۵۳۲۰۵۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

اشتباهاتی که می‌تواند آینده حرفه‌ای شما را نابود کند

اگر می‌خواهید مدیر موثری برای سازمان تان باشید،این افسانه را فراموش کنید که رهبری یک خصوصیت ژنتیکی است و رهبران بزرگ با این ویژگی منحصربه‌فرد متولد می‌شوند. انجام تمرینات مدیریتی، یادگیری مهارت‌های خاص و درنهایت رشد و پیشرفت شخصیتی است که یک رهبر قدرتمند و موفق را به وجود می‌آورد.

وب‌سایت کسب و کار: اگر می‌خواهید مدیر موثری برای سازمان تان باشید،این افسانه را فراموش کنید که رهبری یک خصوصیت ژنتیکی است و رهبران بزرگ با این ویژگی منحصربه‌فرد متولد می‌شوند. انجام تمرینات مدیریتی، یادگیری مهارت‌های خاص و درنهایت رشد و پیشرفت شخصیتی است که یک رهبر قدرتمند و موفق را به وجود می‌آورد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که هر رهبر در مرحله‌ای از دوران حرفه‌ای خود بالاخره احساس تنهایی را تجربه خواهد کرد. به‌هرحال مجموعه‌ای از اطلاعات و موارد محرمانه و مهم وجود دارد که یک رهبر نمی‌تواند آن‌ها را با دیگر اعضای گروه در میان بگذارد و باید مسئولیت آن‌ها را به‌تنهایی به دوش بکشد.
اما اگر می‌خواهید مدیر موثری برای سازمانتان باشید، این افسانه را فراموش کنید که رهبری یک خصوصیت ژنتیکی است و رهبران بزرگ با این ویژگی منحصربه‌فرد متولد می‌شوند. انجام تمرینات مدیریتی، یادگیری مهارت‌های خاص و درنهایت رشد و پیشرفت شخصیتی است که یک رهبر قدرتمند و موفق را به وجود می‌آورد. اگرچه افراد زیادی ممکن است این ویژگی‌ها را داشته باشند، اما معمولا درصد کمی از آن‌ها می‌توانند خود را به بالای قله موفقیت برسانند.

یکی از ویژگی‌های مهم یک رهبر، ریسک‌پذیری بالای اوست که البته گاهی او را در نگاه دیگران یک «بازنده» جلوه می‌دهد، به‌خصوص اگر در ابتدای راه باشد و تجربه و دانش کمش سبب شکست او شود. بنابراین بسیار مهم است که نسبت به مشکلات و موضوعاتی که می‌تواند شکست شما را رقم بزند، آگاه باشید. در این مقاله می‌خواهیم به ۹ مورد از اشتباهات یک رهبر اشاره‌ کنیم که ممکن است او و سازمانش را با مشکلات و چالش‌های جدی مواجه کند و تاثیرگذاری او را از بین ببرد
اشتباهاتی که می‌تواند آینده حرفه‌ای شما را نابود کند

اعتراف نکردن به ‌اشتباه

اشتباه کردن و داشتن دیدگاه‌های نادرست بخشی از فرایند رهبری است و ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. اما چگونگی برخورد یک رهبر با اشتباهی که اتفاق افتاده است، اهمیت زیادی دارد و تفاوت او را با یک مدیر معمولی نشان می‌دهد. یک رهبر قدرتمند می‌تواند یک اشتباه را حتی اگر اشتباهی بزرگ باشد، به فرصت تبدیل کند، یا این‌که تحت تاثیر تبعات آن اشتباه قرار بگیرد و همه ‌چیز خود را از دست بدهد. از طرف دیگر اگر اشتباهات این‌چنینی اتفاق نیفتد، پس از کجا می‌توانید تجربیات ارزشمند حاصل از آن‌ها را به دست بیاورید. درنهایت این شما هستید که انتخاب می‌کنید این تجربیات چگونه در خدمت شما باشند. اشتباهات همیشه حضور دارند تا به شما به‌عنوان رهبر یک تیم یا سازمان نکات مهمی را آموزش دهند.

از دست دادن کنترل خود در مقابل دیگران

رهبری که نمی‌تواند در حضور دیگران و افراد سازمانش احساسات خود را کنترل کند، بعدها با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

هدف‌گذاری نکردن

هر مقاله یا کتابی که درباره مدیریت و شیوه‌های رهبری نوشته شده، قطعا به موضوع هدف و شیوه‌های هدف‌گذاری به‌عنوان یک اصل مهم و اساسی پرداخته است. یادتان باشد که انتخاب هدف به‌تنهایی کافی نیست، بلکه هدف شما باید مشخص، قابل‌ اندازه‌گیری، در دسترس، منطقی و مطابق با برنامه زمان‌بندی کاری باشد که قصد انجامش را دارید.

مشاور نگرفتن از افراد حرفه‌ای

راهنمایی و مشاوره حرفه‌ای همیشه به یک رهبر کمک می‌کند تا در مسیر مناسب باقی بماند. فراموش نکنید که یک رهبر با وجود ویژگی و مهارت‌های منحصربه‌فردی که به صورت ذاتی داشته یا به مرور کسب کرده است، باز هم کمبودهای زیادی دارد که به ‌وسیله مشاوره با افراد حرفه‌ای می‌تواند آن‌ها را جبران کند.

بی‌توجهی به ترکیب تیمی

کیفیت، شخصیت و مهارت‌های هر فردی به‌ مرور تغییر می‌کند و نیرویی که در ابتدای سال به تیم شما اضافه شده، در پایان سال دیگر همان آدم قبلی نخواهد بود. بنابراین بسیار مهم است که سنجش‌های ماهانه و سالانه انجام شود تا خیالتان از بابت کارکرد اعضا در تیم راحت باشد.

عدم مشارکت در کار تیمی

یک رهبر خوب و تاثیرگذار باید بر اساس مشارکت تیم و فعالیت گروهی، سازمان خود را اداره کند. یک رهبر خوب باید بتواند نیروهای خود را به‌‌خوبی آموزش دهد و وظایف را به‌صورت کاملا کاربردی و متناسب با ویژگی‌های افراد تیم، بین اعضا تقسیم کند. نکته طلایی در این بخش این است که هرکس توانایی خاصی دارد و رهبر باید بتواند توانایی افرادش را به‌خوبی شناسایی کند.

عدم نظارت بر فعالیت‌های سازمان

آن دسته از مدیرانی که به نظارت بر سازمانشان اعتقاد ندارند، طبیعتا متوجه نمی‌شوند چه زمانی اعضای گروه نیاز به راهنمایی و هدایت رهبر خود دارند. اگر با این پیش‌فرض جلو می‌روید که اگر کسی سوال یا مشکلی داشته باشد، خودش پیش‌قدم می‌شود و از شما کمک می‌خواهد، قطعا به مرور در اداره سازمانتان دچار مشکل خواهید شد.

فاصله گرفتن از خلاقیت

رهبران بزرگ همیشه با خلاقیت خود ایده‌ها و اهداف بزرگی را برای سازمان خود مطرح می‌کنند. البته یادمان باشد که هر ایده و هدفی با رفتار و تلاش هم‌اندازه به نتیجه می‌رسد.

یافتن راه‌حل‌های سریع

همه ما می‌دانیم که همیشه برای حل مشکلات، راه‌حل‌های سریع و دم‌دستی وجود دارد، اما مشکل از جایی شروع می‌شود که یک رهبر آن‌قدر درگیر حل مشکل و مسئله پیش‌آمده در سریع‌ترین زمان ممکن است که چند نکته ریز را از قلم می‌اندازد و فراموش کردن همین نکات و جزئیات کوچک است که باعث می‌شود دوباره اسیر مشکلات این‌چنینی شود. بنابراین یک رهبر قدرتمند و تاثیرگذار زمانی که یک مشکل را حل می‌کند، باید به‌دقت دلیل بروز آن مشکل را بررسی کند تا بتواند خود را برای چنین مسائل و مشکلاتی در آینده مجهز کند. به‌طور کلی تأثیرگذاری دوران حرفه‌ای یک رهبر، به خود او بستگی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج