۵۳۱۸۸۷
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

روحانی را جای احمدی‌ نژاد نقد می‌کنند!

واکنش‌ها به اظهارات نامزد‌های انتخاباتی ادامه دارد و عمده واکنش‌ها به وعده‌ها و اظهاراتی است که رقبای روحانی درباره مسائل اقتصادی داشته‌اند.

روزنامه آرمان - فریبا نهاوندی: واکنش‌ها به اظهارات نامزد‌های انتخاباتی ادامه دارد و عمده واکنش‌ها به وعده‌ها و اظهاراتی است که رقبای روحانی درباره مسائل اقتصادی داشته‌اند.
در دوره تبلیغات انتخاباتی برای تعیین دوازدهمین رئیس‌جمهور ایران بیش از هر چیز مسائل اقتصادی برجسته شده و در این میان رقبای روحانی از طرفی شعار‌های پوپولیستی نظیر افزایش یارانه، دادن کارانه و... سر می‌دهند و از طرف دیگر دست به سیاه نمایی گسترده‌ای علیه دولت یازدهم زده‌اند. آنچه جالب به نظر می‌رسد نقد عملکرد دولت یازدهم جای نقد عمکرد دولت‌های نهم و دهم است.
در واقع، رقبای روحانی تعمدا مشکلاتی را که سوء مدیریت احمدی‌نژاد در دولت‌های قبل ایجاد کرد به دولت روحانی نسبت می‌دهند، چرا که اگر دولت‌های نهم و دهم را نقد کنند از آنجا که بسیاری از وزرا و دست اندر کاران این دولت‌ها در ستاد‌های آنها مشغول به کار هستند در واقع خود را زیر سوال برده‌اند. از طرف دیگر، نقد مهمی به عملکرد دولت یازدهم در حوزه اقتصاد وارد نیست، چرا که این دولت صاحب رکورد‌های خوبی در این حوزه است که از جمله آن باید به تک رقمی کردن تورم بعد از ۲۵ سال، دو رقمی کردن نرخ رشد اقتصادی، مثبت کردن تراز تجاری بعد از ۶۰ سال، برابری با قطر در برداشت از پارس جنوبی بعد از چند دهه و نوسازی ناوگان هوایی کشور با خرید هواپیما‌های نو ایرباس و بوئینگ بعد از ۴۰ سال اشاره کرد.
روز گذشته در ادامه واکنش‌ها به سیاه نمایی‌ها علیه دولت یازدهم، یک کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: «تمام آنچه این آقایان ارائه می‌دهند، نقد عملکرد دولت احمدی‌نژاد در قالب روحانی است.» وعده افزایش یارانه‌ها نیز بار دیگر مورد توجه کارشناسان قرار گرفت و یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در این باره گفت: «این موضوع همانند تجربه پرداخت یارانه نقدی است که آقایان ‌شبانه از جیب مردم برداشت می‌کردند و فردای آن روز یک پنجم آن را به مردم می‌دادند.»
رقبای روحانی برنامه اقتصادی ندارند
روز گذشته یک کارشناس مسائل اقتصادی در جواب این سوال که انتقادهای اقتصادی را که به دولت روحانی وارد شد، چقدر روا می‌دانید، عنوان کرد: تمام آنچه این آقایان ارائه می‌دهند، نقد عملکرد دولت احمدی‌نژاد در قالب روحانی است. از آن‌جایی که کارکنان در ستادهای این افراد عمدتا وزرای احمدی‌نژاد هستند، نمی‌گویند عملکرد ما چطور بوده است. همه را در قالب دولت یازدهم بیان می‌کنند. به گزارش خبرآنلاین، محسن صفایی فراهانی همچنین گفت: این کاندیداها اصلا برنامه اقتصادی ارائه نمی‌دهند. آنها منتقد عملکرد دولت احمدی‌نژاد هستند منتها در قالب این دولت بحث می‌کنند! آنچه اتفاق افتاده، در دولت دهم مساله داشته است.
اگر درآمد مردم پایین آمده، از سال ۸۶شروع شده و در بانک مرکزی آمارهای رسمی آن مشخص است. در سال ۸۸، پیش از اینکه دوره دوم احمدی‌نژاد شروع شود، در اوج دوران وفور نفتی، درآمد مردم شروع به کاهش کرد و آثار آن را امروز می‌بینیم. امروز سفره مردم رنگین نشده ولی خالی‌تر هم نشده است! علت خالی‌تر نشدن هم برنامه‌ریزی دولت روحانی بوده است.نه آقای رئيسی و نه میرسلیم که تا به حال صحبت کردند و هیچ‌برنامه‌ای ارائه ندادند. او همچنین در جواب این سوال که رقبای روحانی روی دو محور افزایش مبلغ یارانه‌ها و ایجاد اشتغال میلیونی، تاکید زیادی دارند. این‌ برنامه‌هایشان چطور است؟ بیان کرد: آقای هاشمی طبا درست پاسخ دادند. می‌شود یارانه را صد برابر کرد اما به چه قیمتی؟ اگر قرار است صد‌هزار تومان بدهیم و میلیون‌ها از جیب مردم برداریم چه کرده‌ایم؟ نان مردم سه برابر شد، کرایه چهار برابر شد، اگر قرار است یارانه دهید و سپس از جیب مردم بردارید، کمک به قشر آسیب‌پذیر نکرده‌اید.
با روش‌هایی که نه روی تورم و سایر شاخص‌ها تاثیر بگذارد، فقط باید به بهزیستی و تامین اجتماعی از نظر آموزشی و تغذیه رسید و شرایطی فراهم کنیم که زندگی عادی داشته باشند. پرداخت یارانه دفعه قبل باعث شد تورم ایران به ۴۰‌درصد برسد و این روش‌ها نشان می‌دهد چقدر کار اقتصادی افرادی که به این‌ کاندیداها سرویس و اطلاعات می‌دهند، ضعیف است و چقدر مساله مردم، مساله‌شان نیست! طبیعی است با چهار برابر کردن یارانه، باید مطمئن باشیم که ونزوئلا می‌شویم.
اعانه دادن متناقض با شعار کار و کرامت است
همزمان یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در مورد وعده اعانه دادن توسط یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: وعده پرداخت اعانه که از سوی ابراهیم رئیسی مطرح می‌شود با شعار کار و کرامت انسانی وی در تناقض است. به گزارش ایلنا، سعید لیلاز افزود: این موضوع همانند تجربه پرداخت یارانه نقدی است که آقایان ‌شبانه از جیب مردم برداشت می‌کردند و فردای آن روز یک پنجم آن را به مردم می‌دادند. نباید با عوامفریبی و دروغ گویی به مردم وعده یارانه و صدقه داد. این کارشناس ارشد اقتصادی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم اقدام مهمی که صورت گرفت حذف چهار‌میلیون و ۷۰۰‌هزار نفر از یارانه‌بگیران دهک‌های بالا بود که منجر به صرفه جویی ۲۷۰۰‌هزار‌میلیارد تومانی شد و از ابتدای امسال قرار است میزان پرداختی‌ها به مستمری بگیران و افراد تحت پوشش کمیته امداد ۵/۳ تا چهار برابر افزایش یابد.
او همچنین درباره عدم پرداخت مالیات از سوی شرکت‌های زیرمجموعه آستان قدس نیز گفت: جدای از اینکه چرا شرکت‌های زیرمجموعه آستان قدس مالیات پرداخت نمی‌کنند، موضوع حائز اهمیت دیگر این است که آیا اساسا این شرکت‌ها قادر به تولید ثروت هستند؟ و آیا می‌توانند با سرمایه‌گذاری منجر به ایجاد اشتغال و خلق ثروت شوند؟ او مدعی شد: برخی از این شرکت‌ها اگر سودی هم می‌دهند، با از بین رفتن برخی امتیازها به مجموعه‌های زیان‌ده تبدیل می‌شوند. لیلاز با تاکید بر اینکه باید بیلان عملکرد موسسات و شرکت‌های آستان قدس منتشر شود، تصریح کرد: این موضوع حتی از پرداخت مالیات هم مهم‌تر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر دولت روحانی

    • بدون نام

      برو بابا همه از گشنگی مردن باز میگید روحانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج