۵۲۲۳۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

متهمی‌ استثنائی با کلکسیونی از جرائم!

پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان درخواست کرد،متهم کلکسیونی از جرائم را به محض شناسایی به اداره آگاهی اطلاع دهند.

روزنامه آرمان: پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان درخواست کرد،متهم کلکسیونی از جرائم را به محض شناسایی به اداره آگاهی اطلاع دهند.

در مورخه ۲۹ فروردین ۹۱ جوانی ۲۳ ساله با مراجعه به کلانتری ۱۳۱ شهرری به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشیان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ و به شیوه زورگیری از مسافر، مورد سرقت قرار گرفته است.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه مورخه ۲۸ فروردین ۹۱ از میدان معلمِ شهرری و به قصد رفتن به منطقه پاکدشت، سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با سه سرنشین شدم؛ در طی مسیر، ناگهان دو سرنشین پراید با چاقو به سمت من حمله ور شده و پس از مجروح کردن من از ناحیه گردن، تمامی‌وجوه نقد و عابر بانکم را گرفتند و پس از اطمینان از صحیح بودن رمز عابر بانک، مرا در بیابان‌های منطقه پاکدشت از ماشین پیاده و متواری شدند.

همزمان با تشکیل پرونده با موضوع زورگیری از مسافر توسط سرنشینان خودرو پراید سفید رنگ، در مورخه ۳۰ فروردین۹۱ و با مراجعه شاکی دیگر به کلانتری، مأموران اطلاع پیدا کردند که سرنشینان خودرو پراید سفید رنگ اینبار تحت عنوان مأمور اقدام به زورگیری از یکی از کسبه خیابان رجایی در شهرری کرده و پس از چندین ساعت گروگانگیری، شاکی را ـ در حالیکه از ناحیه پای راست دچار شکستگی‌های متعدد شده بود ـ در زمین‌های زراعی ورامین رها کرده‌اند.

مالباخته پس از حضور در کلانتری در اظهاراتش به مأموران گفت: چند روز پیش در محل کارم در خیابان رجایی ایستاده بودم که دو نفر جوان از داخل یک دستگاه پراید سفید رنگ پیاده و تحت عنوان مأمور، شروع به پرسیدن آدرس از من کردند؛ در زمان نشان دادن آدرس، ناگهان یک نفر از آنها از پشت سر به من حمله‌ور شد و نفر دوم نیز پاهایم را گرفت؛ تعدادی از کسبه ی محل متوجه موضوع شده و قصد کمک کردن به مرا داشتند که این افراد ضمن معرفی خود به عنوان مأمور و نشان دادن تجهیزات نظامی‌مانند شوکر، مانع از دخالت آنها شده و پس از سوار کردن من به داخل خودرو پراید، دست و پا و چشمانم را بسته و به مکان ناشناسی منتقل کردند.

در آن مکان، آنها در ازای آزادی من درخواست مبلغ ۱۰میلیون تومان پول کردند و زمانیکه در برابر خواسته آنها مقاومت کرده و عنوان کردم که چنین پولی را در اختیار ندارم، با جسم سختی شبیه به لوله به جانم افتاده و ضربات بسیار محکمی‌به پای راستم وارد کردند که باعث شد تا از ۵ قسمت به طور کامل دچار شکستگی شود و نهایتا پس از سرقت مبلغ ۴۰۰هزار تومان، مرا در زمین‌های زراعی جاده ورامین رها کردند؛ در حالیکه قادر به هیچگونه حرکتی نبودم، یک چوپان به صورت کاملا اتفاقی مرا پیدا کرد و موضوع را به پلیس اطلاع داد که با حضور مأموران در محل، توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدم .

دستگیری شرور سابقه‌دار

با توجه به اظهارات مالباختگان و مراجعه تعداد دیگری از شکات که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ مورد ضرب و جرح، سرقت، زورگیری و... قرار گرفته بودند، مأموران تجسس ویژه کلانتری تحقیقات ویژه ای را آغاز کرده و با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی آلبوم مجرمان سابقه‌دار منطقه شهرری، اطلاع پیدا کردند که در یکی از مجرمان سابقه دار شهرری به نام سعید. ر (۲۲ ساله)، به همراه تعداد دیگری از دوستانش اقدام به ارتکاب جرائم مختلف زورگیری و ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی شهرری کرده است.

شناسایی مخفیگاه و دستگیری سعید در شرایطی توسط مأموران تجسس ویژه کلانتری ۱۳۱ آغاز شد که با انجام اقدامات گسترده پلیسی مأموران اطلاع پیدا کردند که سعید به همراه تعداد دیگری از افراد سابقه دار، در بنگاهی متروکه در منطقه نازی آباد مخفی شده است؛ بلافاصله هماهنگی‌های لازم قضایی انجام با چندین تیم عملیاتی، متهم در مورخه ۸ اسفند ۹۱ در داخل مخفیگاهش و پس از درگیری با مأموران و استفاده از سلاح سرد، به همراه ۸ متهم دیگر دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

در بازرسی از محل دستگیری، مأموران علاوه بر کشف انواع مختلف سلاح سرد از قبیل چاقو و قمه، موفق به کشف مقادیر مختلفی موادمخدر از نوع هروئین، شیشه و تراک و همچنین تعداد ظروف مشکوک به عتیقه شدند. با دستگیری سعید. ر و احتمال ارتکاب جرائم مختلف و خشن، متهم به دستور قاضی حسینی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کاراگاهان اداره پنجم مبارزه با زروگیری و سرقت‌های تحت پوشش مأمور قرار گرفت.

طرح شکایت سازمان میراث فرهنگی

با ارجاع پرونده به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، ظروف کشف شده در مخفیگاه متهم که احتمال عتیقه بودن آنها وجود داشت، جهت بررسی و انجام نظریه کارشناسی در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت. سازمان میراث فرهنگی، در بررسی ظروف کشف شده اعلام کرد: اقلام مکشوفه شامل اشیای زیرخاکی و دارای ارزش فرهنگی قابل توجهی است که دوره زمانی ۱۵۰۰ تا ۲۸۰۰ سال را در برگرفته و به نیمه اول هزاره اول قبل از میلاد تا دوره ساسانی باز می‌گردند که برابر ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، سازمان میراث فرهنگی اقدام به طرح شکایت از متهم سعید. ر می‌نماید .

شناسایی از سوی شکات

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان، کارآگاهان اداره پنجم موفق به شناسایی یکی دیگر از مخفیگاه‌های متهم در یک کمپ غیرقانونی ترک اعتیاد به نام ندای آرامش در منطقه قوچ حصار شدند؛ با حضور کارآگاهان در محل کمپ و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که سعید و همدستانش تحت پوشش تصدی کمپ نگهداری معتادین، اقدام به انجام اعمال مجرمانه ازقبیل آدم‌ربایی، ضرب و جرح، سرقت مقرون به آزار و اخاذی از معتادین و خانواده آنان در این محل نموده که از جمله شکات این پرونده می‌توان به مورد ذیل اشاره داشت: دادخواهی خانواده آقای...: جهت ترک اعتیاد، فرزندمان را به کمپ تحویل و ماهیانه مبلغ ۲۰۰ هزار تومان بابت هزینه‌های ترک اعتیاد پرداخت می‌کردیم که پس از گذشت چند ماه اطلاع حاصل کردیم که اعضای کمپ فرزندمان را مورد آزار و اذیت قرار داده و شدت آسیب‌های وارده به اندازه‌ای است که منجر به آسیب‌های شدید روانی از جمله از دست دادن قدرت تکلم و عدم هوشیاری شده و در حال حاضر فرزندمان قادر به شناسایی هیچکس نبوده و قدرت راه رفتن نیز ندارد .

دو شاکی دیگر پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی و شناسایی متهم در اظهارات خود بیان کردند: حوالی ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه مورخه ۲۶ اردیبهشت ۹۲، حدود ۲۰ نفر از اراذل و اوباش شهرری و خیابان بهشتی، با چهار دستگاه خودرو به همراه سه دستگاه موتورسیکلت به کارگاه ما در کهریزک وارد و با تهدید و ارعاب و ضرب و جرحِ هر دو نفرمان، اقدام به سرقت ۳۰۰ متر کابل جوشکاری، ۳۰۰ هزار تومان وجه نقد، گوشی‌های تلفن همراه کردند. شاکی پرونده پس از شناسایی سعید، گفت: متهم پایش را روی گردن من گذاشت و با اسلحه کمری مرا تهدید کرد که شکایتی مطرح نکنم .

سوابق متهم سعید. ر: ۱ - حمل و نگهداری موادمخدر ( سال ۱۳۸۶ ـ دادسرای ناحیه ۲۰ تهران ) ۲ - حمل و نگهداری مواد مخدر (سال ۱۳۸۸ - دادسرای شهرری ) ۳ - تباعی و اجتماع با اهداف علیه امنیت و اخلال در نظم و مشارکت در تخریب (سال ۱۳۸۸ ) ۴ - شرکت در ایراد ضرب و جرح عمدی و اخلال در نظم عمومی‌و سلب آسایش (‌سال ۱۳۹۰) ۵ ـ چهار مورد سابقه شرارت طی سال‌های ۱۳۹۰ الی ۱۳۹۱ در دادسرای شهرستان شهرری۶ - تصادف عمدی منجر به جرح یک نفر در شهرستان کرج.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرائم مختلف و احتمال افزایش دیگر جرائم ارتکابی و همچنین، به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگانی که توسط متهم مورد تهدید، ضرب و جرح، زورگیری، سرقت و... قرار گرفته‌اند، قرار بازداشت ۲۰ میلیارد تومانی و دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی‌مراجعه نمایند؛ همچنین از کلیه شهروندان محترم که از ارتکاب جرایم توسط متهم اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس‌های ۵۱۰۵۵۶۰۵ و ۵۱۰۵۵۲۳۷ در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج