جاباما
۵۳۳۶۴۵
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

زمزمه اصولگرایان؛ آیا اشتباه کرده‌ایم؟

گویا از عصر روز گذشته برخی زمزمه زمزمه‌ها در محافل اصولگرایان شنیده شده است :«آیا در مورد انتخاب رییسی به جای قالیباف اشتباه کرده ایم؟»

عصر ایران: گویا از عصر روز گذشته برخی زمزمه زمزمه‌ها در محافل اصولگرایان شنیده شده است :«آیا در مورد انتخاب رییسی به جای قالیباف اشتباه کرده ایم؟»

کمتر از دو روز به زمان برگزاری انتخابات زمان باقیمانده است و تحولاتی مهمی رخ داده است. آنچه از فردای مناظره در نظرسنجی‌ها مشخص شد، مهمترین رویداد قبل از انتخابات را رقم زد . آماری که نظرسنجی ها در اختیار تصمیم سازان اصولگرا قرار داد آنها را به این نتیجه رساند که نمی توانند با این شیب در رشد نظرسنجی که یکی متوقف شده و آن دیگری بسیار کند پیش میرود انتخابات را به مرحله دوم رساند.

باید یک تصمیم مهم گرفته می شد؛ از میان قالیباف و رییسی یک نفر باید کنار می رفت. نظرسنجی ها رای بالاتر قالیباف را نشان می داد و انتظار این بود که ابراهیم رییسی کنار گذاشته شود اما یک مشکل اساسی برای ماندن قالیباف وجود داشت؛ میل عمومی در جناح با او نبود. ابراهیم رییسی فرد مورد نظر چهره های اصلی اصولگرایان بود . او سه گانه پایداری ، ایثارگران / رهپویان و وزرای احمدی نژاد را داشت. همین لابی کار او را در یکشنبه شب تمام کرد . قالیباف راهی جز کناره گیری نداشت.

نکته اما این بود که قالیباف هم چندان با این تصمیم مخالف نبود. برخی می گویند او که از نتیجه نظرسنجی ها مطلع بود دنبال راهی برای خروج از این رقابت بود. قالیباف احتمال شکست اصولگرایان را به حساب آورده و تمایلی نداشت تا هم بار شکست اصولگرایان را شاهد باشد و هم هزینه سوم شدن را بپردازد . اگر چه که او همزمان تحلیل برخی از اعضای ستاد انتخاباتی اش را هم داشت که به او می گفتند هم احتمال پیروزی اصولگرایان وجود و هم طبعا احتمال پیروزی خودش .او اما شاید نظری متفاوت از تیمش را پیدا کرده بود.

قالیباف رفت اما نه با اعلام اینکه کناره گیری اش خواست خودش بوده بلکه اعلام شد که اوبرای پیروزی اصولگرایان رفته و همزمان گفته شد که این تصمیم جمنا بوده است. این کناره گیری هر چه بود به حساب جمنا نوشته شد نه محمد باقر قالیباف.

این تصمیم مخالفانی هم داشت. از جمله اینکه پرویز امینی از مشاوران قالیباف در این زمینه نوشت :« آقایان! این همه خطا و اشتباه که تاوان سنگین آن را مردم و جمهوری اسلامی در این چهل سال داده‌اند بس نیست؟! تا کی با معجزه راست و اصول‌گرایی و جمنا می‌خواهید خاتمی و روحانی و... را رئیس‌جمهور کنید؟! کمی سیاست! الان رأی روحانی و پوششی‌اش در نظرسنجی‌های فراگیرتر شامل شهرهای کوچک و روستاها، حدود ۴۰ است و هنوز برخی نیز تصمیم نگرفته‌اند! با کنار رفتن چه رئیسی و چه قالیباف، اولین پیام به لحاظ روانی به مخاطب خصوصا تصمیم نگرفته‌ها، قبول پیروزی روحانی است. ضمن اینکه بخشی از آراء به روحانی می‌رسد و راه پیروزی روحانی را هموار می‌کند. آقایان رئیسی! قالیباف! نکند به نظر این‌ها عمل کنید! اینها آزموده‌ای هستند که آزمودن آنها خطاست! فشارها را تحمل کنید و کنار نروید!»

همزمان رسانه های نزدیک به سعید جلیلی هم مخالفت با این اقدام را علنی کردند . کانال حیات طیبه در این مورد نوشت :« اینکه قالیباف با فشار چه کسی و با چه ساز و کاری انصراف میدهد چندان اهمیتی ندارد... مهم آنست که با یک قمار_بزرگ راه دو دوره ای شدن روحانی بسیار هموارتر خواهد شد... چراکه سبد رای رئیسی و قالیباف به دلیل آرای ایدولوژیکی رئیسی و اجتماعی قالیباف یکی نخواهد شد و ممکن است بخشی از رای قالیباف به سبد روحانی اضافه شود.»

این کانال در مطلب مهمی دیگری نیز نوشت :« یکبار عَلَم کردن لیست انگلیسی توسط آقایان مثلا سیاسی موجب شکست در مجلس شد و بار دیگر فشار جمنا برای انصراف قالیباف...حالا بهتر میشود فهمید چرا جلیلی با این جماعت وحدت نکرد؟»

حالا که در آخرین روز تبلیغات هستیم برخی مطالب دیگر که اتفاقات از سوی برخی چهره های اصولگرا اعلام می شود گویای این است که کناره گیری قالیباف نتوانسته شوک مدنظر را برای بالا بردن رای رییسی به همراه داشته باشد .

گویا از عصر روز گذشته برخی زمزمه زمزمه ها در محافل اصولگرایان شنیده شده است :«آیا در مورد انتخاب رییسی به جای قالیباف اشتباه کرده ایم ؟»

در صورت شکست اصولگرایان به نظر می رسد برنده این تصمیم گیری کسی جز محمد باقر قالیباف نباشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان میخواین شبیه امریکا کنین؟!نخیررر ما گولتون رو نمیخوریم روحانیییی زنده باد تا اخرین لحظه ها

    • بدون نام

      تمومش کنید.چشم بدوزید به رای مردم.
      آخر هفته روحانی رفته

    • بدون نام

      ائتلاف قالیباف و رئیسی بهترین تصمیم بود
      ایشالا دولت شعار رفتنی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج