جاباما
۵۳۱۰۹۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

داستان های تاریخ فوتبال

تصویری که واقعیت گل رئال مادرید را آشکار کرد

گل رئال مادرید برابر سویا از خط دروازه عبور نکرده بود و دو روز بعد توسط عکس های خاویر گونسالس این موضوع آشکار شد.

ایسنا: گل رئال مادرید برابر سویا از خط دروازه عبور نکرده بود و دو روز بعد توسط عکس های خاویر گونسالس این موضوع آشکار شد.

سویا و رئال مادرید درسال ۱۹۷۵ در سانچس پیسخوان به مصاف هم رفتند. دومین فصلی بود که بازیکنان خارجی می توانستند در لیگ اسپانیا بازی کنند.

مادرید در این سال پل برایتنر مدافع چپ بایرن مونیخ را خرید اما او سپس تصمیم گرفت در میانه میدان بازی کند و در این پست درخشید. سویا از دروازه‌بان خوبی به نام پاکو بهره می برد. او متولد سن فرناندو کادیس بود و به خاطر عملکردش در المپیک مونترال بلغارستان توسط فرانسیسکو خلان (روزنامه نگار اهل سویا) سوپر پاکو نامیده شد. پاکو ۱۸ بار به تیم ملی دعوت شد اما هرگز نتوانست بازی کند چون ذخیره دروازه‌بان بزرگی به نام اریبار بود. برایتنر و پاکو در آن روز (دیدار مادرید و سویا) دو چهره برجسته بازی بودند و تاریخ نام دو بازیکن را برای همیشه به هم پیوند زد.

تصویری که واقعیت گل رئال مادرید را آشکار کرد

نیمه نخست بدون گل مساوی شد. در نیمه دوم پس از چند فرصت گلزنی برایتنر به محوطه جریمه نزدیک شد و یک ضربه قدرتمند به سمت چپ دروازه پاکو زد. دروازه بان سویا خیلی خوب به سمت توپ حرکت کرد و گوشه دروازه را خیلی خوب پوشش داد. سپس نظاره گر بیرون رفتن توپ از روی تیرک دروازه بود. سپس فرود آمد و بلند شد تا توپ را بردارد اما متوجه شد توپ داخل دروازه است. برایتنر در حالی که لوپس کوادرادو کاتالانی مرکز زمین را نشان می داد هم تیمی هایش را در آغوش گرفت و از گل به ثمر رسیده خوشحال بود. مادرید یک بر صفر پیش افتاد. پاکو به بالای دروازه نگاه کرد و متوجه شد بخشی از تور دروازه پاره شده است. او مطمئن شد که توپ از این بخش عبور کرده است. به همین خاطر اعتراض کرد و از برخی هم تیمی هایش خواست تا آن را امتحان کنند اما داور و خط نگه دار به دروازه نزدیک نشدند. بازی ادامه پیدا کر د و در نهایت این دیدار با گلزنی بیری بیری با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در مصاحبه های بعد از بازی درباره این گل بحث شد. مادریدی ها می گفتند که از این موضوع خبر ندارند در مقابل سویایی ها معتقد بودند که توپ گل نشده است. یک روز بعد از بازی در یک برنامه ورزشی صحنه گل برایتنر نشان داده شد اما چیزی را مشخص نکرد چون از یک زاویه بد و دور فیلمبر برداری شده بود و همچین تصویر سیاه سفید بود. تصویر زوم شد اما برخی ها معتقد بودند که این حفره توسط پاکو و بعضی از بازیکنان بیشتر شده است تا کاملا این پارگی آشکار شود.

یک روز بعد (سه شنبه) مجله مشهور آس کولور منتشر شد و ابهام موجود را از بین برد. عکسی که توسط خاویر گونسالس گرفته شده بود کاملا نشان می داد توپ از بالای دروازه رد شده است. چون تصویر رنگی بود و شکی باقی نمی گذاشت. پاکو زاویه را بسته بود و توپ دقیقا از آن حفره کوچک رد شده بود. دیگر عکس منتشر شده پارگی کوچک تور را کاملا نشان می داد.

پاکو نفس راحتی کشید.توپ گل اعلام شد اما در حقیقت گلی به ثمر نرسیده بود. این اتفاق باعث شد تصاویر به ثبت رسیده توسط خاویر گونسالس برای همیشه در تاریخ فوتبال اسپانیا ماندگار شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج