۵۲۳۱۰۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

از رفاقت اصلاح‌طلبانه تا رقابت اصولگرایانه!

اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در حالی برگزار شد که بیش از هر چیز یگانگی و وحدت اصلاحات و اعتدال برای تحقق یک هدف والا یعنی ادامه مسیر تدبیر و امید و اداره صحیح کشور، بیان واقعیات و حقایق و مقابله با دروغ، تهمت و نشر اکاذیب مشهود و تحسین‌برانگیز بود.

خدایار سعیدوزیری در آفتاب یزد نوشت: اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در حالی برگزار شد که بیش از هر چیز یگانگی و وحدت اصلاحات و اعتدال برای تحقق یک هدف والا یعنی ادامه مسیر تدبیر و امید و اداره صحیح کشور، بیان واقعیات و حقایق و مقابله با دروغ، تهمت و نشر اکاذیب مشهود و تحسین‌برانگیز بود.
رفتار اخلاق‌مدارانه مهندس جهانگیری سبب شد ایشان نزد مردم، مرد اخلاق این مناظره نام بگیرد و بعد از رفتار اخلاقی جناب آقای دکتر عارف در خرداد ۹۲، یک بار دیگر نشان داده شود که مشی اصلاح‌طلبی همواره اخلاق و راستگویی را سرلوحه فعالیت خود قرار داده و برای چند صباحی بر کرسی ریاست تکیه زدن، حاضر نیست با دروغ و قلب حقیقت و نشر اکاذیب مردم را به گمراهی ببرد.
اما آنچه بیش از همه در این مناظره به چشم آمد، سعی یکی از نامزدهای محترم برای استفاده از هر حربه‌ای برای شکست رقبا بود و ظاهرا هدف، استفاده از هر وسیله‌ای را برای ایشان توجیه می‌کرد! از روش‌های تلفیقی گرفته که جمله یکی را با رفتار دیگری مخلوط کرده و سعی در تخریب رقیب نماید تا تقسیم مردم به یک گروه اقلیت و یک گروه اکثریت که به نظر می‌رسید وام گرفته از مفاهیم سوسیالیستی و جنبش وال‌استریت آمریکا و جنبش ۹۹درصد در مقابل ۱ درصد در این کشور بود.
فارغ از کاذب بودن چنین دوگانه‌ای در کشور ما و خطرات ناشی از ایجاد تقابل و اختلاف‌افکنی میان مردم که دو قطبی‌ خطرناکی را می‌تواند کلید بزند، الفاظ توهین آمیزی چون زالوصفتان! خطاب به چهار درصد از ملت شریف ایران که رقمی بیش از سه میلیون نفر می‌شود، آن هم از سوی کسی که خود را شایسته نشستن بر کرسی مهمی چون ریاست جمهوری دانسته، غیرقابل قبول و پذیرش است!
از ابتدای دولت تدبیر و امید ظاهرا سیاستی از سوی برخی مخالفین این دولت در پیش گرفته شد که با قلب واقعیات و بیان مکرر آن، مطالب نادرستی را به عنوان وعده‌های دولت و شخص ریاست محترم جمهوری در اذهان عمومی جا انداخته و براساس وعده‌های خود ساخته مدعی عدم موفقیت دولت شوند!
بارها و بارها وعده‌ای را از قول ریاست محترم جمهور نقل کردند که ایشان وعده حل صد روزه مشکلات را داده است و آنقدر این را تکرار کردند که گویا خودشان هم باورشان شده که واقعا دکتر روحانی چنین وعده‌ای داده‌اند! به یک سخنرانی که ریاست جمهوری در مقام بیان اهمیت گردشگری برای اقتصاد کشور مثالی زده‌اند که اگر فلان تعداد گردشگر را بتوانیم در کشور جذب کنیم، می‌توانیم چهار میلیون شغل ایجاد کنیم، استناد کرده و بدون آنکه مطلب را کامل برای مردم بخوانند تا خود قضاوت نمایند، مدعی وعده ایجاد چهار میلیون شغل در چهارسال می‌شوند! و حال بعد از چهارسال و در رقابت‌های انتخاباتی به دنبال برداشت محصول بذرافشانی‌های خود هستند!
همه باید توجه کنند که رقابت و مناظره اصل نیست و اصل خدمت صادقانه به کشور و احترام به ملت و رعایت اخلاقیات است و ملت ایران برای آنکه گزینه مطلوب خود را برگزیند به حرف‎‌های بی‌پایه رای نمی‌دهد بلکه کسانی را برمی‌گزیند که مردم را نه در حرف که در عمل ولی‌نعمت خود می‌دانند و مردم را به شمال و جنوب و اقلیت و اکثریت تقسیم نمی‌کنند و معتقدند ایران متعلق به همه ایرانیان است و راه حل مشکلات و معضلات اجتماعی را در برخوردهای سلبی و توام با خشونت جستجو نمی‌کنند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج