۵۲۸۰۴۱
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

جهانگیری: اگر زنان و مردان در دانشگاه و محل کار از هم تفکیک شوند، پس کجا باید با هم آشنا شوند؟

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگر زنان و مردان در دانشگاه و محل کار از هم تفکیک شوند، پس کجا باید با هم آشنا شوند، وقتی هم که در خیابان با هم آشنا می‌شوند و صحبت می‌کنند به آنها می‌گویند چرا با هم حرف می‌زنید. بی‌خود به جوانان اتهام نزنید، به آنها اعتماد کنیم تا زمینه آشنایی‌ها فراهم شود.

خبرگزاری ایلنا: اسحاق جهانگیری در برنامه گفت‌وگو با جوانان که از شبکه سه سیما پخش شد، در پاسخ به این سوال که آیا تقسیم‌بندی‌های سیاسی‌ها درست است و آیا این تقسیم‌بندی‌ها جوانان را درگیر منازعات سیاسی می‌کند، گفت: انتخابات نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورهای جهان مهم است و ما برای این که دمکراسی را نهادینه کنیم باید به احزاب و جریان های قدرت مانور بدهیم .

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما باید کاری کنیم که انتخابات ما به سمت حزبی شدن برود،. سازو کار حزب مشحص است. احزاب برای اداره کشور سلیقه مشخص دارند و این یک تجربه موفق در تمام دنیا است. ما باید کاری کنیم که انتخابات ما به سمت پارلمانی برود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: احزاب با ائتلاف با پارلمان می‌توانند سلامت انتخابات را تضمین کنند. انتخابات برپایه تحزب باعث می‌شود که مردم به افرادی که ناشناخته هستند رای ندهند و هر کسی هم وارد کارزار انتخابات نشود.

این نامزد انتخاباتی تاکید کرد: عدم وجود تحزب و جریان‌ها باعث می‌شود افراد به مخفی کاری سیاسی بیافتند. ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که خیلی انتخابات مطرح نیست اما ایران کشوری است که انتخابات آن مهم تلقی می‌شود. باید قدم‌های بزرگی برداریم تا به یک انتخاب مطلوب برسیم.

او با بیان اینکه گروهای سیاسی گرد احزاب تشکیل می‌شوند، گفت: وجود احزاب یک نیاز جدی برای عرصه سیاسی است این امر می‌تواند سرنوشت یک کشور را بسازد. درست که با یکدیگر رقابت دارند اما باید این رقابت را به رفاقت تبدیل کنند.

جهانگیری تاکید کرد: منافع ملی باید بر هر چیزی ارجحیت داشته باشد. منافع ملی باید خط قرمز ما باشد و ما بر این اساس اقدام کنیم.

او در ادامه افزود: جوانان یک ظرفیت بزرگ هستند آینده یک کشور ما نباید آنان را مشغول به کارهای کنیم که سودی برایشان ندارد سازکار سیاسی ما باید مشخص شود تا این سرمایه عظیم به هدر نرود.

جهاگیری در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه برای رفع آسیب‌های اجتماعی چه برنامه‌ای دارید عنوان کرد: هر وقت بحث جوانان مطرح می شود نمی‌دانم چرا تهدیدهای جوانی مطرح می‌شود جوانان فرصت‌هایی هستند که در کشور ما وجود دارد. قشر تحصیل کرده جوانان می‌تواند ده‌ها فرصت برای کشور ایجاد کنند.

او افزود: باید قبل از این که اعتیاد را درمان کنیم به سراغ این برویم که چرا جوانان سراغ اعتیاد می‌روند. وقتی جوانان ما محدودیت‌ها را مقابل خود می‌بینند، دنبال شادی و نشاط می‌گردند اما آن را نمی‌بینند. کنسرت و سینما می‌خواهد برود به مشکل بر می‌خورد و با محدودیت رو به رو می‌شود و به اعتیاد روی می‌آورد.

این نامزد انتخاباتی تاکید کرد: نباید فرصت جوانی را از جوانان بگیریم. مردم ایران هیچ‌گاه پا از ارزش‌ها فراتر نگذاشته‌اند و همیشه آن را رعایت می‌کنند.

برخی با برخوردهای انتظامی دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت : این دولت تمام تلاش خود را برای رفع آسیب‌های اجتماعی به کار برد. بعضی‌ها با برخورد‌های انتظامی فقط می‌خواهند صورت مسئله را پاک کنند. این اشتباه است و باید ما مشکلات را ریشه یابی کنیم.

او خاطر نشان کرد: آسیب‌های اجتماعی برای مقام معظم رهبری بسیار مهم است. گزارشاتی در این زمینه تهیه شد و به ایشان ارائه شد. چندین جلسه با حضور رهبری و سایر سران قوا گذاشته شد و مسائل اجتماعی مورد بحث قرار گرفت.

جهانگیری افزود: در وزارت کشور شورای اجتماعی با ریاست رئیس‌جمهور تشکیل و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی نیز ارائه شد.

این نامزد انتخاباتی خاطرنشان کرد:‌ امروز دیگر اعتیاد جرم نیست بلکه بیماری است که باید در طول یک‌مدت درمان شود.دیگر نباید نگاه به خانواده شخص معتاد مانند یک‌فرد مجرم باشد.

آمار اعتیاد در جامعه کاهش یافته است

او خبر داد: خوشبختانه امروز آمار اعتیاد کاهش پیدا کرده و مراکز ترک اعتیاد نیز به وجود آمدند که به این امر کمک شایانی کرده‌اند.

این نامزد انتخاباتی در پاسخ به سوالی درباره روند کاهش تورم بر سطح معیشت مردم چقدر تاثیر داشت، گفت: تورم معنای عامیانه‌اش این است که وقتی میزانش بالا می‌رود به همان اندازه در آمد مردم هم کاسته می‌شود. به این معنا که اگر کسی دو میلیون تومان حقوق می‌گیرد و تورم ۳۰ درصد است او باید ۳۰ درصد از حقوق اش را برای تورم خرج کند که در این شرایط برای کسی که حقوق پایینی دارد معیشت سخت و دشوار می‌شود و اتفاقا کسانی که ثروتمند هستند و املاک و دارایی هایی فراوانی دارند در این شرایط وضعیت مناسبی پیدا می‌کنند؛ چرا که قیمت املاک و دارایی های آنان به شدت افزایش پیدا می‌کند که یکی از دلایل رشد جهشی مسکن در دولت قبلی نیز همین بوده است.

سفره مردم در دولت قبل کوچک شده است

او ادامه ادامه داد: مردم ظرف دوره کوتاه در سال‌های گذشته شاهد این بودند که ارزش دارایی‌شان به یک‌سوم کاهش پیدا کرد و هیچ ایرانی نبود که از آن دوران ضرر نکرده باشد. سفره مردم آن دوران کوچک شد و مردم وقتی به بازار می‌رفتند می‌دیدند که نمی‌توانند کالایی که می‌خواهند را خریداری کنند.

جهانگیری عنوان کرد: هر چه تورم کمتر شود معنایش این است که قدرت خرید مردم بالاتر می‌رود و ما اگر بتوانیم تورم را به نقطه‌ای برسانیم که در برابر آن درآمد مردم را بیش از میزان تورم افزایش دهیم وضع مردم عوض می‌شود. به همین دلیل در سال‌های اخیر تمرکز دولت به کاهش تورم بود؛ چراکه همه ایرانی‌ها از آن وضعیت در رنج و ناراحتی بودند اما این نکته هم وجود دارد که مردم دیدند که در دوره‌ای با تورم ۴۰ درصدی یک‌باره از ارزش دارایی‌های‌شان کاسته شد اما در حال حاضر به صورت ۵ درصدی این میزان تورم در حال کاهش است و همین موضوع نشان دهنده نیازمندی به کار بیشتر و زمان بیشتر برای حل مشکل تورم است.

ایجاد صندوق سپرده‌گذاری برای خانه اولی‌ها

جهانگیری در پاسخ به اینکه در بخش مسکن چه برنامه‌ای برای تامین مسکن ارزان برای جوانان دارید، گفت: یکی از مسایلی که جوانان با آن روبرو هستند مسکن است و اتفاقی که سال‌های گذشته افتاد، جهش قیمت مسکن بود. برای خانه اولی‌ها صندوق سپرده‌گذاری ایجاد شد تا وجهی را بگذارند و دولت دو برابر آن به آنها وام دهد که در تهران ۸۰ میلیون تومان است و در شهرستان ۶۰ میلیون تومان است که فکر می‌کنم اگر حدود ۳۰ یا ۴۰ میلیون سپرده بگذارند با وامی که دریافت می‌کنند بتوانند در برخی نقاط تهران آپارتمان ۲۰۰میلیونی تهیه کنند .

او ادامه داد: هشت درصد سود مناسبی است و در دوره ۲۵ ساله باز پرداخت می شود و کسی که از سپرده اولیه استفاده می کند می تواند با مجموعه اقداماتی که برای خانه اولی ها در نظر گرفتیم دارای مسکن شود. تصمیمی که برای روستاییان گرفته شد این است که سالی ۲۰۰ هزار سپرده بتوانیم پرداخت کنیم و در بافت فرسوده تسهیلاتی را برای جوانان در نظر گرفتیم که امکانات بیشتری را به وجود می آورد تا جوانان صاحب مسکن شوند .

سالی یک‌میلیون نیروی کار به بازار کار مراجعه می‌کند

جهانگیری در رابطه با اشتغال پایدار جوانان که از مهمترین مسایل دغدغه ایران است گفت: متولدین دهه ۶۰ به مقطعی رسیدند که ازدواج و اشتغال دغدغه اصلی آنهاست و سالی یک میلیون نیروی کار به بازار کار مراجعه می‌کند. اکنون ۵ میلیون دانشجو داریم که سالی یک میلیون فارغ التحصیل می شوند که کار می کردند .

بیش از ۱۰۰ هزار متخصص در شرکت‌های دانش‌بنیان فعال هستند

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بحث شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله تمهیدات دولت است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله شرکت‌هایی است که فارغ التحصیل را می‌توان جذب و برای اشتغال مورد حمایت قرار داد. بیش از ۱۰۰ هزار نفر متخصص در این شرکت‌ها فعال هستند که عمدتا از دانشجوها تشکیل شده است و از کارهای دیگری که نسبت به آن توجه شده این است که در کنار دانشگاه پارک علم و فناوری احداث کنیم که دانشجو بتواند از این مرکز رشد استفاده کند و ایده هایش را به فناوری تبدیل کند و اگر علاقمند بود خود سرمایه گذاری کند و یا با گروهی ایده ها را به سرمایه گذاری برساند.

او گفت: بسته‌ای تهیه کردیم که فارغ‌التحصیلان در بنگاه‌های صنعتی مشغول شوند و در دوره‌های شش ماهه مورد حمایت دولت قرار گیرند. کار دیگری که انجام شده است بنگاه کوچک و متوسط است که توسط کارآفرینان ایجاد می شود که در این بنگاه‌های کوچک می‌توان با ۶۰ میلیون سرمایه گذاری ایجاد تولید کرد.

جهانگیری با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر انقلاب گفت: سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال استباط می‌شود که نیاز به تلاش بیشتر دارد و اشتغال جز از طریق تولید و سرمایه‌گذاری در کشور محقق نمی‌شود. ایجاد اشتغال راه خود را دارد و اگر بخواهیم پایدار بماند باید فضای تولید و سرمایه گذاری را فراهم کنیم. امیدواریم بتوانیم از این چالش به سلامت عبور کنیم.

موضوع مواد مخدرصنعتی نگران کننده است

جهانگیری در پاسخ به این سوال که به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری چه برنامه‌ای برای رفع آسیب‌های اجتماعی و معضل مواد مخدر صنعتی و جدید دارد، گفت: در این راستا مهمترین اقدام، انجام کارعلمی، تخصیص منابع و ایجاد نهادها و ساختارهای لازم است که این اقدامات تا حدودی صورت گرفته و باید ادامه یابد. البته مسئله مواد مخدر صنعتی بسیار جدی و نگران کننده است و باید در این زمینه اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه رسانه‌ملی در این زمینه دارای اهمیت و مسئولیت بیشتری است، ادامه داد: رسانه‌ها مخصوصا رسانه‌ملی باید به جوانان آگاهی دهند و برایشان توضیح دهند، مواد مخدر چگونه زندگی‌شان را نابود می‌کند. باید مراکز مختلفی نیز در وزارت‌بهداشت و درمان پیش‌بینی شود و هنگام تهیه این طرح‌ها خانواده‌ها بیش از هر چیز اهمیت دارند. در این میان نقش مادر بسیار حیاتی است، در نتیجه وزارت رفاه که در این زمینه طرحی با تمرکز روی خانواده تهیه کرده‌است.

جهانگیری در پاسخ به این سوال که برای پیاده‌سازی و اجرای اقتصاد مقاومتی چه برنامه‌ای دارد، ادامه داد: من در این زمینه بیشتر از بقیه کاندیدها در جریان هستم، چراکه در حال حاضر مسئول اجرای اقتصاد مقاومتی در دولت هستم. طرح اقتصاد مقاومتی با ۵ رویکرد؛ اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد برون‌گرا، اقتصاد عدالت‌بنیان و اقتصاد مردم محور به اجرا درآمده‌ است. اقتصاد مقاومتی به همه بخش‌ها از جمله بخش‌خصوصی ارجاع شده، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز در ۳۴ بند به همه بخش‌های دولت ارجاع شده و شامل مواردی همچون صادرات گاز، برق و استفاده از میادین مشترک می‌شود.

اقتصاد مقاومتی موجب انسجام در ارکان نظام است

او ادامه داد: قصد داریم با بهره از سیاست‌های اقتصاد مقاوتی از شرایط بحران عبور کرده و اقتصاد کشور را شکوفا کنیم. اقتصاد مقاومتی موجب انسجام در ارکان نظام است، از آنجایی که فرمان رهبری است، همه قوا هماهنگ بوده و می‌خواهند آن را اجرا کنند.با تعیین سال ۹۵ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، اولویت‌ها دولت در این زمینه مشخص گردید. درهمین راستا ازهمه نهادها در پایان سال گزارش رفتیم و من شخصا به همه استانها در این زمینه سرزدم. استاندارها نیز فعال شدند.

انتقاد از تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها و محل کار

جهانگیری در پاسخ به این سوال که برای حل مسائل‌ ازدواج جوانان و کاهش آمار طلاق چه راهکاری در نظر دارد، گفت: در گذشته به علت فضای سنتی و نزدیکی، خانواده‌ها با هم گفت‌وگو کرده و دختر و پسر نیز با هم آشنایی داشتند اما اکنون فضا متفاوت است و با یک جمعیت جوان چند میلیونی روبه‌رو هستیم. اگر قرار باشد هیچ گفت‌وگویی میان جوان‌ها صورت نگیرد پس کجا با هم آشنا شوند؟

او ادامه داد: اگر زنان و مردان در دانشگاه و محل کار از هم تفکیک شوند، پس کجا باید با هم آشنا شوند، وقتی هم که در خیابان با هم آشنا می‌شوند و صحبت می‌کنند به آنها می‌گویند چرا با هم حرف می‌زنید. بی‌خود به جوانان اتهام نزنید، به آنها اعتماد کنیم تا زمینه آشنایی‌ها فراهم شود.

پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج به یک میلیون جوان

معاون‌اول رییس‌جمهور مشکل بعدی را در بحث ازدواج، معضلات معیشتی خواند و ادامه داد: وام ازدواج هر نفر ۳ میلیون تومان بود و ما توانستیم در دولت یازدهم آن را ۳ برابر کنیم. افزایش میزان وام ازدواج کار آسانی نبود. توانستیم سال ۹۵ به یک میلیون نفر وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی پرداخت کنیم و در کل ده هزار میلیارد تومان پرداخت شد. متاسفانه یکسری جوانان هم پشت در بانک‌ها ماندند چراکه سپرده قرض‌الحسنه منابع محدودی دارد. هر چند بعضی می‌گویند منابع نامحدود است، این صحبت‌ها شبیه شوخی می‌ماند و جا دارد به آن بپردازیم. مسئله بعدی هم بحران اشتغال و مسکن است که به صورت جداگانه همه را بررسی کردیم.

فساد به اعتماد مردم آسیب می‌زند

جهانگیری در پاسخ به این سوال که دولت شما چگونه می‌خواهد مانع از شکل‌گیری فساد سازمان یافته شود، گفت: از دغدغه‌هایی که از ابتدای دولت ذهن من را مشغول کرد ایجاد یک سیستمی سازمان یافته با حضور دستگاه‌های موثر در این امر و در درجه اول قوه قضاییه است که نسبت به آن اهتمام ورزد. فساد به اعتماد مردم آسیب می زند و فضای سرمایه گذاری را دچار آسیب می کند که باید فکری نسبت به آن اندیشید.

معاون اول رییس جمهور افزود: برای دنبال کردن جدی این مساله از ابتدا دولت ستاد مبارزه با مفاسد تشکیل شده است و در جاهایی که کانون اصلی فساد است شناسایی صورت گرفته است.

او ادامه داد: از جمله مواردی که دچار فساد می‌شود زمین و املاک است که در منابع طبیعی فساد بیشتر صورت می‌گیرد. از این نظر که نفوذ می‌کند و باغ یا پارک را تغییر کاربری می‌دهند و با امتیازی که شهرداری به آنها می‌دهد تبدیل به ساخت‌وساز می‌کنند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: در تصمیم‌هایی که گرفتیم در نظام بانکی، گمرک، سامانه الکترونیک ایجاد شد که دست افراد را رو می‌کند و هر جا پولی مبادله شود و وامی پرداخت شود در این سیستم الکترونیکی مشخص می‌شود.

فضای مجازی مهمترین مکان برای مبارزه با مفاسد اقتصادی

او با بیان اینکه ضرورت دارد گلوگاه‌هایی که در وزارتخانه‌ها وجود دارد شناسایی کرد و گفت: مطبوعات، رسانه و فضای مجازی مهمترین مکان‌ها برای مبارزه با مفاسد اقتصادی هستند. املاک نجومی و دریافت‌های غیر قانونی را جوانان در فضای مجازی اعلام کردند. بنابراین آزادی بیان در این مسیر موثر واقع می‌شود و امیدواریم فساد ریشه کن شود.

جهانگیری در پاسخ به اینکه برای ارتقاء فرهنگی رسانه و گسترش مطالعه برای جوانان چه برنامه‌ای دارید گفت: رسانه ملی به عنوان رسانه سنتی را داریم که رسالتش این است که به فرهنگ کشور کمک کند و رسانه سنتی دیگر مطبوعات هستند و نباید هیچ محدودیتی قائل نشویم مگر در زمره قانون.

۲۷ هزار روستای کشور اینترنت دارند

جهانگیری بر تاکید بر اهمیت رسانه‌های مجازی گفت: دولت موظف است زیرساخت‌ها را افزایش دهد و باید برای آنها پهنای باند را گسترش داده و فیبر نوری ارایه دهیم. در منازل جدید با طراحی‌هایی که صورت می‌گیرد استفاده از فیبر نوری راحت‌تر است و در منازل قدیمی هم با تمهیداتی قابل استفاده شده و حتی در دورترین روستاهای کشور دنبال آن هستیم که این امکانات را ارایه دهیم.

او افزود: ۲۷ هزار روستا کشور اینترنت دارند امیدواریم با این زیرساخت ها بتوانند از امکانات بهره ببرند.

دولت برای فیلترکردن برخی شبکه‌های اجتماعی تحت فشار بود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فشارها به دولت برای فیلتر کردن برخی شبکه‌های ارتباطی گفت: گاهی فشارهایی به دولت آورده می‌شود که برخی شبکه‌‌های اجتماعی فیلتر شود اما فضای مجازی بیش از اینکه تهدید باشد فرصت است و محدودیت را نه مفید و نه کارساز می‌دانیم. دولت نباید به روش‌هایی رو بیاورد که ایجاد محدودیت کند.

جهانگیری درباره اینکه چه زیرساخت‌هایی برای گسترش مطالعه در نظر گرفته شده، گفت: از جمله زیر ساخت‌هایی که در این زمینه دیده شده ایجاد کتابخانه‌هاست و توسعه آن در دستور کار قرار دارد. دنبال آن هستیم که کتاب ارزان به دست مردم برسد و برای انتشاراتی‌ها سعی کردیم آنها را از مالیات معاف کنیم.

موافق نیستم مدیری بستگان خود را در پست‌های آن نهاد قرار دهد

او با بیان اینکه بدترین نوع فساد این است که بین مسوولان درجه یک اتفاق بیفتد، گفت: پیش نیاز هر مسوول درجه یک این است که پاک دست باشد و به هیچ‌وجه موافق نیستم مدیری جایی قرار گیرد که بستگان خود را در پست‌های آن نهاد قرار دهد. در طول تجربه و سابقه‌ای که دارم هیچ یک از بستگان من سر کار نبودند.

جهانگیری افزود: دلیلی ندارد اینکه مدیری خانمش را مشاور خود کند لذا این همه زن در کشور وجود دارد که صلاحیت مشاوره دارند اما متاسفانه می‌بینیم برخی مسوولان با گماردن فرزندان خود در سمت‌های بالا موجب این می‌شوند که آنها واسطه خیلی از مسایل قرار گیرند.

نگذارید مسایل مالی شمارا از ازدواج باز دارد

او در پاسخ به این سوال که اولویت شما در حل مساله ازدواج است یا اشتغال، گفت: اینکه اولویت جوانان بحث ازدواج یا کار است به خود آنها بستگی دارد. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند براساس توصیه‌های اسلام بدون توجه به محدودیت مالی ازدواج کنند و معتقدند نباید ازدواج را عقب انداخت و اعتقاد دارند پس از ازدواج گره‌ها کم کم باز خواهد شد. مساله ازدواج اهمیت فراوانی دارد و پدر و مادرها با وجود همه گرفتاری‌ها هیچ‌وقت فرزندان‌شان را پس از ازدواج رها نمی‌کنند، دولت در حد بضاعت به آن‌ها کمک خواهد کرد و از طریق سازمان‌هایی مثل بهزیستی و کمیته‌امداد افراد تحت پوشش را حمایت می‌کند. پس نگذارید مسایل مالی شمارا از ازدواج باز دارد.

او ادامه داد: بحث اشتغال نیز بسیار جدی بوده و اطمینان داریم، هر دولتی سرکار بیاید حل مساله اشتغال و حل بیکاری را در اولویت خود قرار می‌دهد. در هر حال توان اقتصادی ما بالا بوده و می‌توانیم از پس این معضل برآییم متاسفانه در یک‌دوره تعداد بیکاران افزایش یافت، در نتیجه برای عبور از این چالش نیازمند تدابیر خاص هستیم.

این نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: میزان ظرفیت کشور و پتانسیل‌های مادی معنوی بالا بوده و کشور بزرگی داریم که سرشار از منابع نفت، گاز، نیروی انسانی جوان، سواحل با ارزش است. این‌ها همه و همه ظرفیت‌هایی هستند که با تکیه بر آنها می‌توانیم اقتصاد کشور را رونق دهیم .

سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در کشور نترسند

جهانگیری با تاکید بر اینکه ماشین اقتصاد وارد دوران خوبی شده، افزود: از بخش‌خصوصی و کارآفرینان درخواست می‌کنیم ریسک کرده و وارد عرصه سرمایه‌گذاری شوند و از سرمایه‌گذاری در کشور نترسند. همچنین برخی جوانان خارج از کشور در حوزه ICT ، IT بنگاه اقتصادی راه انداخته‌اند و شغل ایجاد کرده‌اند، در نتیجه نهادهای امنیتی نباید به این جوانان سخت گرفته و برایشان محدودیت ایجاد کنند.

توسعه، برجام و سازندگی کشور در نیمه‌راه است

جهانگیری در پایان، آینده کشور را در دست جوانان دانست و گفت: سرنوشت ایران در دستان جوانان کشور است. همان طور که سال ۷۶ و ۹۲ آینده کشور را تعیین کردید اکنون نیز تعیین‌کننده مسایل کشور، شما هستید. توسعه، برجام و سازندگی کشور در نیمه‌راه است و برای تکمیل آن نیاز به زمان داریم و این امر فقط با حضور جوانان در صحنه‌های مختلف ممکن می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخه عقل کل جوان دو میلیون نداره ۲۰۰میلیون از کجا بیاره

    • بدون نام

      اون دویست میلیون از کجا بیارن

    • بدون نام

      بفرمائید با ماهی 800 تومان درآمد برای 200 میلیون وام مسکن شما ماهیانه چقدر باید قسط بدیم ؟ حتما آقازاده های شما میتونند درسته !!!!!!!!!

    • بدون نام

      آقای مهندس مواظب باش غرورومنیت زمینت نزنه.خیلی مواظب باش.ضمناروخوانی نکن

    • مهدی

      برای تهیه این مبلغ باید سال ها کار کرد و با این هزینه ها و اجاره خانه ها و.. بدست اوردن این مبلغ ناممکن خواهد بود .خواهشا نامزدها ی انتخابات از این اظهار نظرها نکنند ،برای ایشون مثل این که این مبلغ قابل توجه نیست که چنین صحبت میکنند، ،من اگر چنین پولی داشتم دغدغه ای نداشتم.

    • علی محمد

      به شرطی که دختر وزیر باشد.

    • بدون نام

      زحمت نکشید شماها تا بیاین کاری برای ما جوانان بیکار بی مسکن و مجرد بکنید ما پیرمرد شدیم

    • بدون نام

      چرت و پرت میگه حالا کسی که پول نداره که حساب باز کنه چکار باید بکند

    • بدون نام

      کجا اشنا شوند. شب عروسی. مثل قبل . ازدواجهای قراردادی که بین دوفامیل انجام میشد.

    • بدون نام

      درود بر جهانگیری درود خدا بر روحانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج