۵۳۳۶۷۲
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

ایران، در آسمان رقبای چغری دارد

چهار فروند هواپیمای کوچک از نوع ATR در ایران فرود آمدند تا تعداد هواپیماهای جدید برجامی بیشتر شود. این البته پایان کار نیست و باید در ماه ها و سال های بعد شاهد حضور هواپیماهای بیشتر و لوکس تری در کشور باشیم.

روزنامه تماشاگران امروز - سیما فرزیان: چهار فروند هواپیمای کوچک از نوع ATR در ایران فرود آمدند تا تعداد هواپیماهای جدید برجامی بیشتر شود. این البته پایان کار نیست و باید در ماه ها و سال های بعد شاهد حضور هواپیماهای بیشتر و لوکس تری در کشور باشیم. اگرچه هواپیماهای جدید قابلیت پرواز سفرهای طولانی و به طور خاص مسافرت های خارجی را ندارند اما بقیه آنها می توانند در پروازهای خارجی نیز ایفای نقش کنند.
پیش از این به خاطر زمین گیر شدن هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های کشور، ایرلاین های داخلی به شکلی عجیب قافیه را به رقبای خارجی شان باخته بودند. مثلا همین یک سال پیش پروازهای «ایران ایر» در مسیر تهران- کوالالامپور که پایتخت های کشورمان و مالزی محسوب می شوند، متوقف شده بود چون بویینگ «۷۴۷ اس.پی» شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پس از سال ها پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران زمین گیر شده بود تا یکی از مهم ترین ایرلاین های ایرانی در مسیری که کلی مسافر و دانشجوی ایرانی دارد، سهم بزرگی از بازار را واگذار کند.
ایران، در آسمان رقبای چغری دارد

در این میان ایرلاین های خارجی با حربه های مختلف تلاش کردند تا مسافران ایرانی را به سمت خود جذب کنند. آنها هنوز هم با استفاده از هر دستاویزی مثل امکانات رفاهی، برخوردهای مثبت فراتر از انتظار و خیلی چیزهای دیگر، تلاش می کنند هر طور شده صندلی هواپیماهای خود را پر کنند و دست ایرلاین های ایرانی را برای خدمات رسانی به هموطنان شان ببندند.

قطر ایرویز با پرواز به ۱۱۰ کشور دنیا

خط هوایی قطر ایرویز در رتبه بندی سال 2015 برای چندمین بار جایگاه اول امن ترین خطوط هوایی دنیا را کسب کرده است. این ایرلاین روزانه پروازهای متعددی به 110 کشور دنیا دارد و تنها شرکت هواپیمایی پنج ستاره تاپ دنیاست. قطرایرویز که بخشی از سهام آن منسوب به خاندان سلطنتی امیر قطر است یکی از سختگیرترین شرکت ها در استخدام خلبان، مهماندار و سایر خدمه های هوایی است.
ایران، در آسمان رقبای چغری دارد

بلیت های این هواپیما به چهار درجه تقسیم و با عناوین First، اقتصادی Economy، تجاری Business و VIP یا همان مهمانان ویژه به فروش می رسند. در حالت First Class، صندلی ها مجهز به ماساژور، سیستم حرارتی و برودتی، تلویزیون لمسی، سیستم بازی و سرگرمی، تخت خواب، حمام و اتاق خصوصی هستند و در کلاس تجاری دارای صندلی های تختخواب شو، تلویزیون لمسی (که برای همه کلاس ها تعبیه شده)، کافه با سرو نوشیدنی های مرغوب است. قیمت بلیت های این خط هوایی حدود 2 تا 10 میلیون تومان است.

ایرفرانس با 95 پرواز به نقاط مختلف دنیا
ایران، در آسمان رقبای چغری دارد

ایر فرانس یا همان خط هوایی ملی فرانسه به تازگی بعد از هشت سال پروازهای مستقیم خود از تهران را از سر گرفته است. این شرکت که سال هاست عنوان بزرگترین ایرلاین اروپا را از آن خود کرده، به بیش از 95 کشور دنیا پرواز دارد. جایگاه های اقتصادی و تجاری و VIP این هواپیمایی، و نشستن روی صندلی های مناسب برای خوابیدن یا مطالعه در طول سفر، کافه، تلویزیون، با قابلیت پخش موزیک های دلخواه با هدفون از ویژگی های سفر با این خط هوایی است. مسافران می توانند با هزینه و کیفیت نسبتا بالا با ایرفرانس از تهران به کشورهای فرانسه، مراکش، نیجریه، موریس، الجزایر، ساحل عاج و آفریقا سفر کنند.

ترکیش ایرلاین
ایران، در آسمان رقبای چغری دارد

سومین ایرلاین بزرگ اروپا با نام معروف ترکیش ایرلاین از سال 1933 میلادی وارد چرخه رقابت خطوط هوایی دنیا شد. این ایرلاین برای 250 مقصد گردشگری دنیا آماده شده و یکی از منظم ترین خطوط هوایی در تعیین ساعت پرواز و به زمین نشستن هواپیماها را دارد. کابین های فرست کلاس، اقتصادی و تجاری این هواپیما به شما اجازه می دهند تا از امکاناتی مانند ارائه سرویس حوله گرم- سرد، انواع نوشیدنی های لوکس، دادن لباس و دمپایی راحت به مسافر و وسایل کامل اصلاح مردانه در دستشویی، منوی مخصوص غذای گرم و سوپ، شیرینی و میوه های مخصوص ترکیه و دیگر کشورها، مانیتور 23 اینچ برای تماشای 200 ساعت انواع فیلم، اخبار و مستند، انواع بازی های کامپیوتری در کابین و امکان استفاده از لپ تاپ و ارسال اس ام اس و ایمیل از هواپیما استفاده کنید.

هزینه پرواز با ترکیش ایرلاین که رتبه چهار را در دنیا کسب کرده حدود یک تا ۶ میلیون تومان است.

لوفتهانزا
ایران، در آسمان رقبای چغری دارد

ششمین ناوگان بزرگ هوایی دنیا را کشور آلمان با شرکت هواپیمایی لوفتهانزا در اختیار دارد. این شرکت هواپیمایی سال هاست پروازهای زیادی از تهران به کانادا، هلند، لندن، آلمان، آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر دارد. ارائه سرویس اینترنت پرسرعت داخل کابین هواپیما و صندلی های فرست کلاس c از امکانات هواپیماهای این ایرلاین است. این شرکت هوایی برای پروازهای خارجی، ترانسفر رایگان فرودگاهی هم ارائه می کند.

امارات ایرلاین

خط هوایی امارات در هفته بیش از 3 هزار و 500 پرواز به 133 شهر در 74 کشور جهان، انجام می دهد. پرواز با این شرکت هواپیمایی، شما را متحمل هزینه زیادی خواهدکرد. می توانید از امکاناتی مانند یخچال، تلویزیون، ماساژور، پارتیشن خصوصی، چراغ های مطالعه و شارژ و پورت USB در کابین های تجاری، فرست کلاس و اقتصادی با توجه به نوع هواپیما استفاده کنید.
ایران، در آسمان رقبای چغری دارد

امارات دومین شرکت هواپیمایی است که سیستم سرگرمی مثل هزار و 200 کانال تلویزیونی زنده با آپدیت اتوماتیک اخبار، مشاهده دوربین خارج هواپیما، سرویس اینترنت پرسرعت، بازی های ویدئویی، فیلم و انیمیشن، موزیک و ایمیل سرور شخصی را برای همه کابین ها تعبیه کرده است.

برنامه سفر ایرلاین های خارجی به مقاصد پرمشتری ایرانی ها

علاوه بر امکانات زیاد، ایرلاین های خارجی با شناسایی مقاصد پرمشتری ایرانی ها تلاش می کنند با ایجاد تنوع، سهم بیشتری از بازار برای خود بردارند. مثلا اگر بخواهید به لندن پرواز کنید، می توانید از میان ۱۱ ایرلاین خارجی دست به انتخاب بزنید. هواپیمایی «آذربایجان» ارزان ترین پرواز را دارد. این پرواز که در کلاس اقتصادی معرفی شده است، ۲۲ ساعت طول می کشد و قیمت بلیت آن حدود ۷۷۵ هزار تومان است.

هواپیمایی «اوکراین» این پرواز را با قیمت حدودی یک میلیون و 500هزار تومان انجام می دهد. قیمت پرواز «ایرفرانس» با یک توقف در رم و توقف دوم در پاریس و سرانجام رسیدن به لندن حدود دو میلیون و 300 هزار تومان است.

ارزان ترین گزینه سفر به پکن، پروازی است که «China Southern» ترتیب داده است. این ایرلاین سفری بدون توقف را به مدت ۱۳ ساعت و ۵ دقیقه به پکن دارد که با قیمت حدودی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان انجام می شود. دبی مقصد بسیاری از سفرهای تفریحی و کاری و تجاری ایرانیان است. هواپیمایی «Oman Air» برای این پرواز بلیت ۸۸۷ هزار تومانی می فروشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینکه بتونیم با این کشور ها در رقابت باشیم برای سهم بیشتر از آسمان فوق العاده است
      اما اینکه بتونیم تکنولوژی ساخت هواپیما ها رو داشته باشیم محشره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج