۵۲۹۰۴۹
۱۹۴ نظر
۵۳۷۸
۱۹۴ نظر
۵۳۷۸
پ

برترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۷

موسسه Global Firepower را می توان معتبر و قابل استناد ترین ارائه دهنده دسته بندی ارتش های جهان دانست. این موسسه هر ساله لیست برترین ارتش های جهان، شامل ۱۲۷ مورد را منتشر می کند.

وب‌سایت سخت افزار - امیرحسین آریایی: موسسه Global Firepower را می توان معتبر و قابل استناد ترین ارائه دهنده دسته بندی ارتش های جهان دانست. این موسسه هر ساله لیست برترین ارتش های جهان، شامل ۱۲۷ مورد را منتشر می کند. Global Firepower به تازگی نیز لیست برترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۷ را در حالی منتشر کرده است که وضعیت جهان دست کمی از یک جنگ تمام عیار ندارد.
ایران همواره از سوی برخی از همسایگان خود تهدید می شود و تروریست ها نیز برای نابودی جهان سنگ تمام می گذارند! در حال نیروهای دفاعی بیش از ۱۰ کشور جهان در حال جنگ با گروهک های تروریستی تندرو هستند و برخی منازعات سیاسی نیز احتمال وقوع جنگ بین کشورهای مانند ترکیه، روسیه، ایران و عربستان را افزایش داده است. این مقدمه بدین جهت ارائه شد تا بدین ترتیب اهمیت رتبه بندی ارتش های جهان از سوی یک موسسه معتبر هر چه بیشتر درک شود. با "سخت افزار" همراه باشید.

1- ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده همواره برترین ارتش جهان را از نظر کیفی و حتی کمی داراست. این کشور در سال 2017 نیز به عنوان برترین ارتش جهان انتخاب شده است و سامانه دفاع موشکی آن در سراسر جهان دارای شعبه است. این سامانه دفاع موشکی که به تازگی آخرین مراحل نصب خود را گذرانده است، می تواند موشک های پرتاب شده به سوی خاک این کشور را در هر شرایطی مورد هدف قرار دهد. این کشور هم اینک نزدیک به 325 میلیون جمعیت دارد که 1 میلیون و 400 هزار نفر آن در ارتش خدمت می کنند. همچنین نیروهای رزرو آن نیز 1 میلیون و 100 هزار نفر هستند که در صورت لزوم آماده خدمت خواهند بود. سالانه 4 میلیون و 220 هزار نفر از جمعیت این کشور به سن خدمت سربازی می رسند.
برترین ارتش های جهان در سال 2017
ایالات متحده هم اینک به بیش از ۵۹۰۰ عراده تانک پیشرفته، ۴۱۰۶۲ زره پوش فایتر، ۱۹۳۴ فروند SPG، بیش از ۱۳۰۰ فروند تریلر توپخانه و بیش از ۱۳۳۱ سامانه پرتابگر موشک چندگانه حداقل در نیروی زمینی آن فعالیت دارند. از مجموع ۱۳۷۶۲ هواپیمای نظامی این کشور، نزدیک به ۲۳۰۰ فروند آن از نوع جنگنده رهگیر بوده و ۲۷۸۵ جنگنده حملات استراتژیک را در اختیار دارد.
بیش از ۱۰۰۰ فروند هلیکوپتر تهاجمی، ۶۰۶۵ هلیکوپتر حمل و نقل نظامی که گاها برخی از آنها نیز مسلح هستند، ۲۸۳۱ هواپیمای آموزشی و ۵۷۳۹ هواپیمای حمل و نقل نیز در نیروی هوایی این کشور خدمت می کنند. در بخش نیروی دریایی نیز این کشور برترین نیروی دریایی جهان را در اختیار دارد؛ ۴۱۵ کشتی و رزم ناو جنگی در اختیار این کشور قرار دارد که از این مقدار ۱۹ ناو هواپیما بر فعال، ۸ ناوچه، ۶۳ ناوشکن، ۷۰ زیردریایی، ۱۳ کشتی دفاع ساحلی و ۱۱ کشتی مبارزه با مین در این نیرو فعالیت می کنند.

2- روسیه

روسیه پس از یک بازه زمانی که از هر گونه جنگ و نبرد به دور بوده است، به تازگی سوریه را محلی برای نبرد و حتی تست سلاح های جدید خود می بیند. این کشور پهناور هم اینک جمعیتی بالغ بر بیش از 142 میلیون نفر را داراست که 70 میلیون نفر آنها را نیروی انسانی در دسترس تشکیل می دهند. این کشور در نیروی زمینی خود دارای 20216 تانکرسوخت رسان، 31298 وسیله نقلیه زره پوش، 4625 تریلر توپخانه، 5972 فروند SPG و تعداد 3793 فروند سیستم چندگانه پرتابگر موشک است.
برترین ارتش های جهان در سال 2017
نیروی هوایی فدراسیون روسیه متشکل از ۳۷۹۴ هواپیمای نظامی است که از این تعداد ۸۰۶ فروند جنگنده رهگیر، ۱۴۳۸ بمب افکن و درگیر هوایی، ۱۱۲۴ فروند حمل و نقل هوایی، ۳۸۷ هواپیمای آموزشی، ۱۳۸۹ هلیکوتر نظامی و ۴۹۰ هلیکوپتر تهاجمی نیز در اختیار این نیرو است. در بخش نیروی دریایی نیز ۳۵۲ کشتی جنگی متشکل از ۱ فروند ناو هواپیمابر، ۶ ناوچه، ۱۵ ناوشکن، ۸۱ رزم ناو، ۶۳ زیردریایی و ۲۸ عدد نیز دفاع ساحلی هستند. روسیه دومین قدرت نظامی جهان به شمار می رود.

۳- چین

چین پس از چند سال تلاش فراوان، هم اینک به رتبه سوم جدول بسیاری از مجموعه ها به عنوان برترین های جهان رسیده است. این کشور حداقل در زمینه نیروی انسانی بسیار توانمند است. ۱۳۷۳۵۴۱۲۷۸ در این کشور زندگی می کنند که اعضای ثابت ارتش آن را ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار به همراه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره تشکیل می دهند. به عبارت ساده تر چین می تواند به سرعت بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیروی انسانی را برای یک جنگ آماده سازد! نیروی زمینی این کشور دارای ۶۴۵۷ مخزن سوخت رسان سنگین، ۴۷۸۸ فروند زره پوش مسلح مانند تانک، ۱۷۱۰ فروند SPG، تعداد ۶۲۴۶ تریلر توپخانه و ۱۷۷۰ فروند سامانه پرتابگر موشک است.
برترین ارتش های جهان در سال 2017
نیروی هوایی چین امروزه به دلیل خرید های با کیفیت و همچنین مهندسی معکوس انواع جنگنده ها در وضعیت مناسبی قرار دارد. در مجموع 2955 هواپیما در اختیار نیروی هوایی آن قرار دارد که از این تعداد 1271 جنگنده رهگیر، 1385 هواپیمای نظامی بال ثابت مانند بمب افکن، 782 حمل و نقل هوایی، 352 هواپیمای آموزشی، 912 هلیکوتر و 206 هلیکوپتر تهاجمی تشکیل می دهند. چین دارای 714 کشتی جنگی است که 1 ناوهواپیمابر، 51 ناوچه، 35 ناوشکن، 35 رزمناو، 68 زیردریایی، 220 کشتی دفاع از ساحل و 31 ضد مین در آن خدمت می کنند.

۴- هند

هندوستان نیز به خودی خود همواره درگیر مسائلی است که اکثر آنها مرتبط با کشور پاکستان است. این دو کشور در سال های اخیر مشکلات خود را عمدتا در نبردهایی حل و فصل کرده اند! چهارمین ارتش قدرتمند جهان در اختیار این کشور است که پرسنل ثابت آن را ۱ میلیون و ۳۲۵ هزار نفر به همراه ۲ میلیون و ۱۴۳ هزار نیروی ذخیره تشکیل می دهند. نیروی زمینی این کشور دارای ۴۴۲۶ مخزن سوخت رسانی، ۶۷۰۴ خودروی زرهی مسلح، ۲۹۰ فروند SPG، ۷۴۱۴ تریلر توپخانه و در نهایت ۲۹۲ فروند پرتابگر موشک چند گانه است.
برترین ارتش های جهان در سال 2017
2102 فروند هواگرد در نیروی هوای آن حضور دارند که از این تعداد 676 جنگنده رهگیر، 809 بمب افکن و غیره، 857 فروند حمل و نقل هوایی، 323 جت آموزشی، 666 هلیکوپتر و تنها 16 فروند هلیکوتر تهاجمی وجود دارد. هند دارای 295 کشتی جنگی است که 3 ناو هواپیمابر، 14 ناوچه، 11 ناوشکن، 23 رزمناور، 15 زیردریایی، 139 کشتی دفاع ساحلی و 6 ضد مین در آن خدمت می کنند. این کشور همواره در حال بروزرسانی ارتش خود است.

۵- فرانسه

کشور ۶۷ میلیون نفری فرانسه دارای یک ارتش منظم است که رتبه ۵ دنیا در اختیار دارد. ۲۰۵۰۰۰ نفر پرسنل ثابت و ۱۹۵۷۷۰ نفر نیز پرسنل ذخیره در ارتش این کشور فعالیت دارند. فرانسه دارای ۶۸۶۳ انواع خودروی زرهی مانند تانک است. همچنین ۳۲۵ فروند SPG، ۲۳۳ تریلر توپخانه و ۴۴ پرتابگر چندگانه موشک در اختیار نیروی زمینی آن قرار دارند. در بخش نیروی هوایی، فرانسه از جمله کشورهای سازنده جنگنده بوده و دارای ۱۳۰۵ فروند هواپیمای جنگی است که ۲۶۹ فروند آن را جنگنده های رهگیر مدرن تشکیل می دهند.
برترین ارتش های جهان در سال 2017
284 هواپیمای پیش اخطار و بمب افکن، 662 هواپیمای ترابری، 610 هلیکوپتر و 49 هلیکوپتر تهاجمی تشکیل می دهند. فرانسه در نبردهای خود علیه مواضع تروریست ها بسیار موفق عمل کرده است که آموزش های نظامی و برپایی رزمایش های متعدد از جمله دلایل آن است. نیروی دریایی فرانسه دارای 118 کشتی جنگی است که 4 ناو هواپیمابر، 11 ناوچه، 4 ناوشکن، 10 زیردریایی، 17 کشتی دفاع ساحلی و 18 ضد مین است.

6- انگلستان

انگلستان در کمتر نبردی شکست را پذیرا بوده است. این کشور در ارتش خود دارای 150 هزار پرسنل است و در صورت نیاز می تواند 182 هزار نیرو را نیز فراخوانی کند. 5948 فروند وسیله نقلیه زرهی شامل تانک و نفربر، 89 فروند SPG، 138 فروند تریلر توپخانه و 48 سیستم چند گانه پرتابگر موشک چند گانه در اختیار نیروی زمینی آن است. نیروی هوایی انگلستان از نظر کیفی در سطح بالایی بوده و از جمله خریداران جنگنده F-35 است. 856 هواپیما در اختیار نیروی هوایی آن است که 88 فروند رهگیر، 168 هواپیماهای دیگر جنگی، 337 هواپیمای ترابری، 329 هواپیمای آموزشی و 347 فروند هلیکوپتر و در نهایت 39 هلیکوپتر تهاجمی آن را شکل می دهند. این کشور در سالهای اخیر با تلاش جهت کاهش نیروی انسانی خود، تجهیزات پیشرفته تری را به خدمت گرفته است. نیروی دریایی انگلستان متشکل از 76 کشتی جنگی است که 2 عدد از آنها ناو هواپیما بر، 13 ناوچه، 6 ناوشکن، 11 زیردریایی، 4 کشتی دفاع ساحلی و 15 ضد مین است.
برترین ارتش های جهان در سال 2017

7- ژاپن

ژاپن هم اینک دارای بیش از 126 میلیون نفر جمعیت است. از این تعداد 250 هزار نفر را پرسنل ارتش تشکیل می دهند و همچنین 57900 نفر نیز نیروی ذخیره در آن وجود دارند. 2850 فروند انواع خودروی زرهی مانند تانک و نفربر، 202 خودروی مسلح SPG، 500 تریلر توپخانه و 99 سیستم چند گانه پرتاب موشک مهمترین بخش نیروی زمینی آن را تشکلی می دهند. نیروی هوایی این کشور نیز در وضعیت مناسبی است به طوری که 1594 هواپیما در نیروی هوایی آن است که 288 عدد از آنها رهگیر هستند.
برترین ارتش های جهان در سال 2017
۲۸۷ هواپیمای بال ثابت و بمب افکن، ۴۸۱ هواپیمای حمل و نقل، ۴۴۷ هواپیمای آموزشی، ۶۵۹ هلیکوپتر و ۱۱۹ هلیکوپتر تهاجمی در نیروی هوایی حضور دارند. نیروی دریایی ژاپن که به دلیل وجود دریای بزرگ وظایف سنگینی را بر عهده دارد، دارای ۱۳۱ کشتی جنگی شامل ۴ ناو هواپیمابر، ۴۲ ناوشکن، ۶ رزم ناو، ۱۷ زیردریایی، ۶ کشتی دفاع ساحلی و ۲۵ ضد مین است. بسیار بعید به نظر می رسد که ژاپن به سادگی وارد جنگ با کشوری گردد.

8- ترکیه

هشتمین ارتش قدرتمند جهان در اختیار ترکیه است. این کشور بیش از 80 میلیون نفر جمعیت دارد که 410500 نفر آنها را اعضای ثابت ارتش و بیش از 185 هزار نفر را نیروهای ذخیره ارتش تشکیل می دهند. ترکیه در نیروی زمینی خود از 7550 فروند خودروی زرهی مانند تانک و نفر بر بهره می برد. همچنین 1013 فروند SPG، 697 تریلر توپخانه و 811 فروند سیسم پرتابگر موشکی در اختیار آن است. در بخش نیروی هوایی نیز ترکیه بسیار مسلح است؛ 1018 فروند هواپیما در اختیار نیروی هوایی ترکیه است که 207 فروند آن جنگنده رهگیر، 207 فروند هواپیمای بمب افکن و بال ثابت، 439 فروند هواپیمای حمل و نقل، 276 جت آموزشی، 455 هلیکوتر و 70 هلیکوتر تهاجمی تشکیل می دهند. و اما ترکیه دارای یک نیروی دریایی کامل است که در مجموع 194 فروند کشتی در آن خدمت می کنند. 16 ناوچه، 9 رزم ناو، 12 زیردریایی و 34 کشتی دفاع ساحلی و 11 کشتی ضد مین در این کشور خدمت می کنند. ترکیه این روزها پر تنش و پر حاشیه است.
برترین ارتش های جهان در سال 2017

9- آلمان

عجیب است که آلمان پس از ترکیه قرار گرفته است؛ این کشور به دلیل دستاوردهای تولید سخت افزارهای نظامی خود، بسیار پیشرفته است. از جمعیت 80 میلیونی آلمان، 180 هزار نفر در ارتش به صورت ثابت و 145 هزار نفر نیز ذخیره حضور دارند. 5869 فروند خودروی زرهی و تانک، 154 فروند SPG و 50 پرتابگر موشک در نیروی زمینی آلمان هستند. این کشور مدرن ترین تانک جهان (لئوپارد) را در اختیار دارد. از مجموع 698 هواپیمای نظامی این کشور، 92 جنگنده رهگیر، 169 جنگنده و بمب افکن ترکیبی، 345 هواگرد حمل و نقل نظامی، 47 جت آموزشی، 375 هلیکوتر و در نهایت 47 هلیکوتر تهاجمی در اختیار نیروی هوایی آلمان است.
برترین ارتش های جهان در سال 2017
همچنین نیروی دریایی آلمان نیز از ۸۱ کشتی برخوردار است که ۱۰ فروند آن را ناوچه های رزمی، ۶ زیردریایی، ۴ کشتی دفاع ساحلی و ۱۴ کشتی ضد مین نیز از دارایی های آن به شمار می رود. آلمان در حال حاضر روابط تیره ای با ترکیه دارد. همچنین این کشور با داعش به صورت شرکت در ائتلاف بین المللی در حال نبرد است.

10- ایتالیا

و دهمین ارتش قدرتمند دنیا از نظر Global Firepower کشور ایتالیا است. این کشور بیش از 62 میلیون نفر جمعیت دارد و 320 هزار نفر آنها از پرسنل ثابت ارتش هستند. این کشور 42 هزار نفر نیروی ذخیره آماده فراخوانی دارد و نیروی زمینی آن از 6972 خودرو و تانک زرهی بهره می برد. همچنین 164 فروند SPG، 92 تریلر توپخانه و 21 لانچر پرتابگر موشک در اختیار نیروی زمینی و پدافند موشکی این کشور است. نیروی هوایی ایتالیا دارای 822 هواپیما است که 79 فروند آن را جنگنده های رهگیر، 185 هواگرد ترکیبی و بمب افکن، 424 هواگرد ترابری نظامی، 189 جت آموزشی، 430 فروند هلیکوپتر و در نهایت 59 هلیکوتر تهاجمی است. این کشور دارای یک نیروی دریایی کارآمد است و 143 کشتی نظامی را در اختیار دارد که از این تعداد 2 ناو هواپیما بر، 14 ناوچه، 4 ناوشکن، 4 رزم ناو، 7 زیردریایی، 10 کشتی دفاع ساحلی و 10 ضد مین هستند.
برترین ارتش های جهان در سال 2017

20- ایران

ارتش ایران پهناور در این لیست جایگاه بیستم را به خود اختصاص داده است؛ ایران دارای بیش از 82 میلیون نفر جمعیت است و 545 هزار نفر در ارتش آن خدمت می کنند که در صورت نیاز می تواند از 1 میلیون و 800 هزار نیروی ذخیره نیز استفاده نماید. ایران دارای 1315 دستگاه خودروی زرهی و تانک، 320 فروند SPG، 2078 عدد تریلر توپخانه ای و 1474 لانچر پرتابگر موشک ترکیبی است. همچنین نیروی هوایی ارتش ایران نیز از 477 هواپیما بهره می برد که 137 فروند آن از نوع رهگیر بوده و 137 بمب افکن و دیگر نمونه ها نیز در اختیار این نیرو است.
برترین ارتش های جهان در سال 2017
۲۰۳ فروند هواپیمای حمل و نقل هوایی، ۷۹ جت آموزشی و ۱۲۶ هلیکوپتر نیز از جمله دیگر دارایی های نیروی هوایی ارتش ایران است که البته در این لیست تنها به وجود ۱۲ هلیکوتر تهاجمی اشاره شده است که قطعا بیش از این مقدار را در اختیار داریم. نیروی دریایی ارتش ایران از ۳۹۸ کشتی و قایق جنگی بهره می برد که از این تعداد ۵ ناوچه، ۳ رزم ناو، ۳۳ زیردریایی، ۲۳۰ کشتی دفاع از ساحل و ۱۰ ضد مین است. در ایران سالانه ۳ میلیون و ۹۵۷ هزار نفر برای خدمت سربازی به سن قانونی می رسند. ایران ۴۷ میلیون نیروی انسانی دارد. ارتش ایران در هیچ یک از جنگ هایی که حداقل در ۱۰۰ سال اخیر در آن شرکت کرده است شکست نخورده و همواره از جمله برترین های منطقه بوده است.
برترین ارتش های جهان در سال 2017

۳۰ ارتش برتر جهان در یک نگاه

۱..۰۸۹۱ - ایالات متحده آمریکا (شمال امریکا و ناتو)

۲..۰۹۶۳ - روسیه (آسیا)

۳..۰۹۷۷ - چین (آسیا)

۴..۱۶۶۳ - هند (آسیا)

۵..۲۰۰۱ - فرانسه (اروپا و ناتو؛ Eunion) ۶..۲۱۹۸ - پادشاهی متحده (اروپا و ناتو؛ Eunion)

۷..۲۲۲۷ - ژاپن (آسیا)

۸..۲۶۱۴ - ترکیه (آسیا، شرق میانه، ناتو)

۹..۲۶۳۴ - آلمان (اروپا و ناتو؛ Eunion)

۱۰..۲۷۷۲ - ایتالیا (اروپا و ناتو؛ Eunion)

۱۱..۲۸۰۴ - کره جنوبی (آسیا)

۱۲..۳۰۹۵ - مصر (آفریقا؛ شرق میانه)

۱۳..۳۳۶۷ - پاکستان (آسیا)

۱۴..۳۴۷۱ - اندونزی (آسیا، جنوب شرقی)

۱۵..۳۵۸۹ - اسرائیل (شرق میانه)

۱۶..۳۷۰۱ - ویتنام (آسیا، جنوب شرقی)

۱۷..۳۷۷۱ - برزیل (جنوب امریکا؛ لاتین)

۱۸..۳۸۷۶ - لهستان (اروپا و ناتو؛ Eunion)

۱۹..۳۹۰۱ - تایوان (آسیا)

۲۰..۴۰۲۴ - ایران (شرق میانه)

۲۱..۴۰۶۱ - تایلند (آسیا، جنوب شرقی)

۲۲..۴۱۷۳ - استرالیا (آسیا)

۲۳..۴۳۲۷ - کره شمالی (آسیا)

۲۴..۴۴۵۲ - عربستان سعودی (شرق میانه)

۲۵..۴۴۶۵ - کانادا (شمال امریکا و ناتو)

۲۶..۴۴۷۷ - الجزایر (آفریقا)

۲۷..۵۰۲۷ - اسپانیا (اروپا و ناتو؛ Eunion)

۲۸..۵۱۴۲ - یونان (اروپا و ناتو؛ Eunion)

۲۹..۵۷۸۷ - سوئد (اسکاندیناوی؛ Eunion)

۳۰..۵۸۵۱ - اوکراین (اروپا)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      فقط برای بی اعتبار بودن این رده بندی همین بس که کره شمالی و عربستان بعد از ایران هستند درسته که ایران از نظر توانایی نیرو جزو ده تای اول هست اما از نظر تجهیزات نیروی هوایی و زمینی کره شمالی و عربستان خیلی بروز هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادر من کره شمالی تجهیزات 1.پدافندی 2. راداری 3. زمینی بسیار قدیمی داره در موشکی قاره پیما هایش سوخت مایع هستن نه جامد تنها می ماند بمب اتمی داشتنش که آن فاکتور در این رنک بندی اصلا گفته لحاظ نمی شود خود گلوبال فایر پاور علنا اعلام کرده 1. نیروی اتمی 2. موشکی در این رتبه بندی در نظر گرفته نمی شود اما عربستان نیروی هوایی و دریایی بسیار قدرتمندی دارد حتی پدافند هوایش بسیار قوی میشود با ورد تاد و نوسازی پاک 3 اما نیروی نامیش یک چهارم ایران است (تعداد)

      • چنگیز

        خخخخ اسرائیل 5 رتبه از ایران بالاتره و آمریکا هم 20 رتبه. بعد میان تو خیابان میگن مرگ بر آمریکا و اسرائیل .

      • حسین

        داداش من برو ضد ایرانی چرتو پرت میگی

      • حسن

        عزیزان من,,
        سپاه که کل مرزهای برون مرزی ایران از جمله خلیج فارس که اینقدر مهمه دستشه را حساب نمیکنند
        بعد اگه هواپیما دارن ایران موشک ضد هواپیما داره,نه در درگیری روبرو از جنگنده از فاصله ی ۱۰۰کیلومتری شلیک میشه,با پهباد هم میشه,هیچ جنگنده ای سرعت موشک را نداره,ضد موشکی داره تعداد بیشتری شلیک میشه
        موشک ضد کشتی داریم همه را غرق میکنیم,از فاصله ۱۰۰کیلومتر شلیک میکنند توسط شناور یا سکوی زمینی,و بر میگردند,جنگ رو در رو نمیخوان که هی میگن اف۳۵و اف۴خخخخ,از دور شلیک میکنه اف۴برمیگرده اشیانه
        موشکهای سپاه کل پایگاه های منطقه را نابود میکنن,پدافند دارند؟؟تعداد را بالا میبرند,بعد از اولین موشک ها که پدافند زد,خود ضد موشکی قربانی میشه!
        حالا ضد ایرانی ها بگید خخخخ
        سپاه از کل ارتش های منطقه قویتره""*

      • محمد

        البته باید اضافه کنم که در هیچ یک از رده بندی ها سپاه پاسداران رو حساب نکردن اگه سپاه پاسداران حساب میشد پطمئنا جزء 15 کشور برتر جهان بودیم بدون شک

    • بدون نام

      رده بندی مزخرف .اخه مصر گور داره که کفن داشته باشه .یا همین پاکستان بجز بمب اتم چی داره بهترین جنگندش مهندسی معکوس چینه که با همکاری چین ساختند .بعد جالبه ارتش المان بعداز ترکیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما نمدونید

      • unknown

        راست میگه بودجه نظامی ترکیه بالاتره

      • بدون نام

        ترکیه مثل عربستان با خرید تجهیزات پیشرفته داره قدرت میگیره از سمت دیگه بودجه نظامی اش از ایران بیشتره ولی ایران یک قدرتی که دارد بومی سازی سلاح ها است که خیلی فایده دارد

      • بدون نام

        ارتش ترکیه جزع قویترین ارتش های دنیاست و جزع اولین کشوری که تو تاریخ ارتش منظم رو شکل داده و فتوحاتش تو تاریخ بینظیره

      • بدون نام

        دوستان این رده بندی رو کانال پنج رسانه ملی ایران اعلام کرد که پس لطفا نگین غلطه ،

      • خاه

        فقط تو فاز هند و پاکستانم

    • بدون نام

      همه ش چرته یعنی کشورهای عقب مانده ای مثل مصر و پاکستان از ایران قوی ترند
      ترکیه که توی فیلم ‌کلید اسرار فقیر هاشون از گشنگی میمیرن از ایران قدرتمندتره
      همه ش مزخرفه
      ما نفت داریم معادنی داریم که این کشورها آرزوشو دارن یدونه اش رو داشته باشن
      تمامی شرایط اب و هوایی سرد حاره ای کوهستانی کرم رو داریم
      جمعیت زیاد و متخصص
      قدرت هسته ای
      واقعا که چشم دیدن قدرت ایران رو ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتر یه کم واقع بین باشیم.نه متوهم.

      • بدون نام

        آخه تو چی میفهمی ارتش ترکیه قدرتمند تر از ایرانه ایران که از گرسنگی میمیره ولی ترکیه 10اقتصاد جهان رو داره

      • مهدی

        حق با توعه رفیق

      • محمد

        ترکیه هم از ایران قدرتمندتر هس هههههههه

      • آرش

        سلام. این رده بندی درسته، اما این به این معنا نیست که مثلاً ترکیه چون از المان بالاتره پس تریکه به آلمان حمله کنه آلمان رو شکست میده -- مشخصه که آلمان 4 تای ترکیه رو هم می تونه حریف باشه و برای مثال عربستان بیش تر از 60 برابر ایرنا بودجه نظامی داره اما حتی یمنی که نمی تونین داخل رده بندی پیداش کنین رو نمی تونه شکست بده -- در حالی که ایران در ماجرای صدام و داعش نشون داد با کمترین بودجه نظامی می تونه در مقابل چندین کشور همزمان بجنگه بله ارتش ایران از عربستان و ترکیه و پاکستان ضعیف تره اما فقط توی اعداد و هزینه ها و تجهیزات که بازم میشه همون پول! اما توی میدان عمل ایران توی 8 سال با قدرت هایی به مراطب قوی تر جنگیده -- ترکیه پانزدهمین ارتش پرهیزنه دنیاست امثال عربستان 2018 شده شده دومین کشور پرهزینه دنیا بعد از آمریکا اما ایران نود ششمین ارتش دنیا از نظر هزینه های نظامی هست و همین رتبه 20 هم شاهکاره یادمون باشه ارتش آمریکا 600 برابر ایران بودجه سالیانه و 3000 برابر ایران ازش مالی تجهیزاتشه - باید گفت وایسادن جلوی همه ی اینا همزمان با سال ها تحریم و جنگ و ترور و ساخت گروه های تروریستی ، محاصره ایران اما در محاصره ایران آمریکا شکست خورد، اسرائیل در پا قدم حمله به ایران نتونست پاش رو از اسرائیل بیرون بزاره! عربستان جرات حمله نداشت، آذربیایجان و ترکیه و حتی پاکستان هم تمع حمله به ایران رو دارن اما مخصوصاً برخی کشورها با دادن کلی تجهیزات و حتی 30 هزار سرباز به ارتش صدام اینو ثابت کردن، -- هنز اینجاست که همه این غول های پول و ثروت اول دنیا همزمان از نود وششمین هزینه کننده دنیا شکست میخورن - و خب شایدبرخی دوست دارن مثل کپک سر تو برف کنن و تاریخ رو نبینن خب عاقب نادان ویرانیست همین بلایی که همین نادان ها دارن سر کشور ایران میارن و داریم می بینیم به چه افتضاهی کشور ور کشوندن - دقیقاً بهتره واقع بین باشیم و واقعیتی که انجام شده رو بپذیریم

      • بدون نام

        داشتن مهم نیست مهم استفاده از داشته هاست هروقت ایران تونست دستمال کاغذی مداد و تاید درست کنه بیا ادعا کن

      • بدون نام

        لازم به ذکره کل اروپا حمله کردن به ترکیه که تجزیش کنن ترکیه یک تنه جلوش وایساد برید یکم مطالعه کنید بعد نظر بزارید

      • بدون نام

        پولی که ترکیه از توریستا میگیره،چه بسا بالاتر از فروش سالانه نفتمون باشه،

      • ۵دف

        والا بابا من تو کلی نظر سنجی دیدم ایران رتبه ۱۴

    • بدون نام

      الان این خبر مربوط به کدوم اخباره
      اخبار سیاسی اقتصادی فن آوری
      هرچی میگردم بین هیچ کدومشون نیست

    • اسلام

      نگران نباشید از ترس تخریب ایجاد شده بر اثر شلیک هزاران موشک ایران کسی جرات حمله به ما نخواهد داشت

      قدرت تهاجمی ما ضعیفه البته قرار هم نیست به جایی حمله کنیم دکترین نظامی ما بر اساس دفاع است نه تجاوز

      چون پاکستان و هند مردمش بدبختن فکر کردی ارتششون ضعیفه پاکستان بیش از 200 میلیون نیروی انسانی داره فقط یا بلاشک در زمینه تکنولوژی ساخت تجهیزات نظامی ترکیه قویترین کشور اسلامیست
      نه خیر آمار داده شده کاملا معتبره از نیروی انسانی ذخایر انرژی بگیر تا کیفیت و کمیت تجهیزات نظامی و موقعیت و ژئوپولیتیک همه رو لحاظ کردن
      فقط تجهیزات غیرمتعارف در نظر گرفته نشده مثل بمب اتم
      ایران هم دکترین نظامیش بر اساس قدرت بازدارنده است
      برای ما زیاد مهم نیست این آمار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این اعتماد بنفس کاذب مردم ایران باعث شده که مطالعه نکنن و بدبخت بشن

    • بدون نام

      ایران باید جز ۱۰ کشور برتر جهان باشه چی پاکستان بیشتر از ایران خخخخخ

      پاسخ ها

      • امیر

        دوست عزیز اینجا سپاه رو حساب نکرده ان

      • احمد

        دوست عزیز میدونی تعداد راکتور هسته ای همین پاکستانی که به تمسخر گرفتیش پنج برار ایرانه و در ضمن بدان و توی تحریم نیست

      • ابولفضل

        درسته باید جز۱۰نفرباشه

      • بدون نام

        ملاک بودجه ستاد کل نیروهای مسلحه

    • بدون نام

      ارتش اول جهان ایران .. چون خدا قدر مطلق جهان با ماست...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر کس طرفدار سپاه هست،سوال منو جواب بده،چجوری میتونم جلوی یک ادمو بگیرم که شش سال هست داره هک میکنه تمام خطامو،طرف اصل و نصب نداره،هر جا میرم واسه پیگیری تا میفهمن طرفم سپاهی هست،دیگه بیخیال میشن،زندگیمو داغون کرده،حالا شما بگین کحا برم که بیخیالم شع،این اقای سپاهی،

    • ناشناس

      البته این فقط ارتشهای جهان رو مقایسه کرده... توانایی های فوق‌العاده سپاه در اینجا لحاظ نشده...که‌ خیلی تاثیر گذار خواهد بود

    • محمد ازتهران

      سلام..ترکیه درپی ساخت ناو هواپیمابرهست که قرار هست جنگنده اف ۳۵وهواپیمای نسل پنجم تولید ترکیه وباهمکاری بریتانیا ساخته شود ارتش ترکیه ظاهرادرپی تولید بمب اتمی هست مخفیانه هست المان فاش کرده چون پتانسیل تولید بمب اتمی دارد البته منشور ناتوتولیدبمب اتمی نمی دهد اما درصورت جنگ علیه این کشور ترکیه می تواند بمب اتمی ناتواستفاده کند ترکیه بعد امریکا دومین ارتش ناتو برخودار هست با این اوصاف اردوغان برای بیشترقدرت شدن ارتش ترکیه برنامه دارد جایگاه هشتم درست هست

    • مهدي

      چی یعنی کره جنوبی قویتر از ایرانه, شرط میبندم همش خیالاته اخه کره شمالی که این همه قدرت داره رده ۲۴ همش دروغه و فقط سه تای اول درسته, پاکستان گوری چه قدرتی داره

      پاسخ ها

      • Z

        خدا شفات بده اخه کجای کره شمالی قدرتمنده کره جنوبی از هر لحاظ بیسته

    • اردشیر

      ملت متعصب
      این اطلاعات در همجا هست
      انقدر متعصب وبیشعور نباشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معمولا آدم های بی ادب ... هستند فقط با تعداد کمی بسیجی و نیروهای انگشت شمار سپاه سوریه سقوط نکرد آنهم در مقابل آمریکای به اصطلاج ابرقدرت!! البته اینوهم بذار کنار خیس کردن تفنگدارای آمریکا در خلیج همیشه فارس

    • بدون نام

      ایران الان رده هشتم دنیاست . . یادتون رفتع قویترین نیروی زمینی را در اختیار دارد

      پاسخ ها

      • unknown

        اره ایران قویترین نیروی زمینی دنیا رو داره میدونی چرا چون که ایران 2500تا تانک داره امریکا 8848تا.یک دلیل دیگر اینکه امریکا 40000تا ماشین زرهی داره ایران 4000هم ندارن

    • بدون نام

      قدرت نظامی ربطی به فقر یاثروت کشورهاندارد، زیرا بعض کشورها اکثربودجه شانرا برای بالابردن توانایی نظامی هزینه میکنند، چون درمعرض حمله احتمالی ازسوی بعض همسایگان شان قراردارند، مانند پاکستانی که دارای سلاح هسته ای وبهترین ارتش را دراختیار دارند، ویاکره شمالی که علاوه برسلاح هسته ای یکی ازبهترین ارتش دنیاهست، معروف است که میگویند به لاغری سربازان کره شمالی نگاه نکنید. قدرت ارتش های جهان ازمجموع معیارهای روز دنیا تشخیص داده میشود.

    • سجاد

      دوستان این لیست ارتش هست سپاه حساب نمیاد فراموش نکنید اگر سپاه حساب کنن رتبه بندی به یقین زیر 10 قرار خواهد گرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اين نظرتوه

      • بدون نام

        اینها بودجه نظامی کشور که به حساب ستاد کل نیروهای مسلح ریخته میشه رو حساب می کنند آن هم مقداری صرف سازندگی غیر نظامی بلکه تا حدودی امنیتی مثل پروژه های شهرک های ساحلی یا طرح های اقتصادی بزرگ که به پیمانکاران بخش خصوصی هم داده میشه و دولت معمولا قسمتی از بودجه های اعلامی رو پرداخت میکنه آن هم زیر 50 درصد آن وقت اعلام میکنه از پس پرداخت دو تا ارتش کوچولو از نظر تعداد و تجهیزات برنمیاد

    • بدون نام

      این منبع از کجاس مصر و پاکستان و اندونزی و ویتنام لهستان و برزیل از ایران قوی تره جالبه

    • مهدی

      پاکستان رو دست کم نگیرید،پاکستان به خاطر مناقشه ای که با سالها با هندوستان داره بسیار قوی شده و تونسته در خیلی مواقع در میدان جنگ ارتش هند رو به عقب نشینی وادار کنه،از طرفی پاکستان جزو پر جمعیت ترین کشورهای دنیاست که جمعیتی حدود 290میلیون نفر داره که میشه حدود 5برابر ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید جمعیت خودمان را بیشتر کنیم

      • اشکان

        ربطی به جمعیت نداره الان 90 میلیون نفریم خب یکم اگه ملت ما پول نفتو خرج امنیت و پیشرفت و صنعتش کنه بعد نفتو واس خودش نگه داره از همه نظر اوله افراد سودجو تو ملت ما زیاد پاکستانیا دارن از گرسنگی میمیرن الا

    • احمد رضا 72

      واقعااا بعضی ها چ فکری میکنن ب ترکیه میگن فقیر فیلم کلید اسرار فقیر دیدی فکر کردی همه فقیرن حالا خوبه خودت میگی فیلم، ترکیه هواپیما و ناوهایی میسازه ک یه سروگردن بالاتر از ایرانه همین عربستان مشتری ناوها و ناوچه های ترکیه هستش ارتش پاکستان و مصر هم از نظر تجهیزات از ما پیشرفته ترن مخصوصاً مصر

    • بدون نام

      ایران بعید میدونم حتی رتبه 20 رو داشته باشه
      تجهیزات ایران ب شدت فرسوده و نا کارآمد هستن مخصوصا بخش هوایی، شاید 5 غدد از بهترین جتهای ایران حریف یک اف 18 بشه ک اونم کمی محاله اگه رپتور باشه ک 20 تا هم حریفش نمیشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی نصف بودجه اعلامی رو میدن همینه

    • حسین

      همه چی به ارتش نیست
      لبنان با اون تجهیزات کم دربرابر اسرائیل در جنگ 33 روزه سوسکش کرد
      یا یمن که در برابر این عربستان که اینقد می گید قویه عاصیش کرده ( یک دلیلش مناطق صعب العبوره )
      ایران از 2 تا از مناطق استراتژیک جهان رو داره از 18 تا
      8 سال دفاع مقدس ه در برابر اون همه کشور وایستادیم چی
      داعش با اون همه دبدبه کبکبش جمع کردیم چی
      برید ببینید خرمشهر چجوری آزاد کردیم با سلاح یا اینکه خدا کمک کرد
      همین قدر بسه ...
      ید الله فوق ایدیهم
      یا علی

      پاسخ ها

      • ..

        عزیز دل برادر لبنان در برابر اسرائیل پیروز نشد. حزب الله, حماس و ایران اسرائیلو شکست دادند

      • بدون نام

        وقتی دشمن ترسو جرات نمیکنه وارد زمینی بشه که قبلا آن رو بمباران کرده اونوقت بگید میزان شجاعت رو چطور باید در قدرت نظامی محاسبه کنیم
        از طرفی اسرائیل یک زمانی 6 تا کشور رو همزمان شکست داده آن در عرض 6 روز

    • بدون نام

      خنده داره ایران با اقتدار اولین کشوره

      پاسخ ها

      • میلاد

        ایران هیچ وقت اول نمیشه

      • بدون نام

        تا وقتی فرزندان کوروش بزرگ بخواهند کوچک باشند ایران هیچوقت اول نخواهد شد
        همانطور که فرزندان کیروش نمی توانند در دنیا اول شوند

    • محمد مهدی

      چرت تر از چرت. باید به خدمتتون برسونم که ایران سازنده ی اژدر حوته همون اژدری که سریع ترین اژدر جهان از سال ۸۵تا الآنه و هنوز هم هیچ کشوری نفهمیده فن آوریش چیه حتی آمریکا.rq170که دیگه از یادتون نمیره همون هواپیمای فوق پیشرفته که حتی خیلی ها میگفتن چون آمریکایی ها با فضایی ها ارتباط دارن تونستن چنین چیزی بسازن اما ایران حکش کرد و ۶۰% بهترش رو ساخت و حالا آمریکا و ایران در صنعت پهپاد سازی در توازن اند به طوری که سال ۲۰۱۶ ایران بهترین کشور تولید کننده ی پهپاد جهان بود و در سال۲۰۱۷آمریکا. از تانک کرار هم نمیشه گذشت که پس از ساخت یکی از ۸ تانک پیشرفته ی دنیا بود و به عنوان دومین یا سومین تانک پیشرفته ام معرفی شد در جهان. از جنگنده هم که باید به خدمتتدن برسونم که قاهر f313 که ساخت ایرانه هم یکی از ۴جنگنده ی برتر جهانه . و اگر بخواهیم بریم سراغ تفنگ ها و تکتیر های ایرانی باید بگم که آرش تک تیریه که علاوه برای استفاده ی تکتیر حتی کالیبر گلوله ی زد تانک ذرهی رو هم میخوره و علاوه بر این کالیر زد هوایی رو هم میپذیره .حالا به نظر شما اینچنین کشوری بیستمین قدرت نظامی جهانه؟ من اینطور فکر نمیکنم حد اقل اگر اولین یا دومین نباشه ،سومین هست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قدرت نظامی در برابر کشورهای دور نیاز به بودجه بسیار هنگفت و تجهیزات قوی تری داره و باید در مقایسه ها در نظر گرفت که کشورهای تهدید کننده در چه فاصله ای هستند. مثلا آمریکا برای پشتیبانی از نبرد به ناوهای هواپیمابر خود بسیار زیاد وابسته است که هزینه بسیار زیادی هم دارد.

    • اکبر

      اگر تمام واقعیتها و ارتش و سپاه و بسیج را حساب کنیم و تولیدات نظامی خودمان و خریدهای نظامی راهم محسوب کنیم وغیرت ایرانی را با اینها جمع کنیم جزوه 5ارتش برتر هستیم البته بدون بم اتمی که نامردیه؟

      پاسخ ها

      • Z

        اون زمان شاه بود پنجمی بودیم الان تو خوابت رتبه پنج ارتشو ببین

      • بدون نام

        زمان شاه از آخر پنجم بودیم

    • بدون نام

      به نظرم همش مزخرفه آخه مگر میشه ارتش هند150سال زیر نظر ارتش انگلستان بود حالا مگر میشه ازش قوی تر باشه همش مزخرفه یا کره شمالی با اون قدرت از همه کشورها ضعیف تر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ملکه انگلیس رئیس اتحادیه کشورهای مشترک المنافع است که بیشتر از 50 کشور میشه و قدرت نظامی انگلیس شامل قدرت کشورهای کانادا، استرالیا و تعدادی از کشورهایی که ملکه انگلیس فرماندار آنجا را انتخاب میکنه هم میشه

    • سعید

      کی می خواین با عقل نظر بدین و نه با تعصب کور...!!!! شرط می بندم همتون زیر 18 سال سن دارید چون یکی از خودش نپرسیده که بابا این دروغ های شاخ دار چیه نوشتین؟ من نظامی هستم و سالهاست که در نیروی دریایی هستم. سه تا زیردریایی داریم که دیدم به اسامی یونس و طارق و نور حالا سی تای دیگه ی زیردریایی ها کجاست که من تا حالا ندیدم واقعا جای تعجب داره مگه اینکه نامرئی باشن!!! تو رو خدا یه ذره هم گاهی با عقلتون فکر کنید و نظر بدین بد نیست و اون دوست عزیزی که میگه ما در جهان اولیم چون خدا با ماست!!! یه سوال خدا توی هشت سال جنگ کجا بود؟ چرا این همه شهید دادیم پس؟ چرا قطعنامه رو پذیرفتیم پس؟ چرا به اسرائیل حمله نمی کنیم پس؟ آخه کوچولو مسابقه ی دو نیست که می گی ما اولیم بحث استعداد نیرو هست؟ می فهمی یعنی چی؟ حالا رفتی خدمت سربازی متوجه میشی.....
      خدایا این ملت رو بیدار کن از خواب غفلت... مخصوصا این بچه ها و نوجوونا رو .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا چرت و پرت نگو تو که میگی چرا به اسرائیل حمله نمی کنیم یه سوال پس چرا اون ها و آمریکا و عربستان به ما حمله نمی کنه اگه ضعیف بودیم مارو تا حالا نابود کرده بودن

      • بدون نام

        شرط میبندم ارتشی هستی و درجه دار....منم نظامی ام.سطح دید بسیار پایینی داری

      • ناشناس

        پس خودت چند سالته 80 سالت که نیست فوقش 20 سالته

      • Z

        دمت گرم

      • بدون نام

        فقط زیردریایی های بزرگ حسابند و متوسط ها و کوچک ها ها ها ها حساب نیستند. دستور بدید بیان میدان آزادی روز ارتش رژه برند تا بعضی ها آمارشون بره بالا.

    • سامان

      یه مشت بچه مغزکوچیک اومدن نظرمیدن بابا بفهمین دیگ این ترجمه از سایت خارجی ازخودش ک درنیاورده فقط ترجمه کرده درضمن اون احمقهایی ک میگن این ارتشه فقط سپاه ک نییت اینا دیگ اخربی مغزین هرچی ک معلم دینیتون گفت ک نبایدقبول کنی این تو پلی اسیشن میبره فکرمیکنه دیگ هیچجا قدرت ایرانو نداره

      پاسخ ها

      • ناشناس

        میگی یه مشت مغز کوچیک اومده نظر میده پس چرا خودت هم نظر می دی مغز کوچیک خخخخخ

      • بدون نام

        دنبال یک مغز بزرگ میگردیم البته زیر میکروسکوپ

    • Abada

      دوستان توجه کنید رتبه بندی واقعی ایران از بیست هم بیشتره شاید 30 باشه . دلیل یک اینجا نفت و گاز یا کوهستان بررسی نشدهصرفا دارایی های مظامیکشور (برای ما شامل ارتش و سپاه) بررسی شده نه نفت نه گاز نه نیروی متخصص . 2) کیفیت تسلیحات و تجهیرات هم بررسی نشده ، ما در زمینه کیفیت و بروز بودن تجهیزات یک دهه تا سه دهه و گاها چهاردهه عقبیم بهترین جنگنده ما نسل چهاره در حالی که نسل 4.5+ و 4/5++ و 5 امروزه عملیاتیه ما سه نسل از جنگنده عقبیم . بهترین تانک ما تی 72 هستش که محصول دهه 80 میلادیه ( تانک کرار هنوز تولید انبوه و عملیاتی نشده ) بالگردهای ما بالگردهای خریداری شده در زمان حکومت قبلیست .نیروی دریایی ما از نظر کیفیت اصلا قابل قیاس نیست . برای مثال ما ناوشکن هم در اختیار نداریم ( ناوشکن 8000 تن وزن داره جماران که ما بهش میگیم ناوشکن 1200 تن * این استاندارد بین المللیست *) 3) بومی بودن سلاح ، ما سلاح بومی تقریبا تولید نمیکنیم که کیفیت و کارایی داشته باشه یا اگه تولید میشه صرفا نمونست و تولید انبوه نمیشه که به دست نیروی نظامی برسه و استفاده بشه . سلاح سازمانی ارتش ژ3 متعلق به چهار دهه پیشه :/
      بله ما موشک میسازیم اما جنگ و سلاح که فقط موشک نیست با موشک که نمیشه جنگی رو برد :/
      در خصوص بقیه کشورها هم همین موضوع صدق میکنه برای مثال میشه به المان اشاره کرد

      جاوید باد ایران و ایرانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها رو به رئیس بودجه کشور بگید که میخواد از بیخ ارتش و سپاه رو تعطیل کنه و با برجام اداره کشور رو بده دست روابط بین الملل دلسوزتر از ملت

    • Abada

      ببخشید نسل 4.5 جنگنده ها رو فراموش کرده بودم که با این وضعیت ما چهار نسل از جنگنده عقبیم

      جاوید باد ایران و ایرانی

      پاسخ ها

      • ویدا

        واقعا دم چین و هندوستان گرم،،البته تجهیزات ایران که رتبه سيزدهم رو داره بدون احتساب سپاه و بسیج هست،حالا واقعا میخوام بدونم اگه سپاه و بسیج هم محاسبه بشه رتبه ایران چقد میاد بالا

      • Abada

        تجهیزات ایران همواره کل نیروهای مسلح حساب میشه که شامی سپاه هم هست،نیروی نظامی بررسی میشه برای
        مثال ارتش امریکا US ARMYهرگز جنگنده دراختیار نداره وقتی دارایی جنگنده میاد یعنی نیروی نظامی بررسی شده(در امریکا ارتش از نیروی هوایی و دریایی جداست) وقنی در بررسی ها ناوشکن و ناوهواپیمابر میاد یعنی کل نیروی نظامی بررسی شده که برای ما شامب سپاه و هر واحد نظامی دیگر هم میشه

    • حسن

      ایران گور داره که کفن هم داشته باشه ایران با افغانستان هیچ فرقی نداره

      پاسخ ها

      • عدنان قاسمی

        کسی که نظرش درباره وطنش اینه ایرانی نیس یادتون نره ایران زیر بار زور نمیره تاریخ رو نگاه بندازی ایران از چپ و راست تهدید شده و میشه هرچند دشمن تجهیزه ولی ما هم سعی
        میکنیم تجهیز شیم هیچ قدرتی در مقابل ایمان نمیتونه دوام بیاره

      • علی

        حتی اگه حرفت دست‌هم باشه (که نیست) تو به عنوان یک ایرانی نباید اینو بگی!

      • امیر

        دوست گلم اول به کشورت اینجوری نگو دوما اینجا سپاه رو حساب دکردن وگرنه ما 8 جهانیم

      • احمد

        حسن کجایی هستی آمریکایی یا اسرائیلی

      • کاظم

        افغانستانو رفتی دیدی

      • اشکان

        فک کنم خودش افغانی هس یا با سگاش خوابیده به دل نگیرید

    • عدنان قاسمی

      قدرت و فناوری های سپاه لحاظ نشده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من مدرس دانشگام ،و میدونم چحوری صحبت کنم دوست عزیزم،ولی من قبل ازینکه جمهوریخواه باشم یک ایرانی هستم،ایران کوروش ،،ولی اگه ما حایگاه هشتم باشیم پس کره جنوبی یا ایتالیا کحا بره

    • احمدرضا خواجوند

      سپاه رو هم حساب کردن یا فقط ارتش؟اگه سپاه رو هم حساب کنن که ایران باید جزء پنج کشور اول باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البتە کە جایگاە ۲۰ رو بە ایران دادن اغراق کردند ایران لایق صدم هم نیست

      • حسن

        نه سپا رو حساب نکردن با حساب سپاه ما هشتمیم

    • بدون نام

      کفوووووووون

      پاسخ ها

      • مهدی

        دوست گلم سپاه رو حساب نکردن وگرنه ما هشتمیم

    • mm

      واای باورم نمیشه تو نظر ها میگن ایران باید جزو اول ها باشه
      اینقدر متوهم نباشین
      این رده بندی ها بر اساس کیفیت و تعداد تجهیزات هست و به نظر درست میاد.

      پاسخ ها

      • هادی

        دوست گلم سپا رو حساب نکردن فقط ارتشو حساب کردن وگرنه ما هشتمیم

      • اسحاق

        کره شمالی وایران درسته از نظر بودجه نظامی کمتر باشند ولی جز ده تا از نظر قدرت وجنگیدن هستند

      • بدون نام

        هیچوقت فکر کردین که چرا حساب نشده?

    • mm

      تو نظر ها میبینیم میگن غیرت ایرانیها ها رو حساب نکردن

      پاسخ ها

      • محسن

        غیرت +سپاه

    • بدون نام

      ترکیە کە بعد چهل روز نتونستە منطقە کوچک عفرین رو بگیرە هشتمین ارتش قدرتمند دنیا و دومین قدرت ناتو!!!

      پاسخ ها

      • راد

        سلام
        جنگ ترکیه با یک کشور نیست با یک گروهک هست و طبیعتا در قبال جان مردم اون منطقه که ربطی به اون گروهک نداره مسئول هست چون این یک جنگ تمام عیار نیست والا راحت میتونست با یکی دو روز بمباران راحت اونجارو بگیره

      • میلاد

        بابا اینا چرت و پرته که نوشتن آخه ترکیه گور داره کفن داشته باشه

    • بدون نام

      خاک عالم تو سر هر خود کم بینه به نظر من که ایران را هر کسی زیر پنج قدرت حساب کنه واقعا ببخشید بره بچره شما فقط به شکست های آنها در منطقه نگاه کنید تانک و توپ در مقابل انواع و اقسام موشکهای دقیق و قدرتمند ایران چیکار می کنه در جنگ بدون تجهیزات هست سال در مقابل دنیا ایستادیم امروز که با همت دانشمندانمان به اخرین تجهیزات نظامی مجهز هستیم این را خود باخته ها و حقیر ها نمی فهمند ژاپن و کره جنوبی اگه قدرتی داشت چهل و هفت هزار سرباز آمریکایی در ژاپن و سی هفت هزار سرباز آمریکایی در کره جنوبی چه غلطی می کردن چرا به زنان آنها تجاوز کنند و کشور آنها هیچ غلطی نتونه بکنه همه اون آمار چرته

      پاسخ ها

      • ..

        بر بی خبران گش گش صلواات

      • مهران

        حرفات عالی بود و حق با توعه

      • s

        شدیدا توهم زدی

      • نیما

        لایک داری پسر

      • بدون نام

        الان ترکیه هیچ منافعی نداره تو۱۰قدرت اقتصاد جهان ما که همه چی داریم اقتصادمون ۱۵۳فکنم یکی دوپله ازآفریقای ها بالاتر باشیم پاکستان آمریکا پشتش ازما قدرتشم بیشتر ای یه واقعیته

    • محمد

      اصلا ژاپن ارتش نداره که بعد بمب اتم خوردن توسط امریکا ..انریکا اجازه داشتن ارتش بهش نداده الان ارتش داره خخخخخ

    • بدون نام

      قدرتمندترین ارتش جهان اون ارتشیه که بتونه بدون درگیر شدن بجنگه!!! حالا ببینید نیروی نظامی کدوم کشور چنین هنری داره.
      درضمن یادتون باشه که سرنوشت هر جنگی روی زمین تعیین میشه. شاید با نیروی هوایی و موشک بتوان تمام زیرساختهای کشوری رو از بین برد اما تا پرچم اون کشور بالاست یعنی هنوز پابرجاست. بنابراین ببینید هدف یک جنگ چیه تا بتونید بفهمید کی پیروز میشه.در آزاد سازی کویت یا جنگ اول خلیج فارس ارتشی عظیم متشکل از تمامی کشورهای قدرتمند جهان فقط بیش از یکصد شبانه روز عراق رو بمبارات و موشک باران کردند و از کویت هم بیرون راندند اما صدام هنوز بود.چون هدف سرنگونی او و نظام بعث نبود. اما در جنگ دوم خلیج فارس آمریکا تقریبا تنها بود و تا زمینی حمله نکرد و وارد عراق و بغداد نشد نتونست صدام رو عزل کنه. پس بدونید سرنوشت همه جنگها روی زمین تعیین میشه. هر نیرویی در این بخش نیرومندتر باشه قطعا

    • میلاد

      این رده بندی. اشتباه هست به چند دلیل
      اول توان نظامی ایران تنها ارتش نیست
      ایران دارای دو بازو سپاه و ارتش هست
      دوم نیمی از سلاح های ایران در اینجا گفته نشده
      تجئیزاتی که سپاه غنیمت گرفته چه مهندس معکوس شدن
      سوم ایران تو 100 سال اخیر تو جنگی شکست نخورده همواره
      نیرو های مث یگان صابرین همچنان در خوارمیانه قدرت نمایی میکنن
      و بهترین. نیرو های ما کلاه سبز ها هستن ک مانند این ها وجود نداره

      همیشه تکنولوژی برتری نیست
      این به منطقه مربوطه
      اگه تکنولوژی. برتری بود امریکا تو افغانستان و عراق شگست نمیخورد
      یا جنگ ایران و عراق
      تسلیحات بروز عراق تو جنگ 8 ساله از ایران بروز تر بودهِ
      اما بخاطر شرایط منطقه و اقتدار فرمانده های ایرانی جنگ ایران پیروز شد.

      لطفا به این ها توجه. کنین تشکر

      پاسخ ها

      • s

        معیار سنجش قدرت نظامی یک کشور در قرن 21 دیگه تعداد و جمعیت نیروهای پیاده نظام نیست ، امروزه دقیقا جنگ نظامی یعنی جنگ تکنولوژی ، یعنی دقیقا عکس تصور شما ، و سوم اینکه هیچوقت ارتش عراق بروز نبوده ، و در آخر پیشنهاد می کنم قدر بیشتر در مورد ارتشهای دنیا مطالعه بفرمایید

      • unknown

        اگر اونجوری بخوایم حساب کنیم تو این سایت هیچ ارتشی همه سلاح هاش لحاظ نشده هرکی موافقه بزنه لایکو

    • م

      ایران ضعیف تر از اینیه ک شما فکرشو کنین یک دو سه رفتین فضا بیستم زیادیشه والا

      پاسخ ها

      • مهدی

        دروغ بابا اگه بیست زیاد بود تا حالا هشتاد بار به ایران آمریکا حمله کرده بود

    • محمد حسین

      آقا اصلا شما حساب کن اگه ارتش و سپاه و نیروی انتظامی با هم یکی بشن و قوی ترین ارتش جهان بشه، تا وقتی که اقتصاد کشور ورشکسته باشه و مردمش از گرسنگی بمیرن و تورم بالا باشه و دلار ۵۰۰۰ به درد لای جرز هم نمیخوره(از روی تعصب حرف نزنید شما که ۱۵ سالتونه و نشتین خونه از جیب باباتون دارید نون میخورید آخه از کجا میدونید وضع جامعه چ جوریه)

    • ح

      کامل اشتباه مصر و ژاپن وویتنام کره جنوبی از ما قویترن

      پاسخ ها

      • حسین

        اگه از ما قوی تر بودن که آمریکا تا حالا مارو نابود کرده بود

    • ح

      کامل اشتباه مصر و ژاپن وویتنام کره جنوبی از ما قویترن

    • میلاد

      دوستان عزیز این رده بندی ها نمیگم‌اعتباری نداره یا داره اما اینو بدانید این رده بندی براساس شواهد موجود نوشته شده یعنی شامل بودجه نظامی.زیرساخت ها.نیروی های فعال .منابع موجود.موقعیت استراتژیک .پیمان های نظامی وبعد تحهیزات.اولا باید ببینیم که آیا قدرت سپاه اعمال شده یا نه.اینم بدانید که هرکشوری تمام اسرار نظامی خودشو فاش نمیکنه .مثلا ازکجا معلوم شاید ما موشک ۳۰۰۰کیلومتر برد داشته باشیم .اگر طبق بودجه باشه عربستان باید۴مین باشه توحهان ولی اینطوری نیست.بعنوان یه نظامی معتقدم تو منطقه ایران وترکیه وپاکستان در یه حد هستن.بعد مصر وبعد عربستان وامارات.دوستانی که گفتن پاکستان عقب ماندست ایتجوری نیست پاکستان موشک با برد ۵۰۰۰کیلومتر داره.ججعیت ۲۰۰میلیونی داره.جمعیت تو رده بندی خیلی مهمخ که دراینجا اعمال نشده.بعدشم اینا یک سری موسسه هستن که نتیجه تحقیقات خودشونو میدن برخی موسسات دیگه هم هستن که برخلاف اینا رده بندی میکنن.

    • جواد

      بچه ها من فردا چک دارم ۲۰ میلیون کم دارم

    • آریا

      روزی روزگاری ایران جزو سه ارتش برتر جهان بود و ریال جزو پنج پول برتر جهان یادش بخیر یک عمر سکوت لطفا

    • امیر

      این دیگه چه چرت و پرتی یه که گذاشتین اگه ایران بیستم بود به نظرتان آمریکا تا حالا مارو زنده می زاشت.نه پس کاملا خلطه ایران جز ده تاست فک کنم هشتمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل این هست من بگم اگر ایران قویتر از القاعده هست پست چرا بهش حمله نمیکنه؟خب سوالم مسلما اشتباهه.مگر هر کشوری حمله نمیکنه یعنی از اون دیگری ضعیفتره؟اگر شما در گوش پسر بچه بی ادب محله نمیزنید یعنی ضعیفتر از او هستید؟خیر اینگونه نیست

    • محمد

      واقعا خندم میگیره از این همه بی فکری بعضیاتون ک میگید تو 8 سال جنگ با دست خالی جنگیدیم...با کدوم دست خالی؟؟با چوب و اینا جنگیدین ایرانم واسه خودش تجهیزات داشت یا مثلا میگید سپاه و حساب کنید میاد جایگاه 8 سپاه فقط قدرت موشکیش خوبه که اگه حساب بشه فوقش میشه رتبه 18 تجهیزات نظامی ایران خیلی قدیمی شده...
      بیاید یکم با فکر حرف بزنید منم با اون دوستمون موافقم که میگه همتون زیر 18 سالید که فکر میکنین ایران جزو 10 اوله
      منم ایرانیم و دوست دارم کشورم جزو قوی ترین کشورا باشه ولی نیس.لطفا چشماتونو نبندید به حقیقتا

      پاسخ ها

      • امیر

        من 20 سالمه

      • دانیال

        محمد دوست گلم سپاه از ارتش خیلی قویه و فقط موشک نیست و همه ی این هارو که ارتش داره رو داره و شاید بیشترش به نظر من جایگاه 8 حقشه

    • بدون نام

      فقط ایرات صلوات دشمن فقط امده لبیک یا خامنه ای هستیم امده ایم ای ای عزیز زهرا فقط لب تر کن تشنه ایم خراب خدا راشکر هستند حجیها همتا سلیمانیها باکریها و هزاران تازه نفس

    • حامد

      به نظر من ما جز ده تاییم البته قبول دارم تجهیزات مون فرسوده است اما اینم یادتون باشه که تو هیچ کشوری مردم داوطلبانه به جنگ نمی رن که ایرانی ها میرن

      پاسخ ها

      • حمید

        آره اینو دیگه راست می گی واقعیتو بگم اگه الان هم جنگ بود من میرفتم
        جانم فدای ایران

      • محمد رضا

        چو ایران نباشد تن من مباد
        جانم فدای ایران

    • شایان

      سلام دوستان من 16 سالمه و می خواهم وارد ارتش شم چیکار کنم کمکم کنید

    • ...

      ایران=عشق

      پاسخ ها

      • وحید

        عععععععععشششششششششققققق ایران
        زنده باد ایران و ایرانی

    • بدون نام

      خخخخخ تایوان رتبه 19 خنده ام میگیرم وقتی می بینم یه سوال تایوان با 20 مبلیون جمعیت از ایران قویه چه چرت و پرت هاییی

      پاسخ ها

      • وحید

        آره واقعا جای سواله که تایوان 19 عه با ون جمیعتش

      • حسن

        خب تایوان تحت مالکیت چینه یه مو از سرش کم بشه چین عین خرس میپره وسط تچهیزات و بودجه نظامیشم چین فراهم میکنه مثل هنگ کنگ

    • بدون نام

      خخخخ آقایون برید توضیحاتی که در باره ی ایران دادنو بخونین بعد برید ایتالیا رو بخونین و بعد خودتون قضاوت کنین ببینین کدوم قویه؟؟؟ با این توضیحاتی که نوشتن ایران قویه با وجود اینکه 20 ام از ایتالیا که 10 ام قویه پس مزخرفه

      پاسخ ها

      • شسی

        عه حق با توعه

    • ناشناس

      به نظر من ایران بین 1 تا 10 اینو غربی ها هم می دونن فقط دعا می کنن که ایران یه روزی بیستم شه

      پاسخ ها

      • طاها

        خخخ آره ولی ایران همیشه اول تا 10 می مونه
        زنده باد ایران
        مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      اين يارو امار گيره فكر كنم هنوز به قدرت بسيج ما پي نبرده كه مثل فيلم اخراجي ها با شمشير به جنگ تانك ميريم. ها ها ها

    • علی

      ایران از نظر ایران و ایرانی باید اول باشه و اول هست

    • امید

      ما ۸ سال جنگ کردیم شهید دادیم درست ولی درسهایی که توی این جنگ برای ما داشت هیچ کشوری نداره
      اولین کشوری هستیم که تاکتیک رزم شبانه رو اجرا کرد و میکنه
      سلاح و تجهیزات یه طرف قضیست
      عشق به وطن طرف دیگش
      انشالله جنگی نشه ولی اگه جنگی هم شد جنگ برپایی حکومت امام عصرمون حضرت مهدی (عج) باشه و تمام ایران و ایرانی پشت آقامون باشیم انشالله

    • ی هم وطن

      دوستان عزیزی که لطف میکنن نظر های جالب خودشون رو اینجا بیان میکنن به قول اون هم وطن واقعا زیر 18سال هستن نصف شبی به خوابی زده به سرشون به صورت غیر اختیاری نظر هایی خیال پردازی میدن دمتونم گرم که پرچم کشور عزیزمون رو بالا تر می برید هیچ نیازی نیست من به عنوان ‌‌‌‌یک .......مدرس شما بشم یا چند طن از هم وطن های انگشت شمارم که هیچ گونه مطالعه در مورد اولا کشور عزیزمون ایران و بعد کشور های دیگر ندارند ازتون به عنوان ی هم وطن خواهش میکنم هیچ گونه نظری از جانب شما هیچ دردی را دوا نمیکنه فقط کسانی را که برای مطلاعه به سایت های اینترنی مرجوعی میکنند را فریب خواهید داد

      پاسخ ها

      • ,sdslfk

        قربون ایرانی های مثل تو برم

    • علی صفدری

      نظر سنجی کاملا درسته بدون تعصب باید واقیعیتو بپزیریم☺☺☺☺به امید ایران قدرتمند سرافراز

    • مهدی

      دنیا سپاه رو یک گروه تروریستی میدونه برای همین دایم تحریم میشه و جزو نیروهای نظامی کشور در هیچ نموداری حساب نمیشه بسیج هم همینطور با این حال با احتساب منابع نیرو های نظامی مختلف و انبوه موشک ها و همچین متحدان استراتژی مهم در بهترین جای دنیا (کنار اسرائیل مهمترین متحد و سرمایه دار غرب و اروپا) ایران جزو ده تا قرار میگیره
      مهمترین ضعف ایران دو تا هست اولین هواپیما نظامیس امیدوارم بلاخره یجوری این ضعف پوشش داده بشه دوم موشک های با برد کم هست که شاید باشه اما اعلام نکرده باشن تا فشار جامعه جهانی روی ما بیشتر نشه اگر موشک های برد بلند باشه با توجه به نیروگاه های هسته ای مون راحت امکان تجهیز به کلاهک هسته ای برامون ممکن میشه ما در اسلام هم داریم هرکس هر طوری تو رو زد تو هم همونطور اونو بزن اگر اونا هسته ای زدن باید در جواب هسته ای بچشن تا حساب کارشون بیاد قطعا خوده فرمانده هان ایرانی هم به این موضوع واقفن
      اون بچه ای که میگه ایران ضعیفه اما امریکا دلش نمیخواد به ما حمله کنه و مثال القاعده رو به ایران تشبیه کرده این جوابش خیلی سادس و ارزش پاسخ نداره اما میگم ایران یک کشور پر از منابع طبیعی و معدنی و انسانیه که برای غرب بسیار بسیار مهمه تا تحت استعمار بگیره و از منافع بیشمارش استفاده کنه همینطور کشور های دارای منابع طبیعی هیچ گاه به امان خدا از طرف غربیون گذاشته نمیشن چون با توجه به منابع امکان رشد اقتصادی و سیاسی و نظامی بالایی دارن و قطعا اگر بی تفاوت بشن براشون قد علم میکنه و جایگاه ابر قدرتیشون به خطر میوفته برای همین آمریکا به تمام کشور های دارای منابع جهان حمله کرده افریقا غرب اسیا شرق اسیا مگر اینکه زورش بهشون نرسه یا فوق‌العاده براشون هزینه بر و تلفات سنگین بده اون موقع با فشار های اقتصادی به جونش میوفتن و مطابق برنامه های بلند مدتی که دارن برنامه ریزی میکنن تا نظام و مردمشو از هم بپاشونن اگر آمریکا توان حمله به ایرانو داشت یک ثانیه هم درنگ نمیکرد شک نکنید درضمن کشور های غربی مثل ما اعتقادی نیستن که اگه شهید بدیم مردم غیرتی تر میشن بیشتر پشت نظام و کشور قرار میگرن اونا نظامشون سرمایه داری هست اگر کوچک ترین تلفاتی بدن مردم طاقت نمیارن و میریزن تو خیابونا اقتصادشون اسیب میبینه و از اونجایی که اسلحه اونجا ازاده اشوب اونجا رو فرا میگیره و خیلی خیلی جریانات دیگر که حوصله بحث نیست فقط یکم مطالعه کنید با افراد رد بالا متخصص صحبت کنید مغزتونو پرورش بدین اینقدر ساده نباشید حتی رو حرفای منم تحقیق کنید
      یا حق
      هر سوالی بود تلگرام
      @mahdi2027

    • unknown

      بعضیا میگن اگه ایران ضعیفه چرا امریکا بهش حمله نکرده......یک-اگر ایران از امریکا قویتره چرا بهش حمله نکرده.......دو-حمله به ضعیف ترین
      کشور از طرف امریکا هم میتونه ضربه به اقتصاد امریکا وارد کنه بعدشم مگه جنگ کشکه یک جوری میگین جنگ که انگار دو تا ادم می‌خوان باهم دعوا کنن

    • همتون بچه هستید

      همتون بچه هستید اگه اسرایل ایران بزنه هیچی از ایر ان نمیماند

    • محمد زواره

      هرچی باشه ما ایرانی هستیم و شک ندارم ک ما میتونیم حداقل نصف اون بالاییامونو اگ خدا نرکده جنگ شه ببریم ایران پر از مردای غیرتی هست
      ببینین کی بتون گفتم اگه با اسرائیل جنگ شه حتما خودم میرم

    • علی تیموری

      حاجی این مطلب منبع اش کمی اشکال داره داره قدرت نظامی بعضی کشور های ضعیف رو بزرگ نشون میده قدرت های نظامی خودمونو کوچیک!

    • رضا

      آیا ایران میتونه در برابر حمله آمریکا مقاومت کنه؟؟؟

      پاسخ ها

      • سهیل

        آمریکا حمله کرده باهوش،نه خیر بخوایم نگاه سکولار داشته باشم نه نمی تونه روی اعداد و ضرب و تقسیم نمی تونه -- اما میدان عمل شکست صدام و داعش رو نشون میده -- امریکا درسال 2003 محاصره ایران رو رقم زد اما حتی نتونست در این محاصره به سمت ایران حمله کنه چون ارتشـش کم اورد، امریکا مثل یه گاو خیلی پر زوره و خیلی هیکلی و گندست قدرتش خیلی زباده اما بدی این همه تجهیزات گرون خستگی زود هنگام این ارتش ـه - یادمون نمیره که دستور حمله به ایران توسط جرج بوش داده شده بود و قرار بود میوه جنگ عراق در تهران چیده بشه اما جز بازی بتلفید و چند فیلم تخیلی در واقعیت جز شکست های پی در پی برای آمریکا و اسرائیل رقم نخورد

    • ali

      منبع جالبی بود مخصوصا رتبه تایوان

    • بدون نام

      ارتش ضعیف تر از سپاه ودرسته ایران همین رتبه رو داره

    • ali

      انگار بعضیا یادشون رفته لازمه یادتون بیارم عراقی که ما هشت سال باهاش جنگیدیم و به جایی هم نرسیدیم امریکا در عرض دو هفته باعث سقوطش شد حالا هی بگین ایران اوله بعدشم بعضیا یه طوری میگن وطن پرستی و غیرت رو حساب نکردن انگار غیر از ایرانیها هیشکی وطن براش معنی نداره و غیرت هم انحصاری در اختیار ایرانیاست نه عزیزان همه مردماان کشورها وطن خودشونو دوست دارن و براش جون میدن ایران خودمون همه به هر ترفندی متوسل یشن که سربازی نرن در کشور همسایه ترکیه معافیت هم بدی کسی قبول نمکنه و اصرار دارن حتما خدمت سربازی برن چون سربازی رو و حفاظت از وطنشونو شرف میدونن پس توهماتمونو برای خودمون نگه داریم ناوگان و تجهیزات ایران همش پوسیدست و در مواقع جنگ یه هفته دووم نمیاره

      پاسخ ها

      • غ

        اقا دمت گرم ، بالاخره خره یکی پیدا شد پاسخ این تعصبات پوچ و بی اسا س و فوق بچه گانه رو بده ، بسیاری از دوستان متعصبی که کامنتهای هاری گذاشتند فرق خودکار بیک رو با کلاشینکف نمیدونند بعد در مورد موشکهای دور برد نظر میدن

    • بدون نام

      چی می گیدبابا ایران همین چند ماه پیش رتبه ۱۳ جهان شد ۷‌ پله پایین اومدیم .

    • ماهان

      یعنی چرا باید بیستم باشیم همه جا رو ایران باید فتح کنه تا همه کشور ها جزو ما باشه مخصوصا همسایه هاش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیدار شو خواب بد نبینی

    • استاد

      تا اونجایی که من میدونم ایران از کشور های عربی قدرتمند تره حالا این به کنار یعنی عربستان سعودی از اسپانیا قویتره جلسه الخالق یه کاسه زیر نیم کاسه است

    • محمدرضا رنجبر

      قابل توجه دوستانی که نظر بیخود میدن و میگن ایران قدرتی نداره..اینا فقط قدرت ارتش رو محاسبه کردن.یعنی با سپاه کاری ندارن درحالی که اصلی ترین ارگان ما همین سپاه که کل تجهیزات رو میسازه و در اختیار داره..این رتبه بندی فقط مربوط به ارتش های هرکشور..و درضمن کشور های عربی و غربی99 درصد چیزاشون معلومه ینی اکثریت میدونن چی دارن..ولی تازه دوساله که ایران از موشک خونه های زیرزمینی پرده برداشته.شما خودتون در نظر بگیرید چندتا چیز دیگه مثل این میتونه مخفی باشه و کسی ندونه..همین چندوقت پیش فرمانده سپاه اعلام کرد ما موشکی داریم که امریکا هم نداره

      پاسخ ها

      • Hosein

        چی میگی ارتش فقط ⭐⭐⭐

    • بدون نام

      ایران در دنیا یک هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره از اخر اوله

    • بدون نام

      سلام شما چی میدونید که اینجوری حرف میزنید هر کی نظر خودشو میگه

    • بابک

      به این دوستی که میگه ایران باید همه جارو بگیره بخصوص همسایه هاشو...ی لیوان ابم سر بکش

    • هادی

      به نظرم دربارهی بعضی کشورها نباید زود قضاوت کنیم چون ممکنه تجهیزات سری داشته باشند

    • میلاد

      آمریکا خیلی خیلی قوی تر از ایران است.

    • بدون نام

      آمریکا عشقه خداوکیل تو همه چی اوله لامصب

    • ابولفضل

      ایران اوله اگه نبود تا الان ۲۰بار خاک شده بود

    • مهرداد

      خخخ.ارتش هر کشوری برای محافظت از خاک اون کشوره...ما که تمام مرزهای آبی خودمون رو در دریای خزر بدون جنگ تسلیم آذربایجان و ترکمنستان کردیم...چه نیازی به ارتش قوی هست هر کشوری خواست روابطش رو باهامون خراب کنه یا حمله کنه یکی از استان ها رو میدیم بهشون تا بهمون حمله نکنن.دیگه ارتش برای چیزمون...

    • مهرداد

      ما ایرانی ها اگه غیرت داشتیم سهم خودمون رو از دریای خزر به همین راحتی نمیدادیم بره آماده باشد برتی دادن استان های مرزیمون به دیگر کشورهای همسایه...چه طوره استان آذربایجان شرقی و غربی رو بدیم به کشور آذربایجان...ارتش ایران آخر هم نیست

    • سامان

      نگا کسایی نظر میدن که حتی معنی متن رو نمیفهن اساتیدی ک. میگین سپاه رو حساب نکرده فقط ایرانه گ سپاه وارتش داره درضمن منطور از ارتش تو این مقاله تمام قوای نظامی کشورهاس یعنی سپاه وارتش وبسیج بابا بذار اول بزرگ بشین بعد نظر بدین

    • بدون نام

      عزیزانم من الان جنگ جنگ سلاح الان ما از نظر هوایی به عنوان مثال چی داریم که اونم مال پیش از ۴۰ سال پیش و اکثرا فرسوده شدن ولی همین تر کیه ای که خیلی ها تعجب می کنید چرا ۸ اف ۳۵ داره بهترین هوا پیمای جهان حالا بماند امریکا که خودش سازنده بهترین هواپیما های جهان که من موندم اگه جنگ بشه ما در مقابلش چی داریم

    • علی

      دوستان عربستان واقعا خیلی ضعیفه چون اونا هنوز دارند آب شیرین می کنند و آگه دوتا موشک به این تصفیه های آبشون بزنیم ظرف کمتر از سه ماه میمیرند

      پاسخ ها

      • امیرحسین

        آخه اهمق نادون چی برا خودت زر میزنی کشور های عربی دوم سوم آبشون وارداتی اصلا تو از کجا فهمیدی که کارشون به یه ماه نمی‌کشه من خودم ایزوگام کارم دیگه چند بار پیش اومده که روی یه لوله های بزرگ به اندازه خیابون آسفالت کشیدم این لوله وسل میشد به کشورای عربی که تا چند ساعت شایدم بیشتر از تو اون لوله آب برای کشورای عربی می‌رفت اهمق یه چیزی که راجع اون نمیدونی حرف نزن

      • بدون نام

        احتمالا از جمله بندی و کل جملت میتوان فهمید بیشتر از 10 سال سن نداری!!!!!

    • بدون نام

      خسته نباشد ایران تا جایی که میتواند باید هواپیما از متحد روس خریداری کند چون در جنگ احتمالی اینده به هواپیماهای زیادی نیاز دارد چون هواپیما وسیله ای موثر در حملات سریع واستراتژیک به پایگاههای دشمن وجمع اوری اطلاعات است/ باتشکر

    • بدون نام

      قابل توجه عزیزیکه میگه زمون شاه پنجم دنیا بودیم باید بگم الاغ جون اون موقع هم چیزی نبودیم جز مستعمره انگلیس وفرانسه

    • Hosein

      اگه ایران قوی نبود زمان دفاع مقدس کشور عراق با تمام سلاح های امریکا امد تو میدون ایران جز یه کلاشو یه ژسه چی داشت که مبارزه کرد بعد بازم میگن ایران ضعیفه .
      امریکا که میگن اول هسته تو سلاح جنگی چرا 60ساله ایرانو تحدیدنظامی می کنه یه بار نتونست جلومون وایسته

    • بدون نام

      سلام یه برادری ازهشت سال دفاع مقدس حرف میزند میگفت هشت سال دربرابرتمادنیاایستادیم.من میگم ایستادیم اره این افتخاره.ولی اون زمان باتجهیزات شاه جلودنیاایستادیم که درزمان خودش جزپنج ارتش قدرتمندجهان بود.فکرنمیکنی توچهل سال گذشته خیلی چیزا عوزشده باشه

    • سلمان

      با سلام خدمت دوستان.اخه چرا واقع بین نباشیم ما فقط به کمیت فکر میکنیم نه کیفیت.کیفیت اینه که اگه یه جنگنده F35 بخواد بجنگه 100تا هم هلی کوپتر و F14 بخوان جلودارش باشن و باهاش بجنگن نمیتونن .در مورد نیروی زمینی ودریایی هم همینطوره

    • مرجان

      حالا ایران اول باشه یا اخر چه فرقی میکنه.مردم دارن از گرسنگی میمیرن شما فکر ارتشین.همه ی مملکتو گندو گوه وکثافت و پارتی بازی و دزدی اقا زاده ها گرفته و مردم روز به روز بدبخت تر میشن .هرگزم سپاه و ارتش نداشته باشه وقتی مردمش بدبختن جووناش بیکارن از کل دنیا عقب موندن

    • بدون نام

      این آمار بدون احتساب سپاه و سپاه قدس و گروه های شبه نظامی هست

    • بلوچ

      بلوچهای که ایران داره سلاخی هستند که برای دفاع از هر نقطه از خاک ایران بیشتر از هر سلاحی اماده به دفاع از خاک عزیزمان ایران هستند .

    • بدون نام

      به نظرمن رتبه بیست برای ایران خیلی زیاداست

    • بدون نام

      ایرانی ها خیلی به خود می بالند که توانستند عراق را در جنگ تحمیلی شکست دهند ولی همین آمریکا که از زمان جنگ جهانی دوم تا الان قویترین ارتش دنیا را داره وآلمان نازی که قویترین قدرت نظامی را داشت از وفتی که آمریکا وارد جنگ شده ازبین رفت و ژاپن را با یک ابر بمب تسلیم خود کردکه ایرانی هااصلا نمیدانستند بمب چیست پس انقدر به قدرت نظامی ایران نبالید

    • قادر

      بچه ها تحقیق کنید اسراییل دویست بار پایگاههای ایران و تو سوریه زده نابود کرده صدها تن از ایرانیهها مستشارانش و اونجا کشته ولی دریغ از یک شلیک از ایران به اونجا در توهم نباشین خوب تحقیق کنید دیگر زمان بسیج و سرباز و غیره گذشته الان زممان هواپیماهای نسل پنج و نسل شش است دنیا میداند که کل تکنولوژی ما فرسوده است اونایی هم که میسازیم کارایی نداره کمی تعصبات و بزارین کنار همه مردم دنیا بیشتر از ما به خاک و پرچمشون تعصب دارن

    • بدون نام

      ایران تو دنیا ۲۲ جهانه بودجه آمریکا ۶۰۰میلیارد خرده ای است ولی بودجه ایران ۶ میلیارد دلار است

    • Matin

      من قبولش ندارم اخه مگه میشه کشوری مثل پاکستان که با افغانستان میجنگه برابر تموم میشه جنگ اون وقت از ایرانی که اسرائیل ازش میترسه پایین تره!!!!!قضاوت با شماست دوستان

    • عباس

      ایران تجهیزات نظامیش زیاده اما کیفیت آن ها مثل وسایل ایرانی است که از جنس های د ست دوم چین هم کمتره

    • ایرانی

      با سلام . رتبه بندی دیده شده کاملا درست است به جز رتبه ایران . از نظر من ایران کشور قویه اما نه در حد 30 کشور برتر دنیا . لازم به ذکر است که کسانی که از قدرت ایران حرف میزنند بعد از اینکه ایران توانست جلو حملات تروریست ها را از سیستان بگیرد سخن بگویند . البته من از اول هم گفتم ایران قوی است اما نه زیاد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج