جاباما
۵۲۷۲۵
۱ نظر
۵۹۸۶
۱ نظر
۵۹۸۶
پ

بمون، دل من فقط به بودنت خوشه

زوج های معروف خواننده و ترانه سرا

در زمانی که شادمهر در ایران بود و به صورت مجاز فعالیت می کرد، تقریبا فقط از ترانه های خانم لاری پور استفاده می کرد. در دنیای موسیقی خیلی از خواننده ها هستند که ترجیح می دهند با یک ترانه سرای خاص کار کنند.این ترکیب ها معمولا جواب داده و با موفقیت همراه بوده!

زوج های معروف خواننده و ترانه سرا

روزنامه تماشا: در دنیای موسیقی خیلی از خواننده ها هستند که ترجیح می دهند با یک ترانه سرای خاص کار کنند. معمولا دلیل اصلی این افراد هم این است که حس ترانه سرا را به حس شخصی خودشان نزدیک می دانند و به همین دلیل سعی می کنند صرفا از ترانه های او در آهنگ هایشان استفاده کنند.

این ترکیب ها معمولا جواب داده و با موفقیت همراه بوده! موفقیت هایی که البته در اغلب موارد پایدار نبوده و بعد از مدتی یکی از طرفین تصمیم به تجربه فضاهایی جدید می گیرد و زوج شکل گرفته را متلاشی می کند. از نمونه های این ترکیب ها می توان به نیلوفر لاری پور و شادمهر عقیلی اشاره کرد.

در زمانی که شادمهر در ایران بود و به صورت مجاز فعالیت می کرد، تقریبا فقط از ترانه های خانم لاری پور استفاده می کردو شعر اکثر آهنگ های هیت شادمهر که در ایران خوانده شده، متعلق به نیلوفر لاری پور است. البته این همکاری به دلیل مهاجرت شادمهر دیگر ادامه پیدا نکرد... این گزارشی از بعضی زوج های خواننده و ترانه سرای کشورمان که چندتای آنها هنوز به همکاری با هم ادامه می دهند و برخی عطای همکاری مشترک را به لقای آن بخشیده اند.

چاوشی، ارجینی و صفا

محسن چاوشی از همان روزهای اول که به سراغ موسیقی و ملودی و میکروفن آمد دو ترانه سرا و البته دو دوست را در کنار خود می دید. حسین صفا و امیر ارجینی این دو ترانه سرا بودند که اغلب ترانه های زیرزمینی و حتی مجاز محسن متعلق به این دو نفر است. امیر ارجینی در مورد آشنایی با محسن چاوشی می گوید: «آقای مهدی خانی که هم خدمتی محسن بود، محسن را با حسین صفا آشنا کرد و من هم از طریق حسین صفا با محسن ارتباط پیدا کردم.»

این یعنی امیر ارجینی و حسین صفا پیش از این هم با یکدیگر رابطه دوستی داشتند و پیش از آشنایی با چاوشی با هم در ارتباط بوده اند.

زوج های معروف خواننده و ترانه سرا

امیر ارجینی درباره چگونگی همکاری با چاوشی می گوید: «اینطور نبود که از ابتدا تصمیم داشته باشیم فقط برای محسن ترانه بگوییم! اوایل نگاه ما به ترانه سرایی تفننی بود اما کم کم موضوع برایمان جدی شد. آن موقع آقای صفا ترانه «کفتر چاهی» را نوشته بود که در اولین آلبوم محسن یعنی «نفرین» منتشر شد. من هم همان موقع ترانه «عشق دو حرفی» را به محسن دادم و در واقع این ترانه اولین گام من در بحث ترانه سرایی بود.»

محسن چاوشی هم در مورد همکاری با این دو ترانه سرا می گوید: «قطعا وقتی شما به عنوان یک خواننده مطرح می شوید همواره از کانال های مختلف ترانه برای شما می فرستد؛ من هم با کسی تعارف ندارم. اگر من با این دو ترانه سرا کار می کنم حتما دلیلش کار خوب خودشان بوده است. شک نکنید که من دوست ندارم اعتماد و اطمینان طرفدارانم را از بین ببرم؛ این دوستانی که شما نام بردید خوب می دانند که من چه ترانه هایی را می خوانم و تقریبا به مرز مشترکی با هم رسیده ایم.»

اما معلوم نیست چه اتفاقی افتاد که از آلبوم «پرچم سفید» به بعد در قست ترانه سراهای آلبوم چاوشی خبری از اسم آقای ارجینی دیده نمی شود. اگرچه در جلد آلبوم «پرچم سفید» که همه ترانه های آن (به جز یکی) متعلق به حسین صفا بود، چاوشی از ارجینی دیده نمی شود. اگرچه در جلد آلبوم «پرچم سفید» که همه ترانه های آن (به جز یکی) متعلق به حسین صفا بود، چاوشی از ارجینی تشکر کرده بود اما همین عدم حضور ارجینی در آلبوم محسن شائبه هایی را مبنی بر قطع همکاری این دو هنرمند مطرح کرد.

این موضوع تا مدتی خاموش ماند و رسانه ای نشد تا اینکه امیر ارجینی روی صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: «به اطلاع تمامی دوستان می رسانم دیگر شاهد همکاری من و محسن چاوشی نخواهند بود...». البته این متن بعد از چند ساعت از روی صفحه ارجینی پاک شد و او در جملاتی جدید نوشت به خاطر پادرمیانی شهاب رمضان و صحبت های او جملات قبلی خود را حذف کرده است.

محسن چاوشی مثل همیشه در این مورد هم تن به حاشیه نداد و هیچ وقت حاضر نشد در این مورد صحبتی داشته باشد. با این حساب هیچ وقت دلیل اصلی قطع همکاری چاوشی و ارجینی به صورت رسمی اعلام نشده اما شنیده ها حاکی از آن است که ارجینی به همکاری چاوشی با ترانه سراهای دیگر مثل علی بحرینی و ... اعتراض داشته و به همین دلیل ترجیح داده دیگر با آقای خاص موسیقی ایران همکاری نداشته باشد.

حسین صفا ترانه سرای دیگری است که از همان روزهای اول در کنار محسن چاوشی حضور داشته و خیلی از ترانه های خاطره انگیز چاوشی متعلق به اوست. صفا هنوز هم به عنوان یکی از دوستان خوب آقای خاص به حساب می آید و با او همکاری تنگاتنگی دارد و بعد از بیش از یک دهه دوستی با محسن توانسته به زبان مشترکی با او دست پیدا کند.


بنیامین، فرید احمدی

انگار حرف هم را به خوبی می فهمند و به قول فوتبالی ها خیلی خوب با هم پاسکاری می کنند. از سال 85 تا امروز بنیامین هیچ کاری را اجرا نکرده مگر اینکه ترانه آن متعلق به فرید احمدی بوده باشد. در طول همه این سال ها هیچ نشانه ای هم از اختلاف این دو هنرمند دیده نشده و علی رغم اینکه احمدی گاهی با خوانندنگان دیگر هم کار می کند، بنیامین کماکان به همکاری با فرید وفادار است.

زوج های معروف خواننده و ترانه سرا

بنیامین در مورد فرید احمدی و ترانه هایش می گوید: «فرید جوهر شعر را می شناسد. فرید احمدی و ترانه هایش می گوید: «فرید جوهر شعر را می شناسد. فرید حرفه ای ترین ترانه سرای فارسی زبانی بوده که من در زندگی ام دیدم و فکر می کنم اختلاف فرید با نفر بعدی اش خیلی زیاد است. من خودم در هر دو آلبومم نمره اول را به شعر و ترانه هایم می دهم. من خودم را وکیل مدافع شعر و ترانه و غزلیات فرید احمدی می دانم (خنده) ...»


جدایی یغما و رضا

این یکی شاید از موفق ترین ترکیب هایی است که متناسب در فضای موسیقی پس از انقلاب شکل گرفته! ترکیبی که هر بار به سوی یک هدف مشترک حرکت کرده به موفقیت چشم گیری دست یافته است. اگرچه آلبوم «پرنده بی پرنده» اولین مجموعه ای بود که یغما و رضا یزدانی در کنار هم قرار گرفتند اما «لاله زار» عنوان آهنگی است که در یکی از فیلم های مسعود کیمیایی با ترانه یغما گلرویی و صدای رضا یزدانی اجرا شد و باعث شد زوج یغما - یزدانی به شهرت زیادی دست پیدا کند. همکاری این زوج هنری به خوبی در حال ادامه بود تا رضا به آلبوم «ساعت 25 شب» رسید.

زوج های معروف خواننده و ترانه سرا

یغما گلرویی در این آلبوم هم ۴ ترانه قدرتمند در اختیار رضا قرار داده بود اما وقتی با خبر شد که رضا قصد دارد در این آلبوم از یکی از ترانه های مرتضی امیری استفاده کند، دلخور شد و از رضا خواست یا عطای همکاری با اسفندقه را به لقایش ببخشد یا ۴ ترانه یغما را کنار بگذارد و از این ترانه ها در «ساعت ۲۵ شب» استفاده نکند.

در نهایت ترانه های یغما در کنار ترانه اسفندقه در «ساعت ۲۵ شب» منتشر شد و همین موضوع سبب شد تا یغما گلرویی طی مصاحبه ها و نوشته های تند خود اعلام کند دیگر نباید منتظر همکاری این دو نفر باشیم. اگرچه رضا یزدانی بعد از یغما هم با ترانه سراهای خوبی کار کرد و از آن طرف آقای گلرویی هم به مسیر هنری خود ادامه داد اما هیچ کس نمی تواند منکر این ماجرا باشد که اگر رضا و یغما هنوز هم در کنار هم بودند، در این مدت اتفاقات بسیار بهتری برای هر دو نفرشان می افتاد. جدا از این زوج ها می توان به ترکیب های موفق دیگری هم اشاره کرد که در آینده به آنها خواهیم پرداخت.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آذين

      مسخره همچين نوشتي فكر كردم زن وش وهر خواننده رو ميخاي معرفي كني.مجله جون تو هم با اين تيترات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج