباف از همان دقایق ابتدایی مناظره حملات خود علیه دولت یازدهم را آغاز کرد. حملاتی که البته با پاتک‌های «جهانگیری- روحانی» روبرو شد.

حملات قالیباف شاید به این دلیل بود که او با مرور تاریخ مناظره‌ها در ایران و جهان به این نتیجه رسیده بود که نامزد حمله کننده می‌تواند پیروز نهایی انتخابات باشد. به نظر می‌رسد این نظریه تاریخی در مورد قالیباف چندان جواب نمی‌دهد. دلیل این معنا هم این است که شهردار تهران در حال کپی کردن رفتارهای سیاسی و فرمول‌های پیروزی دیگران است و از خود چندان خلاقیتی نشان نمی‌دهد.

قالیباف در این مناظره سعی کرد از روش ترامپ برای مقابله با روحانی استفاده کند. ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش کرد تا مشکلات ایالات متحده را حاصل تفکر هیلاری کلینتون‌ها بنامد. او خود را نماینده مردمی معرفی کرد که می‌خواهد در برابر نماد فساد آمریکا یعنی هیلاری بایستد.

قالیباف نیز دیروز تلاش کرد تا خود را نماینده مردم بنامد و روحانی را نماد طبقه اشراف نشان دهد. او روحانی را نماینده ۴ درصدی‌ها و خود را نماینده ۹۶ درصد مردم معرفی کرد. شهردار تهران اما یک نکته را فراموش کرده بود. ترامپ بدون داشتن سابقه مدیریتی در دستگاه حکومت آمریکا وارد صحنه شده بود و خود را نماینده مردم معرفی می‌کرد. قالیباف اما سال‌هاست که در پست‌های مختلف نظامی و سیاسی حضور داشته است که آخرین آن تکیه ۱۲ ساله بر کرسی شهرداری تهران است. شهرداری که در صدر عدم رضایت مردم از یک دستگاه قرار دارد.

مردم پایین شهر تهران شاید از خود می‌پرسند اگر واقعا آقای قالیباف به فکر ماست چرا اینقدر میان پایین شهر و بالاشهر تهران تفاوت وجود دارد. تفاوت‌‎های ظاهری ایستگاه‌های بی‌آرتی جنوب شهر با شمال شهر تهران حکایت از این معنا دارد.

مردم در سال ۸۴ شعارهای مردمی احمدی نژاد را در حالی باور کردند که او را شبیه خود می‌دیدند. آنها حداقل در ظاهر می‌دیدند که احمدی نژاد شبیه آنهاست و مثل آنها لباس می‌پوشد. قالیباف اما در ظاهر و نوع لباس پوشیدن هم نمی‌توانسته است نظر مردم را جلب کند و به آنها بقبولاند که فردی شبیه آنهاست.

قالیباف برای شکست روحانی از استراتژی احمدی نژاد استفاده کرد. احمدی نژاد در دو انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ و ۸۸ از روش دو قطبی سازی استفاده کرد. او با هاشمی و میرحسین وارد فضای دو قطبی شد و جامعه را به حامیان خود و حامیان این نامزدها تبدیل کرد.

احمدی نژاد به خوبی توپ را وارد زمین رقیب می‌کرد و تا لحظه آخر سعی می‌کرد توپ را در زمین هاشمی یا میرحسین نگه دارد. قالیباف اما تا به روحانی تک می‌زد با پاتک‌های جهانگیری و روحانی مواجه می‌شد. او در این مناظره حمله کرد اما آماج حملات مختلف روحانی و جهانگیری نیز قرار گرفت. نشان دادن پرینت سایت روحانی هم تقلیدی از حرکت احمدی‌نژاد در مناظره سال ۸۸ بود. که واکنش‌های زیادی در شبکه‌های مجازی را به همراه داشت.

مردم احمدی نژاد را دیده بودند و دیدن فردی که تلاش می‌کند شبیه او باشد چندان برای آنها جالب نیست.

قالیباف حتی وقتی می‌خواست روحانی را دروغگو خطاب کند از جمله معروفی استفاده کرد که برای مردم آشنا بود. یعنی او حتی تلاش نکرد از جمله‌ای جدید برای خطاب قرار دادن رقیب خود استفاده کند.

قالیباف بیشتر شبیه خوانندگانی است که در حال تقلید از صدای خوانندگان معروف هستند. شاید صدای آنها خوب باشد اما برای مردم هیچگاه خواننده محبوب و مردمی نخواهند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قالیباف دیشب هم مناظره را باخت و هم اخلاق سیاسی رو , من تا دبشب فکر می کردم او میتونه یکی از گزینه های انتخابیم برای ریاست جمهوری باشه ولی قطعا دیگه به قالیباف رای نخواهم داد

    • باران

      قالیباف نتونست حادثه پلاسکوروجمع کنه الان میتونه کشورواداره کنه

    • بدون نام

      جهانگیری شروع کرد حالا قالیباف از هر کی کپی کرده خوب جوابشو داد ما ابنجوری بیشتر حال میکنیبم
      دستای روحانی رفته بود رو ویبره خخخخخخ
      رای من وخانواده ام وهمسایه هام وفک وفامیلم یا رییسی یا قالیباف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه شما و فک و فامل و همسایه برید به قالیباف و رییسی رای بدید . مصلما حقیقت براتون اصلا اهمیت نداره فقط داد و تهمت زدن برای شما مهمه

    • علیرضا

      حادثه پلاسکو رو روحانی میتونست جمع کنه؟
      حرفی بزن که خودت خندت نگیره

    • behran

      اقای قالیباف همون مقدار سبد رای هم که داشت ریختش با این نوع برخورد و حرکات عصبی گونه و هیجانی و بی ادبی هاش (استفاده از واژه زالو صفتانو...)و تهمت و حرفهای بی پایه و اساسش مشخص بود فقط اومده نقش تخریبچی رو بازی کنه که خوشبختانه بوسیله اقای جهانگیری به بهترین شکل ممکن ضربه فنی شدن .
      ایشون هدفشون این بود که در عین حال خودشو از اقای ریسی هم بالاتر نشون بده و بشه نفر اول اصولگرایان که اشتباه محاسباتی بیش نبود چون با این حرفها و حرکات باعث شد اقبال کسایی که میخاستن بهش رای بدن به آقای ریسی جلب بشه نگاههای اقای ریسی بهش کاملا گویای این مساله بود که راه رو داره اشتباه میره.

    • بی نام

      خوده روحانی مگه برا ساکنین پلاسکو چه کار کرده جز وعده بهشون مگه کاریم براشون کرده آخه دلتون به چیه روحانی خوشه مطمئن باشید دولت روحانی چهارساله
      درود بر رئیسی قالیباف

    • بدون نام

      فقط قالی شویی اسحاق!

    • بدون نام

      هرکس واقعیات و بگه احمدی نژاده اونم به خاطر همین مردم دوست داشتم

    • بدون نام

      درود بر قالیباف

    • حمید

      قالیباف و کپی برداری از روی احمدی نژاد که ایران رو بدبخت کرد.

    • رامین

      سلام اول می خواستم از مصطفی داننده تحلیلگر این موضوع که باید یک طرفه به موضوع نگاه نکند نیامده داری میکوبی بر طبل خود یه کم مهلت بده تا نظرات دوستان و ببینیم چی هستش واقعیت؟ والبته نظر من رییس جمهور نتونسته به وعدهای خود عمل کنه اگه بگم سرتونو درد میارم

    • بدون نام

      اتفاقا بسیار مسلط بودن آقای قالیباف .

    • بدون نام

      فقط رییسی

    • بدون نام

      قالیباف باید ازاحمدی حمایت کنه تارای بیاره باورکنید اگه لب ترکنه بگه زنده باداحمدی توانتخابات میترکونه 80درصدمردم قشرمتوسطین جامعه فقط احمدی دوست دارن اقای قالیباف منتظریم

    • حسین

      شکست خورده های احمدی‌نژادی نگاه کنید، از بی کسی و برای اروم شدن دلشون و انتقام گرفتن از روحانی رفتن پشت سر چه کسی. ... دلم واقعا به حالتون میسوزه، چون با این که میدونین از چه کسی دارین حمایت میکنین و شکست هم در انتظارشه. حالا میبینید.

    • بدون نام

      رای همه خانواده ما قالیباف قهرمان جنگ و دورویی

    • بدون نام

      قشرمرفهین چه لرزه به تنشون افتاده بااومدن قالیباف اینوبدونید احمدی نژادم میادوتمام اموالتان راکه ازدسترنج کارگرای زحمتکش به چنگ اوردید ازدستتان میگیریم حرام خوری یه روزی تاوان داره بدم داره

    • بدون نام

      رای ما احمدی نژادی ها فقط قالیباف

    • بدون نام

      رای ما یا قالیباف با ریسسی
      یک اشتباه را دوبار تکرار نمی کنییم
      روحانی برو برو برو
      اصلاح طلبا اصلاح طلب نیستن,ننگ طلبن

    • بدون نام

      اینهمه چرت نگین.مردم خودشون عقل دارند ومیبینند.دولت یازدهم چکارهایی برای اطرافیان وچه کارهایی روبرای مردم کرده اند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج