۵۳۰۵۲۲
۵۲۲۷
۵۲۲۷
پ

۱۰۰ خودروی برتر تاریخ (۴)

این لیست یک لیست ایده آل و کامل از ماشین های محبوب ما در گذر زمان است که زندگی ما را تغییر داده اند.

برترین ها - ترجمه از محمدرضا مرتضایی: در ادامه به معرفی ۱۰۰ خودروی برتر تاریخ می پردازیم. در مورد این لیست از هر منظری اعم از علمی، دقت بررسی و ... فکر شده است و نیازی به رجوع به دیگر لیست های موجود در این زمینه نیست. جای خوشبختی است که در گردآوری این لیست یک موسسه معتبر در زمینه خودرو به نام انجمن فرهنگ اتومبیل رانی آمریکا مشارکت کرده است.

این بدان معنا نیست که ماشین های حاضر در این لیست لزوما فروش خوبی در آمریکا داشته اند بلکه هر یک در زمان خود توانسته اند تاثیری افسانه ای بر صنعت خودرو و بگذارند و با نگاهی به برخی از این مدل ها مشخص است که بعضی از آنها اصولا ماشین مسابقه ای هستند. بنابراین این لیست یک لیست ایده آل و کامل از ماشین های محبوب ما در گذر زمان است که زندگی ما را تغییر داده اند.

باز هم تاکید میکنیم که میزان فروش این ماشین ها در زمان خود ملاک این ارزیابی نبوده است و کیفیت ماشین در مقایسه با هم نسلان خود بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در نهایت توقع نداشته باشید که ماشین بتمن یا دون اسنیک با چرخهای جذاب در این لیست باشند، این ماشین ها، از نوع ماشین های تولیدی صنعت خودرو هستند و نه ماشین های سرگرم کننده ای که در فیلم ها می بینید.
39-داج وایپر RT/10 مدل 1992

بسیاری از ماشین های این دوره از محور جلو و ۴ سیلندر استفاده می کردند اما داج توانست با این ماشین موتور ۸ سیلندر V۱۰ خود با قدرت ۴۰۰ اسب بخار را به همگان معرفی کند و دنیای خودروسازی بار دیگر به تولید ماشین هایی در این سبک امیدوار باقی ماند.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

۳۸-تویوتا پریوس مدل ۲۰۰۴

نسل دوم پریوس ها توانستند به دنیا ثابت کنند که ماشین های هیبریدی برقی می توانند به عنوان ماشین های خوب جاده ها معرفی شوند.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

37-لوتوس 7 مدل 1957

این ماشین در واقع مدل ابتدایی مدل اسپورت کالین چپمن بود. این ماشین بسیار کوچک بود اما به طرز حیرت انگیزی قدرتمند محسوب می شد و بر طبق قوانین فیزیکی جرم کم ساخته شده بود.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

۳۶-لانسیا استراتوس مدل ۱۹۷۳:

این ماشین نیز بسیار کوچک بود و با موتور 8 سیلندر فراری تجهیز شده بود؛ استراتوس در واقع یک ماشین مسابقه ای بود که به طرز عجیبی به یکباره از انظار محو شد. این ماشین حیرت انگیز توانسته بود طی سالهای 74 و 75 و 76 میلادی قهرمان مسابقات ماشین سواری جهان شود.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

۳۵-مرسدس بنز کلاس CLS مدل ۲۰۰۶

از نظر مکانیکی این ماشین بسیار شبیه مدل های کلاس E بود. CLS توانست برای اولین بار کوپه های 4 در را به دنیای خودروسازی معرفی کند.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

34-هوندا سیویک CRX مدل 1984
اولین ماشین اقتصادی که برای مصارف سرگرمی ساخته شد.در هر زمینه ای که فکرش را بکنید، این ماشین منحصر به فرد ساخته شده بود.یک ماشیت دو سرنشین با قابلیت طی مسافت بالا که از هر ماشین اسپورت کامپکتی کوچکتر بود.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

۳۳-لامبورگینی کانتاچ مدل ۱۹۷۳
این ماشین در واقع ابرماشین ها را معنی کرد.یک ماشین 12 سیلندر بسیار سریع که برای اولین بار نیز مدل خاص درب های لامبورگینی را به دنیا معرفی کرد.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

32-مرسدس بنز 300SEL 6.3 مدل 1968
یک سدان موقر با پیشرانه ۶.۳ لیتری و ۸ سیلندر که ۲۴۷ اسب بخار قدرت داشت.این ماشین، قبل از اینکه ماشین های عضلانی در بازار رایج شوند، یک سدان عضلانی آلمانی محسوب می شد.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

۳۱-BMW M۳ مدل ۱۹۹۵

موتور 6 سیلندر E36 به کار رفته در M3 این ماشین را به یک افسانه تبدیل کرد.از ویژگی های این مدل می توان به چابکی،روانی، رنگ بندی جذاب آن اشاره کرد.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

30- جگوار تیپ E مدل 1961

یک ۴ در جذاب و بس!برخی نیز با کمی اغراق معتقدند این ماشین زیباترین ماشین تاریخ خودروسازی است. اماباید گفت اینطورها هم نیست چرا که رودسترهای اولیه با پیشرانه ۳.۸ لیتری و ۶ سیلندر از این مدل جگوار زیباتر بودند.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

۲۹-داتسون ۲۴۰Z مدل ۱۹۷۰

این ماشین در واقع بازطراحی مجدد جگوارهای تیپ E است اما با کیفیتی آسیایی! این ماشین توانست ماشین های اسپورت ژاپنی را در بازار آمریکا به جایگاه خوبی برساند.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

28-مزدا میاتا MX-5 مدل 1990

از آنجایی که خودروسازان انگلیسی تمایلی به ساخت ماشین های اسپورت کوچک نداشتندفمزدا تصمیم گرفت اینکار را در ژاپن انجام دهد و محصولاتش را به انگلستان صادر نماید و همین تصمیم باعث شد تا لقب پرفروش ترین ماشین های اسپورت تاریخ را به خود اختصاص دهد.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

۲۷- آکورا NSX مدل ۱۹۹۰

یک ماشین اسپورت با موتوری متوسط و بدنه ای تمام آلومینویمی که توانست فراری را تحت فشار قرار دهد تا فراری های بهتری بسازد.هوندا با عرضه این ماشین در بهترین دوران خود قرار داشت چرا که توانست سیستم تایمینگ متفیر سوپاپ VTEC را برای اولین بار به دنیا معرفی کند.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

26-فولکس واگن /ربیت GTI مدل 1975

این مدل در واقع آغازی بر تولید هاچبک های سبک وزن گلف با موتورهای ۱.۶ لیتری و ۱۱۰ اسب بخاری بود. این نمونه اولیه، ایده ساخت و تولید بسیاری از مدل های هاچبک جدید امروزی شده است.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

۲۵-فیات ۵۰۰ مدل ۱۹۵۷

حتی قبل از ارائه مدل مینی توسط فیات،مدل 500 فیات با موتوری در عقب با جثه ای کوچک توانست بسیاری از مسابقات اتومبیل رانی را فتح کند. شرکت آبرث با موفقیت های بسیار در مسابقات اتومبیل رانی، این مدل را به یک افسانه تبدیل کرد.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

24-فورد 1949

یک طراحی قبل از جنگ واقعی! فورد در این مدل از ارفاع کمی در ماشین خود استفاده کرده بود و تشخیص انتهای گلگیرها از بدنه ماشین بسیار سخت بود و نکته جالب این بود که بسیاری از ماشین های بعدی در عصر این مدل، از این طراحی تبعیت کردند.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

۲۳-پورشه ۹۱۷ مدل ۱۹۶۹

پورشه در واقع بیست و پنجمین 917 خود را در سال 1969 تولید کرد. این ماشین توانست در سالهای 70 و 71 میلادی در مسابقات اتومبیل رانی لمان اول شود و بعد از تغییر در قوانین دیگر موفقیتی کسب نکرد. اما با این حال رکورد سریعترین ماشین در پیست لمان همچنان در اختیار این مدل از پورشه است.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

22-نیسان اسکایلاین GT-R مدل 1989

این ماشین هرگز به طور رسمی به بازار آمریکا صادر نشد اما مدل R۳۲ نیسان اولین GT-R دو محوری بود که با پیشرانه ۲.۶ لیتری توربو ۶ خود در بازار امریکا حضور یافت.افسانه این ماشین محدود به ژاپن نمی شود و قلب هزاران آمریکایی نیز هنوز برای این ماشین می تپد.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

۲۱-پورشه ۹۵۹ مدل ۱۹۸۷

ماشینی دو محوره با استفاده از شش دنده دستی و قدرت موتور اوربو دوقلو و استفاده از کامپوزیت در بدنه و سیستم خنک کننده آبی در سقف، نوید یکی از درخشان ترین مدل های پورشه در آینده را در زمان خود می داد. این ماشین همچنان یکی از بهترین مدل های پورشه در عصر کنونی نیز مطرح است.
100 خودروی برتر تاریخ (4)

20-بیوک گرند نشنال و GNX مدل 1987
این ماشین ها با پیشرانه های ۳.۸ لیتری توربو و استفاده از ۶ سیلندر در موتور و زنگ تمام مشکی مختص بیوک توانستند خیابان های آمریکا در دهه ۸۰ را تسخیر کنند.این ماشین اولین و تنها مدل ماشین های عضلانی آمریکایی بود که از موتوری غیر از ۸ سیلندر استفاده می کرد.
100 خودروی برتر تاریخ (4)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج