جاباما
۵۳۲۹۸۲
۱۸ نظر
۵۰۰۷
۱۸ نظر
۵۰۰۷
پ

قاسمی: قالیباف ثابت کرد دنبال پست و مقام نیست

وزیر سابق نفت خطاب به دولت تدبیر و امید گفت: ۱۴۰۰ روز بر کشور حاکم بودید و حال برنامه ۱۰۰ روزه دیگری دارید؟ کشور با تفکر نیاورانی اداره نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: وزیر سابق نفت خطاب به دولت تدبیر و امید گفت: ۱۴۰۰ روز بر کشور حاکم بودید و حال برنامه ۱۰۰ روزه دیگری دارید؟ کشور با تفکر نیاورانی اداره نمی‌شود.

رستم قاسمی در اجتماع پرشور مردم در حسینیه اعظم مدرسه قلعه در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل و با ابلاغ سلام حجت‌الاسلام رئیسی به مردم شهرستان شاهرود، با اشاره به جملات رهبر انقلاب در باب مردم و شهرستان شاهرود اظهار کرد: این شهر، شهری شهیدپرور، شهر دین، تدین و عالمان بوده و جملات نادری که رهبری در خصوص مردم این شهر بیان فرمودند، نشان‌دهنده جایگاه والای شما مردم است.

وی با اشاره به لزوم حضور در انتخابات افزود: همه باید تلاش کنیم تا تمام سلیقه‌ها و تفکرات پای صندوق‌های رأی به سفارش و تأکید رهبری حاضر شوند و اقتدار و امنیت ملی کشور را پای صندوق رأی حفظ کرده و اقتدار نظام اسلامی را به رخ جهانیان بکشند.

قالیباف فرزند انقلاب است و ثابت کرد دنبال پست و مقام نیست

وزیر سابق نفت خاطرنشان کرد: همه باید با هر تفکری پای صندوق‌های اخذ رأی بیایند؛ همه طرفدار نظام هستند و با هر رفتاری در صحنه حاضر می‌شوند و خط قرمز ما با دشمنان است و باید تلاش کنیم همه پای صندوق رأی بیایند و به کاندیدای اصلح رأی دهند.

قاسمی با طرح این پرسش که باید چه کسی را انتخاب کنیم، تصریح کرد: دین‌داری، ساده‌زیستی، تقوا و دور بودن از ثروت‌اندوزی شاخصه‌های اولی است که امام راحل فرمودند لازم بوده و مسؤولان باید از طبقه متوسطه جامعه بوده و نامزدها باید از این ویژگی برخوردار باشند.

وی با تشکر از محمدباقر قالیباف به دلیل کناره‌گیری به نفع حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: قالیباف فرزند انقلاب است و ثابت کرد دنبال پست و مقام نیست و تشکر و قدردانی از این عزیز داریم که از دوران دفاع مقدس تاکنون برادرانه در کنار ملت است و عزیزان در ستاد قالیباف باید با سرعت و انگیزه مضاعف به ستاد رئیسی بپیوندند تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه شاهد حماسه‌ای ملی باشیم.

۴ سال کشور را معطل مذاکره کردند

​وزیر سابق نفت با اشاره به ثروتمند بودن کشور گفت: کشور ما یک درصد جمعیت جهان و پنج درصد ذخایر دنیا، انرژی نخست جهان، معادن مهم دنیا، استعداد، هوش و نیروی انسانی جوان دارد و چنین ظرفیتی در دنیا در کشورهای انگشت‌شماری دیده می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه نمونه کوچک این ظرفیت‌ها همین شاهرود است، بیان کرد: شاهرود قطب کشاورزی است و در چهارراه ترانزیت شمال، جنوب، غرب و شرق قرار دارد و دارای منبع درآمدی خوب و قطب علمی است؛ پس چرا ۲۰ درصد بیکار دارد و بیشترین آمار طلاق را در استان داراست و وضع معیشت، کسب و کار و بازار این‌گونه است؛ با اینکه معادن مهمی نیز دارد؟

وی با بیان اینکه ثروت وجود دارد؛ اما با دو نگاه متفاوت مواجه هستیم، عنوان کرد: یک نگاه دست و چشم دوختن به بیرون است که کدخدا داشته باشیم و چهار سال کشور را معطل مذاکره قرار دهیم. برجام امضا شد تا مشکل ازدواج، معیشت و آب حل شود که نشد و مدیر از خارج وارد کردیم؛ چراکه به قول آقایان، ایرانی تنها آبگوشت بزباش می‌تواند بپزد.

امروز یوم‌الحساب شماست

​وزیر سابق نفت خطاب به اصلاح‌طلبان افزود: از جنگ ۲۸ سال می‌گذرد و ۲۰ سال آن در اختیار شما بوده است؛ از دولت سازندگی تا اصلاحات و تدبیر و امید؛ امروز یوم‌الحساب شماست که قرار بود اقتصاد را بسازید تا مردم محتاج ۴۵ هزار تومان نباشند؛ صد روزه قرار بود حل شود و حال می‌گویید نگفتیم؛ خوب بود فیلم‌ها و حرف‌ها را گوش می‌دادید.

قاسمی ادامه داد: صدها قول به مردم کشورمان دادید که تورم را باید از آمار رها کرد و در تبلیغات سال ۹۲ گفتید که تورم جیب مردم است و امروز باید بگویید این جیب پر شد یا گوش‌ها از شعارهای شما پر شد؟ صدها قول دادید که چهار میلیون شغل ایجاد می‌کنید، چه شد؟ چک برجام را نقد کردید؟ هزینه دادید، سیمان ریختید و مواد فنی‌سازی‌شده را به بیرون کشور انتقال دادید، نتیجه چه شد؟

۱۴۰۰ روز بر کشور حاکم بودید و حال برنامه صد روزه دیگری دارید؟

وزیر سابق نفت خطاب به دولتی‌ها اضافه کرد: یک هزار و ۴۰۰ روز حاکم بر کشور بودید و حالا برنامه صد روزه دیگری دارید! چرا در این مدت اجرا نکردید؟ دوره دوم چه جوابی خواهید داشت؟ امروز سخن از مذاکره با داعش نیز سر می‌دهند؛ واقعاً به کجا چنین شتابان!؟

قاسمی تأکید کرد: تفکر قاسم سلیمانی‌ها تفکر انقلابی است که باعث شد امنیت و ثبات در کشور و منطقه برای کشور ما ایجاد کند و در عراق امروز ما اقتدار داریم و آمریکا سرشکسته است.

وی اظهار کرد: داعشی‌ها می‌گویند آمدیم تا شما را بکشیم و این تفکر آن‌هاست؛ حال می‌خواهند با این تفکر مذاکره کنند؟ بچه‌های شما در نیویورک و پاریس هستند؛ اما بچه‌های ما برای دفاع از امنیت شهید می‌شوند، به همین خاطر، هراسی ندارید و خیالتان راحت است.

اتفاقات مکه، منا و انفعال دستگاه دیپلماسی کشور

وزیر سابق نفت با اشاره به اتفاقات مکه، منا و انفعال دستگاه دیپلماسی کشور افزود: اگر نهیب رهبری نبود، معلوم نمی‌شد امروز وضع جنازه شهدای ما در منا چه می‌شد؛ ایرانی‌ها همیشه در طول تاریخ مقتدر و عزتمند بوده‌اند و خواهند بود.

وی با اشاره به جنگ بین رومیان و لشکریان ایران در زمان ولایت قومس گفت: در آن زمان در مذاکره رومیان گفتند ما در پایتخت کشور شما مذاکره می‌کنیم که پادشاه ایرانی گفت شما کف دست من مو دیدید، پایتخت ما را هم خواهید دید و این اقتدار ایران است.

قاسمی با اشاره به قرارداد ترکمنچای که خوشحال بودند که تهران را ندادند و این قرارداد را امضا کردند، بیان کرد: این تفکر تسلیم است؛ اما تفکر انقلابی موجود زنده به فضا می‌فرستد و «ما می‌توانیم» را بیان می‌کند که امام راحل فرمودند «ما می‌توانیم» و ما فرزندان امام هستیم و ثابت کردیم که می‌شود موشک بالستیک ساخت و این ایمان و اعتقاد می‌خواهد.

وزیر سابق نفت تصریح کرد: فرق این دو تفکر اینجا معلوم می‌شود؛ در دوران دفاع مقدس تا زمانی که تفکر لیبرالی بود، شکست می‌خوردیم؛ اما وقتی انقلابیون حاکم شدند، با تفکر باور و «ما می‌توانیم» بر هزاران سلاح مخرب و مشاوران و کمک‌های استکبار به عراق پیروز شدیم.

باور ندارند ایرانی‌ها می‌توانند

وزیر سابق نفت ادامه داد: بعد از جنگ، کشور نیاز به بازسازی داشت و خیلی‌ها می‌گفتند ما بلد نیستیم راه، بزرگراه، راه‌آهن و سد بسازیم و باید از بیرون بیایند و در فرودگاه تهران منتظر کسانی بودند که ایران را بسازند؛ این یک تفکر است اما فرزندان انقلاب ثابت کردند ما می‌توانیم و سد کرخه را ساختند و در ادامه صدها سد دیگر و بزرگراه و راه ساختیم و تازه باور کردند ایرانی‌ها می‌توانند.

قاسمی با بیان اینکه دشمن صدها گلوگاه برای ما درست کرد، گفت: با تدبیر رهبری توانستیم با اقتدار و عزت این تهدیدها را علیه کشور به فرصت تبدیل کنیم؛ تهدید علیه کشور را به بهانه هسته‌ای اعمال و تحریم‌های به قول خودشان فلج‌کننده تحمیل کردند تا در این گلوگاه ایران در فشار بماند و اعتقاد داشتند شما از این گلوگاه عبور نخواهید کرد؛ اما عبور کردیم.

وی با طرح این پرسش که امروز کشور دست شما بود، چه کردید؟ ادامه داد: تا سال ۸۴ بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت و واردکننده بنزین بودیم و پیمانکاران خارجی بودند و رفتند و امروز صنعت نفت ما یک خارجی ندارد و آقایان می‌خواهند که برگردند سر خط اول؛ تجهیزات وارد می‌شد و با تفکر ما می‌توانیم جلویش را گرفتیم.

کره‌ای‌ها بعد از دو هفته تسلیم شدند

وزیر سابق نفت با اشاره به مذاکرات خود با کشور کره جنوبی گفت: ما با آن‌ها صحبت کردیم که اگر نفت ما را نخرید و تحریم کنید، ما هم در مجلس خود لایحه می‌دهیم که کالای شما را تحریم کنیم و آن‌ها بعد از دو هفته تسلیم شدند؛ ما خدمت رهبری این موفقیت‌ها را گزارش دادیم و ایشان فرمودند که این‌ها حیوان درنده هستند و اگر ۱۰ قدم عقب بروید، ۲۰ قدم جلو می‌آیند و محکم بایستید و ایستادگی باعث شد از تحریم‌ها عبور کردیم.

قاسمی ادامه داد: در پایان دولت قبل، استکبار دنبال مذاکره با ما بود و دلیلش هم این بود که ما غنی‌سازی را به ۲۰ درصد رساندیم و گفتند اگر دیر بجنبیم، به ۹۰ درصد می‌رسانند و به خودکفایی می‌رسند و آن‌ها دنبال مذاکره و امتیاز دادن بودند؛ نه اینکه شما گفتید خزانه خالی است؛ این تفکر عهد قاجار است. شما امتیاز دادید و آنها هم قول دادند و عمل نکردند.

وی با بیان اینکه تفکر انقلابی ما می‌توانیم فقط هشت سال مسؤولیت داشت، گفت: شما از اول انقلاب تا امروز وزیر بوده‌اید؛ تا کی جوان نخبه و تحصیل‌کرده باید بماند؟ مگر آنها مدیر نیستند و شما فقط مدیر هستید و باید با ویلچر سرکار بیایید تا دیگر بازنشسته شوید؟ چقدر باید مسؤول باشید که راضی شوید؟ از اول انقلاب مملکت دست شما بوده است، چقدر دیگر باید باشد؟

تفکر نگاه به بیرون تفکر نیاورانی است

وزیر سابق نفت با بیان اینکه یک مسؤول باید راستگو باشد، تأکید کرد: در تلویزیون و در دید ۸۰ میلیون نفر می‌گویند دولت قبل حتی یک شغل هم ایجاد نکرد؛ پس مسکن، راه، راه‌آهن و بزرگراه این‌ها را چه کسی ساخته، فولاد را که ساخت که ۱۰ میلیون تن تحویل گرفتیم و ۲۳ میلیون تن تحویل دادیم و ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه سی.ان.جی ساختیم.

قاسمی با بیان اینکه می‌گویند از رکود عبور کردیم، افزود: امروز وضع شهرک‌های صنعتی و کارگران بپرسید و بعد بگویید از رکود عبور کردیم؛ از کسبه و بازار بپرسید که آیا از رکود عبور کردیم یا خیر؟

وی با بیان اینکه تفکر نگاه به بیرون تفکر نیاورانی است، بیان کرد: فرق بین تفکر «ما می‌توانیم» و تفکر حتماً باید نگاه به بیرون باشد، همین است که تفکر نیاورانی می‌گویند.

همه اقشار جامعه باید در انتخابات حاضر شوند

وزیر سابق نفت با تأکید بر لزوم حضور همه آحاد مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه عنوان کرد: همه اقشار جامعه باید در انتخابات حاضر شوند و شرایط موجود را تغییر دهند؛ در سال ۱۳۹۴، ۱۵۶ هزار فقره طلاق صورت گرفته و برابر آن ۶۷۰ هزار ازدواج انجام‌شده و هیچ کجای طول انقلاب این آمار وجود ندارد.

قاسمی با بیان اینکه باید انتخاب کنیم، بیان کرد: بیکاری، رکود و ذلت مقابل بیگانگان و روند موجود و افزایش طلاق را باید قبول کنیم یا تداوم راه شهدا و توانمندسازی مردم ایران را با تغییر وضع موجود؛ باید همه را برای تغییر شرایط موجود متحد کنیم و سینه‌به‌سینه سخن بگوییم تا شرایط به نفع مردم و محرومان تغییر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ebi

      و تو هم ثابت کردی طرفدار رئیسی هستی

    • محمد

      چقد حرف مفت زدن راحت نشده؟
      قالیباف دنبال پست نسیت؟
      خجالت داره والا...
      مناظره سوم کلک قالیباف را کند ...

    • بنفشِ بنفش

      قالیباف اگه لوله نمیشد دنبال بالاترین پستها بود .

    • علیرضا

      آقای قاسمی ، والله خجالت داره ، اینجوری و با این تفاسیر و تفکرات می خواهید مملکت را اداره کنید ؟ شما که هشت سال کشور را به چه روزی انداختید...

    • محمد

      قالیباف رئیسی یعنی نجات ملت

    • بدون نام

      ثابت کرد که هیچی نیست جز حرف

    • ژکس

      قالیباف ۱ درصد میدونست رای میاره همرا کنار نمیرفت
      درضمن دنبال پست و مقام نبود اونجوری خودشو کشت اگه بود چی میشد

    • بدون نام

      از جون ما چی میخواهید آقای قاسمی اندازه کافی خدمت کردی از قرارگاه سازندگی گرفته تا وزارت نفت دیگه اجازه بدید کسانی دیگر خدمت کنند

    • سعید

      افرادی که طرفداری از روحانی میکنید یه عده افراد نازک نارنجی و جیگول هستند که با یه هو تو خالی میشن و فقط دنبال خوش گذرانی هستند و امید به این دارند که آقای روحانی خوش گذرانی و بزن برقص رو براشون آزاد میکنه وگرنه اینها به فکر نون شب مردم و حفظ امنیت و حیثیت ایران و ایرانی نیستند خدا خودش دولت روحانی رو از سر راه بر میدارد و دولت طرفدار مظلومان رو بجاش سر کار میاره به امید خدا و با رای شیر بچهای ایران به ریسی پیرو خط ولایت. لطفاً پخش کنید

    • حمید رضا

      جناب قاسمی شما که از اقای قالی باف دفاع می کنید بفرمایید این همه ریخت و پاش ها که ایشان در زمان انتخابات انجام دادند را از کجا اورده اند و از جیب کی خرج کرده اند . که با این شجاعت برای خود شیرینی و کرفتن پست و مقام در دولت اقای رییسی از نامزی ریاست جمهوری انصراف دادند .

    • بدون نام

      آقای سعید جان ،برادر جان جامعه رو تقسیم نکنید .کی با ولایت مخالفه،شما چند سال قبل دم از احمدی نژاد ولایی میزدید ایشون چه کردند؟ما تا جان داریم از رهبرمون یک ذره روی بر نمیگردانیم و تابع محض معظم له خواهیم بود .ما افتخارمون اصلاح مملکته،شما بدون تعصب دو دوره احمدی نژاد و با یه دوره روحانی مقایسه کنید.خواهش میکنیم مردمو از ولایت جدا نکنید .تا خون در رگ ماست خامنه ای رهبر ماست

    • علی

      اتفاقا هیجکس به اندازه قالیباف دنبال پست و مقام نیست.اون همین حالا پست معاونی دولت خیالی رییسی رو رزرو کرده

    • محمد

      آقاسعیدمظلوم شمااگه شماطرفدارمظلوم بودی اون رئیس جمهورمحبوبت که 8سال مملکتوبه فنابردچراچیزی نگفتی همون موقع که شب میخوابیدی صبح روغن،قند،وتمام اقلام خوراکی دوبرابرشده بودندچرااعتراض نکردی چراوقتی مردم بدبخت اعتراض کردن که گوجه کیلویی فلان تومان هست آقای احمدینژادمگه نگفت سرکوچه مافلان تومان هست بابابسه من نه اصول گراهستم نه اصلاطلب ونه میدونم سیاست یعنی چی فقط تمنامیکنم دیگه براملت دم ازمظلومیت نزنیدچون مردم ایران به این کلمه آلرژی پیداکردن

    • رستاک

      خالیباف دنبال پست و مقام بود و هست ولی میدونست بین مردم جایگاهی ندارد به همین خاطر کنار رفت شاید در دولت احتنالی رئیسی به یه نان و نوائی برسد

    • بدون نام

      اتفاقا دنبال پست هست رفت استعفا داد.چون جیدونست که رای نداره .پس رفت که یک پست خوب بگیره .البته لین یک ارزو ست

    • بدون نام

      واقعا روکه نیست .سنگ پای قزوین هم شرف داره .سربار قاسمی

    • بدون نام

      نه ریسی هم دنبال مقام نیست فقط دنبال حقیقت و حق مردم هستند عزیزان فقط به خاطر فقر ریسی را حمایت کنیم من خودم کارگری ساده هستم بیکار به خدا قسم این حقیقت است حمایت کنیم ریسی حمایت

    • بدون نام

      خلاصه دعوا نداریم فقط یک کلام جمعه منتظر باشید یک شنبه اعلام می‌شود ریسی ریاست جمهوری کشورمان می شود اگر اطلاع رسانی خوبی نداری برو بین مردم بروید تو بازار ببین مردم ایران چه می گویند بس کنید ما فقرا مستضعفان کارگران هیچ وقت به حرفها ی وعده خالی گوش نمی کنیم فقط به امید پروردگار متعال این اتفاق می افتد فقط ریسی حمایت ریسی حمایت ریسی وسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج