جاباما
۵۳۲۳۳۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رشد قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۳۱ دلار و ۶ سنت رسید.

خبرگزاری میزان: در حالی که انتشار آمارهای ضعیف تر از حد انتظار از اقتصاد آمریکا و همچنین آزمایش موشکی کره شمالی در آخر هفته گذشته موجب تضعیف ارزش دلار شده است، قیمت طلا امروز افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۳۱ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه نیز ۰.۳ درصد افزایش یافته بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز ۰.۳ درصد افزایش داشت و به ۱۲۳۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد، بیک موشک میان تا بلند برد جدید را با موفقیت آزمایش کرده که هدف از آن تایید توانایی حمل یک کلاهک هسته ای بزرگ و سنگین بوده است.

دانیل هاینس، تحلیلگر موسسه ای ان زد گفت: «(آزمایش موشکی کره شمالی) موجب تقویت قیمت طلا شده اما در حال حاضر مشخصا موجب افزایش تنش ها به نقطه ای که موجب نگرانی شدید سرمایه گذاران شود نشده است.»

آمارهای منتشر شده از اقتصاد آمریکا نشا می دهد که میزان خرده فروشی در این کشور در ماه آوریل نسبت به ماه قبل تنها ۰.۴ درصد رشد داشته که رشدی ضعیف تر از حد انتظار بوده است. این در حالی است که انتشار یگ گزارش ناامدی کننده از قیمت های مصرف کننده در آمریکا نگرانی در مورد بخش خرده فروشی و کل اقتصاد آمریکا را افزایش داده است.

هلن لائو، تحلیلگر موسسه آرگونات گفت: «به نظر می رسد که ای آمارها حکایت از یک روند در حال تضعیف (در اقتصاد آمریکا) دارد. بر اساس آنچه تاکنون منتشر شده، اگر آمارهای قوی تری منتشر نشود، بعید است بیش از دو نوبت افزایش رخ بهره در سال جاری شاهد باشیم.»

قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است، زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و افزایش ارزش دلار می گردد که هر دوی اینها به ضرر قیمت طلاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج