۵۲۳۲۹۰
۳ نظر
۵۲۵۱
۳ نظر
۵۲۵۱
پ

بازیگرانی که خواستار مرگ شخصیت خود شده‌اند!

در فهرستی که مشاهده می‌کنید چند نمونه از بازیگرانی که خواستار مرگ شخصیت مشهور تلویزیونی و سینمایی خود شده‌اند ذکر شده است.

روزنامه صبا - آرش واحدی: رابطه بازیگر و شخصیتی که آن را ایفا می‌کند گاهی خطرناک می‌شود‌، بازیگران مخصوصا در مجموعه‌های تلویزیونی که زمان بیشتری را برای نقش‌آفرینی طلب می‌کند وارد رابطه‌ای عمیق با کاراکترهایشان می‌شوند. این ماجرا زمانی که بازیگر خود خواهان کشته شدن شخصیت‌اش می‌شود رنگ‌و‌بویی جدی به‌خود می‌گیرد. تصور کنید روزی به‌عنوان یک نویسنده نامه‌ای دریافت می‌کنید که کاراکتر خلق شده توسط شما آن را ارسال کرده است‌، این کاراکتر می‌تواند دلایل زیادی برای شما نگارش کرده یا تنها خواسته خود را این‌گونه مطرح کرده باشد: نویسنده محترم، خواهش می‌کنم من را بکشید!

با وجود این‌که رابطه یک نویسنده با شخصیت‌هایی که خلق می‌کند همواره منحصر‌به‌فرد است ولی در این زمینه و مخصوصا در عالم سریال‌سازی این بازیگران هستند که سال‌ها با این کاراکترها زندگی می‌کنند و گاهی حرف حساب را باید از زبان آن‌ها شنید. در فهرستی که مشاهده می‌کنید چند نمونه از بازیگرانی که خواستار مرگ شخصیت مشهور تلویزیونی و سینمایی خود شده‌اند ذکر شده است. این اسامی ترتیب خاصی ندارد و از هم اکنون باید این نکته را یادآوری کرد که این مطلب می‌تواند باعث لو رفتن خط داستانی برخی از مجموعه‌ها و سری فیلم‌هایی شود که در فهرست انتظار شما برای دیدن حضور دارند.

۱ - دین نوریس در نقش هنک شریدر؛ مجموعه تلویزیونی «افسارگسیختگی»

در‌حالی‌که کاراکتر هنک شریدر محبوبیت زیادی میان طرفداران پروپا قرص «افسارگسیختگی» پیدا کرده بود دین نوریس علاقه داشت شخصیت‌اش پیش از آغاز فصل آخر کشته شود. مشکل از جایی آغاز شد که ماجراهای فصل آخر به دو بخش تقسیم شد و او مجبور شد تا پایان نیم فصل پایانی نیز برای رسیدن به خواسته‌اش صبر کند. نوریس تا پایان فیلمبرداری فصل پنجم «افسارگسیختگی» مشغول بازی در سیتکامی تازه شد و برای حفظ فضای برآمده از مرگ نابهنگام کاراکترش کمتر سر صحنه‌های فیلمبرداری ظاهر شد.
بازیگرانی که خواستار مرگ شخصیت خود شده‌اند!

نوریس می‌گوید: من تمام مدت درحال خواهش و تمنا بودم تا کاراکترم را در نیم فصل ابتداییِ فصل پنجم کشته شود اما مسئولان شبکه ای‌ام‌سی گفتند که سال‌های زیادی برای پرورش این نقش صرف کرده‌اند و باید در نیم فصل دوم فصل آخر نیز از آن استفاده کنند. حق با آن‌ها بود و خوشحالم که تا پایان در پروژه ماندم.

۲ - هریسون فورد در نقش هان سولو؛ سری فیلم‌های «جنگ ستارگان»

پیش از ساخته شدن قسمت «بازگشت جدای» هریسون فورد درخواست کرده بود که کاراکتر هان سولو در یکی از قسمت‌های سه‌گانه اصلی کشته شود. جورج لوکاس آن زمان با وی مخالفت کرد زیرا فکر می‌کرد هیچ آینده‌ای برای هان سولوی مرده وجود ندارد و این کاراکتر را در آینده لازم خواهد داشت. ۳۰ سال بعد هریسون فورد در ساخت ادامه «جنگ ستارگان» یعنی قسمت هفتم این سری آثار به خواسته‌اش رسید. حتی زمانی که در پایان فیلم «بیداری نیرو» شخصیت هان سولو کشته شد، بسیاری مخالفت خود را با تصمیم نویسندگان اثر اعلام کردند ولی هریسون فورد معتقد بود این عملکرد باعث بالا رفتن سطح فیلم شده است.
بازیگرانی که خواستار مرگ شخصیت خود شده‌اند!

فورد در این زمینه می‌گوید: مسئله این نبود که من از کاراکتر هان سولو خسته شده بودم‌، مسئله این بود که مرگ تراژیک وی پس از سی‌سال زندگی در سینما می‌توانست باعث انگیزه دادن به دیگر شخصیت‌ها باشد و از خود‌گذشتگی و ایثارش باعث جذاب‌تر شدن قصه برای قسمت‌های بعدی شود.

۳ - سوفی ترنر در نقش سانسا استارک؛ مجموعه تلویزیونی «بازی تاج‌و‌تخت»

سوفی ترنر همواره خواسته است تا شخصیت سانسا استارک پیش از پایان این مجموعه کشته شود زیرا او معتقد است مرگ شوکه‌کننده و تراژیک وی می‌تواند باعث ماندگار شدن این کاراکتر در تاریخ شود. با توجه به این واقعیت که «بازی تاج‌و‌تخت» تنها یک فصل دیگر به حیات خود در شبکه اچ‌بی‌او ادامه خواهد داد و جورج آر‌آر مارتین هنوز در‌حال نگارش ادامه افسانه قدرتمندش است می‌توان این نظریه را که شاید سانسا در طول قسمت‌های آینده به شکلی تکان‌دهنده کشته شود را پر‌رنگ‌تر در‌نظر گرفت.
بازیگرانی که خواستار مرگ شخصیت خود شده‌اند!

سوفی ترنر در این مورد می‌گوید: من علاقه‌ای به زنده ماندن در این مجموعه ندارم‌، اگر شما یکی از شخصیت‌های اصلی «بازی تاج‌و‌تخت» باشید و یک مرگ تکان‌دهنده و باحال مانند دیگر کاراکترها نداشته باشید‌، حضور در این سریال بی‌معنی می‌شود.

۴ - دن استوینز در نقش متیو کراولی؛ مجموعه تلویزیونی «داون تاون اَبی»

به مدت سه‌سال دن استیونز در نقش متیو کراولی در سریال «داون تاون ابی» ایفای نقش کرد، در پایان فصل سوم استیونز خواستار مرگ کاراکتر خود در تمام وجوه این مجموعه شد. مرگی که بتواند نام او را در این مجموعه انگلیسی ماندگار کند. بنابراین نویسندگان اثر طی یک حادثه رانندگی مرگی درخور توجه برای کاراکتر متیو کراولی تدارک دیدند.
بازیگرانی که خواستار مرگ شخصیت خود شده‌اند!

استیونز در این مورد اضافه می‌کند: زمان زیادی از مرگ خودخواسته در سریال «داون تاون ابی» گذشت و نویسندگان اثر منتظر موقعیتی مناسب بودند تا مرگی ماندگار برای متیو کراولی رقم بزنند. من در طول این مدت احساس نزدیکی خاصی با این کاراکتر می‌کردم و مسئله برایم شخصی شده بود‌، بنابراین زمانی زمان مرگ کاراکتر فرا رسید من حس عجیبی و متناقضی از اندوه و آزادی داشتم. ولی این تصمیم باعث شد کاراکتر کراولی برای همیشه ماندگار شود.

۵ - سیگورنی ویور در نقش الن ریپلی؛ سری فیلم‌های «بیگانه»

دوست‌داران سری فیلم‌های «بیگانه» به‌خوبی به‌ یاد دارند که در پایان قسمت سوم این سری آثار شخصیت‌ محوری الن ریپلی خود را قربانی کرد تا سیاره اکسنومورف را نابود کند. به‌نظر می‌رسد این خواسته شخص سیگورنی ویور بوده تا این اثر دنباله‌دار را در پایان سه‌گانه‌اش ترک کند زیرا به‌نظر می‌رسید او از حضور در ادامه‌های نه‌چندان ارزشمند دیگری که قرار بود ساخته شود‌، گریزان بود.
بازیگرانی که خواستار مرگ شخصیت خود شده‌اند!

زمانی که از ویور در مورد صحت این سخن سوال شد، او این‌گونه پاسخ داد: بله، کاملا درست است زیرا در آن زمان شنیده بودم که کمپانی فاکس قصد دارد ادامه‌ای با‌عنوان «بیگانه بر علیه غارتگر» بسازد، عملکردی که من را بسیار افسرده کرد زیرا به سه‌گانه «بیگانه» بسیار افتخار می‌کردم و تصمیم گرفتم کار شخصیت الن ریپلی را پیش از افتادن در ورطه تکرار و سطحی پایین‌تر تمام کنم.

۶ - کال پن در نقش دکتر لارنس کاتنر؛ مجموعه تلویزیونی «هاوس»

این روزها کال پن در سریال «جانشین از پیش تعیین‌شده» در کنار کیفر ساترلند تشکیلات ریاست جمهوری آمریکا را می‌چرخاند ولی شاید برخی علاقمندان به این بازیگر و سریال نداند که این نقش در حقیقت برگرفته از وضعیت و حرفه کال پن در دنیای واقعی است. کال پن در سال ۲۰۰۹ به‌صورت واقعی به کاخ سفید رفت تا حرفه سیاسی خود را در دولت اوباما آغاز کند، این تغییر شغل نابهنگام باعث شد کاراکتر دکتر لارنس کاتنر در سریال محبوب و پزشکی «هاوس» بی‌بازیگر بماند و از همین رو کال پن خواستار مرگ این کاراکتر شد. همین خواسته باعث رقم خوردن پیچ‌اش داستانی بسیار تکان‌دهنده در انتهای فصل پنجم این مجموعه شد و دکتر کاتنر به ناگهان دست به خودکشی زد.
بازیگرانی که خواستار مرگ شخصیت خود شده‌اند!

کال پن در این مورد می‌گوید: من بسیار مفتخرم که در دولت اوباما کار کردم، این دلیل خوبی برای مرگ نابهنگام شخصیت‌ام در سریال «دکتر هاوس» بود، مرگی که بسیاری را در آن زمان شوکه کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خواهشا از سریال برکینگ بد مطالب بزارید

    • مری جین

      گیم آو ترونز دو فصلش مونده. این مجله پر از اطلاعات اشتباهه.

    • بدون نام

      جالبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج