۵۳۳۴۶۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آیت الله مکارم: از کارهای تحریک آمیز انتخاباتی بپرهیزند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تاکید بر رعایت اخلاق از سوی طرفداران نامزدها، به آن ها توصیه کرد: در روزهای باقی مانده تا برگزاری انتخابات از کارهای تحریک آمیز، اهانت به نامزدهای مقابل و شعار دادن علیه یکدیگر بپرهیزند.

خبرگزاری ایرنا: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تاکید بر رعایت اخلاق از سوی طرفداران نامزدها، به آن ها توصیه کرد: در روزهای باقی مانده تا برگزاری انتخابات از کارهای تحریک آمیز، اهانت به نامزدهای مقابل و شعار دادن علیه یکدیگر بپرهیزند.

وی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: این اعمال مسئولیت شرعی و مجارات در پیشگاه خداوند دارد و باید مراقب بود.
آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: شواهد نشان می دهد که تنور انتخابات داغ شده و مردم به ویژه جوانان حضور جدی پای صندوق های رای خواهند داشت که جای خوشبختی است.
وی با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای ضربه زدن به انتخابات، اضافه کرد: باید مراقب بود و یقین داشته باشید دشمن می خواهد یک آسیب به انتخابات بزند و درگیری در میان طرفداران نامزدها ایجاد کند.
وی بیان کرد: شنیده ام هنوز که خبری از نتایج انتخابات نیست، برخی پیروان نامزدها می خواهند جشن پیروزی بگیرند؛ این امر طرف مقابل را تحریک و درگیری ایجاد می کند و کار غلطی است.
این مرجع تقلید بر انتخاب اصلح تاکید و بیان کرد: به حکم وظیفه ای که داشتیم از هیچ نامزدی طرفداری نکردم و افراد نیز باید باور کنند کسی را که امروز انتخاب می کنند در اعمالش شریک هستند و روز قیامت باید جوابگو باشند.
وی ادامه داد: به خاطر لجاجت، تعصب، دفاع از دوست و آشنا از نامزدی حمایت نکنند، بلکه باید به فردای کشور نیز فکر کنند.
وی ادامه داد: این که بگویند نمی توانیم به این و آن رای بدهیم و رای سفید به صندوق بیندازند نیز اشتباه است، رای سفید سطح حضور در انتخابات را پایین می آورد، چون جزو اوراق حساب نمی شود و باطله است.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که به کسی که فکر می کنید اصلح است رای بدهید، ابراز امیدواری کرد: با نظم کامل و حضور قوی انتخابات خوبی داشته باشیم.
وی بر رفتار نامزدها و طرفدارانشان بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: بعد از انتخابات این مساله که بگویید تقلب شده را کنار بگذارید و به کسی که منتخب است کمک کنید تا مشکلات کشور حل شود.
وی افزود: مشکلات داخلی و خارجی کشور کم نیست و باید به جای ادامه اختلافات بعد از انتخابات، به حل مشکلات کشور کمک کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۲۹ اردیبهشت برگزار می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج