جاباما
۵۳۰۷۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تکنیک‌های تبلیغات فیس‌بوک در سال جدید

رسانه‌های اجتماعی در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند ابزار قدرتمندی در بازاریابی دیجیتال باشند. تبلیغات موجود در شبکه‌های اجتماعی نیز یکی از تاثیرگذارترین روش‌های جذب مشتری هستند.

وب‌سایت آی بازاریابی- صبا روفه گرحق: رسانه‌های اجتماعی در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند ابزار قدرتمندی در بازاریابی دیجیتال باشند. تبلیغات موجود در شبکه‌های اجتماعی نیز یکی از تاثیرگذارترین روش‌های جذب مشتری هستند. در این میان، از بین رسانه‌های اجتماعی موجود فیس‌بوک یکی از بهترین گزینه‌ها برای ارتباط با مخاطبان هدف و افزایش فروش است. انواع مختلفی از تبلیغات فیس‌بوک وجود دارند که از تکنیک‌های موثری در آن‌ها استفاده می‌شود. در این مطلب به بررسی برخی از تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات فیس‌بوک می‌پردازیم.

تکنیک‌های تبلیغات فیس‌بوک در سال جدید

استفاده از صفحاتی برای تماشا (Pages to Watch)

جالب است بدانید که فیس‌بوک عنصر بسیار جذابی با عنوان صفحاتی برای تماشا دارد. که این عنصر در حقیقت نقش حمایتی برای تبلیغات فیس‌بوک ایفا می‌کند. در حقیقت این عنصر به شکل مختصر و مفید به ترتیب صفحاتی را که به آن علاقمند هستید، یک جا جمع می‌کند. بنابراین دیگر نیازی به مرور صفحات مختلف برای پیداکردن صفحات مورد علاقه‌ی شما وجود ندارد و می‌توانید همه‌ی آن‌ها یک جا با هم ببینید.

ارسال عکس‌ها با استفاده از اینستاگرام

همانگونه که می‌دانید مدتی است که امکان لینک کردن صفحه فیس‌بوک با اکانت اینستاگرام وجود دارد. از این رو تمام پست‌هایی که در اینستاگرام منتشر می‌شوند می‌توانند در صفحه‌ی فیس‌بوک نیز قرار گیرند. اما جالب است بدانید که این عمل یک ترفند بازاریابی برای جذب مخاطب است. زیرا تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که در پست‌هایی که از طریق اینستاگرام در فیس‌بوک منتشر می‌شوند، میزان تعامل با کاربران افزایش می‌یابد.

هشتگ‌ها را فراموش کنید

جالب است بدانید که هشتگ‌ها تحت شرایط خاصی می‌توانند مفید و تاثیرگذار باشند. در حقیقت می‌توان گفت هر چند استفاده از هشتگ در توییتر و اینستاگرام باعث افزایش تعامل با کاربران می‌شود اما در فیس‌بوک نتیجه عکس دارد. یعنی انتشار پست‌های بدون هشتگ در فیس‌بوک تاثیر بیشتری در جذب مخاطب دارند.

تکنیک‌های تبلیغات فیس‌بوک در سال جدید

استفاده از هشتگ هر چند در توییتر و اینستاگرام می‌تواند مفید باشد. اما در تبلیغات فیس‌بوک نتیجه عکس دارد. بنابراین بهتر است در پست‌های فیس‌بوک از هشتگ استفاده نشود.
انتشار پست بین ساعت ۱۰ تا ۱۲ شب

هر چند فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای افراد بیشتر جنبه‌ی تفریح و ارتباط با دوستان دارد. اما کسب و کارهایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی به بازاریابی می‌پردازند باید برنامه‌ریزی و زمانبندی دقیقی برای انتشار پست‌های خود داشته باشند. از آنجایی که تبلیغات فیس‌بوک برای بسیاری از کسب و کارها جنبه‌ی رقابتی دارد. بنابراین توجه به زمانی که بیشترین بازخورد را داشته باشد تاثیر به سزایی در رشد و توسعه کسب و کارها خواهند داشت.

توجه به ویژگی‌های مخاطب

آگاهی از ویژگی‌های مخاطب و توجه به آن‌ها تاثیر به سزایی در موفقیت تبلیغات فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی دارد. توجه به ویژگی‌هایی از قبیل سن، جنسیت، سطح تحصیلات، شغل و … مخاطبان می‌تواند کمک زیادی در انتخاب مخاطبان هدف و انتشار پست‌های شبکه‌های اجتماعی کسب و کار داشته باشد. بنابراین هر کسب و کاری پس از طراحی محصول ابتدا باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کند و سپس به تکمیل فرآیند بازاریابی خود بپردازد.

استفاده از محتوای ویدیویی

همانگونه که می‌دانید محتوای ویدیویی یکی از تاثیرگذارترین نوع محتوا است. از این رو انتشار محتوای ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی کسب و کارها داشته باشد. نکته‌ی مهمی که در ارتباط با محتوای ویدیویی منتشر شده در فیس‌بوک باید مورد توجه قرار گیرد این است که بهتر است این ویدیو در ارتباط با محصولی که قصد معرفی آن را داریم باشد. انتشار ویدیوی یوتیوبی نه تنها کمکی به رشد کسب و کارها نمی‌کند بلکه ممکن است تاثیر منفی نیز داشته باشد.

پست‌های کوتاه اما جذاب تهیه کنید

نکته‌ای که در ارتباط با محتوای شبکه‌های اجتماعی همواره باید مورد توجه قرار گیرد تهیه‌ی پست‌های کوتاه و در عین حال جذاب است. این نکته را همواره به یاد داشته باشید که تبلیغات فیس‌بوک یا سایر پست‌های شبکه‌های اجتماعی پست وبلاگی نیستند. بنابراین یک یا دو جمله‌ی کوتاه اما تاثیرگذار با یک تصویر یا ویدیوی جذاب می‌تواند محتوای مناسبی برای شبکه‌های اجتماعی باشد. بهتر است پستی که به عنوان تبلیغات فیس‌بوک منتشر می‌شود حداکثر ۱۵۰ کاراکتر باشد.

استفاده از هنر و گرافیک در تهیه تبلیغات فیس‌بوک

با توجه به این‌که در پست‌های شبکه‌های اجتماعی ارتباط با مخاطب تنها به صورت بصری و چشمی است. ورود هنر به این پست‌ها می‌تواند تاثیر چشمگیری بر روی ذهن مخاطب داشته باشد. زیرا انسان ذاتا موجودی زیبایی طلب است و از این رو زیبایی و جذابیت ناشی از هنر می‌تواند تاثیر مستقیمی در جذب مشتری داشته باشد.

ایجاد گروه‌های فیس‌بوکی

هر چند ممکن است در ابتدا با شنیدن گروه‌های فیس‌بوکی فکر کنید که این موضوع در عصر ارتباطات قدیمی و پیش پا افتاده است. اما جالب است بدانید که گروه‌ها بخش اساسی هر کسب و کاری هستند. زیرا فعالیت گروه‌ها می‌تواند به تقویت ارتباط کسب و کار با مخاطبان خود بپردازد و در مرحله‌ی بالاتر سبب ایجاد ارتباطات جدید شود. ارتباطات جدید می‌تواند دید بهتری از رقبای هر کسب و کاری را به صاحبان کسب و کار دهد. و در نهایت ارزش ایجاد شده توسط هر کسب و کاری را بهبود می‌بخشد. بنابراین ایجاد گروه‌هایی با اعضای هدفمند می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر جذب مشتری کسب و کارها داشته باشد.

نتیجه‌گیری

با توجه به گسترش بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی در عصر دیجیتال، توجه به نکاتی در ظاهر ساده می‌تواند تاثیر به سزایی بر جذب مخاطب کسب و کارها داشته باشد. با توجه به این‌که فیس‌بوک یکی از تاثیرگذارترین شبکه‌های اجتماعی است. سرمایه‌گذاری بر روی تبلیغات فیس‌بوک می‌تواند جذب مشتری کسب و کارها را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین قبل از فعالیت بر روی این شبکه بهتر است اطلاعاتی ساده اما مهم در رابطه با این شبکه را مد نظر قرار دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج