جاباما
۵۲۶۶۲۷
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

وزیر ارشاد: قبل از برجام، ایران را جزو ۳ کشور شرور می دانستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسیر حرکت دولت در یک جاده صحیح قرار دارد و ما با مردم صادق و شفاف هستیم، گفت: با مذاکره تهدید جهانی را از سر جمهوری اسلامی برداشتیم و اگر عملکرد دولت قبل را داشتیم اینک در ناکجا آباد بودیم.

خبرگزاری فارس: سیدرضا صالحی امیری بعد از ظهر امروز در جمع جوانان تبریز در فرهنگسرای الغدیر، اظهار کرد: بنا داریم در این دیدار به ارائه گزارش صادقانه از عملکرد کشور بپردازیم که حالت تبلیغاتی ندارد و بهترین تبلیغ عملکرد است.

وی با بیان اینکه در تبریز که نگین سرافراز فرهنگ است، قرار داریم، ادامه داد: تبریز را چون آزادی برای ما به ارمغان آورد دوست دارم و در یکصد سال گذشته این شهر پرچمدار آزادی و مشروطیت بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بدون درک فرهنگ آذربایجان، فرهنگ ابتر خواهد بود، افزود: کاش من هم یک آذری بودم و صاحب این فرهنگ کهن، اعتراف می‌کنم آذربایجان برای ما حلقه‌های مفقوده زیادی دارد و از این خطه به عنوان سرزمین رازها نام می‌برم.

صالحی امیری تبیین کرد: رمزهای زیادی در دل این جغرافیا نهفته است و پیام روشنی دارد که اگر فرهنگ ایرانی در دنیا بالنده است، به یُمن وجود فرهنگ آذربایجان بوده و هست و آذری بودن یک افتخار است.

وی با بیان اینکه ما جوانان را باور داریم و هر دولتی که جوان را باور نداشته باشد به بیراهه خواهد رفت، توضیح داد: با نگاه ابزاری به جوان مخالف هستیم و معتقدیم جوانان نه دین‌گریز هستند و نه دین‌ستیز، بلکه نفاق پرهیز هستند و زبان شفافیت را بلدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: ما جوان را موتور توسعه می‌دانیم و باور داریم بدون جوان به مقصد و مقصود نخواهیم رسید و این دولت در شرایطی دولت را تحویل گرفت که با رشد منهای ۶.۸ و تورم ۴۰ درصد روبه‌رو بود و در اوج مناقشات منطقه‌ای بودیم و در این کشور رئیس قوه در مجلس علیه یک قوه دیگر افشاگری می‌کرد.

صالحی امیری یادآور شد: مردم جهان در آن دوران ذهنیت منفی در برابر ایران داشتند و ایرانی را تحقیر می‌کردند، با ظهور دولت روحانی ریل حرکت سرعت بخشیده شد و اگر مثل سابق دولت بودیم، الان در ناکجاآباد بودیم.

وی با تأکید به اینکه اخلاق و دیپلماسی عامل مهم قدرت هستند، عنوان کرد: مذاکره را ابزار قدرت تعریف کردیم، هرچند بدیهی است که نیروهای امنیتی و سپاه کانون قدرت ملی ما هستند، با این حال مذاکره شکل گرفت و درایت رهبری و پشتوانه‌های مردمی حرکت روی ریل پیشرفت را سرعت بخشید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مسیر حرکت دولت در یک جاده صحیح قرار دارد و ما با مردم صادق و شفاف هستیم و گوش شنوا برای شنیدن نقد داریم که برای توسعه کشور مؤثر است.

صالحی امیری مطرح کرد: فضای امنی برای گفتن و نوشتن ایجاد کردیم و هر ایرانی خارج از کشور با هر رنگ پوست و جنسیت دارای ارزش برابر هستند، تبعیض نداریم و جوان فرصت و سرمایه برای ماست.

وی تأکید کرد: در چهار سال گذشته تهدید جهانی را از سر جمهوری اسلامی برداشتیم و این امنیت به خاطر شعارها نیست، بلکه تدبیرهای مقام معظم رهبری، ملت و نیروهای امنیتی است و این امنیت تصادفی نبوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جانفشانی شهدای مدافع حرم و زحمتکشان کارگر و مدیران دلسوز نیز گفت: همه این افراد انقلابی هستند و به مصالح ملی توجه می‌کنند و باور و عمل در خدمت به مردم وجود دارد.

صالحی امیری با بیان اینکه شرایط به گونه‌ای است که در منطقه بازیگر اصلی هستیم و با مذاکره راه حج را فراهم کردیم، خاطرنشان کرد: در شروط، کوچکترین اشتباهی نداشتیم و همه شرایط ما را عربستان قبول کرد.

وی بیان کرد: دولت «تدبیر و امید» معتقد به مذاکره برای رسیدن به وحدت و امنیت است و شما شرایط و فضای انتخابات را در دوره‌های قبلی و این دوره مقایسه کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به افتتاح پالایشگاه سناره خلیج فارس در روزهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در این پالایشگاه روزانه ۱۲ میلیون لیتر نفت با استاندارد اروپایی تولید می‌شود که در پایان سال ۳۶ میلیون لیتر خواهد شد و بیش از ۴ میلیارد دلار دولت برای این پروژه خرج کرده است.

صالحی امیری توضیح داد: ۱۰ میلیون نفر زیرپوشش بیمه در این دولت رفتند و فقط سه درصد از جیبشان هزینه درمان می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: درآمد ملی و نفتی محدود است و برای اولین بار تراز تجارت در ایران مثلتی شد، درآمد مالیاتی بیش از درآمد نفت شده و اینها همگی زیرساخت‌هایی است که به تدریج در سفره مردم حس خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به برخی‌ که می‌گویند برجام چه تأثیری در سفره مردم داشته است، تبیین کرد: همه جهان علیه ما بسیج بودند و ایران را در نظرسنجی معتبر جهانی جزو سه کشور شرور می‌دانستند که الان همان مؤسسه‌ها از حرف خود عقب نشسته‌اند.

صالحی امیری در ادامه به حوزه نشر پرداخت و تأکید کرد: در سال جدید ۸۸ هزار عنوان چاپ شده است؛ ضمن آنکه در سال ۹۱ شبانه ۲۰ تئاتر اجرا می‌شد که الان بیش از ۸۰ نمایش شده است.

وی افزود: مهم‌ترین دستاورد دولت، آرامش فرهنگی بوده است و محیط آرام و با ثبات برای بستر فرهنگی ایجاد شده و جامعه فرهنگی با دولت آشتی کرده است، بیش از ۳۰ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر بیمه شده است و بیشتر طرح‌ها را به خود اصحاب فرهنگ و هنر واگذار کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هر کسی که جامعه را ناامید می‌کند دشمن را خوشحال کرده و اگر در جامعه ایدز، طلاق و حاشیه‌نشینی هست، محصول عملکرد دولت‌های گذشته است.

صالحی امیری با بیان اینکه سازمان جوانان در دولت یازدهم مستقل شد، گفت: وام ازدواج از ۲۵۰۰ میلیارد به ۵۰۰۰ میلیارد افزایش یافته که همگی ناشی از برنامه بوده است.

وی تبیین کرد: با هر نوع رفتار سلیقه‌ای مخالف هستیم و همه باید از قوانین نظام جمهوری اسلامی و منویات رهبر تبعیت کنیم و حکومت‌های محلی قابل قبول نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای تداوم انسجام ملی به اعتماد اقوام نیاز داریم و هر نوع نگاه منجر به شکاف، با منافع ملی متضاد بوده، چراکه رنگ، قومیت و نژاد عامل امتیاز نیست.

صالحی امیری در پایان مطرح کرد: سالانه ۶۳۰ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم و تقاضای یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل داریم که برای این منظور خواستار توسعه پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و تولیدات جهت رفع مشکلات هستم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • موسی

      سال 91 گوجه کیلو 200 تومان حالا 5000
      سال 91 گلابی کیلو 2000 امروز قیمت گرفتم 20000
      وای به حال سال 1400

    • بدون نام

      این افتخاره که اسراییل و آمریکا و سایر جنایت کاران سعودی و ... ما رو شرور ندونن. با این اوصاف شما هم الان تو زمین اونها دارین بازی میکنین.

    • بدون نام

      یک سخن از مادر عروس

    • بدون نام

      شما چکاره عروسی . اگه حرفی داری بفرما. حرف حق جواب نداره

    • بدون نام

      اگه شرور نمیدونن چرا ویزا امریکا نمیدادن ها؟

    • بدون نام

      چی کار کردیم که شروریم به کشورهای اطراف امریکا حمله کردیم یا سلاح به نمام دنیا صادر کردیم بر سر مردم بی گناه بمب ریختیم یا هواپیمای مسافر بری امریکا را زدیم یا امریکا را تحریم کردیم یا از بمب اتم استفاده کردیم واقعا از شما بعیده مثلا بعد از برجام چه اتفاقی افتاده ایا امریکا از اطراف ایران خارج شده یا تحریمها را برداشته. یا دست از حمایت گروهای تروریستی برداشته .یا وضع اقتصادی مردم خوب شده .واقعا دوات روحانی چه کاری انجام داده بیاد به مردم بگه جز اینکه حاصل سالها دانشمندان ما را یه شبه نابود کرد مردنه چاپش کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج