۵۳۳۵۷۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

۴ فروند هواپیمای جدید ای تی آر در آسمان ایران

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت:با ۴ فروند هواپیمای جدید ای تی آر حدود ۳ تن قطعه هواپیما از کمپانی مادر خریداری شده و به ایران آوردیم.

خبرآنلاین: مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت:با ۴ فروند هواپیمای جدید ای تی آر حدود ۳ تن قطعه هواپیما از کمپانی مادر خریداری شده و به ایران آوردیم.

فرهاد پرورش در مراسم استقبال از ۴ فروند هواپیمای ای تی آر که ظهر امروز در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست،در جمع خبرنگاران اظهارداشت:همانطور که قبلا گفته بودیم بعد از برجام مذاکرات خرید هواپیما شروع کردیم؛ یکی از نقاط ضعف شرکت های هواپیمایی کمبود هواپیما برای مناطق کمتر برخوردار و فرودگاههای کوچک بود که اکثر محروم هستند، در نتیجه مسافران مجبور بودند به شهرهای بزرگ تر سفر کنند.این نیازی بود که مردم و نمایندگان مجلس مکررا از دولت درخواست می کردند.به همین دلیل ما طبق این نیاز مطالعات خود را برای خرید هواپیماهای کوچک و زیر ۱۰۰ نفره شروع کردیم.

وی افزود:کمپانی ای تی آر با توجه به سابقه همکاری با ایران داشت و جز شرکت های برتر در این اندازه است، انتخاب شد. تفاهم نامه اولیه خرید هواپیما در جریان سفرآقای دکترروحانی به ایتالیا و فرانسه به امضا رسید و بعد از حدود ۱۵ الی ۱۶ماه مذاکره به نتیجه رسید. ۴ فروند از این هواپیما به عنوان اولین مجموعه از ۲۰ فروندی که قرارداد بستیم، امروز به تهران رسید.

مدیرعامل هما تصریح کرد:قصد ما این است که در فرودگاههای کوچک مناطق کمتر برخوردار عملیاتی کنیم.مراحل آموزش خلبان ها در حال انجام است. با همین هواپمیایی که آمدیم تعداد زیادی قطعه هم خریداری کردیم و با خود آورده ایم .

او اضافه کرد: به همین منظور نزدیک ۳ تن بار تشکیل شده از قطعات هواپیما را از خود کمپانی اصلی خریده ایم و به ایران آورده ایم .

پرورش خاطرنشان کرد: خیلی امیدواریم که بتوانیم این هواپیماهای جدید را در فرودگاههای کوچک و مناطق کمتر توسعه یافته به کار بگیریم. ضمن اینکه این هواپیما در مناطق مرزی و کشورهای همسایه هم می توانند پرواز کنند.

به گفته وی ۵ فروند تا پایان ۲۰۱۷ تحویل داده می شود.مابقی تا پایان ۲۰۱۸ تحول داده می شود.

مدیرعامل هما درباره روش تامین مالی خرید هواپیماهای جدید نیز گفت:خرید این هواپیما از طریق صندوق توسعه ملی به عنوان پیش پرداخت تامین شده و مابقی هم از طریق فاینانسرهایی که در حال انجام است،که تامین خواهد شد.

فرهاد پرورش همچنین در نشست خبری مراسم ورود چهار فروند ای تی آر اظهار داشت: برمبنای قولی که داده بودیم و اقداماتی که بعد گشایش های برجام به وجود آمد، ایران با سرعت مذاکرات خود را با شرکت های بزرگ هواپیماسازی برای نوسازی ناوگان هوایی شروع کرد.

وی افزود:بعد از برجام نام ایران را از لیست تحریم خارج کردیم و بعد از برجام خرید ایرباس و ای تی آر محور قرار گرفت.

مدیرعامل ایران ایر تصریح کرد:این هواپیما تا ۷٨ صندلی دارد. فاصله بین صندلی ها را مناسب گرفتیم. سرعت هواپیما ۶۰ کیلوتژ در ساعت است و ۱۵۳۰ کیلومتر می تواند پرواز کند.

پرورش همچنین گفت: تا سال ۲۰۲۰ حدود ۱۵ فروند هواپیما۳۰۰-۷۷۷ قرار است تحویل ما شود.

وی درباره وضعیت پیشرفت ارائه سهام ایران ایر در بازارهای بین المللی گفت: ایران ایر باید بازسازی ساختاری شود.مدیرعامل ایران ایر افزود: در این رابطه یک بخشی از کر نوسازی ناوگان و یک بخشی هم اصلاح ساختارهاست.

مدیرعامل هما تصریح کرد: یکی از مشکلات ما موضوع مالی است و مشکلاتی در خصوص صدوق بازنشستگی که سهم عمده ای از درآمد ما را به خود اختصاص می دهد.

وی خاطرنشان: ما مذاکراتی را با سازمن برنامه و وزارت اقتصاد داشتیم و جلسات زیادی را در سطح وزرا داشتیم و امیدواریم کار در طول ۵، ۶ ماه آینده به نتیجه برسد.

او همچنین درباره زمان رفتن خود به ایکائو هم گفت: نمایندگی من در ایکائو جدید نیست و مربوط به دو سال و ای قبل است. یک مکاتباتی باید انجام می شد. مراحل دارد طی می شود. اما این که من کی بروم، زما آن مشخص نیست. شاید من مجبور شوم ۲۰۰ فروند هواپیما را بیاورم.

ایجاد ۷ هزار شغل با هواپیماهای جدید

اصغر فخریه کاشان در نشست خبری مراسم ورود چهار ای تی آر اظهار داشت: تا الان ۷ هواپیما به داخل کشور آورده ایم و این هواپیماها با خرید مستقیم و با پرداخت مستقیم و بدون واسط انجام شده است.

وی افزود: خرید هواپیما نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است. ما قرار یود از شرکت های خارجی دعوت کنیم که پروازای داخلی ما را انجام دهند، اما الان با خرید هواپیما فرودگاه های ما به هم نزدیک شدند و سفرها را نیز آسان کردیم.

قائم مقام وزیر راه شهرسازی تصریح کرد: می توان گفت ۷ هواپیمایی که آوردیم، ۷ هزار شغل ایجاد کرده است.

فخریه کاشان متذکر شد: ناوگان هما در دوران تحژریم به سختی سر پا ماند و حالا امروز توان هما با ورود هواپیماها مضاعف می شود.

وی گفت: مهم این است که می توان یک هم افزایی و انرژی مضاعف ایجاد کرد که بازدع آن بیش از ۲۰، ۳۰ درصد خواهد بود. این کار اعتماد به سیستم هواپیمایی ما را بالا می برد.

جیووانی، معاون مديرعامل ATR نیز در این نشست با بیان اینکه برای من اين افتخاری است كه همراه آقای پرورش به تهران آمدم،اظهارداشت: حجم خيلي زيادي از فعاليت ها در دوره گذشته به كمك مهندس پرورش و دكتر كاشان انجام شده است. ايران اير يكي از شركاي ما هست.

او افزود: شركت هواپيما سازي ATR تاکنون بيش از ١٦٠٠ هواپيما فروخته است و بيش از ٢٠٠ شركت هواپيمايي از ١٠٠ كشور مختلف ازاين هواپيما استفاده مي كنند.

جیووانی با بیان اینکه ما از ايران اير جهت انجام پرواز در مسير هاي كوتاه حمايت مي‌كنيم،عنوان کرد: من ارزو مي‌كنم كه پرواز هاي موفقيتآميزي را با اين هواپيما داشته باشيد.

وی اضافه کرد: براي اي تي ار خيلي مهم است كه با ايران و فرانسه و ايتاليا همكاري مي‌كنيم؛ ما یک قرارداد جانبی هم با هما بسته‌ایم تا بتوانیم هواپیماها را پشتیبانی کنیم.

واکنش به ادعای نیکزاد : عکس نگرفتند،چون هواپیما نو نبود

علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در نشست خبری در پاسخ به این پرسش که علی نیکزاد، وزیر سابق راه و شهرسازی گفته است که در دوره من هم هواپیما آمده بوده، اما من با آن عکس یادگاری نگرفتم، اظهار داشت: یک رسم و رسومات خاصی در صنعت هوایی وجود دارد. برای مثال وقتی خلبانی برای اولین بار پرواز می کند، روی او یک سطل آب می ریزند.

وی افزود: همواره در همه جای دنیا یک هواپیمایی که برای اولین بار پروازش را انجام می دهد، یک تبلیغات گسترده ای انجام می شود و مراسم ویژه ای گرفته می شود. این تنها مختص ما نبوده است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: البته کمتر اتفاق می افتد که هواپیمای دست دومی بیاید و برای آن مراسمی گرفته شود. اگر آقای نیکزاد عکسی نیانداخته، کار درستی بوده، چون هواپیما نو نبوده است.

عابدزاده تصریح کرد: خوشحالی ما از آمدن هواپیما نیست، خوشحالی ما از این بابت است که گشایش هایی در حوزه اقتصاد اتفاق افتاده و ما برای این که حق خود را از دنیا بگیریم، باید هواپیمای جدید بیاوریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سامیره

      روحانی مچکریم

    • بدون نام

      امریکاراتحریم کنیدقطعه هواپیماتولیدنکنه خودمون کارخونه داریم منتهایکم سبک تولید می کنه تولیدداخلی خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج