جاباما
۵۲۱۸۱۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

۸ پهپادی که عادی نیستند (۲)

در میان پهپادهایی که امروزه طراحی می‌شوند تعدادی از آن‌ها خاص هستند. به این معنا که وظیفه آن‌ها محافظت از یک مکان بوده و در تعامل با اشیای هوشمند دیگری که در محیط نصب شده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وب‌سایت شبکه - حمیدرضا تائبی: در میان پهپادهایی که امروزه طراحی می‌شوند تعدادی از آن‌ها خاص هستند. به این معنا که وظیفه آن‌ها محافظت از یک مکان بوده و در تعامل با اشیای هوشمند دیگری که در محیط نصب شده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. پهپادی که از سوی شرکت Sunflower Labs طراحی شده به مالک دستگاه کمک می‌کند بر خانه‌ و محلی که در آن زندگی می‌کند، کنترل دقیقی داشته باشد. این استارت‌آپ در نوامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد موفق به ابداع راهکار جدیدی شده است که به مردم اجازه می‌دهد به‌شکل هوشمندانه‌تری از خانه خود محافظت کنند.

Sunflower؛ پهپادی در نقش یک محافظ
این پهپاد قادر است ویدیوهایی را ضبط و به‌صورت بی‌درنگ برای اسمارت‌فون مالک ارسال کند. مسئولان این شرکت گفته‌اند در نیمه‌ اول سال جاری میلادی (۲۰۱۷) فاز آزمایش امنیتی و نهایی این پهپاد را به مرحله اجرا درخواهند آورد. این پهپاد در تعامل با سامانه هشداردهنده‌ ساخته شده از سوی این شرکت و چراغ‌های هوشمندی که در اطراف خانه قرار می‌گیرند و به هرگونه حرکت، لرزش و صدایی حساس هستند، کار می‌کند. با تحلیل داده‌های به دست آمده این سامانه قادر خواهد بود انسان، ماشین و حیوانات را به‌خوبی تشخیص دهد.

این سامانه ترکیبی از الگوریتم‌ یادگیری ماشینی به‌منظور شناسایی حرکات استفاده می‌کند. به‌طور مثال، اگر نامه‌رسانی به خانه نزدیک شود، این سامانه از نحوه راه رفتن و مدت زمانی که جلوی در خانه به انتظار می‌ایستد، قادر به شناسایی او خواهد بود. زمانی که شخصی مقابل در خانه قرار می‌گیرد، اعلانی برای گوشی هوشمند کاربر ارسال می‌شود و از او درخواست می‌کند به این موضوع رسیدگی کند. در این حالت پهپاد از جای خود برخاسته و به‌سمت فردی حرکت می‌کند که در مکان مورد مورد نظر قرار دارد. مادامی که کاربر به پهپاد اعلام نکند به مکان اولیه خود بازگردد، این شی پرنده در ارتفاع ۱۰ متری همچنان روی فرد مورد نظر متمرکز خواهد ماند. جالب آنکه برنامه طراحی شده این شرکت قادر است به ایستگاه پلیس محلی متصل شود و آن‌ها را در جریان موارد مشکوک قرار دهد.
8 پهپادی که عادی نیستند (2)
مهم‌ترین مزیت سامانه ترکیبی فوق این است که مالک بر تمام خانه و محیط آن اشراف دارد و تنها مدخل‌های ورودی و خروجی زیر نظر قرار نمی‌گیرند. این شرکت گفته است وزن پایه این پهپاد 900 گرمی را تا حدود 250 گرم تقلیل خواهد داد. Sunflower به‌دنبال آن است تا این سامانه ترکیبی امنیتی را با دستیار شخصی سیری و اکو آمازون ادغام‌ سازد. در حالی که در ارتباط با قیمت این پهپاد هنوز اطلاعاتی در دست نیست، اما هریک از چراغ‌های مورد استفاده قیمتی حدود 159 دلار دارند.

Matrice ۶۰۰؛ پهپادی متخصص فیلم‌برداری

پهپاد جالب توجه دیگری که از سوی شرکت DJI طراحی شده قادر است به فیلم‌سازان در ساخت فیلم‌ها کمک فراوانی کند. پهپادی که در گروه کوادکوپترهای هگزا (شش ملخی) قرار دارد، به‌خوبی قادر است دوربین‌ها و تجهیزات عکاسی سنگین وزن را با خود حمل کند و در برداشتن اجسامی تا وزن ۶ کیلوگرم هیچ‌گونه مشکلی ندارد. این پهپاد به‌طور پیش‌فرض از دوربین‌های Zenmuse Z۱۵ که از سوی شرکت DJI طراحی شده استفاده می‌کند. Matrice ۶۰۰ از کنترل‌کننده جدید پروازی A۳ و از فناوری ارسال ویدیویی Lightbridge ۲ استفاده می‌کند.
فناوری فوق به‌اندازه‌ای پیشرفته و قدرتمند است که به این پهپاد اجازه می‌دهد ویدیوهایی با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل را از فاصله تقریبی ۵ کیلومتری ارسال کند. کنترل‌کننده پروازی A۳ از امواج سینوسی برای کنترل سرعت این پهپاد استفاده می‌کند. همین موضوع باعث شده است تا این پهپاد به دقیق‌ترین شکل ممکن کنترل شود. سامانه خودتطبیقی پرواز قادر است به‌طور خودکار بر مبنای میزان باری که به این پهپاد متصل شده پارامترهای مربوط را به‌دقت تنظیم کند. مالکان این دستگاه قادر هستند سامانه کنترل‌کننده A۳ را به‌طور خودکار به مدل A۳ PRO ارتقا دهند.
8 پهپادی که عادی نیستند (2)

سامانه فوق از سه حسگر داخلی موقعیت‌یاب جهانی و همچنین از سه حسگر اندازه‌گیری حرکت استفاده می‌کند. حتی این پتانسیل را دارد تا به‌شکل کاملاً حرفه‌ای ویژه فیلم‌سازان ارتقا یابد. به این شکل که فناوری هدایت بی‌درنگ طراحی شده از سوی DJI در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
این سامانه به فیلم‌سازان اجازه می‌دهد تا مسیریابی و تعیین الگوی پروازی را به‌شکل کاملاً دقیقی در حد سانتی‌متر تنظیم و دومرتبه از آن استفاده کنند. در نتیجه فیلم‌سازان قادر هستند شات‌های مورد نیاز خود را در هر ساعت از شبانه‌روز برداشت کنند بدون آنکه در جزییات یا محل ضبط هیچ‌گونه تغییری به وجود آید. شش باتری هوشمند این پهپاد به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به آن اجازه می‌دهند با حمل یک دوربین Zenumuse Z25 به‌مدت 36 دقیقه در هوا به پرواز درآید. همچنین، اگر دوربین RED EPIC به این پهپاد متصل شود، پهپاد قادر است نزدیک به 16 دقیقه پرواز کند.
8 پهپادی که عادی نیستند (2)

DRACO؛ پهپادی دارای جنون سرعت

پهپادها همانند بسیاری از فناوری‌ها با نوآوری‌های خلاقانه‌ای پیشرفت می‌کنند. پهپاد دارکو که در نمایشگاه CES امسال از آن رونمایی شد و ساخت شرکت UVify است، این توانایی را دارد تا در مسابقات شرکت کند. کاربران امروزی دیگر به‌دنبال آن نیستند تا یک پهپاد را در آسمان مشاهده کنند یا پهپادی در اختیار داشته باشند که فیلم‌هایی با کیفیت عادی را ضبط می‌کند. آن‌ها به‌دنبال پهپادهایی با ویژگی‌های منحصر به فرد هستند. پهپادی که شرکت UVify طراحی کرده این توانایی را دارد تا در مسابقات شرکت کند و نمونه‌های مشابه را به چالش بکشد.
مهم‌ترین ویژگی پهپاد فوق این است که در زمان پرواز شتاب خوبی می‌گیرد. طراحی منحصر به فرد، جای‌گذاری پنهان باتری‌ها و ظاهری کاربرپسند از خصایص DRACO به شمار می‌روند. این پهپاد به‌گونه‌ای طراحی شده است که هریک از اجزا آن درصورت خرابی به‌راحتی تعمیر یا حتی جایگزین می‌شوند. در حالی که سرعت پایه این پهپاد 112 کیلومتر بر ساعت است، در صورت پرواز ممتد به 160 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. این پهپاد به فناوری موقعیت‌یاب جهانی تجهیز شده است.
8 پهپادی که عادی نیستند (2)
قیمت پایه آن ۴۹۹ دلار در نظر گرفته شده است (برای هریک از موتورها باید ۳۰ دلار اضافه‌تر پرداخت شود) و قرار است تابستان امسال به دست علاقه‌مندان برسد. آن‌ها می‌توانند یکی از دو مدل DRACO یا DRACO HD را خریداری کنند. مدل دوم می‌تواند ویدیوهای ‌اچ‌دی بی‌درنگ را استریم کند.

Mavic Pro؛ پهپادی با طراحی منحصربه‌فرد

همان ‌گونه که مشاهده کردید، شرکت DJI طیف گسترده‌ای از پهپادها را ویژه سلایق و کسب‌ و کارهای مختلف عرضه کرده است. اما پهپادی که حالت تاشوندگی داشته باشد در نوع خود منحصر به فرد است. این پهپاد به‌گونه‌ای طراحی شده است که در زمان جمع شدن فضای بسیاری محدودی را اشغال می‌کند. عرضه چنین پهپادی از سوی شرکت DJI به‌نوعی اعلان جنگ به شرکت گوپرو است که پیش از این پهپاد کارما (Karma) را با چنین ویژگی عرضه کرده بود.
8 پهپادی که عادی نیستند (2)
شرکت DJI در ارتباط با پهپاد خود گفته است: «بال‌های Mavic Pro به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به درون بدنه پهپاد جمع می‌شوند. به‌همین دلیل، این امکان وجود دارد تا پهپاد فوق را درون یک کوله پشتی قرار داد و به‌راحتی حمل کرد. بر همین اساس، کنترل‌کننده این پهپاد نیز کمی کوچک‌تر از حد معمول طراحی شده است.» در حالی که این پهپاد به‌لحاظ فضای مصرفی به‌شکل بهینه‌‌ای طراحی شده است، این توانایی را دارد تا به اسمارت‌فون کاربر متصل شود و تصاویر زنده‌ای را در اختیار وی قرار دهد. پهپاد فوق قادر است پس از هر بار شارژ ۲۷ دقیقه در آسمان پرواز کند، به ‌طوری که حدود ۷ دقیقه بیشتر از رقیب خود (کارما) در آسمان خواهد بود.
8 پهپادی که عادی نیستند (2)

پهپاد فوق بدون احتساب کنترل‌کننده آن 749 دلار قیمت دارد و همراه با دو باتری اضافی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. این پهپاد همراه با کنترل‌کننده آن به قیمت 999 دلار به فروش می‌رسد. مصرف‌کنندگانی که به‌دنبال ویژگی‌های پیشرفته‌تر هستند با پرداخت 1299 دلار به باندل پیشرفته پهپاد که مشتمل بر آداپتور، هاب شارژ و کیف می‌شود دسترسی خواهند داشت. این پهپاد به حسگرها و پردازنده‌های مختلفی مجهز است که مانع از برخورد این شی پرنده با موانع می‌شوند. همچنین، قادر است روی اشیای در حرکت نیز متمرکز شود. شاید بزرگ‌ترین مزیت پهپاد فوق این است که به‌لطف حسگرهای پیشرفته این توانایی را دارد تا از طریق قابلیت Gesture Mode فرمان‌های مختلفی که با دست به آن داده می‌شود را درک کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Richard

      نمیشه فقط در مورد تکنولوژی مطلب نذارین...علم فقط تکنولوژی نیست...خواهشا از مباحث دیگه هم مطلب بذارین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج