۵۲۶۳۹۵
۵۲۱۷
۵۲۱۷
پ

«کوکی شکر قهوه ای» و عصرهای بهاریِ شیرین

از این کوکی های سبک و کم کالری درست کنید و عصرهای بهاری تان را با آن شیرینی تر کنید.

ماهنامه کیک و شیرینی - عارفه سادات ابن الرضا: از این کوکی های سبک و کم کالری درست کنید و عصرهای بهاری تان را با آن شیرینی تر کنید.

مواد لازم:
  • آرد: ۲۲۰ گرم
  • پودر جوز هندی (جوز هندی رنده شده): ۱ ق چ
  • دارچین: یک دوم ق چ
  • بیکینگ سودا: یک دوم ق چ
  • نمک: یک دوم ق چ
  • شکر قهوه ای: ۱۵۵ گرم
  • شکر سفید: ۶۰ گرم
  • کره: ۱۲۰ گرم
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • شیره درخت افرا (maplesyrup): یک و یک دوم ق چ
  • وانیل مایع: ۱ ق چ

«کوکی شکر قهوه ای» و عصرهای بهاریِ شیرین
طرز تهیه:
۱. فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. کف سینی فر را کاغذ بیندازید. در کاسه ای مواد خشک یعنی آرد و پودر جوز هندی و دارچین و بیکینگ سودا و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و الک کنید.
۲. در کاسه ای دیگر کره (به دمای محیط رسیده) و شکر سفید و شکر قهوه ای را توسط همزن برقی بزنید تا کرمی و سبک شود. سپس تخم مرغ و شیره درخت افراد و وانیل مایع را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.
۳. در نهایت مواد خشک را اضافه کرده تا خمیر لطیفی به دست آید. از خمیر به اندازه یک قاشق چایخوری بردارید و بین دو کف دست آن را گرد کنید و به فواصل مشخص بر روی کاغذ روغنی قرار دهید.
۴. سینی فر را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا کوکی ها بپزد. توجه داشته باشید که بعد از خارج کردن سینی فر اقدام به جداسازی کوکی ها نکنید و اجازه دهید تا آنها کاملا خنک شوند.
۵. می توانید در صورت مایل ۲ قاشق چایخوری شکر قهوه ای و ۱ قاشق چایخوری شکر سفید و یک چهارم قاشق چای خوری پودر جوز هندی را با هم ترکیب کرده و بعد از پخت مقداری از این مخلوط را به عنوان تاپینگ بر روی کوکی ها قرار دهید.

خواص شیره درخت افرا:
۱. شربت افرا یکی از محبوب ترین شیرین کننده هایی است که امروزه استفاده می شود. این ۱۰۰ درصد شیرین کننده طبیعی است. درست مثل عسل، و مغذی تر از قند است.
۲. شربت افراد شبیه به شکر است با همان میزان کالری با این تفاوت که این شربت منبع منگنز (۱۳ گرم) و همچنین روی (۱۳ گرم) نیز می باشد. در مقایسه با عسل، شربت افراد ۱۵ برابر کلسیم بیشتری دارد.
۳. شربت افرا دارای خواص ایمنی- تقویت و آنتی اکسیدان ها است، هضم گوارش را آسان می کند.
۴. مطالعه نشان داد که اضافه کردن شربت افرا به غلات و یا بلغور جو دوسر به التهاب سرطان، پوکی استخوان و آلزایمر کمک کند. شربت افرا دارای پلی فنل است که ترکیبات گیاهی دارد و آنتی اکسیدان است.
۵. شربت افرا حاوی مواد معدنی ضروری مانند روی و منگنز، که می تواند به جلوگیری از بیماری کمک کند. روی از سلول های سفید خون مراقبت کرده، برای دفاع از بدن در برابر عفونت ضروری است. منگنز سلول ها را از التهاب و آسیب محافظت می کند.
۶. در شمال آمریکا از شربت افرا در تهیه شیرینی هایی مانند پن کیک، شیرینی وافل و تست فرانسوی استفاده می شود. این شربت همچنین برای طعم دهی به بسیاری از غذاها مانند بستنی، غلات گرم، میوه های تازه و سوسیس ها اضافه می شود.
۷. همین طور به عنوان شیرین کننده برای گرانولا، سس سیب، لوبیای پخته، آب نبات، کیک ها، پای ها، نان ها، چای و قهوه استفاده می شود.
۸. هنگام خرید، شربت افرای خالص بخرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج