جاباما
۵۲۶۱۳۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رونق‌ اقتصادی سال ۹۶ در آیینه‌ بورس

روزنامه عصراقتصاد نوشت: بورس اوراق بهادار تهران در ۲۷ روز کاری ۴.۱۶ درصد بازدهی مثبت داشته است که نسبت به سایر بازارهای سرمایه ای کشور پربازده ترین بازار تلقی می شود.

روزنامه عصراقتصاد نوشت: بورس اوراق بهادار تهران در ۲۷ روز کاری ۴.۱۶ درصد بازدهی مثبت داشته است که نسبت به سایر بازارهای سرمایه ای کشور پربازده ترین بازار تلقی می شود.

با این بازده شاخص کل از ۷۶ هزار و ۷۶۸ واحد به ۷۹ هزار و ۹۶۹ واحد رسیده است و در طول این مدت که به غیر از یک روز، کلا منحنی شاخص سیر صعودی را طی کرده است.

حضور فعالتر معامله گران حقوقی از دو هفته پیش توانسته است این موضوع را به اثبات برساند که بازار سرمایه جاذبه عمومی دارد و رونق صرفا مربوط به سهامداران حقیقی و جزء نیست بنابراین در شرایطی هفته سوم معاملاتی را شروع می کنیم که بازار سهام قوت لازم را برای حفظ تعادل خود در برابر شوکهای جاری بازار را بدست آورده است.

اگر نوسانات بازار سرمایه را نمادی از شرایط اقتصادی مولد کشور فرض کنیم، به جرات می توان گفت بر خلاف ادعای رقبای منتقد انتخاباتی دولت شرایط کلی اقتصاد ما رو به بهبود است و همانگونه که دولت وعده داده بود سال ۹۶، سال شکوفایی اقتصاد ایران خواهد بود.

در جریان هفته گذشته حجم معاملات، ارزش معاملات و تعداد مبادلات به ترتیب با ۲۰ درصد، ۷ درصد و ۷.۴ درصد نسبت به هفته ماقبل رشد داشت و شاخص کل با ۳۷۲ واحد رشد و بازدهی ۰.۴۶ درصدی در سطح ۷۹۹۶۹ واحد ایستاد.

از دیگر خبر های بازار سرمایه در هفته گذشته می توان به خبر روز یکشنبه و عرضه ۹۲ر۲۷ درصد سهام شركت پالايش نفت بندرعباس از طرف سازمان تامين اجتماعي به صورت يكجا ونقد و يا اقساط به قيمت پايه هر سهم ۴،۸۴۱ ريال در نماد شبندر۴ عرضه که توسط بانک رفاه خریداری شد.

در هفته گذشته خبر طراحی اوراق تأمین مالی مبتنی بر جریانات نقدی پروژه منتشر شد. این اوراق به نحوی طراحی شده است که برای تأمین مالی پروژه‌ها بدون الزام به مالکیت دارایی‌های پروژه قابل استفاده باشد. محدودیتی که در برخی طرح‌های زیرساختی کشور مانند طرح‌های اکتشاف، تولید و بهره‌برداری میادین نفت و گاز و طرح‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای و ... تأمین مالی از طریق ابزارهای موجود در بازار سرمایه را با مشکل مواجه می کند.

همچنین خبر تغییر مدیرعامل شرکت ۳۰۰ میلیارد تومانی سمگا منتشر شد. بر این اساس علی سنگینیان که اسفند گذشته از مدیرعاملی تامین سرمایه امین استعفا داده بود، به عنوان مدیر عامل جدید شرکت ۳۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران معرفی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج