۵۲۲۳۷۰
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

آيت‌ا... غرويان: اقدام قاليباف غيراخلاقي بود

همزمان با نزديك شدن به انتخابات، گروه‌ها و جريان‌هاي مختلف، نامزد اصلي و مورد حمايت خود در انتخابات رياست‌جمهوري را معرفي مي كنند.

قانون نوشت: همزمان با نزديك شدن به انتخابات، گروه‌ها و جريان‌هاي مختلف، نامزد اصلي و مورد حمايت خود در انتخابات رياست‌جمهوري را معرفي مي كنند. از همين رو اخبار ضد و نقيض در خصوص حمايت جامعه مدرسين از ابراهيم رئيسي در رسانه‌ها منتشر و اندكي بعد تكذيب شد. براي يافتن پاسخ اين سوال و همچنين آخرين تغيير و تحولات فضاي سياست داخلي كشور بعد از برگزاري اولين مناظره زنده از صدا و سيما، سراغ آيت‌ا... محسن غرويان رفتيم.
خبري در خصوص حمايت جامعه مدرسين از ابراهيم رئيسي در رسانه‌ها منتشر شده است.آيا اين خبر را تاييد مي كنيد؟

بنده نمي‌توانم تاييد يا تكذيب كنم مگر اينكه در خصوص اين موضوع آيت ا... يزدي به صورت رسمي بيانيه بدهد.

در بحث رد صلاحيت شما، آيا شوراي نگهبان به صورت مشخص دلايل خود را بيان كرد؟

به صورت جداگانه جزييات آن بيان نشد ولي به طوركلي اعلام كردند كه چه كساني رد يا تاييد صلاحيت شدند.

اولين مناظره انتخابات رياست جمهوري برگزار شد. ارزيابي شما از عملكرد كانديداها چيست؟

مناظره اي كه در جمعه گذشته شاهد آن بوديم، بيانگر اين موضوع بود كه برخي كانديداها مانند آقاي قاليباف، با نيت كوبيدن و تخريب دولت در مناظره شركت كرده بودند. اين موضوع از لحاظ اخلاقي و شرعي قابل قبول نبود. مناظره و برنامه هاي مشابه، با اين هدف برگزار مي شود كه خدمتي براي مردم باشد تا بتوانند به آگاهي خود بيفزايند و بهتر تصميم گيري كنند. در مناظره شاهد اين بوديم كه قاليباف سعي مي‌كرد هجمه اي را به دولت وارد كند كه اين موضوع يك نقطه ضعف براي او به شمار مي رود و بدون شك بر خلاف هدفي كه قاليباف در سر داشته، روي كاهش راي او و افزايش راي روحاني اثر گذار بوده است. در شرايط فعلي نگاه و قضاوت بيشتر مردم اين است كه مناظره وسيله اي براي ارائه برنامه نامزدها و نقد آن است و نبايد در آن مچ گيري، تخريب و اتهام صورت گيرد.

حضور اسحاق جهانگيري كه تا قبل از مناظره از او به عنوان كانديداي پوششي ياد مي شد، مورد توجه قرار گرفت. تحليل شما در اين رابطه چيست؟

جهانگيري بسيار خوش درخشيد و به خوبي توانست نظرات را به سمت خود جلب كند. راي من يكي از دو گزينه جهانگيري و روحاني است و بايد ديد آن ها در پايان چگونه با يكديگر تعامل مي‌كنند. جهانگيري به صورت آزادانه حرف خود را زد و از عملكرد دولت به خوبي دفاع كرد. ماندن يا نماندن جهانگيري را نمي‌توان در حال حاضر پيش بيني كرد اما شواهد از انصراف جهانگيري به نفع روحاني حكايت دارد.

فعاليت رئيسي در برنامه هاي تبليغاتي و هچنين عملكرد او در مناظره را چگونه ارزيابي مي كنيد؟

رئيسي تاكنون سعي كرده بسيار با احتياط و روي خط اعتدال حركت كند و اين شكل عملكرد را به صلاح خود ديده است. رئيسي در روز مناظره وارد سه گانه قاليباف، جهانگيري و روحاني نشد و از همين رو در ميان مخاطبان نيز كمتر ديده شد و مورد توجه قرار گرفت.

پيش بيني شما از نتيجه انتخابات چيست؟

من فكر مي كنم راي بيشتر مردم براي حسن روحاني خواهد بود. بايد در نظر داشت تعويض دولت، از كابينه گرفته تا استانداران براي مردم هزينه زيادي دارد. همه دولت‌هاي ما بعد از انقلاب هشت ساله بودند و به احتمال زياد اين دولت نيز بتواند دو دوره در راس كار باشد.

مطرح شدن اتهامات بي اساس از سوي نامزدها به يكديگر از لحاظ ديني و شرعي چه حكمي دارد؟

اگر اتهامات مطرح‌شده در مناظره كه از سوي نامزدها به يكديگر وارد می‌شد، پايه و اساس درستي نداشته باشد، براي آن‌ها مسئوليت شرعي خواهد داشت و اگر در اين دنيا مورد مواخذه قرار نگيرند، بدون شك در آخرت مورد پرسش قرار خواهند گرفت. افرادي كه می‌خواهند سرنوشت مردم را به دست بگيرند و رييس جمهور مملكت اسلامي شوند، بايد در ابتدا اخلاق را اساس كار خود قرار دهند. كشور و مردم از بداخلاقی سياسي خسته شده و از آن گلايه دارند. درنتیجه مسئولان نيز بايد اخلاق و اصول انساني را در رفتار خود بگنجانند.

نظر شما در خصوص عملكرد رسانه ملي در مناظره اول چيست؟

بنده برنامه را از طريق تلويزيون نديدم و از طريق راديو مناظره را دنبال مي‌كردم. در بحث شنيداري، جانبداري خاصي معلوم نبود.

پيش از آغاز فعاليت‌هاي رسمي انتخابات، ما شاهد فعاليت خاص جريان پايداري بوديم ولي در حال حاضرآن ها برنامه خاصي را دنبال نمي‌كنند. عملكرد‌آن‌ها را در اين مقطع چگونه ارزيابي مي كنيد؟

نبود بعد اخلاقي از دلايل اصلي شكست جريان پايداري است. مردم از دروغ، اتهامات بی‌اساس، تملق و چاپلوسی بيزارند. مردم دوست دارند باصفا و صميميت و در چارچوب شفافيت با آن‌ها برخورد شود. هرکسی بخواهد به نام دين، دروغ و نفاق را مطرح كند و با توجيهات ديني سعي در موجه كردن آن‌ها داشته باشد، بدون شك اين رفتار موردپسند مردم نيست. مردم بسياري از حقايق را می‌فهمند و آگاه هستند و اگر فرد يا گروهي بخواهد با مفاهيم ديني آن‌ها را بازي دهد، متوجه می‌شوند و آن را رد می‌کنند. دين نبايد دستاویز يك سري رفتارهای غیراخلاقی و بازی‌های سياسي شود. ما اميدواريم فضاي صميميت و اخلاق به جامعه كشور برگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reza

      خیلی جالبه اینا میگن رفتار قالیباف غیراخلاقی بود ولی جهانگیری خوش درخشید.اونوری ها برعکسشو میگن.
      همشون دنبال منافع خودشونند و از سادلی مردم سوء استفاده میکنند.

    • بدون نام

      خب معلومه عزیزم تو اصلاح طلب هستی بایدم رایت این دوتا باشه.

    • بدون نام

      ایرانی ها فقط در تعصب بازی رتبه اول دنیا را دارند! ...اصلاح طلب واصول گرا همش حرفه. باید کسی بیاد که برای مردم کار کنه نه برای قدرت جناح خاص!

    • بدون نام

      چشماتونو باز کنید بد نیست .بی اخلاقی ها بیشتر از اونایی بود که فقط گفتن دروغه .....

    • ناشناس

      ..او خود را شایسته ریاست جمهوری نمیداند واصلا نمیخواهد رئیس جمهور شود آنقدر کارهای متعدد و پایان ناپذیری دارد و دغدغه های بی حد ذهنی و فکری که شاید مدتی به استراحت بپردازد و به زیارت برود و خود را ریکاوری کند شاید بهتر بتواند تفکر و تعمق داشته باشد....
      .
      .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج