جاباما
۵۲۸۳۰۸
۵ نظر
۵۰۱۸
۵ نظر
۵۰۱۸
پ

فریدون آسرایی: گفتند بیا شورای شهر فقط امضا کن، برو!

به جرات می گویم که فریدون آسرایی تنها خواننده ای است که در تمام این سال ها هر بار با او مصاحبه کردم با صداقتی وصف نشدنی پای گفت و گو نشسته. واهمه ای از نقد خودش ندارد و بیشتر از همه به خودش و عملکردش خرده می گیرد.

روزنامه تماشاگران امروز - بهنام مظاهری: به جرات می گویم که فریدون آسرایی تنها خواننده ای است که در تمام این سال ها هر بار با او مصاحبه کردم با صداقتی وصف نشدنی پای گفت و گو نشسته. واهمه ای از نقد خودش ندارد و بیشتر از همه به خودش و عملکردش خرده می گیرد.
خواننده توانمندی است و این حرفی نیست که نیاز به اثبات داشته باشد. کارنامه کاری اش در این سال ها به درستی بیانگر گوش نوازی موسیقی اش بوده است. چند روز پیش یکی از اجراهایش در شهر گناباد کنسل شد و خبرش هم در خیلی از خبرگزاری های داخلی و خارجی سر و صدای زیادی به پار کرد و دوباره بحث کنسل شدن کنسرت ها را داغ کرد. همین خبر بهانه ای شد به سراغش بروم و چند و چون ماجرا را از زبان خودش جویا شوم. پس این شما و این هم گپ و گفتی صادقانه درباره موسیقی، اجراهای زنده و انتخابات با فریدون آسرایی.

بعد از آلبوم «عشق یعنی» که تجربه موفقی هم بود چرا دیگر با بهروز صفاریان کار نکردید؟

چرا بعد از آن هم دو تک قطعه دیگر با هم کار کردیم. یکی از آنها تیتراژ «شب های روشن بود» که الان هم موزیک ویدئوی آن تولید شده. یک قطعه دیگر هم برای روز مادر کار کردیم که هنوز پخش نشده.
فریدون آسرایی: گفتند بیا شورای شهر فقط امضا کن، برو!

کلا بعد از تجربه «عشق یعنی» فعالیت تان بیشتر شد. تک قطعه های زیادی از شما منتشر شد که به نظر می رسد سیاست گذاری دقیقی پشت شان نبوده.

درست است. تک قطعه های زیادی را بعد از آن آلبوم تولید کردم که خودم هم از خیلی هایشان راضی نیستم. یک جاهایی خودم تنها تصمیم گرفتم و از تصمیم هایم خیلی راضی نیستم. چون معمولا برای آلبوم به صورت تیمی تصمیم می گیریم غالبا آلبوم هایم بهتر از تک ترک هایم می شوند اما چون برای تک ترک ها خودم تصمیم می گیرم گاهی احساس می کنم قدرت تشخیصم کم شده.
البته می دانم سلیقه مردم چگونه است و از چی خوششان می آید اما گاهی اوقات آنقدر درگیر زندگی و مسائل خصوصی ام می شوم که فرصت نمی کنم سیاست گذاری دقیقی روی تولید بعضی از کارهایم داشته باشم. مدت هاست که نتوانسته ام ملودی خوب بسازم چون فکرم روی موسیقی متمرکز نیست و محدود شده به اجراهای زنده.

اجراهای زنده تان هم بعد از «عشق یعنی» چند برابر شده. درست می گویم؟

بله، هم در شهرستان ها و هم اجراهای ارگانی ام زیاد شده اند.

الان درآمد یک خواننده سالانه به طور متوسط چقدر است؟

نمی دانم. ولی چند نفری هستند که خیلی خوب در می آورند و نیازی هم نیست نام شان را ببرم چون مشخص است که از چه کسانی صحبت می کنم. سه چهار نفر خوب در می آورند و بقیه متوسط هستند.

وضعیت اجراها در این دولت چطور بوده است؟

خیلی از اجراها به دولت ربطی ندارد. بخشی از آنها خصوصی است، یک بخش مربوط به اجراهای شهرداری می شود و بخشی از آنها هم دولتی است. متاسفانه شهرداری برنامه هایش را برای مدت طولانی قطع کرد. اجراهایی که معمولا در پارک ها برگزار می شد و برای اقشاری بود که نمی توانستند پول بلیت کنسرت بدهند، قطع شده است.
در کل حرکت خوبی بود که مدت هاست متوقف شده و الان که نزدیک انتخابات است دوباره آقای شهردار چند تا از این برنامه ها گذشته که آن هم به خاطر انتخابات است. ولی تا قبلش برنامه های آنچنانی از آقای قالیباف ندیده ام و همه برنامه ها متوقف شده.
باقی اجراها هم که به تهیه کننده ها مربوط می شوند. معمولا تهیه کننده ها و کنسرت گذاران سراغ چند چهره خاص که روی بورس هستند می روند و از امثال ما دعوت نمی کنند. معمولا باندبازی های این چنینی وجود دارد. ولی در کل در میان تهیه کننده ها افرادی هم هستند که در کارشان صداقت داشته باشند. این مافیابازی در هر قشری در ایران هست.
فریدون آسرایی: گفتند بیا شورای شهر فقط امضا کن، برو!

نظرتان درباره اینکه معمولا نزدیک انتخابات، مقوله فرهنگ برای کاندیداهای انتخاباتی مهم می شود چیست؟

والله من چه بگویم؟ حرفی در این باره نزنم بهتر است.

اگر بخواهید درباره وضعیت کم و کاستی های حوزه موسیقی به رییس جمهور آینده حرفی بزنید چه می گویید؟

(می خندد) نه من حرفی می زنم و نه آنها به حرف من گوش می دهند. ما کلا داریم دور یک دایره می چرخیم. من فقط تعجب می کنم از آقای احمدی نژادی که چند سال پیش مسائلی را در مورد خاندان آقای هاشمی مطرح کردند. کسی هم نیست از آقای احمدی نژاد سوال کند که چرا این حرف ها را زدی؟ اگر خاندان هاشمی مفسد اقتصادی هستند، باید بروند دادگاه و جواب پس بدهند؛ اگر هم این حرف ها دروغ بود آقای احمدی نژاد باید دادگاهی می شد.

طبق گفته های معاون رییس جمهور در دوره آقای احمدی نژاد 700 میلیارد دلار پول مملکت به باد رفته؛ این چیزها آدم را ناامید می کند. من کاری به کار دیگران ندارم و زندگی خودم را می کنم اما دوست ندارم شاهد چنین اتفاقاتی در کشورم باشد.

در انتخابات آینده می خواهید به چه کسی رای بدهید؟

من اصلا نظر نمی دهم. اصلا به من چه، هر کسی به هر کسی دلش خواست رای بدهد. من کارم موسیقی است و سعی می کنم کار خودم را انجام بدهم. نمی توانم بگویم وارد سیاست نمی شوم چون بالاخره همه ۸۰ میلیون ایرانی که در این کشور زندگی می کنند به نوعی درگیر مسائل سیاسی هستند، ولی در کل واقعا به من ربطی ندارد که بخواهم چنین صحبت هایی کنم. حرف من این است که چرا عده ای اصرار دارند رییس جمهور شوند؟ وقتی می دانید نمی توانید کاری بکنید بهتر است بروید کنار و بگذارید کسانی پا به این عرصه بگذارند که کارشان را بلدند.

در مورد شورای شهر هم همین مسئله وجود دارد. چرا انقدر اصرار هست که کسانی به شورای شهر بروند که اصلا کاری از آنها بر نمی آید؟ راستش به خود من هم پیشنهاد اینچنینی دادند و گفتند شما برو آنجا در شورای شهر چند جلسه بنشین و فقط امضا کن برو. آخر واقعا بس است دیگر. بگذارید چهار نفر آدم سر کار بیایند که دل شان به حال مملکت بسوزد.

بگذریم، چند روز پیش یکی از اجراهایتان در گناباد کنسل شد. علتش چه بود؟

بله، اجرایم در شهر گناباد در استان خراسان بود که کنسل شد دیگر. دلیلش را نمی دانم. شانس ما است دیگر. اینها اتفاقات خوبی برای ما خواننده ها نیست. بهتر است هنر را وارد مقولات دیگر نکنند و اجازه بدهند کارمان را درست انجام بدهیم.

آلبوم جدید در راه دارید؟

بله. قطعات آماده است و قرار است تنظیم ها را شروع کنیم. ان شاءا... خودم هم کمی از مشکلات شخصی ام کم شود و بتوانم دوباره خودم هم ملودی بسازم.

حرف آخر؟

خدا کند همه چیز درست شود و مردم در روزمرگی هایشان احساس راحتی و آرامش کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Samira

      براستی فریدون هنرمند موقر و یکی از با شخصیت ترین هایی است که بسیار دوستشون دارم و با سلام هرگز یادم نمیره با ایشون در سیما مصاحبه شد مجری محترم باورش نمیشد با سنی که فریدون در اون وقت گفت , صدای لطیف صدای فریدون آسرایی است . یک هنرمند در هر مقطعه هنری بنظرم ادای دین داره و مسئول فعالیتهاش , هنرش و بخصوص طرفدارانش هست مردم ما همیشه هنرمندا رو احترام گداشته دوستشون داشته و دارند اما از آلمان که شناختی کوتاه داشتم فریدون صداش و منش فکری و رفتاری اش خیلی به دلم نشست و نشسته از بهترین های مورد علاقه منه و خیلی ها. اهل تعارف و شلوغ بازی نیست ساده با یک ترانه اومد گل کرد . امیدوارم همیشه گل باشی فریدون عزیز و عمرت به درازای سپیدارای روزبه عزیز و پر از سلامتی و خوبی باشه لیاقتشو داری . قدر هنرمندا رو تا وقتی هستن بدونیم , همه رفتنی هستیم اما دل هنرمندا گاهی می گیره که یهو کم کار میشن میرن یه گوشه , در سایر کشورای دیگه این گونه واقعا" نیست هنوز خیلی مسن ترین های هنرمند هستن که با جوونتر از خودشون می خوونی اعتبار و احترامشون بر قراره گاه یک ترانه از شاید 30 یا بیشتر خووندن باز میان همونو می خوونن کنسرتها براشون جنبه مادیات شاید داشته باشه اما مهمتر براشون میان مردم بودنه . زبان یک ملت موسیقی است . بهر صورت دیروقت اومدم بدلایل همیشگی یا گاهی اینترنت نشد خیلی خوشحالم تا این لحظه در خدمت تون بودم لذت بردم و بشه بتونم آدرسی از شما داشته باشم گرچه تقاضای عضویت کرد اما اینکه مطالب بسیار زیبا و گسترده است یه چیز دیگه است که روبرو شدن با واقعا" " بهترین ها" است .از اجازه برای دادن نظر بسیار متشکرم . ایامتون خوش دلتون بس شاد و زندگی تون سرشار از عشق و سلامتی و موفقیت باشه . آمن

    • Samira

      یک نکته چرا صفحه شما
      طوری است که نمیشه
      نظرمو بدرستی ببینم .
      بهرحال متشکر تا نوبت
      دوستم باشه در خدمت
      شما

    • Torange Plesent

      دلتون تنگ میشه مثه خودم اما یک
      سایت هم ردیف شما بصورت دیگری
      با محبت مثل شما عضویت گرفتم.
      همیشه سلامت و موفق باشید. به
      آدرس ایمیل یکی از دوستان ارسال میکنم
      اما همین که دلشو با وارد سایت
      برترین ها شاد کنم فکر میکنم شما
      نیز شاد خواهید بود. دوستدار شما
      " تشکر از سمیرا امیدوارم جای خوبی
      و تاثیرات زیبا از خودم برای این عزیزان
      داشته باشم , از بین بهترین ها , برترین ها رو برام انتخاب کردی
      خدا حفظت کنه دوست خوب و شما "
      با احترام

    • Torange

      سلام اشتباه آدرس ایمیل دوستمو
      اومدم درست کنم هنوز صفحه شمارو بدرستی نمیتونم ببینم اگر اشتباه تایپی داشت ببخشید.
      نظر ایشون برای شما در مورد هنرمند
      محترم فریدون آسرایی کمی بشناسید " ترنج " رو میگم . تشکر

    • Torange

      عصر بخیر متاسفانه منم
      به خوبی صفحه رو نمیبینم
      در مورد فریدون آسرایی خیلی
      براشون احترام قائلم دوستشون
      دارم و امیدوارم مشکلاتی که
      بیان کردن برطرف بشه و باز
      اقبال یا شانس توام با سلامتی
      براشون همیشه باشه هر
      ترانه که از فریدون دارم خاطره
      آور خوبی است .وقاری که
      داره و احترام همراه با سکوت
      یابهتره بگم وجدان راحت یکی از
      ویژه گی های این هنرمند
      دوست داشتنی است .
      برای برگشت به سایت شما
      انشاءالله صفحه بهتر باشه. مرسی و موفق باشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج