جاباما
۵۲۲۹۵۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

رئیسی: پارتی بازی با دولت من سازگار نیست

رئیسی: رشوه، پارتی‌بازی و ارتباطات فامیلی با دولت کار و کرامت قطعاً سازگار نیست.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه امشب نگاه با دوربین شبکه یک سیما، با تاکید بر لزوم تحول در مدیریت اجرایی کشور، گفت: در سه محور ما نیاز داریم که تحول اساسی در مدیریت اجرایی صورت گیرد. در مرحله اول نحوه نگاه به مردم و تونایی‌های مردم باید اصلاح شود. توانایی‌های مردم می‌تواند گره‌گشا و مشکل‌گشای بسیاری از مشکلات باشد. این نوع نگاه به سمت مردم باید متحول شود.

رئیسی در تشریح مورد دوم، نحوه نگاه به سرمایه‌ها و داشته‌های کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: کشور ما کشور ثروتمندی است و ذخایر زیادی دارد، علاوه بر اینها سرمایه‌ متراکم انسانی را نیز اضافه کنید، بنابراین می‌تواند منشاء تحولات بسیاری باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بیان محور سوم با انتقاد از نوع نگاه موجود به توانایی‌های خارج از مرزها، این نوع نگاه را نگران‌کننده دانست و اظهار داشت: در نگاه حاکم نوعی نگاه به خارج با دید بازگشایی از مشکلات وجود دارد، یعنی منتظریم خارجی‌ها اراده‌ کنند تا مشکلات ما برطرف شود که قطعاً این نوع نگاه آسیب و مشکلات جدی را وارد می‌کند.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: اگر نگاه به سمت مردم باشد، قطعاً پیروزی‌های بزرگی نصیب ما خواهد شد. در این نوع نگاه، پیروزی‌های بزرگی در جنگ ۸ ساله، نانو تکنولوژی و هوافضا به دست آوردیم و قطعاً می‌شود با نگاه به مردم مشکلات و مسائل کشور را حل کرد. با نگاه به سرمایه‌ها و داشته‌ها می‌توانیم مشکلات‌مان را حل کنیم.

رئیسی با طرح این مسئله که سرمایه فقط بودجه نیست و باید به سمت ثروت‌آفرینی و کارآفرینی حرکت کنیم، تاکید کرد: نگاه ما این است که حتما در مدیریت اجرایی کشور یک تحول به وجود بیاید، تحول در اشتغال، در این تحول می‌توانیم به جوانان و نیروی متراکم انسانی داخل اعتماد کنیم تا در عرصه کارآفرینی حضور پیدا کنند، بنابراین مشکل ما مشکل نبودن منابع نیست و ما باید به جوانان‌مان اعتماد کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به تعطیلی برخی از کارگاه‌های تولیدی کشور، اظهار داشت: امروز بسیاری از مراکز تولیدی و کارخانه‌ها در حالت نیمه تعطیل هستند و از ۵۰ درصد ظرفیت‌شان استفاده می‌شود. بحث ما این نیست که به دنبال کار برای جوانان باشیم. اکنون وضعیت به گونه‌ای است که جوان کار دارد، اما به مرور بیکار می‌شود.

وی قاچاق کالا را یکی از عوامل مهم در ایجاد بیکاری دانست و ادامه داد: جوانان ما به ۲ بندر کشور رفتند و بررسی کردند و با یک برنامه‌ریزی توانستند قاچاق کالا را در این ۲ بندر به حداقل ممکن برسانند. قاچاق کالا یعنی تعطیلی تولید ملی و ایجاد بیکاری برای جوانان.

رئیسی با انتقاد از حجم بالای واردات به کشور، گفت: زمانی واردات در مواد اولیه است و در این صورت ایرادی وارد نیست، اما زمانی که واردات در مواد مصرفی با حجم بالا باشد نمی‌تواند با کار و شغل تناسب داشته باشد. در زمینه صادرات نیز وضعیت خوبی نداریم. گفته شده صادرات ما افزایش داشته، خیر صادرات ما افزایش نداشته، ما اگر میعانات گازی را جدا کنیم می‌بینیم که ۶ درصد صادرات ما کاهش هم داشته و افزایشی ندیدیم. کشور ما در صادرات غیرنفتی می‌تواند رتبه خوبی به دست آورد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با غیر کافی دانستن بهره‌برداری از دریا، مشکل مسکن را مورد توجه قرار داد و افزود: مسکن‌سازی از نیازهای جدی کشور ماست و می‌تواند در اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بسیار تاثیرگذار باشد. ما معتقدیم تا آخر امسال می‌توان مسکن مهر را تمام کرد و به متقاضیان داد.

وی به نقش فضای مجازی در ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: در همین کشورهای همسایه با برنامه‌نویسی و تهیه محتوا، می‌بینیم که حرف اول را می‌زنند و ما باید اعتماد و اتکا به جوان‌های فرهیخته‌مان در این زمینه کار دانش‌بنیان انجام دهیم.

رئیسی با بیان اینکه به اعتقاد ما می‌توان سالی یک میلیون اشتغال ایجاد کرد و این کف کار است و منطبق با قانون و نیازهای کشورمان بوده، گفت: نیاز به مسکن در کشور به نحوی است که می‌توانیم ۷۰۰ هزار ازدواج را سر و سامان دهیم و همچنین بافت‌های فرسوده را ترمیم کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اظهارات برخی مقامات دولتی مبنی بر نبودن بودجه کافی برای اشتغال، گفت: حرف ما این است که باید به سمت ثروت‌آفرینی حرکت کنیم که زمینه‌های آن را در کشورمان داریم. در همین مشهد دیدیم که برای دانشجویان و ازدواج آنان نیاز به مسکن است، شروع کردیم و بخش قابل توجهی از شغل‌های مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه ایجاد کردیم و انشاءالله تا ولادت امام حسن مجتبی(ع) حدود ۶ هزار نفر می‌توانند در این مسکن‌ها سکونت کنند، بنابراین ما در کشور سرمایه و ثروت داریم. این سه نکته که عرض شد نیاز امروز جامعه بوده و هر سه ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

وی حل معضل بیکاری را از ضروری‌ترین اقدامات دانست و افزود: از برخی جوان‌ها که چرا ازدواج نمی‌کنید? می‌گویند کو شغل، کو کار، دانشجوست، دکترا دارد، اما بیکار است، می‌گوییم برای شما کار پیدا می‌کنیم، اما می‌گویند برای من می‌خواهید کار درست کنید، اما همین الان پدر من که سر کار بوده، در حال بیکار شدن است. مسئله مسکن و شغل ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و در برنامه کاری‌مان حتماً یک میلیون شغل در هر سال به عنوان کف در نظر گرفته‌ایم.
وی با بیان اینکه کشاورزی گلخانه‌ای باید توسعه یابد، ادامه داد: می‌توان اشتغال بسیاری در حوزه صنعت و معدن ایجاد کرد، به طور مثال 10 درصد در حوزه کشاورزی، 30 درصد در صنعت و معدن و 60 درصد در حوزه خدمات می‌توان اشتغال ایجاد کرد که منابع آن نیز پیش‌بینی شده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه افزایش نقدینگی برای کشور مشکلاتی ایجاد کرده، تصریح کرد: از زمان دولت فعلی نقدینگی 3 برابر شده که به گواه آمار این مبلغ تبدیل به هزار و سیصد میلیارد شده که اگر به سمت تولید و مسکن سوق داده می‌شد، امروز با بیکاری مواجه نبودیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه امروز 570 هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج قرار دارند، گفت: وام 10 میلیونی که در مجلس تصویب شد و برخی از عزیزان با آن مخالفت کردند که مبلغ کافی هم نیست، شاید با کار کارشناسی بتوان آن را 2 برابر کرد و به بیست میلیون تومان ارتقاء داد.

وی با بیان اینکه این 500 هزار نفر برای دریافت وام ازدواج با مشکل مواجه هستند، اظهار داشت: اما یک آقای بدحساب بدون اینکه وثیقه لازم هم سپرده باشد و بدون اینکه پول دریافتی را در تولید سرمایه‌گذاری کند، از بانکی وام با مبلغ بالا دریافت کرده و در بانک دیگری سپرده‌گذاری کرده که چگونه می‌توان با این وضعیت تحول ایجاد کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: مدیریت اجرایی کشور باید به این نتیجه برسد که نظام پولی و بانکی باید تغییر کند و در خدمت تولید و گره‌گشایی از کار جوانان باشد.

رئیسی با بیان اینکه برای اشتغال، ازدواج و مسکن برنامه وجود دارد، گفت: برنامه‌های بنده آرمانی نیست و بدون نیاز به کمک خارجی است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از کشورهای همسایه 50 درصد از تولید ناخالص خود را از دریا به دست می‌آورند، اظهار داشت: سهم ما تنها 2 درصد است، این در حالی است که 3 هزار کیلومتر ساحل داریم که می‌توانیم از آن اشتغال ایجاد کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به مشکلات محیط زیست در کشور، گفت: 11 استان امروز مشکل ریزگردها یا هوای نامناسب دارند که مردم از این موضوع رنج می‌برند. این مسئله از 10 سال پیش قابل پیش‌بینی و پیگیری بود و نباید برای حل این مشکلات حرکت مقطعی کرد.

رئیسی افزود: با کار کشاورزی و رونق فضای کسب و کار می‌توان بسیاری از مخاطرات را حل کرد که در این راه باید عزم جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زنان نیمی از افراد جامعه هستد و باید فکری به حال اشتغال، تحرک زنان و دختران در فضای اجتماعی و رفع محرومیت‌ آنها داشته باشیم، عنوان کرد: در حوزه تحصیل زنان می‌توان با فراهم کردن اشتغال متناسب با خودشان زمینه منزلت و کرامت آنها را فراهم کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه زنان روستایی و عشایر خودشان مولد هستند و باید با آنها از طریق بیمه حمایت کرد، گفت: درباره زنان خانه‌دار نیز بیمه خانه‌داری و بیمه‌های حمایتی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کرد.

رئیسی با بیان اینکه 11 میلیون نفر آماده ازدواج در کشور داریم، اظهار داشت: زمینه‌های ازدواج این افراد را باید فراهم کنیم که مشکلات آنها امروز مسکن و وام ازدواج است.

وی افزود: طبق قانون اساسی دولت مکلف است زمینه‌های یک زندگی سالم، معیشت، مسکن و ازدواج جوانان را آماده کند، البته نباید حتماً بگوییم این اقدامات باید تحت‌الحمایه دولت باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: سلامت زنان و امنیت روحی و روانی آنها بر عهده دولت است که باید زمینه‌های لازم برای این امور مهیا شود.

رئیسی با بیان اینکه برخی قوانین داریم که بر زمین مانده است، اظهار داشت: به طور مثال قانون حمایت از خانواده بر زمین مانده، در زمینه زنان سیاست‌گذاری و قانون جدید نیاز نداریم و نیاز به اقدام و عمل داریم.

وی افزود: به برکت آستان قدس رضوی 110 قنات را در اطراف مشهد که مشکل داشت لایروبی آن را شرع کردیم که در کشور اشتغال ایجاد می‌کند و به تنظیم قرارداد با طرف خارجی نیز نیاز نداشت. اگر نگاه به توانمندی‌های مردم داشته باشیم، می‌توانیم سرمایه را در کشور به حرکت در آوریم و بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به مشکلات ایجاد شده از طریق برخی موسسات پولی، افزود: یک موسسه پولی، پول مردم را جمع می‌کند و پس از مدتی با مشکل مواجه می‌شود؛ باید پرسید چه جایگاهی به این موسسات اجازه می‌دهد که این کار را انجام دهند؟ باید در دولت در این مورد بازنگری انجام شود، چون دولت است که به بخش خصوصی مجوز می‌دهد.

رئیسی با بیان اینکه باید در نظام اداری کشور تحول ایجاد شود، گفت: فساد اداری در کشور فراجناحی شده و مختص به یک دولت نیست. دولت امروز بیاید بگوید در نظام گمرکات چه اصلاحاتی انجام داده که این می‌تواند بری مردم اطمینان بخش باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید بخش خصوصی را توانمند کند، گفت: جامعه دیگر کشش شنیدن یک کیس از فساد مالی را ندارد و دولت امروز بیاید و بگوید یک فساد را شناسایی کرده و به دستگاه قضا معرفی کرده است؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه دولت الکترونیکی یکی از راه‌های مبارزه با فساد است، افزود: تنها 15 درصد از دولت الکترونیک اجرایی شده، مناقصه و مزایده‌ها باید به ویترین بیایند، زمانی که بنده در سازمان بازرسی کل کشور بودم معتقد بودم که باید مناقصه‌ها و مزایده‌ها با حضور نماینده این سازمان برگزار شود که با مخالفت‌هایی روبرو شد، اما بسیاری از مناقصه‌ها و مزایده‌ها که با حضور نماینده بازرسی انجام می‌شد، مورد بازنگری قرار می‌گرفت.

رئیسی افزود: رشوه، پارتی‌بازی و ارتباطات فامیلی با دولت کار و کرامت قطعاً سازگار نیست.

وی با اشاره به افشای برخی حقوق‌های نجومی در میان مدیران دولتی، ادامه داد: دیگر زمان آن نیست که روزنامه‌ای بیاید در مورد حقوق‌های نجومی مطلبی بگوید و دولت بگوید آن را حل کنیم و مشکلاتی ایجاد کند. آنچه که برای دولت لازم است بداند این است که باید در مجموعه اجرایی کشور با نگاه به مردم باید تحولاتی ایجاد شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه باید به بخش تعاونی نقش داده شود، گفت: در حوزه‌ آموزشی نیز فرهنگیان بسیار نقش دارند و می‌توانند خودشان در نظام آموزشی تحول ایجاد کنند. نباید آنها از وضعیت خود گله داشته باشند و برای اخذ تسهیلات با مشکل روبرو باشند و از طرفی دیگر مسئله صندوق ذخیره فرهنگیان ایجاد شود.

رئیسی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی باید به هنرمندان و سینما توجه شود، گفت: بحث بیمه برای هنرمندان و حمایت از سینما و هنرمندان در برنامه کاری بنده وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید در خدمت صنعت قرار گیرد و صنعت نیز در کنار دانشگاه قرار گیرد، افزود: سیاست خارجی باید در کنار علم اقتصاد قرار گیرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در همه حوزه‌ها قانون کم نداریم، گفت: حقوق شهروندی باید در عمل ظاهر شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه در مسائل اجرایی نباید نگاه سیاسی داشته باشیم، افزود: باید فراجناحی نگاه کنیم و به منافع ملی بیاندیشیم.

وی با اشاره به نقش مدیریت عالی اجرایی در کشور، اظهار داشت: برخی ستاد‌ها در قانون وجود دارد که رئیس دولت شخصاً آنها را مدیریت می‌کند که در مواقعی مدیریت را به رئیس موسسه یا وزیر مربوطه سپرده، اما فرق دارد اینکه خود رئیس دولت در آن ستاد‌ها حضور پیدا کند و وزرا را برای حل مشکلات به خط کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در همین راستا ستاد مبارزه با موادمخدر را مثال زد و افزود: امروز موادمخدر از قبیل صنعتی و سنتی باعث بسیاری از مفاسد و ناهنجاری‌ها در کشور شده و در قانون ستاد مبارزه با موادمخدر که وزیر کشور اداره آن را بر عهده دارد، اقداماتش کافی نیست که باید رئیس‌جمهور ورود کند تا وزرای دیگر به مانند وزارت امورخارجه را به خط کند تا برخی از مشکلات حل شود.

رئیسی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در کشور خاطرنشان کرد: در این حوزه کار به جایی رسیده که شش جلسه در حضور مقام معظم رهبری در این باره تشکیل جلسه شده تا مشکلات در این زمینه حل شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات به مانند طلاق و اعتیاد، منشاء آن آسیب‌های اجتماعی است که می‌توان با مدیریت مناسب آنها را حل کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: آنچه که ما در دولت به دنبال آن هستیم، تحول در مدیریت اداری، اجرایی و اقتصادی کشور است که مردم آن را احساس کنند.

رئیسی افزود: نباید برخی بحث جنگ و بحران را پیش بکشند، چون به جایی رسیده‌ایم که به برکت نیروهایی که در جنگ صحنه را مدیریت کردند و امروز به دنبال سازندگی هستند، از امنیت خوبی برخورداریم و اگر امروز نگرانی باید داشته باشیم، نگرانی بی‌مسکنی، بیکاری و بحران اجتماعی باید باشد که باید شب و روز در این زمینه کار کنیم.

وی با بیان اینکه 40 درصد از قشر تحصیل کرده، 30 درصد جوانان بیکار هستند، گفت: 12 درصد آمار بیکاری که اعلام شده نرخ متوسط است و چرا باید اتاق تحقیقات اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دست ایرانیان باشد که آنجا کار کنند؟ باید فضای کسب و کار را به سمتی ببریم که این اتفاقات نیفتد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: بنده به یک جریان، جناح سیاسی و گرایش خاصی تعلق دارم که آن نظام جمهوری اسلامی ایران است که در راستای اجرای خواسته‌های قانون اساسی، امام‌خمینی(ره) و رهبری و دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم است.

رئیسی در پایان تصریح کرد: آنچه نماد دولت کار و کرامت است، کار کارشناسی و علمی است و تمام مردم در این دولت دیده خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قاچاق سازمان یافته است.کار مردم عادی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج