۵۲۱۹۷۶
۵۱۰۳
۵۱۰۳
پ

سلاح هایی که نمی کشند

با وجود ادعاهای حقوق بشری، نیروهای پلیس آمریکا از مخوف ترین نیروهای پلیس در دنیا هستند که در مواردی که نیاز باشد با شدیدترین شیوه ها با تظاهرات کنندگان و افراد معترضی که از دید آنها شورشی به حساب می آیند برخورد می کنند.

مجله همشهری سرنخ: با وجود ادعاهای حقوق بشری، نیروهای پلیس آمریکا از مخوف ترین نیروهای پلیس در دنیا هستند که در مواردی که نیاز باشد با شدیدترین شیوه ها با تظاهرات کنندگان و افراد معترضی که از دید آنها شورشی به حساب می آیند برخورد می کنند. برای این برخوردهای شدید و آهنین، نیروهای پلیس این کشور از اسلحه های وحشتناکی استفاده می کنند که آسیب های شدیدی به معترضان می رساند. در این گزارش به برخی از این اسلحه های مخوف اشاره شده است.

1. بازدارنده فعال

اسلحه بازدارنده فعال هم نوع دیگری از اسلحه های غیر کشنده است که توسط نیروهای مسلح آمریکا ساخته شده و معمولا برای حفظ و حراست از مناطق ممنوعه و همچنین عملیات ضد شورش مورد استفاده قرار می گیرد. طرز کار این اسلحه به این شکل است که سطح هدف را به شدت گرم می کند؛ برای مثال پوست انسان را و به همین خاطر آن را اشعه داغ هم می نامند.
سلاح هایی که نمی کشند

در واقع کارکرد آن مانند مایکروویو است و با تولید و تابش امواجی با فرکانس ۹۵ گیگاهرتز و افزایش دمای آب موجود در پوست هدف، موجب ایجاد درد بسیار شدید می شود اما هیچ آسیب ماندگاری بر آن باقی نمی گذارد. گویا شخص در مقابل کوره آتش قرار گرفته باشد.

با این که گفته می شود این سلاح هیچ عوارض جانبی ندارد اما شلیک آن به سمت چشم ها می تواند بسیار خطرناک باشد. همچنین کارکرد تجهیزات الکتریکی بدون سپر را مختل می کند.

۲. تسرز

درباره غیر کشنده بودن اسلکه تسرز ادعاهای زیادی عنوان شده است اما با وجود غیر کشنده بودن آن در همان لحظات اولیه، این اسلحه می تواند چنان تاثیری روی اعصاب افراد بگذارد که در آینده باعث مرگ زودرس آنها شود.

متسرز در واقع نوعی تپانچه برقی است که با پرتاب دو سوزن به سمت فرد و وارد کردن شوک الکتریکی باعث می شود ماهیچه های او فلج شوند. این اسلحه یکی از اسلحه های مورد استفاده نیروهای پلیس آمریکا و چند کشور دیگر است که برای دستگیری مظنونین استفاده می شود. با این که هنوز هم ادعا می کنند این اسلحه مرگبار نیست اما تا به حال اخبار متعددی از مرگ بر اثر ایست قلبی ناشی از تپانچه برقی گزارش شده است.

البته به نیروهای پلیس آموزش داده می شود که هرگز نباید آن را به سمت قلب یا قسمت های نزدیک آن هدف گرفت. برد این تپانچه های برقی از هشت تا ۳۰ متر بوده و درصد خطای آن بسیار پایین است. همچنین برای استفاده از آن باید پس از هر بار استفاده، مجدد آن را شارژ کرد.

۳. جنگ افزار شنودی دوربرد

به تازگی دولت آمریکا از اسلحه ای قدرتمند رونمایی کرده که جنگ افزار شنودی دوربرد نام دارد. این جنگ افزار می تواند هدف مورد نظر را بدون شلیک گلوله و فقط با ساطع کردن امواج صوتی که البته شدت آن قابل تغییر است نابود کرده یا متوقف سازد. جنگ افزار شنودی توسط ارتش و پلیس ضد شورش مورد استفاده قرار می گیرد.
سلاح هایی که نمی کشند
بعضی از آنها امواج صوتی را به شکل متمرکز خو درست بر بدنه یک هدف خاص شلیک می کنند که توپ صوتی نام دارد و بعضی دیگر محیطی گسترده را در بر می گیرند که بمب های صوتی هستند. نمونه های ضعیف تر آنها در اختیار پلیس ضد شورش قرار دارد و از آن برای اخطار به مردم و متوقف کردن تظاهرات استفاده می شود. مردم پس از شنیدن صدای آن تا جایی که می توانند از محل دور می شوند اما باز هم نمی توانند از سردردها و ناشنوایی های موقت پس از آن فرار کنند. مشخص است که این اسلحه کشنده نیست اما نمی توان گفت بی ضرر است.

4. دازر لیزر

دازر لیزر سلاح دیگری است که به جای شلیک گلوله، نوری سبز رنگ شلیک می کند. این نور می تواند به طور موقت افراد را دچار نابینایی کند، بدون این که تاثیر منفی روی بدن آنها داشته باشد. با بررسی کسانی که در معرض نور سبز آن بوده اند، می توان فهمید که آنها دچار گیجی، تهوع و بر هم خوردن تعادل شده اند. همچنین نابینایی حاصل از آن از چند ساعت تا یک روز کامل طول می کشد.با این که همه آثار مخرب لیزر روی بدن به خصوص چشم ها را می دانند اما نیروی پلیس بسیاری از کشورهای آمریکایی و اروپایی در حال حاضر از این اسلحه استفاده می کنند.

5. اتومبیل رنگ پاش

یکگی از سلاح هایی که در سال های 1960 بیشتر از همه برای پراکنده کردن مردم معترض و شورش ها استفاده می شد، ماشین آبپاش بود. این وسیله دستگاهی است که جریان آب را با فشار بسیار زیاد بیرون می فرستد. این خودروها معمولا می توانند حجم زیادی از آب را تا فاصله ای بیش از 100 متر بپاشند اما پس از چند سال نیروهای پلیس آمریکا تغییراتی در سیستم این اتومبیل ها دادند تا بتوانند شدیدتر اعتراضات اجتماعی را کنترل کنند.

اتومبیل های آبپاش مدرن به جای آب، رنگ به روی شورشیان و مردم معترض می پاشند و این رنگی است که به سادگی قابل پاک شدن نیست. به این ترتیب تمام کسانی که در تظاهرات و شورش ها شرکت داشته اند به سادگی شناسایی می شوند و در صورت لزوم پلیس می تواند به راحتی آنها را دستگیر کند. به غیر از آمریکا این روش به تازگی در هند نیز استفاده می شود. البته باز هم این روش بی خطر نیست. به تازگی اعلام شده که رنگ های مقاومی که برای این اتومبیل ها استفاده می شود، کاملا شیمیایی بوده و سرطان زا هستند.

6. اسلحه آرماتیکس
سلاح هایی که نمی کشند

هفت تیر دیجیتالی «آرماتیکس» یکی دیگر از اسلحه های به ظاهر عجیب است که شباهت زیادی به اسلحه های فضایی دارد و یک نمونه از آن در آخرین سری از فیلم های جیمز باند استفاده شد. آرماتیکس یک مکانیسم ایمنی دیجیتال دارد و تنها توسط شخصی قابل استفاده است که ساعت مچی مخصوص آن را نیز داشته باشد. در واقع این اسلحه فقط با همان ساعت کار می کند و اسلحه تنها از طریق سیگنالی که از ساعت فرستاده می شود، مسلح خواهد شد و آن هم فقط با اثر انگشت صاحبش. به این ترتیب هیچ کس به غیر از صاحب اسلحه قادر به استفاده از آن نخواهد بود. این اسلحه در اختیار پلیس های تازه کار آمریکا قرار داده می شود تا اگر شخصی اسلحه را دزدید قادر به استفاده از آن نباشد و مثلا نتواند از آن علیه پلیس استفاده کند.

۷. موشک استینگر

موشک استینگر موشکی دوش پرتاب است که توسط پلیس آمریکا برای زدن اهداف پرنده در ارتفاع پایین و حتی گاهی نیروهای پیاده استفاده می شود. این موشک ها گرمایاب بوده و با ردیابی گرمای خارج شده از اهداف پرنده می تواند آن را در فاصله ای کمتر از سه کیلومتر بزند. کارآیی فوق العاده و وزن سبک آنها که حداکثر ۱۵ کیلوگرم دارد باعث شده نه تنها نیروهای ارتش بلکه اعضای پلیس هم از این اسلحه استفاده کنند.

برد این سلاح تا هشت کیلومتر است، هر چند که برای استفاده از استینگر دو نفر نیاز است اما یک نفر هم می تواند به راحتی از آن استفاده کند. موشک پس از نشانه گیری هدف روی آن قفل می شود و پس از شنیدن صدای بوق بقیه کار با موشک است. این موشک با سرعت ۳۴۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کند. بیشترین استفاده از اسلحه استینگر در جنگ فالکلند در سال ۱۹۸۱ بین آرژانتین و انگلیس بود، این سلاح با باتری کار می کند و عمر باتری آن چهار تا پنج ساعت است که همین بزرگ ترین ضعف آن است که باعث می شود از آن نتوان در چندین حمله استفاده کرد.

استینگر ساخت پاکستان یک رهیاب اصلاح شده گرمایاب دارد که به آن قابلیت ردگیری بهتر می دهد. شایعاتی مبنی بر استفاده سرویس مخفی آمریکا از استینگر برای حفاظت از رییس جمهور منتشر شد که ازآنجا که هرگز تکذیب نشد، بسیاری معتقدند این اسلحه به غیر از نیروی ارتش در اختیار پلیس آمریکا نیز قرار دارد تا در صورت لزوم از آن استفاده کند.

۸. سلاح طوفان ساز

اسلحه طوفان ساز کمی عجیب به نظر می رسد. سلاحی که در فیلم های علمی تخیلی از آن برای دور کردن دشمن استفاده می شود اما در دنیای واقعی هم این سلاح وجود دارد و نیروهای ویژه پلیس آمریکا از آن برای پراکنده ساختن شورشیان استفاده می کنند. این اسلحه امواجی بسیار قدرتمند در هوا ایجاد می کند که می تواند تا چندین متر را در بر بگیرد و شوکی ناگهانی به تمام کسانی وارد کند که بر سر راهش قرار دارند.

۹. فاسر
سلاح هایی که نمی کشند

فاسر نوع دیگری از اسلحه های غیر کشنده است که نور لیزر آن تنها به سمت چشم هدف شلیک می شود. این اسلحه هم توسط ارتش و هم از سوی نیروهای پلیس مورداستفاده قرار می گیرد. با شلیک نور لیزر فاسر، هدف به طور موقت نابینا شده و تعادل خود را از دست می دهد. طول موج لیزر متناوب بوده و با توجه به هدف مورد نظر، بیشتر یا کمتر می شود. گاهی می توان شدت آن را آن قدر زیاد کرد که هدف به طور کلی تعادل خود را از دست بدهد اما تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که این لیزر حتی در شدیدترین حالت هم آثار مخرب دائم روی بدن نخواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج