۵۲۲۳۱۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هاشمی‌طبا: اولویت اصلی من حفظ ایران است

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه گفتمانی که امروز در جامعه وجود دارد گفتمانی نیست که جامعه را به سمت تعادل پیش ببرد، گفت: البته امروز معیشت مردم مهم است اما کسانی که نسبت به جمهوری اسلامی متعهد هستند از این مساله برداشت‌هایی را ارائه می‌دهند که در نهایت نمی‌تواند به سود کشور باشد.

خبرگزاری ایسنا: سید مصطفی هاشمی طبا در گفت‌وگو با شبکه جهانی جام‌جم در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پاسخ این سوال را برداشت متفاوت کاندیداها از شرایط و ضروریات جامعه دانست و گفت: در دولت های نهم و دهم مشکلاتی به وجود آمد که دولت آقای روحانی نسبت به رفع این مشکلات و رفع تهدیدها اقداماتی را انجام دادند و نسبت به بخشی از این مشکلات ترمیم‌هایی را انجام دادند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه گفتمانی که امروز در جامعه وجود دارد گفتمانی نیست که جامعه را به سمت تعادل پیش ببرد، گفت: البته امروز معیشت مردم مهم است اما کسانی که نسبت به جمهوری اسلامی متعهد هستند از این مساله برداشت‌هایی را ارائه می‌دهند که در نهایت نمی‌تواند به سود کشور باشد.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی من حفظ ایران با اتکا به شعار چو ایران نباشد تن من مباد است، ادامه داد: مساله مهم حفظ ایران بر اساس ارتقای کشاورزی همراه با حفظ محیط زیست است و گرنه با گفتمان‌هایی که برخی از کاندیداها مطرح می‌کنند کشور ما به سرانجامی نخواهد رسید. ما باید وارث میراث رزمندگان باشیم و سیاست‌های دفاع مقدس را ادامه دهیم. نه اینکه کشور را به مثابه یک کشور مصرفی درآوریم. صرف‌نظر از نفت و گازی که مصرف می‌کنیم آبهای زیرزمینی را هم مکیده‌ایم. چاه‌های زیرزمینی ما امروز به آب شور رسیده است. رودخانه‌ها و شیرابه‌های زباله‌ها تبدیل به عاملی سمی شده و وارد رودخانه‌ها شده است. همچنین آلودگی هوا و سموم مورد استفاده در کشور که در نهایت از دست دادن سرزمین ایران می‌شود. به همین دلیل است که من گفتمان حفظ ایران را مطرح کرده‌ام.

هاشمی‌طبا در توضیح اولویت دوم برنامه‌های خود گفت: مساله بعد بحث محرومین است که از آنجایی که یارانه به اقشار غنی و فقیر به صورت یکسان توزیع می‌شود بی‌سرپرستان و معلولین و محرومین ما همچنان دچار مشکلات جدی هستند. طبیعی است که بحث اشتغال، خدمات و توزیع باید همراه با این مساله باشد.

هاشمی طبا در پاسخ به این پرسش که ایرانیان خارج از کشور از چه منظری مورد اهمیت قرار دارند، گفت: بسیاری از هموطنان خارج از کشور افرادی فرهیخته و تحصیلکرده و توانمند هستند که در بسیاری از کشورها مخصوصا در امریکا در سازمان ناسا در مناطق بالایی حضور دارند همچنین پزشکان قابلی داریم که بسیاری از آن‌ها ناشناخته هستند. این‌ها می‌توانند کمک کنند تا سطح علمی کشور بالا برود ضمن اینکه بسیاری از این‌ها در حوزه مسائل تجاری می‌توانند سرپلی برای ارتباطات اقتصادی مالی و تکنولوژیکی باشند که بسیار اهمیت دارد.

وی در خصوص بحث تنوع دادن به تجارت خارجی گفت: منظور از تنوع این نیست که همه چیز را از همه جا بیاوریم اصل تنوع در واقع به معنی خلاف وضعیت انحصاری است طبیعی است ما همواره باید منافع خود را در کشورهای مختلف دنبال کنیم و ببینیم بهترین خریدار و فروشنده ما چه کسی است که این تنوع بخشی لازمه‌اش این است که ما دستمان را در ارتباطات با کشورهای مختلف باز بگذاریم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش مجری برنامه که شما چه راه حلی برای آشنایی ایرانیان خارج از کشور با فرهنگ دفاع مقدس دارید این گونه پاسخ داد: برخی از این نسل‌های سوم و چهارم ایرانیان خارج از کشور حتی فارسی هم بلد نیستند که لازمه این مسئله حضور این جوانان در کشور مادری خود است. مراودات فرهنگی و راه‌اندازی انجمن‌های گردشگری بسیار می‌تواند مورد استقبال قرار گیرد. همچنین کاروان‌های راهیان نور اگر این افراد را به منطقه عملیاتی دوران دفاع مقدس ببرد تا آن‌ها از نزدیک با فرهنگ ایثار و شهادت و شجاعت رزمندگان دفاع مقدس به صورت مستقیم برخورد داشته باشند این بهترین گزینه است.

هاشمی طبا همچنین در خصوص راه‌های افزایش صادرات غیر نفتی کشور اظهار کرد: یکی از بحث‌های صادرات غیرنفتی مقوله فرش است که صادرات فرش یک امر بسیار تخصصی است که خوشبختانه ایرانیان متخصص در این حوزه کم نیستند اما مشکل ما بیشتر عدم تبلیغات مناسب در خارج از کشور است که مثلا من خود پیشنهاد کردم فرش ایرانی در مجلات معروف جهانی تبلیغات شود ضمن اینکه بهتر است برای برخی از این صنایع نمایشگاه‌هایی برپا شود که دولت به آن یارانه بدهد.

وی در ادامه با تاکید بر نقش توریسم در اشتغالزایی در کشور گفت: با توجه به جذابیت‌های جغرافیایی و فرهنگی تاریخی کشور و بحث مهم اشتغالزایی در کشور توریسم بسیار می‌تواند در ایران راهگشا باشد. اصراری که مقام معظم رهبری روی مقوله اقتصاد مقاومتی دارند بسیار حائز اهمیت است. البته باید توجه داشت که صنعت،‌ کشاورزی و بخش خدمات خیلی در اقتصاد فعلی کارساز نیستند چرا که بخش کشاورزی مهاجر فرست است و بخش صنعت نیز نیازمند وجود بازاری برای فروش تولیدات خود است که این ها به تنهایی نمی‌توانند راه حل مسئله اشتغال باشند بلکه راه حل مسئله اشتغال توسعه گردشگری است.

هاشمی طبا در ادامه با تاکید بر اینکه باید با همسایگانمان در منطقه روابط خوبی داشته باشیم، بیان کرد: ما باید با همسایگانمان با عطوفت اسلامی همزمان با حفظ اقتدار و رعایت اصول انسانی و حقوق متعارف دو طرف رفتار کنیم هرچند که استکبار جهانی در برخی از این کشورها نفوذ دارد اما ما با زیرکی و صداقت و قدرت خود می‌توانیم مراوداتمان را با این کشورها بهبود بخشیم.

وی در پاسخ به ضرورت ایجاد عدالت اجتماعی در کشور گفت: سال‌های سال علمای ما و مخصوصا شهید بهشتی تلاش داشتند بگویند که عدالت از نظر اسلام هرچیزی را در جای خود قرار دادن است. این بحث های مساوات طلبانه را مارکسیست‌ها در جامعه اشاعه دادند. این امری غیرممکن است؛ مگر در کشورهایی مانند کره شمالی که همه در گرسنگی و بدبختی مساوی هستند اما اگر ما تولید ناخالص ملی را بالا ببریم سهم هرکسی از اقتصاد نیز بیشتر می‌شود.

در پایان هاشمی طبا بر اهمیت حوزه سینما در هویت بخشی به فرهنگ کشور تاکید کرد و گفت: سینمای ما یک سینمای فرهنگی مطرح است که عقیده دارم سینماگران ما باید مورد حمایت قرار بگیرند و آزادی عمل بیشتری داشته باشند. سینماگر با قید و بند نمی‌تواند کار کند بلکه باید طیب خاطر کار کند چرا که کار هنری کاری قلبی و عشقی است که محدودیت بردار نیست. در امر سینما باید آزادی عمل داده شود چرا که احساس آزادی به سینماگر احساس خوبی می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج